Marak Napisano 18 Sierpnia 2013 Share Napisano 18 Sierpnia 2013 Rzeczywiście. :( To może ten: http://www.skleptechniczny.pl/wezyk-do-aerografu-18m-18-x-18-bd24-p3930.html ? Kompresor ma wyjście 1/8". Większość aero też ma 1/8". Więc wężyk 1/8" musi pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EasyPlayer Napisano 18 Sierpnia 2013 Share Napisano 18 Sierpnia 2013 O właśnie. Bardzo dziękuję za taką ogólną odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pan Dywan Napisano 18 Sierpnia 2013 Share Napisano 18 Sierpnia 2013 Witam Czy taki kompresor: http://image.ceneo.pl/data/products/5299601/i-stanley-50l-8bar-fcdv404stn006.jpg (Stanley, 50 l, 2 KM, 8 bar) nadaje się do zasilania aerografu? Potrzebne jest jakieś specjalne przyłącze czy wystarczy szybkozłączka przy przewodzie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EasyPlayer Napisano 18 Sierpnia 2013 Share Napisano 18 Sierpnia 2013 Chyba się nadaje, ale jest całkiem spory jeśli to jest 50 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pan Dywan Napisano 18 Sierpnia 2013 Share Napisano 18 Sierpnia 2013 Ojtam, ojtam. W garażu mam full miejsca ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 19 Sierpnia 2013 Share Napisano 19 Sierpnia 2013 Witam Czy taki kompresor: http://image.ceneo.pl/data/products/5299601/i-stanley-50l-8bar-fcdv404stn006.jpg (Stanley, 50 l, 2 KM, 8 bar) nadaje się do zasilania aerografu? Potrzebne jest jakieś specjalne przyłącze czy wystarczy szybkozłączka przy przewodzie? Pozdrawiam Zakres ciśnień stosowanych przy malowaniu aerografami zwykle zawiera się w przedziale 0,5-3 bar więc jeśli ten kompresor umożliwia ustawienie takich wartości to będzie się nadawał. Jedynie typ przyłącza może nie pasować - podejrzewam, że ten model może mieć złącze 1/4 cala (aerografy 1/8 cala). W takim przypadku wystarczy zdobyć odpowiednią redukcję. 50l zbiornik po nabiciu do pełna powinien wystarczyć na długą sesję malarską w ciszy Edit: Przy maksymalnym ciśnieniu 8 bar jakie oferuje ten kompresor należy zawsze pamiętać by przed podłączeniem aerografu sprawdzić ustawione ciśnienie. Zbyt duże może uszkodzić aerograf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekkw Napisano 19 Sierpnia 2013 Share Napisano 19 Sierpnia 2013 Witam Czy taki kompresor: http://image.ceneo.pl/data/products/5299601/i-stanley-50l-8bar-fcdv404stn006.jpg (Stanley, 50 l, 2 KM, 8 bar) nadaje się do zasilania aerografu? Ja bym jeszcze sprawdził poziom hałasu. Słyszałem w akcji podobny kompresor (taki jakiś czerwony, z marketu budowlanego) - hałas jest taki, że malowanie po godz. 22, nawet w garażu może wywołać protesty sąsiadów (a domowników to na pewno). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pan Dywan Napisano 19 Sierpnia 2013 Share Napisano 19 Sierpnia 2013 Jedynie typ przyłącza może nie pasować - podejrzewam, że ten model może mieć złącze 1/4 cala (aerografy 1/8 cala). W takim przypadku wystarczy zdobyć odpowiednią redukcję. A gdzie takową redukcje mógłbym zdobyć? Castorama czy jakieś bardziej specjalistyczne źródła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 19 Sierpnia 2013 Share Napisano 19 Sierpnia 2013 Trudno mi powiedzieć czy w Castoramie to jest bo raczej nie często tam bywam - być może tak. Ostatnio jak coś potrzebowałem z osprzętu 1/8 cala to znalazłem na Allegro. Jest też sklep internetowy z tego typu wyposażeniem: http://skleptechniczny.pl/ Może coś takiego było by odpowiednie - z jednej strony przyłącze 1/4 cala a z drugiej 1/8 cala : http://skleptechniczny.pl/waz-do-aerografu-3m-redukcja-pod-duzy-kompresor-p2705.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pan Dywan Napisano 19 Sierpnia 2013 Share Napisano 19 Sierpnia 2013 Może coś takiego było by odpowiednie - z jednej strony przyłącze 1/4 cala a z drugiej 1/8 cala : http://skleptechniczny.pl/waz-do-aerografu-3m-redukcja-pod-duzy-kompresor-p2705.html A reduktor też jest niezbędny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
