Skocz do zawartości
panDespota

PZL 23B Karaś, IBG 1/72

Rekomendowane odpowiedzi

Dłubię sobie Karasia jako poligon przed P.11c Skalskiego. Powiem szczerze że modelem IBG jestem zafascynowany, pewnie na jednym latadle z serii Karasia się nie skończy. Na osłonie silnika naniosłem linie podziałów, w ogóle ich nie było. Chyba na zdjęciach innych wyprasek je widać. Model cały przenitowany. Wymieniem kulfona rurkę pilota bo była tragiczna. Nałożony podkład. Oklejanie przeszkleń to czasowa tragedia, w Łosiu już się chyba szarpnę na maski. Leniwy się człowiek robi.

 

8yDAWXAb_o.jpg

 

elementy wyposażenie wklejone już w środek

 

sEYydqaE_o.jpg

 

MzbKkgJ0_o.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nocny updejt

 

RoPXsicC_o.jpg

 

OkYXYODf_o.jpg

 

Walczę cały czas z malowaniem na niskim ciśnieniu. Na tej samej farbie raz jest za rzadko, kilka sekund potem wali z aero jakimiś małymi glutami, póżniej jest ok i tak w kółko. Nie wiem o co kaman :/ vallejo air, do tego jeszcze ciut rozcieńczalnika tegoż producenta i kropla opóźniacza talensa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przeszkadza Ci to, że plastik jest bardzo miękki?

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy farbach vinylowych to normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Walczę cały czas z malowaniem na niskim ciśnieniu. Na tej samej farbie raz jest za rzadko, kilka sekund potem wali z aero jakimiś małymi glutami, póżniej jest ok i tak w kółko. Nie wiem o co kaman :/ vallejo air, do tego jeszcze ciut rozcieńczalnika tegoż producenta i kropla opóźniacza talensa.

Jak na "wajeho" to i tak świetnie ci wyszło. Te farby nie dają takiej kontroli nad kreską jak lakiery czy nawet Gunze H. Trochę pomaga dodanie sidoluxu do farby, ale też bez rewelacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bałem się na początku że się źle będzie obrabiał ale jest ok. Dosyć przyjemnie się go nituje.

Z tymi farbami dziwna sprawa. Bedę próbował na innych modelach, może się coś uda wymyślić. Z sido spróbuje patentu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pryskaj tą kolorowanke, bo jestem ciekaw jak wyjdzie ,-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pryskaj tą kolorowanke, bo jestem ciekaw jak wyjdzie ,-)

 

Gasiłem, gasiłem im za bardzo przygasił

 

79lknwuY_o.jpg

 

PlXy9Kv1_o.jpg

 

Zwaliłem malowanie oszklenia kabiny. Od razu pojechałem czarnym podkładem, zapomniałem wcześniej prysnąć khakim. Oszklenie w Karasiu spore, pewnie będzie walić po oczach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jest wygląda ładnie. Może faktycznie kolor Khaki zakryl trochę to podłoże. Ale jak sam kolor wygląda ok. Jaki to jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na górze jeszcze delikatne zróżnicowanie widać, być może wcale nie jest za mocno przykryte, gorzej z dołem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak dla mnie to jest wygląda ładnie. Może faktycznie kolor Khaki zakryl trochę to podłoże. Ale jak sam kolor wygląda ok. Jaki to jest?

 

Model malowany czerwonym zestawem Hataki- Polish Air Force paint set, a khaki to A011.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ładnie ponitowałeś !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ładnie ponitowałeś !

 

Ze wszystkich modeli jakie ponitowałem do tej pory najbardziej jestem zadowolony z Karasia. Duża zasługa w tym miękkiego plastiku, przyjemnie się w nim nituje.

Nałożyłem kalki. Bardzo delikatne. Wybrałem malowanko maszyny, która działała w składzie armii Kraków. Podmalowałem jeszcze cześć pod silnikiem na khaki. W instrukcji jest chyba błąd. Zresztą cała plansza barwna jest jakaś dziwna. I zdjęcia

 

o6GMZzBy_o.jpg

 

I7PM08DM_o.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda bardzo ciekawie.

Dawaj dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo się mnie podoba. Na pewno sobie kupię jednego. Tylko jeszcze nie wiem którego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem PZL 23 A i PZL 42 i mam zamiar jeszcze ,,Karasia"B i tutaj postaram się spróbować nitowania w związku z tym pytanie , gdzie znaleźć dobre plany z nitowaniem ? I pytanie na temat co jest najlepsze do prowadzenia nitowadła ,jakaś taśma ,czy szablon ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobiłem PZL 23 A i PZL 42 i mam zamiar jeszcze ,,Karasia"B i tutaj postaram się spróbować nitowania w związku z tym pytanie , gdzie znaleźć dobre plany z nitowaniem ? I pytanie na temat co jest najlepsze do prowadzenia nitowadła ,jakaś taśma ,czy szablon ?

