tombie01 Posted September 4, 2017 Share Posted September 4, 2017 Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce Kategoria Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych Kategoria Specjalna 3 - Najlepszy model w barwach Polski Hawker Hurricane ppor Jerzego Czerniaka Polski pilot 315 Dęblińskiego Dywizjonu Myśliwskiego ur 21 marca 1913 roku. Podczas wybuchu Drugiej Wojny Światowej służył w 123 Eskadrze Myśliwskiej i brał udział w walkach latając na PZL P7 odnosząc sukcesy w postaci zestrzeleń przynajmniej jednego He111. Do Wielkiej Brytanii trafił przez Francję najpierw do 302 dywizjonu a następnie w styczniu 1941 roku do 315 dywizjonu gdzie służył na lotnisku w Speke. Budowana przeze mnie maszyna uległa wypadkowi podczas lądowania na macierzystym lotnisku 7 lutego 1941 roku w którym Czerniak nie odniósł poważnych obrażeń. Zginą zestrzelony nad Francją 9 sierpnia 1941 roku pilotując Spitfajera. Figuruje w spisie lotników polskich zaginionych w morzu. Jest wspomniany na pomniku Polskich pilotów w Northolt. cóż moi drodzy - Hary to jeden z moich ulubionych samolotów WWII i nie ukrywam dość szczęśliwy jeżeli chodzi o konkursy ponieważ oba jakie dotychczas skleiłem zostały nagrodzone; z czego ostatni wczoraj w Jaworznie zestaw dioramkowy ale model wykonam solo - ponieważ nie mam innego obecnie (no może jakaś podstawka jeżeli czas pozwoli) a z dioramą bym nie zdążył na 100% jak widać posiadam spory magazynek waloryzacji do Harego pozwoliłem sobie z niego wyciągnąć kilka drobiazgów - resztę będzie stanowiła moja inwencja i wasz doping Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted September 4, 2017 Share Posted September 4, 2017 Airfixowego Hurricane'a na warsztacie chętnie zobaczę. Sam się w tym temacie mordować będę z Italeri Bogato z żywicami, Merlina tylko brakuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted September 4, 2017 Author Share Posted September 4, 2017 zmontowałem już Italeri tutaj masz warsztat jeśli ci coś pomoże Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
makinen Posted September 4, 2017 Share Posted September 4, 2017 Hurricane'a i Spita zawsze chętnie obejrzę. Działaj i powodzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SnaQ Posted September 4, 2017 Share Posted September 4, 2017 O, będzie i Hurri! Kibicuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted September 5, 2017 Author Share Posted September 5, 2017 Dzięki za zagrzanie do boju - dzisiaj dzionek luźny więc popracowałem do tego na wieczór zostałem z najmłodszym dwumiesięcznym synkiem i całe cztery godziny przespał po czym zjadł i poszedł spać - przyznajcie że młody mi się udał jak na modelarza przystało ok aktualizacja pierwsza warsztatu trochę literatury modelik oczywiście nitowany Dousek 0,55 standardowa przymiarka jak w każdym porządnym warsztacie - i tu muszę przyznać Airfixowi wyższość nad całą już konkurencją pasuje idealnie a rozmieszczenie nitów prawie precyzyjne - porównałem z Hasegawą MKI i nowy Airfix bije na ją głowę i jako takie pierwsze efekty pracy - panele pokrywające zbiornik wycięte - że by nieco poprawić efekt 'zaostrzyłem krawędzie wyprasek wokół wyciętego otworu aby sprawiały wrażenie cienkiej blachy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted September 10, 2017 Author Share Posted September 10, 2017 aktualizacja kiedyś w Swoim warsztacie modelarskim wprowadziłem pewną teorię (wprowadziłem ich kilka ale nie chce was zanudzać), mianowicie samoloty z reguły zaczynam od rzeczy których na koniec b=nigdy nie che mi się robić a należą do nich - zawieszenie kompletne z kołami, owiewka oraz wydechy jeżeli model jest akurat nitowany to zaczyn od tego. wydech owiewka - zawieszenia zapomniałem sfotografować bo odłożyłem do wyschnięcia