Skocz do zawartości

IBG - zapowiedzi i nowości lotnicze


Kolekcjoner WP

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, Soris napisał:

 

No właśnie. Ale skoro IBG ma już wtryski to musieli zacząć wcześniej, tyle, że siedzieli cicho. A Kniaź wymyślił i od razu szoł zrobił bo jest narcyzem i uważa, że jak on zaklepie to reszta się wystraszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wymysl napisał:

1738605700322.jpg

Taka rozdzielczość, że trudno cokolwiek zobaczyć. Czy jest szansa na lepszą jakość? Bo szczerze, na tej grafice skrzydło B  wygląda tak samo, nie licząc wzmocnień i końcówki "afrykańskiej". Na co też zbyt wiele nie widać, poza zmianami w ilości luf działek i osłon ich komór.

Z góry dziękuję za lepsiejszą grafikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale to nie chodzi o to, żeby coś pokazać i rozwiać wątpliwości, chodzi tylko o podgrzewanie atmosfery 😄

Już i tak zbyt dużo ludzie wypatrzyli, np. te nieszczęsne felgi, więc nie ma szans na lepsze zdjęcia wyprasek itd. do czasu premiery..

Przecież te wszystkie zdjęcia modeli specjalnie są robione telefonem z 2010 roku i z odległości 3m 😂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eduard tak zawsze? Arma zapowiedziała Mustanga D, bach i Eduard wypuścił Mustanga D jako pierwszy, teraz IBG zapowiedziało Spitfire MKI-V bach i Eduard zapowiada Spitfire MKV na przyszłe święta, o tso chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Tainan41 napisał:

Taka rozdzielczość, że trudno cokolwiek zobaczyć. Czy jest szansa na lepszą jakość? Bo szczerze, na tej grafice skrzydło B  wygląda tak samo, nie licząc wzmocnień i końcówki "afrykańskiej". Na co też zbyt wiele nie widać, poza zmianami w ilości luf działek i osłon ich komór.

Z góry dziękuję za lepsiejszą grafikę.

Jakby co to ja niewinny. To rysunek z FB IBG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
46 minut temu, Kaprykos napisał:

Eduard tak zawsze? Arma zapowiedziała Mustanga D, bach i Eduard wypuścił Mustanga D jako pierwszy, teraz IBG zapowiedziało Spitfire MKI-V bach i Eduard zapowiada Spitfire MKV na przyszłe święta, o tso chodzi?

Eduard zapowiedział Spita we wrześniu 2024, więc żadna niespodzianka.  Z Mustangiem nie pamiętam jak było.

38 minut temu, Wymysl napisał:

Jakby co to ja niewinny. To rysunek z FB IBG.

Wiem, spoko loco.

Edytowane przez Tainan41
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, arhtus napisał:

 

Skoro szef Eduarda, niejaki Kniaź, czy jak go Wy tam nazywacie robi tak na złość polskim firmom, to może warto to wykorzystać i mu zaszczepić w świadomości taki perfidny plan

Trzeba di Caprio zatrudnić, żeby incepcję przeprowadził :pomysl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
28 minut temu, Soris napisał:

Taki, powiedzmy, oficjalny komentarz Šulca  do zaistniałej sytuacji z ostatniego Info Eduarda (str. 5)

 

IBG i ja nie jesteśmy konkurentami, jesteśmy przyjaciółmi, współpracujemy, jesteśmy ich dostawcami i oni są
nasi klienci.

Czy tylko ja wyczuwam tu nieco kwaśną nutę? Współpracujemy, to znaczy oni OD NAS kupują (i niech tak zostanie). No i generalnie, dość płaczliwie cały ten tekst Sulca zabrzmiał.

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Soris napisał:

Taki, powiedzmy, oficjalny komentarz Šulca  do zaistniałej sytuacji z ostatniego Info Eduarda (str. 5)

 

E0.jpg.ce63cb883908762cb5da0403990e8c2f.jpg

https://triobodistribution.blob.core.windows.net/iss10134f/02-2025.pdf?20250203131127&null

 

seria 72 Spitfire'ów , no to plan do 2035 chyba już mają 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Plany to oni mają na wszystko ale z tego co planują to tak może ze 20 % dowożą.

miała być rewolucja 72 szumnie zapowiadana kilka lat temu i z tego w sumie parę kropel spadło. Czesi sie teraz  wkurzają, że nie będzie Mig-21 F-13 w 72 bo to nieopłacalny projekt. Ten w 48, który miałby być zmniejszony ale nie będzie to w renderach już jest z co najmniej 5 lat albo i dłużej? Rok temu miały być pilnie odpalane projekty, które miały być mega dochodowe: P-40 w lecie ( najpoźniej na E-Day ) i Stukas. P-40 dzisiaj miałem w rekach  i nie powiem wyglada świetnie ale miał być rok temu, o stukasie nie ma mowy co najmniej do 2026 o ile w ogóle się pojawi. Zero 3 lata temu miało być wszystko, wyliczanka wersji, rendery - chyba w tym roku mają jeszcze puścić dwumiejscowe ale dla wersji A6M5 już jakieś kombinacje piętrowe są, źe to nie wiadomo która a jakieś nieistotne warianty są…

