Jump to content

PZL 23B Karaś, IBG 1/72


panDespota
 Share

Recommended Posts

Dłubię sobie Karasia jako poligon przed P.11c Skalskiego. Powiem szczerze że modelem IBG jestem zafascynowany, pewnie na jednym latadle z serii Karasia się nie skończy. Na osłonie silnika naniosłem linie podziałów, w ogóle ich nie było. Chyba na zdjęciach innych wyprasek je widać. Model cały przenitowany. Wymieniem kulfona rurkę pilota bo była tragiczna. Nałożony podkład. Oklejanie przeszkleń to czasowa tragedia, w Łosiu już się chyba szarpnę na maski. Leniwy się człowiek robi.

 

8yDAWXAb_o.jpg

 

elementy wyposażenie wklejone już w środek

 

sEYydqaE_o.jpg

 

MzbKkgJ0_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

nocny updejt

 

RoPXsicC_o.jpg

 

OkYXYODf_o.jpg

 

Walczę cały czas z malowaniem na niskim ciśnieniu. Na tej samej farbie raz jest za rzadko, kilka sekund potem wali z aero jakimiś małymi glutami, póżniej jest ok i tak w kółko. Nie wiem o co kaman :/ vallejo air, do tego jeszcze ciut rozcieńczalnika tegoż producenta i kropla opóźniacza talensa.

Link to comment
Share on other sites

Walczę cały czas z malowaniem na niskim ciśnieniu. Na tej samej farbie raz jest za rzadko, kilka sekund potem wali z aero jakimiś małymi glutami, póżniej jest ok i tak w kółko. Nie wiem o co kaman :/ vallejo air, do tego jeszcze ciut rozcieńczalnika tegoż producenta i kropla opóźniacza talensa.

Jak na "wajeho" to i tak świetnie ci wyszło. Te farby nie dają takiej kontroli nad kreską jak lakiery czy nawet Gunze H. Trochę pomaga dodanie sidoluxu do farby, ale też bez rewelacji.

Link to comment
Share on other sites

Bałem się na początku że się źle będzie obrabiał ale jest ok. Dosyć przyjemnie się go nituje.

Z tymi farbami dziwna sprawa. Bedę próbował na innych modelach, może się coś uda wymyślić. Z sido spróbuje patentu.

Link to comment
Share on other sites

pryskaj tą kolorowanke, bo jestem ciekaw jak wyjdzie ,-)

 

Gasiłem, gasiłem im za bardzo przygasił

 

79lknwuY_o.jpg

 

PlXy9Kv1_o.jpg

 

Zwaliłem malowanie oszklenia kabiny. Od razu pojechałem czarnym podkładem, zapomniałem wcześniej prysnąć khakim. Oszklenie w Karasiu spore, pewnie będzie walić po oczach.

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie to jest wygląda ładnie. Może faktycznie kolor Khaki zakryl trochę to podłoże. Ale jak sam kolor wygląda ok. Jaki to jest?

 

Model malowany czerwonym zestawem Hataki- Polish Air Force paint set, a khaki to A011.

Link to comment
Share on other sites

ładnie ponitowałeś !

 

Ze wszystkich modeli jakie ponitowałem do tej pory najbardziej jestem zadowolony z Karasia. Duża zasługa w tym miękkiego plastiku, przyjemnie się w nim nituje.

Nałożyłem kalki. Bardzo delikatne. Wybrałem malowanko maszyny, która działała w składzie armii Kraków. Podmalowałem jeszcze cześć pod silnikiem na khaki. W instrukcji jest chyba błąd. Zresztą cała plansza barwna jest jakaś dziwna. I zdjęcia

 

o6GMZzBy_o.jpg

 

I7PM08DM_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem PZL 23 A i PZL 42 i mam zamiar jeszcze ,,Karasia"B i tutaj postaram się spróbować nitowania w związku z tym pytanie , gdzie znaleźć dobre plany z nitowaniem ? I pytanie na temat co jest najlepsze do prowadzenia nitowadła ,jakaś taśma ,czy szablon ?

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem PZL 23 A i PZL 42 i mam zamiar jeszcze ,,Karasia"B i tutaj postaram się spróbować nitowania w związku z tym pytanie , gdzie znaleźć dobre plany z nitowaniem ? I pytanie na temat co jest najlepsze do prowadzenia nitowadła ,jakaś taśma ,czy szablon ?

