Skocz do zawartości

Jagdpanzer IV/70 tamiya 1/35


fanpancerki

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to mój pierwszy warsztat na forum proszę o krytykę,porady i uwagi.Nie jest to mój pierwszy model jednak ze względu na wiek  zajęło mi trochę nauczenie się akceptowalnego pszezemnie poziomu.Model będzie malowany aerografem.Poprosił bym o pomoc w doborze malowania (najlepiej zdobycznego) jednak jestem otwarty na wszelkie propozycje z góry dziękuję :)

Edytowane przez fanpancerki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ?,

super, że zdecydowałeś się założyć warsztat, na pewno otrzymasz wiele dobrych porad. Działaj dalej :super:!!!.

P.S. Zdjęcia nie są złe jak na warsztat. Postaraj się tylko robić je na jednolitym tle ( arkusz papieru np. biały, niebieski lub szary ) i odrazu będzie lepszy odbiór ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia w budowie :piwo:

 

 

16 minut temu, bulik58 napisał:

czy Tamiyja dalej wypuszcza swoje modele przygotowane do zabudowy silniczka elektrycznego??

nie wiem jak jest w innych, ale ostatnio dostałem w spadku Merkavę co była kupowana ze 4 lata temu i są w wannie szyny pod montaż silniczka, a nawet "kołyski" pod baterie z oznaczeniami biegunów :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zaglądam - powodzenia.

14 godzin temu, Rack napisał:

... .  Postaraj się tylko robić je na jednolitym tle ( arkusz papieru np. biały, niebieski lub szary ) i odrazu będzie lepszy odbiór ?.

Popieram.?

Pozdrawiam

Krzysztof

PS. Pojazd który budujesz to - druga seria - w produkcji od września do listopada 1944 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, meser262 napisał:

Też zaglądam - powodzenia.

Popieram.?

Pozdrawiam

Krzysztof

PS. Pojazd który budujesz to - druga seria - w produkcji od września do listopada 1944 roku.

ok ale chodziło ci o wersje l/48 czy o to https://pl.wikipedia.org/wiki/Jagdpanzer_IV/70_(A)

 

Edytowane przez fanpancerki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, fanpancerki napisał:

... pierwsza seria była z krótkim działem ?

Z 'krótkim działem to był - Jagdpanzer IV L/48 .

Ty robisz Jagdpanzer IV/70 (V) i pierwsza seria tego pojazdu też miała długą lufę i była produkowana od sierpnia 1944 roku.

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Z 'krótkim działem to był - Jagdpanzer IV L/48 .

Ty robisz Jagdpanzer IV/70 (V)

To się znów przyczepię do tych nazw (który to już raz??) ?.

JEDYNY Jagdpanzer IV jaki był, to był ten krótką lufą. I to był Jagdpanzer IV. I kropka. Nie żaden "IV L/48".

Ten, którego dotyczy ten warsztat, to Panzer IV/70(V). To nie był Jagdpanzer! W niemieckiej terminologii to był czołg i następca PzKpfw IV. Tak wiem. To głupie.

Nie dość, że pojazd niezbyt udany, to o zupełnie innych cechach bojowych niż "prawdziwy" czołg. 

 

Producenci często piszą na pudełkach to co im się wydaje. Dragon zresztą się ogarnął ostatnio i z tego co widziałem zaczął podawać prawdziwą nazwę. Inni (jak Tamiya) nie.

Edytowane przez Merten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fanpancerki napisał:

 ok ale chodziło ci o wersje l/48 czy o to https://pl.wikipedia.org/wiki/Jagdpanzer_IV/70_(A)

Spokojnie nie chodziło o model w jakiejkolwiek skali tylko o faktyczny pojazd z czasów wojny. Jednym z serii pojazdów na podwoziu Pz.Kpfw.IV - (Panzer IV) był :

- Jagdpanzer IV L/48 i było ich parę wersji (modyfikacji) tej konkretnej maszyny.

Jego bezpośrednim następcą był :

- Jagdpanzer IV/70 (V)  - litera (V) jest skrótem oznaczającym nazwę producenta Vomag.

Kolejna firma buduje swój pojazd prawie równocześnie z firmą Vomag :

- Jagdpanzer IV/70 (A)  - litera (A) jest skrótem oznaczającym nazwę producenta Alkett.

Teraz możesz poszukać jakie modele w jakiej skali jakiego pojazdu będą Cię interesować.

2 godziny temu, Merten napisał:

To się znów przyczepię do tych nazw (który to już raz??) ?.

