Jump to content

[haska] Harrier GR Mk.3


Recommended Posts

W dniu 10.01.2022 o 00:12, Kolekcjoner WP napisał:

najnowsze zestawy składają się jak klocki i nie potrzebują grama szpachli

A to zarzut czy atut? Czy sklejanie w polskim wykonaniu musi oznaczać syzyfową walkę z materią?

Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, Kolekcjoner WP napisał:

 

Hataka, ale zapewniam, że jak położę jeszcze dwie warstwy zielonej, to nie będzie nic widać. Zawsze na początku widać maźnięcia, potem znikają.

Ja również używam HATAKI z serii niebieskiej pod pędzel ale używam jej głównie dodetali w kokpicie i malowania opon. Bardzo dobre polskie farby i można nimi malować nawet aerografem ale wymagają mocnego rozcieńczenia i niestety ale mają nakładane aerografem bardzo słabą powłokę i trzeba z taką powłoką postępować bardzo ostrożnie by jej nie uszkodzić.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.01.2022 o 00:12, Kolekcjoner WP napisał:

 

Sztuką jest wykonać z przysłowiowego Mistercrafta perełkę, bo najnowsze zestawy składają się jak klocki i nie potrzebują grama szpachli.

 

Kolekcjonujesz modele związane z naszą historią. Chciałbym Ci podpowiedzieć, że jeśli będziesz robił np. Hurricane'a lub Mustanga Arma Hobby, to z Twoim dość luźnym podejściem do kwestii pasowania części i wiarą, że szpachlówka wyciągnie wszystko i z wszystkiego, możesz się zdziwić. Wierzysz i podkreślasz, że współczesne modele może składają się jak klocki. To jest prawda, ale pod warunkiem bardzo precyzyjnego i przemyślanego montażu. Te modele są spasowane naprawdę z tolerancją co najwyżej warstwy farby. Jeśli nie przyłożysz do tego odpowiedniej uwagi, to cały model Ci się "nie zepnie" i... no cóż szpachlówka ponad wszystko, zacieranie i odtwarzanie linii ( a to są nnaprawdę delikatne i subtelne linie i detale!) i generalnie sprowadzenie topowego modelu do poziomu mastercośtam.

 

Nie mam w sobie poczucia misji, każdy sobie lepi co chce i nic mi do tego, ale to ciągłe powtarzanie, że nowoczesne modele niczego nie nauczą, że są dziecinnie łatwe, jest niezrozumiałe. One więcej oferują jeśli chodzi o detale i końcowy efekt ale wymagają co najmniej równie wiele, co stare, jeśli chodzi o umiejętności montażu, koncentrację i organizację pracy. Ładnie to zagadnienie ujął kolega na forum pwm w galerii armowego Mustanga:

 

Cytat

mi się wydaje że on jest po prostu tak szczegółowy i delikatny, że każdy fałszywy ruch niwieczy ciężką pracę jaka została włożona w jego zaprojektowanie i wykonanie, dlatego jak coś sknocimy to mamy wrażenie że bezpowrotnie zniszczyliśmy coś pięknego :mrgreen:.

 

https://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&p=1046344#p1046344

 

Żeby nie było, zdarza mi się czasem i starocia tknąć (często z synem):

kPAEvmE.jpg

 

gDWmL1w.jpg

 

 

twLfhpI.jpg

 

aaxNXjz.jpg

 

I tyle ode mnie, życzę powodzenia w zmaganiach z materią 😉

Michał

 

Edited by socjo1
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za miłe słowo.

Jakoś o galerii nie myślałem, bo to była bezwstydna relaksacja i ostentacyjne frajdolarstwo. Żadnego zawieszenia w dokumentacji, plamy malowane z wolnej ręki grube, stare lufy i oszklenie, 100% prosto z pudła i tak dalej. Tak, żeby sobie wspólnie z synem podziałać w miłej atmosferze, jak już i tak za mną drepcze na antresolę i nie daje się skupić na poważniejszych projektach (Tata, tata, a pokleimy coś? :lol: ) I pomachać aerografem. No ale jak jest wola, to może za jakiś czas coś tam pstryknę i pokażę.

I ja przepraszam za off-topic i się rozłączam.