 

Ja opierałem się przy nitowaniu na rzutach z książki "PZL.23 Karaś" autorstwa T. J. Kopański wyd. Stratus.

 

rljebc.jpg

 

Nie wiem na ile są poprawne ale kto to sprawdzi Co do samego nitowania do tej pory nitowałem ręcznie ale przy długich odcinkach ciężko prosto nitowadło prowadzić. Podpatrzyłem gdzieś metodę na taśmę. Kleisz sobie gdzieś z boku kilka warstw taśmy jakiejś malarskiej żeby tanio było. Ja robię tak około pięć warstw. Później od linijki docinam sobie takie ~5mm paski, kleję w miejscu gdzie będę nitował i mam "prowadzenie". Warto przed nitowaniem odtłuścić model i robić to w rękawiczkach lateksowych wtedy na takim pasku dłużej klej będzie trzymał i nie będziesz musiał ich tak często zmieniać. Widziałem jeszcze jak nitują od elastycznych linijek ale nie próbowałem jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miło się ogląda - fajny Karaś! Mam w planach. Godła na samolotach w tamtych latach były bardzo ciekawe, nie wymuszone, nie pretensjonalne, z fasonem! Powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przy okazji tego wątku czy ktoś może mi powiedzieć czym poza reflektorami w osłonach kół różnią się wersje A i B wczesna i późna z IBG? Za dużo róźnic tam nie widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja opierałem się przy nitowaniu na rzutach z książki "PZL.23 Karaś" autorstwa T. J. Kopański wyd. Stratus.

Bardzo dobra kniga w przyzwoitych pieniądzach.

 

A co do modelu - kalkomanie przydało by się jescze podtopić płynami tu i tam. Na spodzie płata wygląda, jakby białe numery nie wniknęły we wszystkie linie podziału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A przy okazji tego wątku czy ktoś może mi powiedzieć czym poza reflektorami w osłonach kół różnią się wersje A i B wczesna i późna z IBG? Za dużo róźnic tam nie widzę.

 

Z takich widocznych: inny kształt steru wysokości, kozioł przeciwkapotażowy w kabinie pilota, dwa wykroje na km-y pilota, deflektor za silnikiem w czterech rzędach, wywietrzniki w oszkleniu kabiny pilota i obserwatora (w modelu który sklejam chyba powinny być a nie ma) i w dolnej gondoli antena. Z tego co piszą jeszcze kołnierz przeciwolejowy ale nie wiem co to i gdzie tyle udało mi się zapamiętać z tego co wertowałem i wyszukać na szybko, tak że możliwe że coś pominąłem.

 

Ja opierałem się przy nitowaniu na rzutach z książki "PZL.23 Karaś" autorstwa T. J. Kopański wyd. Stratus.

Bardzo dobra kniga w przyzwoitych pieniądzach.

 

A co do modelu - kalkomanie przydało by się jescze podtopić płynami tu i tam. Na spodzie płata wygląda, jakby białe numery nie wniknęły we wszystkie linie podziału.

 

Właśnie też to zauważyłem ale już po nałożeniu lakieru bezbarwnego, kiedy było za późno. Przed washem naciąłem je skalpelem co trochę poprawiło sytuację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A przy okazji tego wątku czy ktoś może mi powiedzieć czym poza reflektorami w osłonach kół różnią się wersje A i B wczesna i późna z IBG? Za dużo róźnic tam nie widzę.

W Mini Replice nr 95 jest bardzo dobry artykuł ,,PZL P.23 Karaś -podstawowe wersje i modyfikacje".

Warto przeczytać.

KRYSTEK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karaś dostał łosza, satynę i kółka. Z takich nowości dla mnie- spodni łosz wykonałem jako szaroniebieski, do tej pory ładowałem po całości czarnobrązowym. W sumie pierwszy raz też kryłem satyną. Co do ostatecznego wyglądu zastanawiam się jeszcze nad bombami ale raczej odpuszczę, lotki mają strasznie toporne. Poczekam, może się ktoś zlituję i wypuści jakąś żywice. To już raczej ostatni apdejt przed galerią.

 

5wCTfKr6_o.jpg

 

YjgdwqLr_o.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.