Potoczna nazwa niejednokrotnie jest bardziej rozpoznawalna niż właściwa stosowana w dokumentach. Też już wiele razy o tym pisałem. Dla modelarza który buduje swój model
nie jest istotna nazwa stosowana w dokumentach. Mieszając w nazwach będzie jeszcze więcej zamieszania - po co? Popatrz wyżej gdzie pisałem o drugiej serii (V). Teraz zmień nazewnictwo pojazdu i uzyskasz 'misz masz' lub 'kogielmogiel'. Na opakowaniu modelu pisze "Jagdpanzer IV/70 (V) Lang" i tego się trzymam. Nazwa ta jest myślę bardzo rozpoznawalna przez większość modelarzy. Po co dodali do nazwy "Lang" tego nie wiem też bo wszystkie pojazdy z serii (V) miały długie lufy.

Jeśli będzie to model z nazwą pojazdu Panzer IV/70(A) lub po prostu Pz.IV/70(V) to takich nazw można używać w tym wypadku - tak myślę że nie będzie dodatkowego zamieszania. Jeśli ktoś się zapyta o prawidłową nazwę (w co wątpię) to takową też otrzyma jeśli będę ją znał - bo wiesz że Niemcy przy niektórych projektach zmieniali nazwy tego samego pojazdu wielokrotnie.

Dlatego sam używam tych szeroko stosowanych (potocznych) w warsztatach modelarskich, czasopismach no i oczywiście na opakowaniach modeli.
Faktycznie coraz częściej wydawcy/producenci używają nazwy Panzer IV/70 - choć niewiele osób skojarzy tę nazwę z właściwym pojazdem.
Podając potoczną nazwę Jagdpanzer IV L/70 (V) lub (A) myślę że większość rozpozna jaki to pojazd.

1 godzinę temu, fanpancerki napisał:

Za wszelkie błędy przepraszam ... .

Moim zdaniem to nie Masz za co przepraszać - to jest nazwa szeroko stosowana - potoczna, choć nie do końca właściwa. Większość modelarzy właśnie takiej nazwy używa.

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Merten napisał:

 

Nie dość, że pojazd niezbyt udany, to o zupełnie innych cechach bojowych niż "prawdziwy" czołg. 

To ciekawa opinia, wydaje mi sie, ze w wersji z armata od pantery byla to calkiem udana konstrukcja. Chyba nic lepszego na podwoziu od pz4 nie daloby sie zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, meser262 napisał:

Spokojnie nie chodziło o model w jakiejkolwiek skali tylko o faktyczny pojazd z czasów wojny. Jednym z serii pojazdów na podwoziu Pz.Kpfw.IV - (Panzer IV) był :

- Jagdpanzer IV L/48 i było ich parę wersji (modyfikacji) tej konkretnej maszyny.

Jego bezpośrednim następcą był :

- Jagdpanzer IV/70 (V)  - litera (V) jest skrótem oznaczającym nazwę producenta Vomag.

Kolejna firma buduje swój pojazd prawie równocześnie z firmą Vomag :

- Jagdpanzer IV/70 (A)  - litera (A) jest skrótem oznaczającym nazwę producenta Alkett.

Teraz możesz poszukać jakie modele w jakiej skali jakiego pojazdu będą Cię interesować.

Potoczna nazwa niejednokrotnie jest bardziej rozpoznawalna niż właściwa stosowana w dokumentach. Też już wiele razy o tym pisałem. Dla modelarza który buduje swój model
nie jest istotna nazwa stosowana w dokumentach. Mieszając w nazwach będzie jeszcze więcej zamieszania - po co? Popatrz wyżej gdzie pisałem o drugiej serii (V). Teraz zmień nazewnictwo pojazdu i uzyskasz 'misz masz' lub 'kogielmogiel'. Na opakowaniu modelu pisze "Jagdpanzer IV/70 (V) Lang" i tego się trzymam. Nazwa ta jest myślę bardzo rozpoznawalna przez większość modelarzy. Po co dodali do nazwy "Lang" tego nie wiem też bo wszystkie pojazdy z serii (V) miały długie lufy.

Jeśli będzie to model z nazwą pojazdu Panzer IV/70(A) lub po prostu Pz.IV/70(V) to takich nazw można używać w tym wypadku - tak myślę że nie będzie dodatkowego zamieszania. Jeśli ktoś się zapyta o prawidłową nazwę (w co wątpię) to takową też otrzyma jeśli będę ją znał - bo wiesz że Niemcy przy niektórych projektach zmieniali nazwy tego samego pojazdu wielokrotnie.