farby i zapomniałem - uzupełnię w następnym poście a potem już poleciało Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted September 10, 2017 Share Posted September 10, 2017 Fajnie Ci to idzie, popraw tylko to: przegroda ogniowa przed zbiornikiem była pochylona do przodu w kierunku silnika, a u Ciebie jest prosto. Zbiornik jest podcięty dołem. Tak to ma wyglądać: CMK bardzo uprościło ten zestaw niestety, żeby to jakoś wyglądało trzeba trochę podłubać. Jakby Ci się chciało jeszcze to: przerób zbiornik bo jest za duży, odtwórz przegrodę ogniową w całości, dołóż końcówkę łoża silnika i trochę przewodów na zamaskowanie dziury i będzie gitara. Działaj, podglądam . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted September 11, 2017 Author Share Posted September 11, 2017 dzięki wielgasne za dwie piękne fotki - barszczo wszystkie Twoje uwagi są jak najbardziej pod kontrolą i nie da się tych niedociągnięć nie zauważyć, ale pierwsza sprawa to brak czytelnej instrukcji, jeżeli chodzi o zbiornik to podaruję sobie jego skracanie myślę że się obejdzie natomiast 'wystającą' część ściany grodziowej już poprawiłem czyli wkleiłem ją ukosem - następnie poodcinam ze 'sztucznej podstawki' pod zbiornik zbędne elementy tak aby wyglądało że wszystko leży na stelażu łoża - następnie zaimituję cztery rurki - mam nadzieję żę będzie to wyglądało w miarę przyzwoicie jeszcze raz dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Niema problemu, zdjęć ci u mnie dostatek. CMK umieściło wszystkie elementy na jednej "desce" i wygląda to jak wygląda. Zbiornik w Mk.I raczej był srebrny co potwierdzają fotografie. Podrzucam Ci jeszcze parę ujęć tego fragmentu kadluba i na koniec fajną fotkę przedziału uzbrojenia. Może się przyda: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted September 11, 2017 Author Share Posted September 11, 2017 jeszcze raz wielkie dziękasy - ponieważ to nie jest ostatni Hary na mojej liście życzeń mam prośbę czy mógłbyś na meila przesłać mi zdjęcia z pootwieranymi panelami bocznymi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted September 13, 2017 Author Share Posted September 13, 2017 zgodnie z tym co zauważył barszczo zwaloryzowałem zestaw do waloryzacji firmy cmk tak jak wspominałem zestaw trzeba przesunąć nieco do przodu i zapomniane wcześniej zdjęcia goleni i wydechów które robię zanim zacznę konkretną robotę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Co tam w temacie? Zamilkłeś ostatnio . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted September 27, 2017 Author Share Posted September 27, 2017 Coś tam dłubię niestety na kolanach często przesiaduje mój najmłodszy synek (3 miesiące) i dość ciężko mi się pracuje ale coś się dzieje - wolno dlatego też że jestem na etapie szpachlowania a to musi wyschnąć - ale widać już malunki na horyzoncie model co prawda fajny ale posiada parę dziur powstałych w skutek naprężeń Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted October 11, 2017 Author Share Posted October 11, 2017 Prace malarskie... i spodek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TReS Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 (edited) Uuuu No bardzo ładnie Tomasz Ci to malowanie wyszło, poza tym masz piękny nieład artystyczny na stole. Pzdr Kuba Edited October 13, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 Też jestem na tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted October 13, 2017 Author Share Posted October 13, 2017 A teraz Kalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek Es Posted October 13, 2017 Share Posted October 13, 2017 Malunki pierwsza klasa, podoba się! