panDespota Posted May 24, 2018 Share Posted May 24, 2018 Dłubię sobie Karasia jako poligon przed P.11c Skalskiego. Powiem szczerze że modelem IBG jestem zafascynowany, pewnie na jednym latadle z serii Karasia się nie skończy. Na osłonie silnika naniosłem linie podziałów, w ogóle ich nie było. Chyba na zdjęciach innych wyprasek je widać. Model cały przenitowany. Wymieniem kulfona rurkę pilota bo była tragiczna. Nałożony podkład. Oklejanie przeszkleń to czasowa tragedia, w Łosiu już się chyba szarpnę na maski. Leniwy się człowiek robi. elementy wyposażenie wklejone już w środek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted May 24, 2018 Author Share Posted May 24, 2018 nocny updejt Walczę cały czas z malowaniem na niskim ciśnieniu. Na tej samej farbie raz jest za rzadko, kilka sekund potem wali z aero jakimiś małymi glutami, póżniej jest ok i tak w kółko. Nie wiem o co kaman :/ vallejo air, do tego jeszcze ciut rozcieńczalnika tegoż producenta i kropla opóźniacza talensa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzy65siek Posted May 25, 2018 Share Posted May 25, 2018 Nie przeszkadza Ci to, że plastik jest bardzo miękki? Pozdrawiam Krzysiek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted May 25, 2018 Share Posted May 25, 2018 Przy farbach vinylowych to normalne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fixer Posted May 25, 2018 Share Posted May 25, 2018 Walczę cały czas z malowaniem na niskim ciśnieniu. Na tej samej farbie raz jest za rzadko, kilka sekund potem wali z aero jakimiś małymi glutami, póżniej jest ok i tak w kółko. Nie wiem o co kaman :/ vallejo air, do tego jeszcze ciut rozcieńczalnika tegoż producenta i kropla opóźniacza talensa. Jak na "wajeho" to i tak świetnie ci wyszło. Te farby nie dają takiej kontroli nad kreską jak lakiery czy nawet Gunze H. Trochę pomaga dodanie sidoluxu do farby, ale też bez rewelacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted May 25, 2018 Author Share Posted May 25, 2018 Bałem się na początku że się źle będzie obrabiał ale jest ok. Dosyć przyjemnie się go nituje. Z tymi farbami dziwna sprawa. Bedę próbował na innych modelach, może się coś uda wymyślić. Z sido spróbuje patentu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted May 25, 2018 Share Posted May 25, 2018 pryskaj tą kolorowanke, bo jestem ciekaw jak wyjdzie ,-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted May 26, 2018 Author Share Posted May 26, 2018 pryskaj tą kolorowanke, bo jestem ciekaw jak wyjdzie ,-) Gasiłem, gasiłem im za bardzo przygasił Zwaliłem malowanie oszklenia kabiny. Od razu pojechałem czarnym podkładem, zapomniałem wcześniej prysnąć khakim. Oszklenie w Karasiu spore, pewnie będzie walić po oczach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hello Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 Jak dla mnie to jest wygląda ładnie. Może faktycznie kolor Khaki zakryl trochę to podłoże. Ale jak sam kolor wygląda ok. Jaki to jest? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariucha Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 Na górze jeszcze delikatne zróżnicowanie widać, być może wcale nie jest za mocno przykryte, gorzej z dołem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted May 26, 2018 Author Share Posted May 26, 2018 Jak dla mnie to jest wygląda ładnie. Może faktycznie kolor Khaki zakryl trochę to podłoże. Ale jak sam kolor wygląda ok. Jaki to jest? Model malowany czerwonym zestawem Hataki- Polish Air Force paint set, a khaki to A011. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 ładnie ponitowałeś ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted May 26, 2018 Author Share Posted May 26, 2018 ładnie ponitowałeś ! Ze wszystkich modeli jakie ponitowałem do tej pory najbardziej jestem zadowolony z Karasia. Duża zasługa w tym miękkiego plastiku, przyjemnie się w nim nituje. Nałożyłem kalki. Bardzo delikatne. Wybrałem malowanko maszyny, która działała w składzie armii Kraków. Podmalowałem jeszcze cześć pod silnikiem na khaki. W instrukcji jest chyba błąd. Zresztą cała plansza barwna jest jakaś dziwna. I zdjęcia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 Wygląda bardzo ciekawie. Dawaj dalej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted May 27, 2018 Share Posted May 27, 2018 Bardzo się mnie podoba. Na pewno sobie kupię jednego. Tylko jeszcze nie wiem którego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radoslaw6363 Posted May 27, 2018 Share Posted May 27, 2018 Zrobiłem PZL 23 A i PZL 42 i mam zamiar jeszcze ,,Karasia"B i tutaj