Moses Posted January 21 Share Posted January 21 W dniu 10.01.2022 o 00:12, Kolekcjoner WP napisał: najnowsze zestawy składają się jak klocki i nie potrzebują grama szpachli A to zarzut czy atut? Czy sklejanie w polskim wykonaniu musi oznaczać syzyfową walkę z materią? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staryfajter1954 Posted January 21 Share Posted January 21 35 minut temu, Kolekcjoner WP napisał: Hataka, ale zapewniam, że jak położę jeszcze dwie warstwy zielonej, to nie będzie nic widać. Zawsze na początku widać maźnięcia, potem znikają. Ja również używam HATAKI z serii niebieskiej pod pędzel ale używam jej głównie dodetali w kokpicie i malowania opon. Bardzo dobre polskie farby i można nimi malować nawet aerografem ale wymagają mocnego rozcieńczenia i niestety ale mają nakładane aerografem bardzo słabą powłokę i trzeba z taką powłoką postępować bardzo ostrożnie by jej nie uszkodzić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
socjo1 Posted January 22 Share Posted January 22 (edited) W dniu 10.01.2022 o 00:12, Kolekcjoner WP napisał: Sztuką jest wykonać z przysłowiowego Mistercrafta perełkę, bo najnowsze zestawy składają się jak klocki i nie potrzebują grama szpachli. Kolekcjonujesz modele związane z naszą historią. Chciałbym Ci podpowiedzieć, że jeśli będziesz robił np. Hurricane'a lub Mustanga Arma Hobby, to z Twoim dość luźnym podejściem do kwestii pasowania części i wiarą, że szpachlówka wyciągnie wszystko i z wszystkiego, możesz się zdziwić. Wierzysz i podkreślasz, że współczesne modele może składają się jak klocki. To jest prawda, ale pod warunkiem bardzo precyzyjnego i przemyślanego montażu. Te modele są spasowane naprawdę z tolerancją co najwyżej warstwy farby. Jeśli nie przyłożysz do tego odpowiedniej uwagi, to cały model Ci się "nie zepnie" i... no cóż szpachlówka ponad wszystko, zacieranie i odtwarzanie linii ( a to są nnaprawdę delikatne i subtelne linie i detale!) i generalnie sprowadzenie topowego modelu do poziomu mastercośtam. Nie mam w sobie poczucia misji, każdy sobie lepi co chce i nic mi do tego, ale to ciągłe powtarzanie, że nowoczesne modele niczego nie nauczą, że są dziecinnie łatwe, jest niezrozumiałe. One więcej oferują jeśli chodzi o detale i końcowy efekt ale wymagają co najmniej równie wiele, co stare, jeśli chodzi o umiejętności montażu, koncentrację i organizację pracy. Ładnie to zagadnienie ujął kolega na forum pwm w galerii armowego Mustanga: Cytat mi się wydaje że on jest po prostu tak szczegółowy i delikatny, że każdy fałszywy ruch niwieczy ciężką pracę jaka została włożona w jego zaprojektowanie i wykonanie, dlatego jak coś sknocimy to mamy wrażenie że bezpowrotnie zniszczyliśmy coś pięknego . https://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&p=1046344#p1046344 Żeby nie było, zdarza mi się czasem i starocia tknąć (często z synem): I tyle ode mnie, życzę powodzenia w zmaganiach z materią Michał Edited January 22 by socjo1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted January 22 Share Posted January 22 BTW, świetny Wellington. Jakaś galeria? No i przepraszam za off topic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
socjo1 Posted January 22 Share Posted January 22 (edited) Dzięki za miłe słowo. Jakoś o galerii nie myślałem, bo to była bezwstydna relaksacja i ostentacyjne frajdolarstwo. Żadnego zawieszenia w dokumentacji, plamy malowane z wolnej ręki grube, stare lufy i oszklenie, 100% prosto z pudła i tak dalej. Tak, żeby sobie wspólnie z synem podziałać w miłej atmosferze, jak już i tak za mną drepcze na antresolę i nie daje się skupić na poważniejszych projektach (Tata, tata, a pokleimy coś? ) I pomachać aerografem. No ale jak jest wola, to może za jakiś czas coś tam pstryknę i pokażę. I ja przepraszam za off-topic i się rozłączam. Edited January 22 by socjo1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted January 22 Share Posted January 22 12 minut temu, socjo1 napisał: . No ale jak jest wola, to może za jakiś czas coś tam pstryknę i pokażę. Dawaj smiało Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kolekcjoner WP Posted January 22 Author Share Posted January 22 Kamuflaż pomalowany. Niektóre elementy podane w instrukcji potraktowałem czarną farbą. Jutro może pomaluję wydechy na przepalony metal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
