abtb Napisano 8 Stycznia Share Napisano 8 Stycznia (edytowane) 1 godzinę temu, Kon_Bar napisał: Potem lakier 2K (tez go chciałem wypróbować) 3 warstwy. Wyszło trochę grubo, ale przynajmniej gładko. Ty tak zawsze pod górę? A nie prościej psiknąć GX-2 Ueno black i mieć ładną czarną błyszczącą powierzchnię pod metaliki Edytowane 8 Stycznia przez abtb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 8 Stycznia Autor Share Napisano 8 Stycznia 28 minut temu, abtb napisał: Ty tak zawsze pod górę? A nie prościej psiknąć GX-2 Ueno black i mieć ładną czarną błyszczącą powierzchnię pod metaliki No tak mam... Chciałem spróbować czegoś nowego. Najwyżej PF pójdzie na koniec półki (albo do k...reta ). GX-2czeka w kolejce na testy - w końcu nic tak nie podnosi wiedzy jak porażki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abtb Napisano 8 Stycznia Share Napisano 8 Stycznia 5 minut temu, Kon_Bar napisał: GX-2czeka w kolejce na testy To jeszcze mi napisz, że cieniowałeś na czarnym 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 8 Stycznia Share Napisano 8 Stycznia Bardzo interesująco wyszły Ci te malowanki metaliczne. Co do podkładu pod Metalliki to ja ostatnio do czarnego surfa dodałem po prostu błysku GX'a i miałem dwa w jednym za jednym psikaniem. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 9 Stycznia Autor Share Napisano 9 Stycznia (edytowane) No to po 24 godzinach męska decyzja... Albo dostanę środek, który pozwoli mi efektywnie (no i najlepiej bez zamaczania środka - przecież mam tam kokpit) zmyć lakier 2K i nie zniszczyć plastiku albo... trzeba poszukać nowego PF-a z Edka. Na razie wszędzie widzę tylko "Stříbrné šípy" a nie bardzo wiem po co mi kolejny PFM (mam 2 a to już mi chyba wystarcza). A powód zawieszenia? Nie mogę patrzeć na utracone detale (jakie utracone?! zalane lakierem ot i cała prawda... ) i szkoda mi kolejnych godzin na kontynuowanie projektu. Zmusiłem się tylko do wytestowania kalek z numerami i szachownicami i... szukam Teraz czas na konkursy: dla chemików i MiG-omaniaków. Konkurs chemiczny: Czym usunąć lakier 2K Creativ Colors (akrylowy) - najlepiej bez wielogodzinnego moczenia całego modelu (bo szlag trafi wnętrze)? IPA, Sidolux (to miałem w domu) sprawdzone - nie działają Konkurs dla MiG-omaniaków: Powoli przymierzam się do budowy "szparek" - widzę, że nie będzie łatwo, bo modele dostępne są... mydlane (KP i Sabre). Dlatego myślę o poważnej akcji - transplantacji Praktycznie chciałbym wykorzystać przody (a może i tu część zastąpić przeszczepem z MiG-a F-13-go) a skrzydła i ogony pobrać z Edkowych MiG-ów. Dlatego proszę o krytyczne skomentowanie pomysłu, aby: do 66-400 wykorzystać skrzydła i ogon z PF-a do 66-600 wykorzystać skrzydła z PF-a i ogon z PFM-a do US wykorzystać skrzydła i ogon z PFM -a do UM wykorzystać skrzydła i ogon z MF-a (Interceptor) W obydwu konkursach nagrodą jest wewnętrzna satysfakcja odpowiadającego i poczucie wdzięczności autora konkursów Edytowane 9 Stycznia przez Kon_Bar 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abtb Napisano 9 Stycznia Share Napisano 9 Stycznia 18 minut temu, Kon_Bar napisał: lakier 2K Takie głębokie przemyślenia miałem od łykendu i aż blady strach na mnie padł - Boszsze! Lakieru w sklepach modelarskich nie ma, pewnie rozkupili bo Gunze zbankrutowało Ale zajrzałem do pierwszego lepszego i...............JEST Czyli wszystko działa i funkcjonuje normalnie Ja to już nic Konrad nie rozumiem - czarny podkład w macie, 2K, i jeszcze może jakiś Sidoluks - prosty przepis na katastrofę przy NMF Chyba się starzeję, skoro używam TYLKO chemii modelarskiej Podsumowując: poza robieniem sobie beki (sorry, ale mam dziś dobry dzień bo mi się ładnie dwa kolejne "śledzie" posuwają ku końcowi (z tego jeden w NMF)) to nie jestem w stanie nic pomóc w zaistniałej sytuacji 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 9 Stycznia Autor Share Napisano 9 Stycznia @abtb - bez stresu Chichotek należy się Czasami przychodzi ochota na eksperymenty i... czasami się udaje a czasami nie W sumie to widzę pozytywy tej sytuacji - w końcu użyłem lakieru 2K, nawet mam pomysł gdzie może mi się przydać (mam taki jeden