Skocz do zawartości

RWD 6 SP-AHN 1/72 ZTS Plastyk, Part, scratch


Marudek

Rekomendowane odpowiedzi

Także jestem pod dużym wrażeniem. Jedyne o co bym zaapelował, to poświęcenie jeszcze troszkę uwagi obróbce krawędzi w strefie kabiny. Widać trochę zadziorów, a chwila moment i mogłoby ich nie być :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Dla RWD 6 osłony będę termoformował - kopyto już mam. A jeśli chodzi o Czaplę, to co prawda modelu Czapli jeszcze nie mam, ale chętnie bym Ci pomógł. Tyle że osłon raczej bym nie odlewał - dostałbyś wydmuszki vacu - pasowałoby Ci? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2019 o 23:28, Marudek napisał:

Hej,

Dla RWD 6 osłony będę termoformował - kopyto już mam. A jeśli chodzi o Czaplę, to co prawda modelu Czapli jeszcze nie mam, ale chętnie bym Ci pomógł. Tyle że osłon raczej bym nie odlewał - dostałbyś wydmuszki vacu - pasowałoby Ci? 

TAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Postarałem się poprawić krawędzie w drzwiach kabiny oraz mocowanie tablicy przyrządów. Myślę, że teraz jest OK - a przynajmniej z wklejoną kabiną nie jestem w stanie zrobić tego lepiej.

TizAqpb.jpg
KtJB4VH.jpg

Odlałem z żywicy przygotowane wcześniej części:

qLUL9ZC.jpg

I złożyłem podwozie. Kołpaki i koła będę malował oddzielnie więc na razie są zamocowane "na sucho"

dIVS3ia.jpg
JYsrVMv.jpg

Złożyłem silnik (a przynajmniej to co do niego odlałem (bo planuję jeszcze wzbogacić go o kilka drobnych detali)

ii7H4yS.jpg

Tak wygląda po zamocowaniu (jeszcze bez kolektora spalin)

WKJH2aR.jpg
HkQimnZ.jpg

No i teraz zaczyna mnie kusić żeby silnika nie zakrywać osłonami  tylko ułożyć je wraz ze śmigłem w trawie, jak gdyby silnik był serwisowany na płycie lotniska. Tylko czy coś takiego faktycznie mogło się zdarzyć? Czy zdjęcie śmigła było na tyle łatwe by zrobić to na trawie, bez zaplecza warsztatowego?)

Edytowane przez Marudek
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Tych dźwigni nie ma na blaszce Part i pewnie dlatego bym je pominął. Ale dzięki za zwrócenie uwagi - postaram się je dorobić. Akurat do półki na której są busole mam łatwy dostęp ponieważ osłona kabiny nie jest jeszcze wklejona. Zrobię to dopiero po pomalowaniu zewnętrznych powierzchni ramek na kolor czerwony (zgodnie z profilami z książki A. Glassa). Dopiero potem wkleję oszklenie i całość przykleję do pomalowanego kadłuba.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zaczyna to przypominać model. Może silnik zrób zamknięty,  poszalejesz jak będziesz tego RWD robił w 1:144. Przy Twoich umiejętnościach to nie będzie problemu zdjąć osłonę silnika, zrobić otwarte drzwi czy zrobić skrzydło bez poszycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KayFranz napisał:

Nie jestem pewien, czy te ramki powinny być czerwone. One były od WEWNĄTRZ, pod arkuszem z pleksi i chyba pozostały w naturalnym kolorze metalu.

Czy ja dobrze rozumiem? Pleksi była przymocowana do ram z wierzchu, a nie od spodu (wnętrza kabiny)? Jeśli tak to dlaczego? A jeśli chodzi o kolor ram to chyba jednak pozostanę przy czerwonym. Na zdjęciach z książki Glassa widać, że ramy były w innym kolorze niż kadłub (kolor zdecydowanie inny niż goły metal). To raczej jakiś ciemny kolor - albo czarny, albo czerwony. Chociaż w porównaniu z ramką numeru 06 jest mniej nasycony i dlatego stawiam raczej na czerwony. 

Hej mig - masz rację. Swoją 144-kę zrobię tak jak na zdjęciu z pierwszej strony książki A. Glassa :cool:

Edytowane przez Marudek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsporniki podtrzymywały osłonę od wewnątrz, co więcej, nie były to płaskie elementy (tzn. znacznie szersze niż wyższe) tylko odwrotnie. W każdym razie widać wyraźnie, że mocowanie jest poniżej górnej krawędzi tylnej wręgi kabiny.

Dodatkowo zaznaczyłem "wajchę od gazu" i otwór wentylacyjny w bocznej "szybce", blacha Parta ma go odwzorowanego nieprawidłowo.

 

1339813648_RWD-6SP-AHNkabina019.jpg.83d4727d09fcac17a38a9b0021766ca5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyjaśnienia z załączonym zdjęciem. Dodatkowo w planach modelarskich przeczytałem:

"Przód i sufit kabiny maksymalnie oszklony, ujęty stalową ramą o profilu dwutwowym."

Gdybym miał robić taką osłonę w 1:1 to oszklenie nitowałbym raczej od spodu i dlatego wkleję oszklenie od wewnątrz. Za to chyba pokuszę się o odwzorowanie dwuteowników w górnej części kabiny. 

Tylko na razie termoformuję osłony silnika. Do kabiny wrócę potem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Udało mi się wytermoformować okaptowanie silnika i pierścień Townenda. Pamiętam jak Wojtek Fajga pięknie wyciął litery RWD na okaptowaniu swojego modelu w 1:32. Ja miałem nieco mniejsze litery do wycięcia ale chyba wyszło całkiem nieźle.

RFD1RIZ.jpg
tLQEG7Y.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podpowiesz jak zrobić odlew takich owiewek?
Jakoś tego rozkminić nie mogę
 

W dniu 10.03.2019 o 12:52, Marudek napisał:

Odlałem z żywicy przygotowane wcześniej części:
qLUL9ZC.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Jasne choć bez odpowiednich narzędzi i materiałów trudno to zrobić w miarę porządnie :)

1. Przygotowanie mastera - wiadomo: toczenie, frezowanie, szlifowanie, doklejanie jakichś drobiazgów
2. Zamocowanie mastera na wlewce i umieszczenie go w pojemniku wielkości przyszłej formy silikonowej
3. Przygotowanie formy silikonowej - mieszanie silikonu i katalizatora, odgazowanie mieszanki i zalanie pojemnika z masterem.
4. Po stężeniu silikonu wyjęcie z formy mastera i zalanie żywicą i odgazowanie.

Mam niewielką pompkę próżniową, która przy częściach tej wielkości jeszcze daje radę :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem szczerze, że poszczególne etapy to ogarniam.
Bardziej chodziło mi o to czy aby uzyskać w owiewkach wnęki na koła robiłeś jakieś dodatkowe zabiegi,
czy kształt wewnątrz zrobiłeś tak, by bezproblemowo wyjąć odlew z formy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owiewki wewnątrz mają mniej więcej kształt koła które ma się tam zmieścić. Gdyby były w całości puste w środku to rzeczywiście może trudno byłoby wyjąć silikonowy odpowiednik wnętrza owiewki przez stosunkowo niewielki otwór koła. Ale w tej konfiguracji nie ma z tym żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.