AH podłożył  swinię,  bo było wiadomo, że będzie Mustang D tak od Babaryby 2023. Także jak się ogarnęli  w AH to nagle w dwa miesiące wypuścił swojego. Oczywiście upuszczając żółci jaka to AH głupia i zbankrutuje, jak zresztą te wszystkie polskie niewydarzone firmy modelarskie ( to akurat w zaufanym kręgu jak wróbelki ćwierkają) a głównie  chyba z kompleksów po tym jak Hurriego w 48 puścili i strachu , że mu wchodzą na jego podwórko z taką jakością.  A w 72 od AH hurriego kupił i wypuścił w swoim pudełku. O Hurrim w 48 zresztą coś tam też kiedyś gadał, że zrobią 😉

W sumie to taki trochę Musk modelarstwa się z niego zrobił, kontakt z ziemią już mu dość mocno nawala 😞 

 

 

Edytowane przez Qz9
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Cypis napisał:

seria 72 Spitfire'ów , no to plan do 2035 chyba już mają 

Tu raczej chodzi o czeski odpowiednik naszego określenia "siedemdwójka",  czyli skalę, a nie ilość/ liczbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Soris napisał:

Tu raczej chodzi o czeski odpowiednik naszego określenia "siedemdwójka",  czyli skalę, a nie ilość/ liczbę.

uff, to kamień z serca , już zacząłem wyobrażać sobie te szafy wypełnione tylko czeskim Spitem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
13 godzin temu, TM48 napisał:

 

No właśnie. Ale skoro IBG ma już wtryski to musieli zacząć wcześniej, tyle, że siedzieli cicho.

Parę lat wcześniej :) Takie projekty naprawdę robi się latami.

 

13 godzin temu, Tainan41 napisał:

Bo szczerze, na tej grafice skrzydło B  wygląda tak samo, nie licząc wzmocnień i końcówki "afrykańskiej".

Jako skrzydła podstępnie i perfidnie liczony był płat + doklejana końcówka. W przypadku skrzydeł ""B" mamy:

- produkcyjne skrzydło IIb z małą, podwójną chłodnicą oleju w małym i krótkim oprofilowaniu. I odprowadzeniem gazów prochowych z działek. Ponieważ oprofilowanie chłodnicy było krótsze i węższe, to trzeba było zrobić osobno cały spód płata.

- "zwykłe" skrzydło Vb z długim oprofilowaniem chłodnicy (osobny spód skrzydła w porównaniu do IIb) - w tym przypadku końcówka oprofilowania pierwotna - ścięta pionowo

- skrzydło z końcówką Aboukir i usuniętym wylotem ogrzewania kaemów. Końcówka oprofilowania z wywiniętym kołnierzem

- skrzydło z krótką końcówką i szynami, charakterystyczne (ale nie wyłączne!) dla samolotów latających 1944 roku (zrobiona nowa góra skrzydeł). Oprofilowanie chłodnicy tu pokazane takie, jakie było najczęściej spotykane w tym czasie, czyli ścięte pod kątem. Wylot ogrzewania kaemów usunięty. No i dla skrzydła z tego okresu trzeba będzie użyć ciut szpachlówki do zaszpachlowania malutkiego otworu po usuniętym wskaźniku położenia podwozia

- skrzydło Mk.VI

Oczywiście to tylko przykłady konfiguracji, bo te wszystkie elementy są doklejane.

 

13 godzin temu, arhtus napisał:

nie ma szans na lepsze zdjęcia wyprasek itd. do czasu premiery..

Przecież te wszystkie zdjęcia modeli specjalnie są robione telefonem z 2010 roku i z odległości 3m 😂 

Nie, zdecydowanie nie są robione specjalnie. Przecież te modele miały jakąś bardzo ciężką drogę na targi, bo widać, że były połamane i reperowane. Kto by specjalnie coś takiego robił? A może ktoś na targach je ostro potraktował. Nie wiem.

W każdym razie nikt nie zamierza sprzedawać kota w worku. Spokojnie, wszystko będzie. Zdjęcia ramek, jak w przypadku IARa na pewno też. Do tego jak znam życie, to na Babarybie będzie można obejrzeć wypraski, może na jakiejś wcześniejszej imprezie też. W sumie to nawet nie wiem, jakie są plany IBG jeśli chodzi o imprezy. W każdym razie każdy będzie mógł sam ocenić jak ten Spitfire wygląda.

