wieslaw_ Napisano 15 Kwietnia Autor Share Napisano 15 Kwietnia 8 godzin temu, Szydercza Gała napisał: Ja nie mam z tym nic wspólnego, I'm just the messenger Luz, wszyscy wiemy z kim rozmawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieslaw_ Napisano 25 Czerwca Autor Share Napisano 25 Czerwca (edytowane) Mam pytanie. U jednego z japońskich modelarzy znalazłem taki detal jak na zdjęciach poniżej, czyli maty antypoślizgowe jak na pokładzie lotniczym z tym, że na poszczególnych pomostach nadbudówki. Nie znalazłem nic podobnego w Anatomy of the Ship Skulskiego, nie posiadam też dokumentacji zdjęciowej, która by coś podobnego potwierdzała. Pytanie więc brzmi czy to ma sens? Edytowane 25 Czerwca przez wieslaw_ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieslaw_ Napisano 26 Czerwca Autor Share Napisano 26 Czerwca OK sprawa wydaje się potwierdzona zdjęciem. Poniżej powojenne zdjęcie pomostu Ise: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieslaw_ Napisano 30 Sierpnia Autor Share Napisano 30 Sierpnia (edytowane) Coś tam dłubię co jakiś czas. Można powiedzieć, że jestem na półmetku "pagody". Teraz muszę nieco przerobić ten "kurnik" na przedzie pomostu z dalmierzami ale na ten czas wszystko ląduje ponownie do gabloty gdyż moja córka postanowiła odwiedzić swoich staruszków i przylatuje z dalekich krajów. Są rzeczy ważne i ważniejsze jak mówi stare przysłowie pszczół. Edytowane 30 Sierpnia przez wieslaw_ 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieslaw_ Napisano 22 Listopada Autor Share Napisano 22 Listopada (edytowane) Hej, Prace nad nadbudówką posuwają się naprzód. Zostało mi jeszcze oprócz kilku detali, dalmierza na ostatnim poziomie i anteny radaru, kilka latarni i "ramki" na flagi sygnałowe. I teraz mam pytanie do znawców tematu. Jakie według Was powinienem zawiesić flagi sygnałowe na maszcie Fuso, gdyby to miało być przejście zespołu admirała Nishimury przez cieśninę Surigao? Dołączam zdjęcie zestawu kalkomanii flag sygnałowych, japońskich okrętów z czasów II Wojny Światowej. Edytowane 22 Listopada przez wieslaw_ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieslaw_ Napisano wczoraj o 16:26 Autor Share Napisano wczoraj o 16:26 Panowie i Panie mam szybkie pytanko. Ktoś z szanownego grona wie w jakim kolorze powinna być ta siatka? W jednych modelach jest pomalowana na czerwono w innych na szaro i jestem nieco zagubiony. Będę wdzięczny za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieslaw_ Napisano 12 godzin temu Autor Share Napisano 12 godzin temu (edytowane) Hej, Wrzuciłem też temat na FB na fora związane z japońską marynarką i dostałem kilka odpowiedzi. Sprawa nieco się wyklarowała i zrobię tu małe podsumowanie dla potomnych, może komuś się przyda. Poniżej podrzucam tłumaczenie z japońskiej strony dotyczącej tego zagadnienia (miejcie na uwadze, że to z ChataGPT): "Nie tylko na okrętach wojennych, ale także na statkach cywilnych, flagi sygnałowe wciągane na maszt mają znaczenie nawet wtedy, gdy są używane pojedynczo, a łączenie flag w zestawy nadaje im różne znaczenia. Podnoszenie i opuszczanie tych flag, przekazywanie sygnałów chorągiewkami ręcznymi, sygnałów świetlnych oraz sterowanie statkiem to zadania działu nawigacyjnego. Jeśli rozumie się znaczenie flag, można odczytać, jakie manewry wykonuje okręt, na którym się przebywa. Z rei masztu zwisa wiele lin służących do wciągania flag sygnałowych. Jednak na najbardziej zewnętrznej części masztu znajduje się czerwony, siatkowy znak prędkości. Jest on używany podczas żeglugi w szyku lub podczas tankowania na morzu, aby przekazać innemu okrętowi własną prędkość albo poinformować o zmianach obrotów śruby przy zadanej prędkości. W tym celu stosuje się małe flagi sygnałowe: czerwoną i czarną flagę P oraz czarną flagę R (nazywane znakami czerwono-czarnymi). Za ich pomocą informuje się maszynownię o zmianach prędkości obrotowej głównego silnika (czyli śruby), np. +15 obrotów lub –10 obrotów, dostosowując w ten sposób prędkość do okrętu prowadzącego podczas żeglugi w formacji." Źródło Poniżej też kilka obrazków i zdjęć: Edytowane 12 godzin temu przez wieslaw_ 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.