postaram się spróbować nitowania w związku z tym pytanie , gdzie znaleźć dobre plany z nitowaniem ? I pytanie na temat co jest najlepsze do prowadzenia nitowadła ,jakaś taśma ,czy szablon ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted May 27, 2018 Author Share Posted May 27, 2018 Zrobiłem PZL 23 A i PZL 42 i mam zamiar jeszcze ,,Karasia"B i tutaj postaram się spróbować nitowania w związku z tym pytanie , gdzie znaleźć dobre plany z nitowaniem ? I pytanie na temat co jest najlepsze do prowadzenia nitowadła ,jakaś taśma ,czy szablon ? Ja opierałem się przy nitowaniu na rzutach z książki "PZL.23 Karaś" autorstwa T. J. Kopański wyd. Stratus. Nie wiem na ile są poprawne ale kto to sprawdzi Co do samego nitowania do tej pory nitowałem ręcznie ale przy długich odcinkach ciężko prosto nitowadło prowadzić. Podpatrzyłem gdzieś metodę na taśmę. Kleisz sobie gdzieś z boku kilka warstw taśmy jakiejś malarskiej żeby tanio było. Ja robię tak około pięć warstw. Później od linijki docinam sobie takie ~5mm paski, kleję w miejscu gdzie będę nitował i mam "prowadzenie". Warto przed nitowaniem odtłuścić model i robić to w rękawiczkach lateksowych wtedy na takim pasku dłużej klej będzie trzymał i nie będziesz musiał ich tak często zmieniać. Widziałem jeszcze jak nitują od elastycznych linijek ale nie próbowałem jeszcze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarS84 Posted May 28, 2018 Share Posted May 28, 2018 Miło się ogląda - fajny Karaś! Mam w planach. Godła na samolotach w tamtych latach były bardzo ciekawe, nie wymuszone, nie pretensjonalne, z fasonem! Powodzenia! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted May 28, 2018 Share Posted May 28, 2018 A przy okazji tego wątku czy ktoś może mi powiedzieć czym poza reflektorami w osłonach kół różnią się wersje A i B wczesna i późna z IBG? Za dużo róźnic tam nie widzę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted May 28, 2018 Share Posted May 28, 2018 Ja opierałem się przy nitowaniu na rzutach z książki "PZL.23 Karaś" autorstwa T. J. Kopański wyd. Stratus. Bardzo dobra kniga w przyzwoitych pieniądzach. A co do modelu - kalkomanie przydało by się jescze podtopić płynami tu i tam. Na spodzie płata wygląda, jakby białe numery nie wniknęły we wszystkie linie podziału. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted May 28, 2018 Author Share Posted May 28, 2018 A przy okazji tego wątku czy ktoś może mi powiedzieć czym poza reflektorami w osłonach kół różnią się wersje A i B wczesna i późna z IBG? Za dużo róźnic tam nie widzę. Z takich widocznych: inny kształt steru wysokości, kozioł przeciwkapotażowy w kabinie pilota, dwa wykroje na km-y pilota, deflektor za silnikiem w czterech rzędach, wywietrzniki w oszkleniu kabiny pilota i obserwatora (w modelu który sklejam chyba powinny być a nie ma) i w dolnej gondoli antena. Z tego co piszą jeszcze kołnierz przeciwolejowy ale nie wiem co to i gdzie tyle udało mi się zapamiętać z tego co wertowałem i wyszukać na szybko, tak że możliwe że coś pominąłem. Ja opierałem się przy nitowaniu na rzutach z książki "PZL.23 Karaś" autorstwa T. J. Kopański wyd. Stratus. Bardzo dobra kniga w przyzwoitych pieniądzach. A co do modelu - kalkomanie przydało by się jescze podtopić płynami tu i tam. Na spodzie płata wygląda, jakby białe numery nie wniknęły we wszystkie linie podziału. Właśnie też to zauważyłem ale już po nałożeniu lakieru bezbarwnego, kiedy było za późno. Przed washem naciąłem je skalpelem co trochę poprawiło sytuację. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRYSTEK Posted May 28, 2018 Share Posted May 28, 2018 A przy okazji tego wątku czy ktoś może mi powiedzieć czym poza reflektorami w osłonach kół różnią się wersje A i B wczesna i późna z IBG? Za dużo róźnic tam nie widzę. W Mini Replice nr 95 jest bardzo dobry artykuł ,,PZL P.23 Karaś -podstawowe wersje i modyfikacje". Warto przeczytać. KRYSTEK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted May 28, 2018 Share Posted May 28, 2018 Dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted May 28, 2018 Author Share Posted May 28, 2018 Karaś dostał łosza, satynę i kółka. Z takich nowości dla mnie- spodni łosz wykonałem jako szaroniebieski, do tej pory ładowałem po całości czarnobrązowym. W sumie pierwszy raz też kryłem satyną. Co do ostatecznego wyglądu zastanawiam się jeszcze nad bombami ale raczej odpuszczę, lotki mają strasznie toporne. Poczekam, może się ktoś zlituję i wypuści jakąś żywice. To już raczej ostatni apdejt przed galerią. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.