 

 

 

Edytowane przez Skawinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
20 minut temu, martinello napisał:

Czyli jest dobrze - bez kratownicy ?

Tak, w P.7a, P.11b i P.24 konstrukcja półskorupowa zaczynała się przed kabiną. W P.11c - za kabiną (czyli w kabinie była kratownica).

 

Edytowane przez Skawinski
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Skawinski napisał:

Parę lat wcześniej :) Takie projekty naprawdę robi się latami.

 

Jako skrzydła podstępnie i perfidnie liczony był płat + doklejana końcówka. W przypadku skrzydeł ""B" mamy:

- produkcyjne skrzydło IIb z małą, podwójną chłodnicą oleju w małym i krótkim oprofilowaniu. I odprowadzeniem gazów prochowych z działek. Ponieważ oprofilowanie chłodnicy było krótsze i węższe, to trzeba było zrobić osobno cały spód płata.

- "zwykłe" skrzydło Vb z długim oprofilowaniem chłodnicy (osobny spód skrzydła w porównaniu do IIb) - w tym przypadku końcówka oprofilowania pierwotna - ścięta pionowo

- skrzydło z końcówką Aboukir i usuniętym wylotem ogrzewania kaemów. Końcówka oprofilowania z wywiniętym kołnierzem

- skrzydło z krótką końcówką i szynami, charakterystyczne (ale nie wyłączne!) dla samolotów latających 1944 roku (zrobiona nowa góra skrzydeł). Oprofilowanie chłodnicy tu pokazane takie, jakie było najczęściej spotykane w tym czasie, czyli ścięte pod kątem. Wylot ogrzewania kaemów usunięty. No i dla skrzydła z tego okresu trzeba będzie użyć ciut szpachlówki do zaszpachlowania malutkiego otworu po usuniętym wskaźniku położenia podwozia

- skrzydło Mk.VI

Oczywiście to tylko przykłady konfiguracji, bo te wszystkie elementy są doklejane.

 

Nie, zdecydowanie nie są robione specjalnie. Przecież te modele miały jakąś bardzo ciężką drogę na targi, bo widać, że były połamane i reperowane. Kto by specjalnie coś takiego robił? A może ktoś na targach je ostro potraktował. Nie wiem.

W każdym razie nikt nie zamierza sprzedawać kota w worku. Spokojnie, wszystko będzie. Zdjęcia ramek, jak w przypadku IARa na pewno też. Do tego jak znam życie, to na Babarybie będzie można obejrzeć wypraski, może na jakiejś wcześniejszej imprezie też. W sumie to nawet nie wiem, jakie są plany IBG jeśli chodzi o imprezy. W każdym razie każdy będzie mógł sam ocenić jak ten Spitfire wygląda.

 

 

 

Michale, dzięki za info o skrzydłach b i wielki plus za uwzględnienienie tego małego "dzynksa" na gazy. 

Dalej jednak będę niekontent, że tworząc tyle różnych form, IBG nie zrobiło wczesnego b, nawet z opcją wiercenia otworów w odpowiednich miejscach (robiąc w tym samym czasie górę ze wzmocnieniami), ale to takie moje marudzenie. No nic. 

A teraz kolejna "szpila". Jak wygląda sytuacja ze skrzydłem c? Czy te dwie konfiguracje na grafice to to, co będzie w pudełkach?

 

A propos pokazywania wyprasek. Piszesz o Babarybie, a w info z FB było, że Spity mają być w maju. Czyli, chyba lepiej by było jakby pokazać wypraski "seryjne" na przykład w Bytomiu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
27 minut temu, Tainan41 napisał:

A propos pokazywania wyprasek. Piszesz o Babarybie, a w info z FB było, że Spity mają być w maju.

Chyba urzędowy optymizm. AH zapowiedziała Hawka na styczeń. Potem z tego zrobił się luty. Obstawiam, że przedsprzedażowe zaczną wysyłać w marcu. Fajnie byłoby się mylić, ale na Spity od IBG chyba przyjdzie poczekać do wakacji.

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mnie pamięć nie myli, Sokołek miał być w lutym. Mi tam ganz egal czy się trochę opóźni czy nie. Ważne by dobry był... choć pewnie znów niektórzy się uaktywnią z wylewaniem pomyj...bo mają jakiś problem z Armą...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Tainan41 napisał:

Jeśli mnie pamięć nie myli, Sokołek miał być w lutym. 

To późniejsza informacja. Pierwsza zajawka w listopadzie oznajmiała, że przedsprzedaż ruszy w grudniu, a dostawy od stycznia. Ja rówież takie zapowiedzi przyjmuję z dużym spokojem. 
 

Prawo Hofstadtera mówi:

"Projekty zawsze zajmują więcej czasu, niż planowano – nawet jeśli weźmie się pod uwagę Prawo Hofstadtera."

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.