Dlatego sam używam tych szeroko stosowanych (potocznych) w warsztatach modelarskich, czasopismach no i oczywiście na opakowaniach modeli.
Faktycznie coraz częściej wydawcy/producenci używają nazwy Panzer IV/70 - choć niewiele osób skojarzy tę nazwę z właściwym pojazdem.
Podając potoczną nazwę Jagdpanzer IV L/70 (V) lub (A) myślę że większość rozpozna jaki to pojazd.

Moim zdaniem to nie Masz za co przepraszać - to jest nazwa szeroko stosowana - potoczna, choć nie do końca właściwa. Większość modelarzy właśnie takiej nazwy używa.

Pozdrawiam

Krzysztof

l/48(Jagdpanzer IV L/48) chodziło  mi o wersje z krótkszym działem nie o skale napisałem poprostu z małej litery przez przypadek :)

Edytowane przez fanpancerki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, fanpancerki napisał:

l/48(Jagdpanzer IV L/48) chodziło  mi o wersje z krótkszym działem nie o skale napisałem poprostu z małej litery przez przypadek :)

No widzisz ja odczytałem to jako skalę modeli. Ważne co piszesz, ale i jak piszesz. Nie wiem jak dokładnie chcesz go odwzorować - ale w tylnym zaczepie trzeba wywiercić otwór na bolec holowniczy (maże pokusisz się dorobić sam bolec.) Te mniejsze otwory to miejsca mocowania wzmocnienia tego elementu holowniczego.4_089.thumb.jpg.296febeacdba385038ee80ceed1f5d85.jpg

Pozdrawiam

Krzysztof 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Potoczna nazwa niejednokrotnie jest bardziej rozpoznawalna niż właściwa stosowana w dokumentach. Też już wiele razy o tym pisałem.

Wiem.

Dla mnie to tylko dywagacje tego samego typu czy można mówić "wziąść", czy jednak koniecznie "wziąć". I oczywiście, że to drugie, a to pierwsze i tak wszyscy zrozumieją, ale... mi zgrzyta.

?

Cytat

To ciekawa opinia, wydaje mi sie, ze w wersji z armata od pantery byla to calkiem udana konstrukcja. Chyba nic lepszego na podwoziu od pz4 nie daloby sie zrobic.

Jest opinia mówiąca o tym, że każdy czołg to tylko "furmanka dla armaty", ale w tym przypadku to było słabo wymyślone.

Wersja Panzer IV/70 A była ok, ale Pz IV/70 w wersji V miał właśnie za nisko osadzoną armatę i za daleko wystającą przed pojazd. W efekcie zdolność pokonywania terenu była bardzo słaba, zjechanie z drogi, przeprawa przez rów, czy jazda po muldach trudna, bardzo powolna, o ile w ogóle możliwa. Zakręty na wiejskich drogach, między budynkami? Wyobraźcie to sobie.

Zarycie armatą w ziemię było bardzo łatwe i kończyło się na ogół stratami w ludziach w pojeździe. Nawet lekkie zahaczenie o jakąś przeszkodę wyrywało armatę z jarzma. Jedno i drugie oznaczało stratę całkowitą. Ergo: Panzer IV/70V, to był nieudany pojazd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, meser262 napisał:

No widzisz ja odczytałem to jako skalę modeli. Ważne co piszesz, ale i jak piszesz. Nie wiem jak dokładnie chcesz go odwzorować - ale w tylnym zaczepie trzeba wywiercić otwór na bolec holowniczy (maże pokusisz się dorobić sam bolec.) Te mniejsze otwory to miejsca mocowania wzmocnienia tego elementu holowniczego.4_089.thumb.jpg.296febeacdba385038ee80ceed1f5d85.jpg

Pozdrawiam

Krzysztof 

Na nim będzie zaślepka tylko jeszcze nie przykleiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, fanpancerki napisał:

Na nim będzie zaślepka tylko jeszcze nie przykleiłem.

Coś nie możemy się zrozumieć. Hak holowniczy nie potrzebuje żadnej zaślepki. Może "dostać" jedynie wzmocnienie - choć niekoniecznie.

Ja piszę o haku holowniczym i bolcu do niego. W modelu to część No.C 22 - no to inna fotka tego elementu z wcześniejszej wersji - 1525402255_hakholowniczy1.jpg.4fa6f6131abfee6f3b9580d6fe570549.jpg

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.