socjo1 Posted January 22 Share Posted January 22 A co mu się dzieje u nasady skrzydła (i chyba na grzbiecie noska, na samym przodzie)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kolekcjoner WP Posted January 23 Author Share Posted January 23 9 godzin temu, socjo1 napisał: A co mu się dzieje u nasady skrzydła (i chyba na grzbiecie noska, na samym przodzie)? Nie zauważyłem tego wcześniej. Trzeba będzie przeszlifować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kolekcjoner WP Posted January 24 Author Share Posted January 24 Dysze pomalowane na barwę przegrzanego metalu. Wieczorem lakier bezbarwny i można rozpocząć zabawę z kalkomaniami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted January 24 Share Posted January 24 Co to się dzieje na krawędzi natarcia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abtb Posted January 24 Share Posted January 24 21 minut temu, Moses napisał: Co to się dzieje na krawędzi natarcia? Sklejka spuchła od wilgoci i się trochę rozeszło A nie, stój, to chyba Muskito było drewniane 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kolekcjoner WP Posted January 24 Author Share Posted January 24 No to do poprawki 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wymysl Posted January 24 Share Posted January 24 54 minuty temu, Kolekcjoner WP napisał: Dysze pomalowane na barwę przegrzanego metalu. Wieczorem lakier bezbarwny i można rozpocząć zabawę z kalkomaniami. Przednie dysze są zimne i raczej w kolorze kamuflażu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abtb Posted January 24 Share Posted January 24 7 minut temu, Kolekcjoner WP napisał: No to do poprawki Wg mojej teorii (niekoniecznie słusznej) po to daje się podkład, żeby takie babole wychwycić. A potem ogarnąć (czyli poprawić). Jeszcze raz "sprawdzić" podkładem i jak jest dobrze to zacząć ze spokojem grabarza malować. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted January 24 Share Posted January 24 3 minuty temu, Wymysl napisał: Przednie dysze są zimne i raczej w kolorze kamuflażu. Nie w tej wersji. Zimne dysze dopiero w późniejszym AV-8B/GR7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted January 24 Share Posted January 24 4 minuty temu, abtb napisał: Wg mojej teorii (niekoniecznie słusznej) po to daje się podkład, żeby takie babole wychwycić. A potem ogarnąć (czyli poprawić). Jeszcze raz "sprawdzić" podkładem i jak jest dobrze to zacząć ze spokojem grabarza malować. Niestety widzę że kolega robi na akord, co by szybciej, a to zawsze źle wróży Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abtb Posted January 24 Share Posted January 24 1 minutę temu, Moses napisał: Niestety widzę że kolega robi na akord, Słusznie prawisz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wymysl Posted January 24 Share Posted January 24 57 minut temu, Moses napisał: Nie w tej wersji. Zimne dysze dopiero w późniejszym AV-8B/GR7 Mylisz się co do konstrukcji silnika, a to przykład malowania: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted January 24 Share Posted January 24 Jak patrzyłem na zdjęcia to trafiłem na takie nie pomalowane, pewnie to mnie zmyliło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kolekcjoner WP Posted January 24 Author Share Posted January 24 1 godzinę temu, Moses napisał: Niestety widzę że kolega robi na akord, co by szybciej, a to zawsze źle wróży Nie robię na akord, w tym roku jeszcze żadnego modelu nie skończyłem. A tej powierzchni natarcia nie zauważyłem, bo sklejam wieczorami, przy lampce biurkowej. W dzień lepiej widać. Czyli mam pomalować na zielono przednią dyszę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wymysl Posted January 24 Share Posted January 24 Zdarzały się niepomalowane, ale na pewno nie były przepalone. Jak nie masz zdjęć konkretnego egzemplarza to ja bym zrobił zielone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted January 24 Share Posted January 24 11 minut temu, Kolekcjoner WP napisał: Nie robię na akord, w tym roku jeszcze żadnego modelu nie skończyłem. A tej powierzchni natarcia nie zauważyłem, bo sklejam wieczorami, przy lampce biurkowej. W dzień lepiej widać. Takie gadanie, jakby inni mieli jakieś super sprzęty, czy robili w innych porach dnia. Widać że robisz szybko, nie przyglądasz się dokładnie łączeniom, to nie pierwszy raz w tym modelu jak zostało Ci to wytknięte. Zwolnij, nie wszystko trzeba załatwiać wiadrem szpachlij. Przed sklejeniem obejrzyj dokładnie jak części do siebie przylegają i czy przylegają dobrze. Jak gdzieś coś się nienlicuje zobacz czy trzeba dać jakiś naddatek, czy podszlifowac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kolekcjoner WP Posted January 27 Author Share Posted January 27 Model dostał lakier błyszczący oraz rozpocząłem nakładanie kalkomanii. Teraz porą na napisy eksploatacyjne, których jest dość sporo. Po kalkach znowu lakier błyszczący i będę nakładał wash z czarnej farby olejnej i benzyny ekstakcyjnej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tlb Posted January 27 Share Posted January 27 1 godzinę temu, Kolekcjoner WP napisał: farby olejnej i benzyny ekstakcyjnej Benzyna nie rozpuści olejnej? Nie lepiejn użyć white spirit. Jakiej farby olejnej używasz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.