łukim@n Napisano 20 Sierpnia 2013 Share Napisano 20 Sierpnia 2013 Witam, niedawno malowałem niebieskim akrylem samochodowym 2K kabinę modelu ciężarówki. Po pięciu dniach zabrałem się za polerowanie farby, ponieważ powierzchnia lakierowana nie była idealnie równa (efekt "skórki pomarańczy"). Najpierw szlifowałem wodnym P1500, potem P2000. Po nałożeniu pasty (Tamiya Polishing Compound Fine) na powierzchni modelu widać rysy- takie jak po myjce samochodowej na karoserii auta. Połysk także pozostawia wiele do życzenia w porównaniu do tego, który był jeszcze przed polerką akrylu. Potrzebuję pomocy fachowców, gdyż jest to już mój drugi model, po którym zdecydowałem się na polerowanie werniksu i znowu spotyka mnie ten sam problem, czyli widoczne rysy i słaby połysk po paście. Pozdrawiam, łukim@n. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 20 Sierpnia 2013 Share Napisano 20 Sierpnia 2013 http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=104&t=33047 MartiniOCP napisał ten bardzo dobry poradnik, na pewno się przyda. Jest tam punkt z pastami w jakiej kolejności, której używać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 20 Sierpnia 2013 Share Napisano 20 Sierpnia 2013 Użyłeś wszystkich past, czy tylko Fine? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 20 Sierpnia 2013 Share Napisano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam (...) paście.Pozdrawiam, łukim@n. Hej, nie do końca wiem jak malowałeś, bo nie rozpisałeś się (albo też wina jest taka, że nie wiem, co to "werniks" ). Pomóżmy więc ogólnie. A więc: a) Czy użyłeś lakieru bezbarwnego? b) Jak długo polerowałeś? Normą jest, że po papierach 1500 (btw. dla mnie to i tak chyba zbyt mała gradacja, ja zaczynam od 2000, a koledzy z forum używają raczej 4000/6000/8000) powstają rysy. Pasta Fine wystarczy ci do uzyskania fajnego efektu, ale musisz dość długo polerować (jeśli polerujesz ręcznie). Osobiście uważam, że używając tylko pasty fine na wypolerowanie jednego elementu (np. drzwi w samochodzie 1/24) potrzeba od 40 minut do około godziny. Najpierw nam odpowiedz, czy ci się chciało tyle machać rączką Na jeden model polerowany ręcznie przy telewizorku wychodzi około 2 tygodni pracy (Niestety też spowodowane osobistymi problemami ze skórką pomarańczy). Pozdrawiam Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
łukim@n Napisano 20 Sierpnia 2013 Share Napisano 20 Sierpnia 2013 Użyłeś wszystkich past, czy tylko Fine? Tylko Fine, innych nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
łukim@n Napisano 20 Sierpnia 2013 Share Napisano 20 Sierpnia 2013 Hej, nie do końca wiem jak malowałeś, bo nie rozpisałeś się (albo też wina jest taka, że nie wiem, co to "werniks" ). Werniks to nic innego jak lakier bezbarwny a) Czy użyłeś lakieru bezbarwnego? Najpierw położyłem podkład Surfacer 1200 i tutaj pragnę podkreślić, że nie szlifowałem go żadnym papierem, tylko po godzinnym schnięciu pomalowałem farbą akrylową, do której musiałem dodać utwardzacz. Na taką powłokę nie kładzie się już lakieru bezbarwnego- jest to (tak jakby) baza z klarem w jednym. b) Jak długo polerowałeś? Pasta Fine wystarczy ci do uzyskania fajnego efektu, ale musisz dość długo polerować (jeśli polerujesz ręcznie). Osobiście uważam, że używając tylko pasty fine na wypolerowanie jednego elementu (np. drzwi w samochodzie 1/24) potrzeba od 40 minut do około godziny. Najpierw nam odpowiedz, czy ci się chciało tyle machać rączką Wychodzi na to, że polerowałem zbyt krótko, aby uzyskać oczekiwany efekt Na polerowanie poświęciłem ok. 20 minut. Normą jest, że po papierach 1500 (btw. dla mnie to i tak chyba zbyt mała gradacja, ja zaczynam od 2000, a koledzy z forum używają raczej 4000/6000/8000) powstają rysy. To są najdrobniejsze ścierniwa, które na dzień dzisiejszy posiadam. Czekam na paczkę z papierami o gradacji 3000 oraz 5000; drobniejszych nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 20 Sierpnia 2013 Share Napisano 20 Sierpnia 2013 20 minut - zależy jeszcze czy całego modelu, czy pojedynczego elementu? win4 Btw. Ja osobiście póki co odradzam ci szlifowanie papierem 1500. Niby nic się nigdy nie stało, ale w moim odczuciu dużo agresywniej działa na lakier niż papier 2000. Lepiej chuchać na zimne, niż wkurzać się na przetarte krawędzie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