 

Ja opierałem się przy nitowaniu na rzutach z książki "PZL.23 Karaś" autorstwa T. J. Kopański wyd. Stratus.

 

rljebc.jpg

 

Nie wiem na ile są poprawne ale kto to sprawdzi Co do samego nitowania do tej pory nitowałem ręcznie ale przy długich odcinkach ciężko prosto nitowadło prowadzić. Podpatrzyłem gdzieś metodę na taśmę. Kleisz sobie gdzieś z boku kilka warstw taśmy jakiejś malarskiej żeby tanio było. Ja robię tak około pięć warstw. Później od linijki docinam sobie takie ~5mm paski, kleję w miejscu gdzie będę nitował i mam "prowadzenie". Warto przed nitowaniem odtłuścić model i robić to w rękawiczkach lateksowych wtedy na takim pasku dłużej klej będzie trzymał i nie będziesz musiał ich tak często zmieniać. Widziałem jeszcze jak nitują od elastycznych linijek ale nie próbowałem jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

A przy okazji tego wątku czy ktoś może mi powiedzieć czym poza reflektorami w osłonach kół różnią się wersje A i B wczesna i późna z IBG? Za dużo róźnic tam nie widzę.

Link to comment
Share on other sites

Ja opierałem się przy nitowaniu na rzutach z książki "PZL.23 Karaś" autorstwa T. J. Kopański wyd. Stratus.

Bardzo dobra kniga w przyzwoitych pieniądzach.

 

A co do modelu - kalkomanie przydało by się jescze podtopić płynami tu i tam. Na spodzie płata wygląda, jakby białe numery nie wniknęły we wszystkie linie podziału.

Link to comment
Share on other sites

A przy okazji tego wątku czy ktoś może mi powiedzieć czym poza reflektorami w osłonach kół różnią się wersje A i B wczesna i późna z IBG? Za dużo róźnic tam nie widzę.

 

Z takich widocznych: inny kształt steru wysokości, kozioł przeciwkapotażowy w kabinie pilota, dwa wykroje na km-y pilota, deflektor za silnikiem w czterech rzędach, wywietrzniki w oszkleniu kabiny pilota i obserwatora (w modelu który sklejam chyba powinny być a nie ma) i w dolnej gondoli antena. Z tego co piszą jeszcze kołnierz przeciwolejowy ale nie wiem co to i gdzie tyle udało mi się zapamiętać z tego co wertowałem i wyszukać na szybko, tak że możliwe że coś pominąłem.

 

Ja opierałem się przy nitowaniu na rzutach z książki "PZL.23 Karaś" autorstwa T. J. Kopański wyd. Stratus.

Bardzo dobra kniga w przyzwoitych pieniądzach.

 

A co do modelu - kalkomanie przydało by się jescze podtopić płynami tu i tam. Na spodzie płata wygląda, jakby białe numery nie wniknęły we wszystkie linie podziału.

 

Właśnie też to zauważyłem ale już po nałożeniu lakieru bezbarwnego, kiedy było za późno. Przed washem naciąłem je skalpelem co trochę poprawiło sytuację.

Link to comment
Share on other sites

A przy okazji tego wątku czy ktoś może mi powiedzieć czym poza reflektorami w osłonach kół różnią się wersje A i B wczesna i późna z IBG? Za dużo róźnic tam nie widzę.

W Mini Replice nr 95 jest bardzo dobry artykuł ,,PZL P.23 Karaś -podstawowe wersje i modyfikacje".

Warto przeczytać.

KRYSTEK.

Link to comment
Share on other sites

Karaś dostał łosza, satynę i kółka. Z takich nowości dla mnie- spodni łosz wykonałem jako szaroniebieski, do tej pory ładowałem po całości czarnobrązowym. W sumie pierwszy raz też kryłem satyną. Co do ostatecznego wyglądu zastanawiam się jeszcze nad bombami ale raczej odpuszczę, lotki mają strasznie toporne. Poczekam, może się ktoś zlituję i wypuści jakąś żywice. To już raczej ostatni apdejt przed galerią.

 

5wCTfKr6_o.jpg

 

YjgdwqLr_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.