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreGG24 Posted October 14, 2017 Share Posted October 14, 2017 Bardzo mi się podoba to malowanie. Możesz napisać, o co chodzi z tym błękitem przy preshadingu? Pierwszy raz się z tym spotykam. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted October 14, 2017 Author Share Posted October 14, 2017 Bardzo mi się podoba to malowanie. Możesz napisać, o co chodzi z tym błękitem przy preshadingu? Pierwszy raz się z tym spotykam. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Generalnie chodzi o zróżnicowanie powierzchni. Na lotkach i sterze kierunku oraz statecznikach możemy zróżnicować to iż były wykonane z innego materiału niż powierzchnie sąsiednie - tytaj efekt otrzymujemy nie tylko przez kolor ale również przez połysk; zróżnicowanie samego preszajdingu daje nam to iż na kolorach wychodzi modulacja ale to wszystko uzyskamy jeśli kolory kamuflażu położymy odpowiednio czyli miejscowo a na koniec cienką warstwę bardzo mocno rozcieńczoną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted October 15, 2017 Share Posted October 15, 2017 Fakt. Tylko to działa raczej jako metoda (jedna z wielu) na 'ożywienie' powierzchni modelu, a nie jako oddanie rzeczywistego zużycia powłok malarskich. Nie spotkałem jeszcze modelu, gdzie w ten sposób ktoś konsekwentnie, 'kontrolowalnie' i świadomie starał się uzyskiwać konkretne efekty. W tym modelu też są oczywiste niekonsekwencje w tym temacie, jak np. przy pokazywaniu różnic w materiałach. Inna sprawa, że ten zabieg - świetny pomysł w samolotach amerykańskich - w przypadku aparatów RAFu jest nieco kontrowersyjny. Przepraszam Tomek, zupełnie nie zamierzam sugerować Ci jak ma wyglądać twój model. Zaglądam z zainteresowaniem. Odnoszę się tylko do pytania kolegi, by wyjaśnić, że ta metoda jest niezwykle trudna, gdy chce się oddawać konkretne efekty. Okropnie ciężko ją kontrolować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted October 15, 2017 Author Share Posted October 15, 2017 Fakt.... ta metoda jest niezwykle trudna, gdy chce się oddawać konkretne efekty. Okropnie ciężko ją kontrolować. Jak zwykle zgadzam się z Tobą Radku; bardzo często mi nie wychodzi ale przecież hobby ktore uprawiamy ma na celu dostarczać nam przede wszystkim przyjemności i dlatego ja nieustannie próbuję - albo co nowego zrobić albo podpatrzeć innych i spróbować metody; z tego właśnie czerpię niesamowitą satysfakcję a dla tych którzy zaczynają swoją przygodę z modelarstwem mogę przekazać tylko tyle żeby sklejali regularnie i jak najwięcej w ramach możliwości swojego wolnego czasu. Z preszajdingiem czy bez, z modulacją czy bez niej żaden model nie będzie nam 'wychodził' jeśli będziemy sklejać jeden na trzy lata - wprawa obserwacja własnych błędów, dyskusja i duża doza pokory - wtedy każdy następny będzie wyglądał lepiej - tyle w kwestii ogólnej zrobiłem zrochę zbliżeń a relację wzbogacę właśnie dla zaczynających rzeźbę w tym wspaniałym hobby od podania szczegółów tego co zrobiłem poniżej mamy po kolei: - sidolux - łosz - olejny; - lakier mat Microscale - smugi na skrzydłach - Buff Tamiya i czarny matowy - smugi za karabinami - Smoke Tamiya jako 'podkład' Sood Gunze; pigment Soot Tamiya - smugi za wydechem Smoke Tamiya jako 'podkład' Soot Gunze; pigment silver i pigment soot Tamiya - na boki kadłuba nałożyłem brązowy filtr MIG - błoto szminka Tamiya Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted October 15, 2017 Share Posted October 15, 2017 No, chyba tak niezupełnie się ze mną zgadzasz, ale to inny temat i nie ten wątek . O ile tego nie zrobiłeś to sprawdź sobie to śmigło, czy aby nie było drewniane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted October 15, 2017 Author Share Posted October 15, 2017 Minimalne różnice w poglądach zawsze sa -śmigło było drewniane:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.