łukim@n Napisano 20 Sierpnia 2013 Share Napisano 20 Sierpnia 2013 20 minut - zależy jeszcze czy całego modelu, czy pojedynczego elementu? win4 Pojedynczy element Najgorsze jest to, że w miejscu gdzie nie do końca przetarłem połysk akrylu (np. na krawędziach, gdzie nietrudno o przetarcie koloru), nawet po nałożeniu pasty widać, że ten obszar ma większy połysk niż zmatowiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 20 Sierpnia 2013 Share Napisano 20 Sierpnia 2013 Moim zdaniem dlatego, ze za krótko polerowałeś. Został ci zmatowiony lakier. Rada? Wypolerować go To jest robota dla mnicha, ale warto. P.S. Zainwestuj w komplet past polerskich. Da to lepszy efekt, a szybciej to zrobisz. Nie dziw się, ze potrzeba czasu. Próbujesz łagodną pastą spolerować mocne rysy po papierze. No to musi potrwać. Pozdrawiam, nie marudź, tylko pracuj. Może i bez polerki lakier ma lepszy błysk, niż niedopolerowany, ale efektu lustra nie masz co się spodziewać bez użycia polerki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
łukim@n Napisano 21 Sierpnia 2013 Share Napisano 21 Sierpnia 2013 Moim zdaniem dlatego, ze za krótko polerowałeś. Został ci zmatowiony lakier. Rada? Wypolerować go To jest robota dla mnicha, ale warto.P.S. Zainwestuj w komplet past polerskich. Da to lepszy efekt, a szybciej to zrobisz. Nie dziw się, ze potrzeba czasu. Próbujesz łagodną pastą spolerować mocne rysy po papierze. No to musi potrwać. Pozdrawiam, nie marudź, tylko pracuj. Może i bez polerki lakier ma lepszy błysk, niż niedopolerowany, ale efektu lustra nie masz co się spodziewać bez użycia polerki. Okej, dzięki za wiadomość, mógłbyś mi jeszcze powiedzieć, czy po solidnej polerce znikną przejścia pomiędzy zmatowionym obszarem, a tym niezmatowionym (ze względu na trudną dostępność, cienką warstwę lakieru)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 21 Sierpnia 2013 Share Napisano 21 Sierpnia 2013 Okej, dzięki za wiadomość, mógłbyś mi jeszcze powiedzieć, czy po solidnej polerce znikną przejścia pomiędzy zmatowionym obszarem, a tym niezmatowionym (ze względu na trudną dostępność, cienką warstwę lakieru)? Tak. Nie marnuj czasy na posty, tylko poleruj ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamTC Napisano 21 Sierpnia 2013 Share Napisano 21 Sierpnia 2013 Witam wszystkich, piszę może w nietypowej sprawie, ale mam nadzieję, że tutaj mi pomożecie (także proszę o wyrozumiałość). Cała sprawa tyczy się małego, plastikowego emblematu do starego, Polskiego samochodu. Emblemat konkretnie umiejscowiony jest na kole kierownicy. Fabryczny rozmiar tego emblematu wynosi ok. 60x10mm. Na początku produkcji Poloneza występowały krótkie serie z kierownicami od modelu 132 produkcji Fiata. Na włoskich kierownicach występował oczywiście znaczek Fiata, w Polonezie na tej kierownicy był znaczek FSO. Wzór ten sam, kształt ten sam, ale inne wymiary i mocowanie. Mocowanie oczywiście można pominąć, ale mam teraz problem ze zmianą rozmiaru. Miejsce na znaczek w kierownicy od Fiata ma rozmiar 38x10mm, a więc sporo mniejszy. Podsyłam zdjęcia: Znaczek: Miejsce w klaksonie: Docelowo: Na ostatnim zdjęciu widać, że literki są delikatnie węższe. Myślałem o 2 opcjach: 1. zlecić do grawerowania laserowego- koszt ok. 90zł 2. spróbować na własną rękę pociąć cały znaczek i skrócić, ale nie mam pewności jaki będzie efekt. Dobrze raczej nie wyjdzie, dlatego proszę o poradę jak to zrobić, komu zlecić... Pozdrawiam i liczę na odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 21 Sierpnia 2013 Share Napisano 21 Sierpnia 2013 Wie ktoś może gdzie można kupić beżową (wysuszoną) trawkę statyczną o długości minimum 6mm ? Jeśli nie to ktoś może próbował malować inne kolory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EasyPlayer Napisano 23 Sierpnia 2013 Share Napisano 23 Sierpnia 2013 Mam już kompresor AS-186. Działa, jednak nie wiem jak zmienić ciśnienie. Czytałem że trzeba podnieść regulator (tą jakby gałkę) i przekręcić. Problem w tym że po prostu nie da się tego podnieść, a nie chcę nic robić na siłę. Dlatego kieruję pytanie do was, które pewnie wyda wam się idiotyczne: jak zmienić ciśnienie w kompresorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał96 Napisano 23 Sierpnia 2013 Share Napisano 23 Sierpnia 2013 Mam pytanie, czy do jagdtigera będzie pasować lina holownicza np. od Tygrysa II, jeżeli nie, to czy wiecie jakiego zamiennika mogę użyć od innego czołgu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.