Jump to content
Piots

Aerograf

Recommended Posts

Dla pewności: na pewno opłaci mi się wydać te 150 zł na ten aero co polecił reggy?

 

Jak by to działało, gdybym tymczasowo stosował napompowaną dętką z koła samochodowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez kiedys prubowalem z dedka ale nie radze. Jak juz to opona samochodowa. Dedka jest z ciekiej gumy co sie strasznie latw rozciaga i dlug bedziesz pompowal taka dedke. Ja zrobilem kompresor z agregatu i sam go sobie bardzo chwale. Moim zdaniem nie ma sensu wydawac 300 zl na kompresor MAR ktory moze pracowac tylko 10min. Lepiej pokombinowac i zrobic cos podobnego do tego mojego:

viewtopic.php?t=12046&start=30

a jezeli masz juz kompresor to kupic taki reduktor jaki ja mam:

http://www.allegro.pl/item653098679_manometr_reduktor_cisnienia_promocja.html

Do ktorego (na ostatnim zdjeciu widac ze) podpiolem mala przejsciowke na 1/8cala a na to nakrecilem ta koncowke jaka ma aero.

 

Przed kupnem aero MAR rozwaz to co ja napisalem. Ja na kompresor wydalem ok 130-150zl a moge pracowac bez ograniczen czasowych. Mam tam dwie butle (razem ok7l) ktore pompuje do 4barow (wlacza przy 3barach) a na reduktoze ustawiam cisnienie 2,5bara. Agregat jest mocny, nawet bardzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
rObO87 a po co tak kombinowac ??

Nie znam się na pneumatyce itd.

 

Czyli między kompresor a aero podpinam reduktor, ustawiam to ciśnienie na 2.5 i tyle? Jakieś końcówki jeszcze potrzebne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rObO87 to robisz kompresor z agregatu od lodówki ?? Ja bede nie długo robił tyle , że bez reduktora . Przy jakim ciśnieu malować "psikawką" ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zasilam piwatę właśnie lodówkowcem, bez reduktora, rolę zbiornika wyrównawczego i jednocześnie odolejacza pełni 5L butla po mineralnej.

 

Kompresor -> wężyk -> filtr paliwa od PF 126 -> wężyk -> butla -> wężyk -> aerograf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rObO87 ale ty pewnie tan wczesniejszy kompresor masz tak jak ja. Ja tez mam taki duzy i ma dwa manometry bo jeden pokazuje cisnienie wyjsciowe. Jezeli jednak u ciebie jest inaczej to ja bym proponowal kupic ci reduktor i podpiac do tamtego kompresora. Zaoszczedzisz czas i pieniadze a kompresor lodowkowy zrobisz jak bedzie ci potrzebny bo reduktor bedziesz juz mial...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chce sobie kupić "psikawkę" , przy jakim cisnieniu nia malujecie ?? 1,8 - 2 bar-y bedzie dobre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem skąd ta teza że kompresor MAR-a może pracować 10 minut, celowo skrajnie przejaskrawiłeś aby nadać dramatyzmu sytuacji. Znam pozytywne opinie bardzo wielu użytkowników.

Znam też bardzo wielu którzy przeszli z lodówkowców na MAR-a i byli bardzo zadowoleni nowym komfortem pracy. Oczywiście nie jest to wypasiony sprzęt ale zwróć uwagę, że komresory Italeri, Revella, Tamiyi sa znacznie droższe.

A teraz pytanie, jaki to model trzeba by malować, żeby kompresor musiał chodzić non-stop ponad 30 minut ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam MAR 2000 i zdarzało się, że chodził 40 minut i ani nie wybuchł, ani nic, działa jak nowy. Aktualnie robi się do niego zbiornik wyrównawczy.

 

Tomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi mi ogolnie o to ze jest glosny i szybko moze sie przegrzac ale to jest tylko moja opinia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mam MAR 2000 i zdarzało się, że chodził 40 minut i ani nie wybuchł, ani nic, działa jak nowy.

Tomek

 

 

A farby Ci wystarczyło na tyle psikania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy jest aż tak głośny, maluję zazwyczaj po nocach,a w pokoju obok śpi brat, który ma 4 lata. Masz rację co do grzania, nie dało się dotknąć radiatora u góry, ale wyłącznik termiczny milczał. Farbę dolewałem

 

Tomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde jezstem zielony w temacie o aerografach, nic nie wiem, NIC, chcialbym żeby mi ktoś WSZYTSKO co sie da na temat nich wytłumaczył, bo chciałbym moze niedługo coś zkupic;):(

Np. co to znaczy ze jest on dwufunkcyjny, jaka dysza jest najwieksza? jaka dysza do jakiej skali? jak myc zeby nie popsuc(to jest najgorsze chyba) no i w ogóle wszystko, wszytsko!;)

 

Dzięki, pozdro;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Payo wydał nowy poradnik o aerografach, koszt jakieś 30zł a znajdziesz wiele odpowiedzi na Twoje pytania, serdecznie polecam

 

Tomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

No rzeczywiscie, nie to ze mialbym akurat z tej strony kupowac co ja podałem, ale tak chciałem zapytac czy bedzie dobry dla mnie(poczatkujacego, nigdy nie bawilem sie aerografem, nawet w rece nie miałem;P) i może sie na tego z allegro skusze;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, pomocy!

Mój aero przestał malować. Mam taką najtańszą bezfirmówkę, zbiornik dolny, jednoakcyjny, napędzany z puszki. Od jakiegoś czasu wydmu:bip:e samo powietrze, farba (humbrol), nie ważne jak rozcieńczona, zostaje w zbiorniku. Ciśnienie jest ok (nowa puszka), dysza też wydaje się drożna (po wlaniu do niej farbki bezpośrednio przelatuje na drugą stronę). Wsadziłem go do rozcieńczalnika i spróbuję go dokładnie umyć, ale może ktoś z was wie gdzie leży problem?

Z góry dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj na przykład:

http://martola.com.pl/oferta/pl2524/skala_n/a

Poszukaj też po innych zwykłych modelarskich, często mają na stanie.

Tylko trzeba zadać pytanie, czy opłaca się to kupować, czy lepiej od razu odłożyć na nowy sprzęt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.