Edited by socjo1
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, socjo1 napisał:

. No ale jak jest wola, to może za jakiś czas coś tam pstryknę i pokażę.

 

Dawaj smiało

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, socjo1 napisał:

A co mu się dzieje u nasady skrzydła (i chyba na grzbiecie noska, na samym przodzie)?

Nie zauważyłem tego wcześniej. Trzeba będzie przeszlifować.

Link to comment
Share on other sites

Co to się dzieje na krawędzi natarcia?

IMG_20220124_111828.jpg.cf8f782d0aaa95bbbe5a4830256fbb5c.jpg

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, Moses napisał:

Co to się dzieje na krawędzi natarcia?

Sklejka spuchła od wilgoci i się trochę  rozeszło :mrgreen:

A nie, stój, to chyba Muskito było drewniane :hmmm:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, Kolekcjoner WP napisał:

Dysze pomalowane na barwę przegrzanego metalu. Wieczorem lakier bezbarwny i można rozpocząć zabawę z kalkomaniami.

 

20220124_110345.thumb.jpg.ec1ee1a9b96a087b890a29f0849adc2e.jpg

Przednie dysze są zimne i raczej w kolorze kamuflażu. 

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Kolekcjoner WP napisał:

No to do poprawki

Wg mojej teorii (niekoniecznie słusznej) po to daje się podkład, żeby takie babole wychwycić. A potem ogarnąć (czyli poprawić). Jeszcze raz "sprawdzić" podkładem i jak jest dobrze to zacząć ze spokojem grabarza malować.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Wymysl napisał:

Przednie dysze są zimne i raczej w kolorze kamuflażu. 

Nie w tej wersji. Zimne dysze dopiero w późniejszym AV-8B/GR7

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, abtb napisał:

Wg mojej teorii (niekoniecznie słusznej) po to daje się podkład, żeby takie babole wychwycić. A potem ogarnąć (czyli poprawić). Jeszcze raz "sprawdzić" podkładem i jak jest dobrze to zacząć ze spokojem grabarza malować.

Niestety widzę że kolega robi na akord, co by szybciej, a to zawsze źle wróży 

Link to comment
Share on other sites

Jak patrzyłem na zdjęcia to trafiłem na takie nie pomalowane, pewnie to mnie zmyliło. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Moses napisał:

Niestety widzę że kolega robi na akord, co by szybciej, a to zawsze źle wróży 

 

Nie robię na akord, w tym roku jeszcze żadnego modelu nie skończyłem. A tej powierzchni natarcia nie zauważyłem, bo sklejam wieczorami, przy lampce biurkowej. W dzień lepiej widać.

 

 

Czyli mam pomalować na zielono przednią dyszę?

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Kolekcjoner WP napisał:

 

Nie robię na akord, w tym roku jeszcze żadnego modelu nie skończyłem. A tej powierzchni natarcia nie zauważyłem, bo sklejam wieczorami, przy lampce biurkowej. W dzień lepiej widać.

 

Takie gadanie, jakby inni mieli jakieś super sprzęty, czy robili w innych porach dnia. Widać że robisz szybko, nie przyglądasz się dokładnie łączeniom, to nie pierwszy raz w tym modelu jak zostało Ci to wytknięte. Zwolnij, nie wszystko trzeba załatwiać wiadrem szpachlij. Przed sklejeniem obejrzyj dokładnie jak części do siebie przylegają i czy przylegają dobrze. Jak gdzieś coś się nienlicuje zobacz czy trzeba dać jakiś naddatek, czy podszlifowac. 

Link to comment
Share on other sites

Model dostał lakier błyszczący oraz rozpocząłem nakładanie kalkomanii. Teraz porą na napisy eksploatacyjne, których jest dość sporo. 

20220127_103012.thumb.jpg.4a74caa1abf62fb4d0b457cb2fa14b43.jpg

 

 

 

Po kalkach znowu lakier błyszczący i będę nakładał wash z czarnej farby olejnej i benzyny ekstakcyjnej.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Kolekcjoner WP napisał:

farby olejnej i benzyny ekstakcyjnej

Benzyna nie rozpuści olejnej? Nie lepiejn użyć white spirit. Jakiej farby olejnej używasz? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.