Skocz do zawartości

Panzer IV G, Border Model, 1:35


zaruk

Rekomendowane odpowiedzi

Chropowata powierzchnia może być spowodowana przez kilka czynników - niewłaściwy rozcieńczalnik, zbyt duże ciśnienie lub odległość, zbyt wysoką temperaturę, niewłaściwe rozcieńczenie farby.

 

Wash do Dunkelgelbu poleca i używa Nightshift, więc nadawać się nadaje. Ważne, żeby odpowiednio usunąć jego nadmiar, bo nawet przy pin washu potrafi się gdzieś trafić plama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, TAW napisał:

Nie wiem jakiego lakieru używasz ale polecam Mr Hobby GX100. Kiedy go kupiłem to odkryłem nowa jakość przy pracy olejami.

 

Pod łosza kładę akrylową satynę Vallejo. Rozcieńczam wódką, ich rozcieńczalnik niebyt mi się podobał. GX100 występuje chyba tylko w wersji błyszczącej? Nie próbowałem, słyszałem, że półmat (satyna) lepszy i dlatego taki stosuję.

8 minut temu, Bzdura napisał:

Chropowata powierzchnia może być spowodowana przez kilka czynników - niewłaściwy rozcieńczalnik, zbyt duże ciśnienie lub odległość, zbyt wysoką temperaturę, niewłaściwe rozcieńczenie farby.

 

Wydaje mi się, że próbowałem wszystkiego. Maluję Tamiyą z dedykowanym rozcieńczalnikiem, ciśnienie 8-10 PSI, rozrabiam 5:1 - a więc rzadka, odległość przy psiukaniu około 10 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zaruk napisał:

Maluję Tamiyą z dedykowanym rozcieńczalnikiem

Rozcieńczalnik do akryli? Spróbuj do lakierów albo Levelling Thinnera. Możesz też kapnąć bezbarwnego połysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Bzdura napisał:

Rozcieńczalnik do akryli? Spróbuj do lakierów albo Levelling Thinnera. Możesz też kapnąć bezbarwnego połysku.

Mogę spróbować Levelling Thinnera - mam w domu. Obecnie używam Tamiya Lacquer Thinner.  Co ma dać kropla bezbarwnego połysku?

Zawsze dodaję retardera, nie zapycha mi się wtedy aero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, zaruk napisał:

Mogę spróbować Levelling Thinnera

Tylko tego z żółtą etykietą, on już ma opóźniacz.

 

Gdybyś używał rozcieńczalnika do akryli (X-20A) to sprawa by była prosta, ale jak lejesz Lacquer Thinner to się ciut komplikuje, bo on jest dość podobny we właściwościach do MLT.

 

Połysk zapewnia delikatniejszą powłokę, drobinki lakieru zapełniają pory w "standardowej" farbie. Do tego, taka powierzchnia jest od razu gotowa pod wszelkie prace z olejami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Spotter napisał:

Używasz rozcieńczalnika do lakierów a jakimi farbami tamki malujesz? Okrągłe czy kwadratowe słoiczki?

Okrągłe. Rozcieńczalnik do lakierów sugeruje Panzermeister. Używa farbek w okrągłych słoiczkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Spotter napisał:

Używasz rozcieńczalnika do lakierów malując akrylami. X-20A powinieneś używać. Nie słuchaj tych magików w necie, bo gadają jedno a robią co innego. Osobiście znam człowieka co to tylko Hatakami maluje (sponsoring), ale w rzeczywistości do środka wlewa wcześniej przygotowane mieszanki Tamki. 
 

Tamka ma naprawdę dobrą chemię i skoro mają dwa różne rozcieńczalniki do dwóch rodzajów farb, to tak używaj a nie kombinuj. Do tego dodaj ichniego retardera tak w proporcji 1:5 w stosunku do rozcieńczalnika i problem powinien zniknąć. 

Nie zgodze sie z toba. Uzywam LT z praktycznie kazda farba i nie mam problemu (Tamka, Hataka, AK Real Color, Gunze nawet podklad Badgera) Tamka nawet lepiej mi sie kladzie no ale to tylko moj wybor i spostrzezenia i nikt nie musi sie z tym zgodzic. Duzo zalezy od poziomu rozcienczenia, cisnienia, wychylenia spustu i odleglosci tzw kwesti wprawy i doswiadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej Spotter, mogę spróbować. Żeby jednak sprawę nieco skomplikować dodam, że podobny problem (porowata faktura, jakieś nadpryski na powierzchni) miałem również wcześniej malując 38(t) farbami Vallejo. Być może powodem jest jednak brak wprawy, jakieś techniczne błędy przy malowaniu. Pewnie za jakiś czas będę kupował większą dyszę (obecnie mam tylko 0,2) razem z nową igłą - popatrzę wtedy czy problem zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Spotter napisał:

@kzugajZ tym kombinowaniem to raczej miałem na myśli używanie rozcieńczalnika przeznaczonego do lakierów Tamki z ichnimi akrylami. W żaden sposób nie odnosiłem się do LT. 

 

 

Ale Laquer Thinner ten z zolta (pomaranczowa ma dodatkowo retarede) od Tamki to jest praktycznie to samo co LT. Oba maja taki sklad aby wlasnie lepiej sie farba nakladala stad nazwa levelling thinner. 

image.png.054fb61b3b167fddc40396231d3093ae.png

 

Na temat malowania mozna eseje pisac i szkoda tu koledze warsztat zasmiecac. Fajnie temat opisam @HKKw tym watku 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zaruk napisał:

Okej Spotter, mogę spróbować. Żeby jednak sprawę nieco skomplikować dodam, że podobny problem (porowata faktura, jakieś nadpryski na powierzchni) miałem również wcześniej malując 38(t) farbami Vallejo. Być może powodem jest jednak brak wprawy, jakieś techniczne błędy przy malowaniu. Pewnie za jakiś czas będę kupował większą dyszę (obecnie mam tylko 0,2) razem z nową igłą - popatrzę wtedy czy problem zniknie.

Mialem podobnie jak uzywalem taniego chinczyka ale chinczyk chinczykowi nie rowny. Odkad przesiadlem sie na Iwate i mieszam farbe w osobnym pojemniku to problem znikl. Moze musisz sprzet wyczyscic lub zmienic sposob mieszania farb lub cisnienie. Ja osobiscie nie maluje "transparentnie" moze to tez byc przyczyna, moze za szybko odparowuje rozpuszczalnik. Ciezko stweirdzic moze byc kilka przyczyn lub wszystko po trochu.

Opinia bazujaca na wlasnym doswiadczeniu a nie teori czy zaszlyszanej opini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, kzugaj napisał:

Mialem podobnie jak uzywalem taniego chinczyka ale chinczyk chinczykowi nie rowny. Odkad przesiadlem sie na Iwate i mieszam farbe w osobnym pojemniku to problem znikl. Moze musisz sprzet wyczyscic lub zmienic sposob mieszania farb lub cisnienie.

Maluję H&S Ultra. Farby mieszam w osobnym naczyniu. Sprzęt czyszczę regularnie. Chyba jedynie pozostaje, tak jak to było z filharmonią, ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie pomyślałeś o tym iż używasz może złej tzn za dużej odległości od modelu przez co farba zdąży zaschnąć w locie i stąd problem z chropowatością farby. Problemem może też być zbyt duże ciśnienie lub złe rozcieńczenie co suma sumarum może powodować te problemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, patrykd napisał:

A nie pomyślałeś o tym iż używasz może złej tzn za dużej odległości od modelu

 

A Ty z jakiej odległości malujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, patrykd napisał:

Od tego czy farba zaschnięta trafi na model zależy wiele czynników i nie zgodzę się, iż jednym z nich nie jest odległość.

Temat rzeka walkowany od dawien dawna tu na forum 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Spotter napisał:

Czy ten problem występuje przy każdym kolorze i każdym malowaniu?

 W trzech modelach na trzy jakie robiłem był. Ostatnio chyba nieco mniej, być może dlatego, że bardziej rozcieńczam.  Ale, prawdę mówiąc, przy takim rozcieńczeniu w ogóle się go nie spodziewałem, a wystąpił. Retardera Talensa daję 2 krople na mały zbiorniczek farby.  Farby nie są zważone na pewno. Rozcieńczam, jak wiesz, mocno - przeciętnie 1:5. Próbowałem różnych rozcieńczalników - to samo. Czyli nie wina chemii. Nie sądzę, że każdy leje tyle retardera (1:5) ale mogę spróbować - co mi szkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieża i nadwozie złoszowane, pytanie czy kłaść washa na błotniki o tak bogatej fakturze? Upewniam się tylko, bo patrząc na zdjęcia rozmaitych pojazdów to bym kładł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem chyba najwolniejszym modelarzem na forum, wprowadziłem więc niewielką korektę zdjęcia profilowego.

Mała aktualizacja po łoszu. W rzeczywistości odrobinę jaśniejszy, niż na fotkach.

 

IMG_2060.thumb.jpg.08095083e53fd72c85d87aee18e79416.jpg

 

IMG_2063.thumb.jpg.ec1c847fb0824b504f66d445a87ab41f.jpg

 

IMG_2065.thumb.jpg.fc2cd6026e043f69738088d38cd52340.jpg

 

IMG_2067.thumb.jpg.7f22f334dc89439f0f90638850d3fe2e.jpg

 

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Spotter napisał:

P.S. Najwolniejszy? A ja co mam powiedzieć? Zobacz kiedy ja dałem jakąś aktualizację 😉 

 

Chłopie, robisz dwa projekty jednocześnie, to musi byc wyczerpujące.

Teraz obicia pewnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie patrzę dzisiaj, ale ta szara lufa, o ile stanowi fajny dodatek, to jednak sama w sobie jest dość monotonna, trochę by ją tak może rozjaśnić od góry, dużo na to roboty nie zejdzie a będzie ciekawiej.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.