model na półce hańby...). A że muszę zapłacić za te eksperymenty (i nie chodzi o kasę, ale głównie o zmarnowany czas)? Cóż - cena "wpisowego" do wiedzy i praktyki W sumie to mam jeszcze kilka błędów do popełnienia. Np. nie wyobrażam sobie kładzenia kalek na czysty metalik a już na 100% na zostawienie ich bez lakieru (bo jak tu zrobić wash?). Ciekaw jestem Twoich doświadczeń (bo w relacji "ławicowej" to chyba nie znalazłem nic na ten temat) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 10 Stycznia Share Napisano 10 Stycznia Ja zmywam wszystko Cleanluxem - odrobina siuwaksu do miski, stara szczoteczka do zębów i szuru-buru. Żre farby aż miło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 10 Stycznia Share Napisano 10 Stycznia Spróbuj zmywacza do akryli wamodu, na wacik i zmywasz model. Jak nie pójdzie, a i tak nie masz nic do stracenia, tool cleaner od Wamodu. Też wacikiem. Malo robiłem w sreberku modeli, ale tam gdzie robiłem to pomagal mi lakier Model Mastera do metallicow. https://www.mojehobby.pl/products/1469-Sealer-for-Metalizer.html Dzięki niemu nie traci się efektu metalozera, popatrz może w tym wypadku za varnishami alclada? A kalki bez błysku bezpośrednio na farbę można kłaść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lord_karton Napisano 10 Stycznia Share Napisano 10 Stycznia Skoro robisz eksperymenty z chemią niemodelarską, to możesz spróbować bezacetonowego zmywacza do paznokci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abtb Napisano 10 Stycznia Share Napisano 10 Stycznia (edytowane) 8 godzin temu, Kon_Bar napisał: Ciekaw jestem Twoich doświadczeń (bo w relacji "ławicowej" to chyba nie znalazłem nic na ten temat) Moje doświadczenia są stare jak węgiel i ogólnoużytkowane przez sklejaczy od zamierzchłych czasów Temat NMF-u w moich warsztatach wygląda następująco: - na model kładę gunzowego Siurfasera 1200 - oglądam, poprawiam wpadki, usuwam niedoróbki, dopieszczam - jak jest ok to psikam w miejscach poprawek po raz wtóry 1200, aby cały model był piknie jednakowy; - na tak przygotowany podkład idzie GX2 w cienkiej warstwie - na to kładę tzw. "ciemną stal" czyli mieszankę C008 i C028 w stosunku właściwym (po całości równiutko, bez żadnego cieniowania - model ma być jak "wytoczony" z kawałka stali bez żadnych przebitek czerni) - kolejny etap to robienie rozjaśnień - do mieszanki C008/C028 dodaję po kilka kropel C008 aby mieszanka była coraz jaśniejsza, aby na samym końcu popsikać sobie czystym C008. Jak się bawię w panele to na samym końcu fukam MC-218 (aluminium) - krok kolejny to wymalowanie wszelkiej maści pól kolorowych, pasków, itp. - po zakończonym malowaniu całość kryję dobrze rozcieńczonym lakierem bezbarwnym C46 (połysk) - na to kalki - jak kalki przeschną i płyny odparują(min. 24h) to psikam warstwę zabezpieczającą z C46 -a potem to już łoszyk i po tygodniu lakier końcowy C181 (pół mat/ pół polysk - zależy jak tłumaczyć) Mała uwaga (potwierdzona przez innych modelarzy) - oszczędnościowy LT (czyli ten od Wamodu) powoduje jakieś zamieszanie w strukturze molekularnej farb Guze i jest problem z uzyskaniem matu lub pół połysku. Np C181 z Wamodem "świeci" się jak połysk, ale z oryginalnym LT już jest dyskretnie półmatowy. Oczywiście moje doświadczenia i nauki mogą być błędne (i pewnie takie są ) więc zalecam daleko idącą ostrożność w ich stosowaniu i pokazywaniu na forum publicznym - mogą wystąpić zalewowe fale hejtu oraz niespodziewane wybicia szamba W kwestii "odratowania" to faktycznie trzeba spróbować zmywacza do akryli Wamodu - on to nawet "oleje" pozwala zmyć z plastiku. Nasączyć uszodłuba i miziać po powierzchni aż zacznie puszczać. I nie żałować - lać jak z wiadra Zmywacz na pewno nie działa na valejowe lakiery żywiczne - tego g.. to nawet ogień piekielny nie rusza Edytowane 10 Stycznia przez abtb 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 10 Stycznia Share Napisano 10 Stycznia Ogólnie LT czy wamodowski czy gunziakowy, wygładza powierzchnie przez co mat ginie, i robi się delikatny półmat. W tym wypadku zaradza używanie Thinnera gunziakowego https://www.mojehobby.pl/products/T-102-Mr.Color-Thinner.html?ads_details=PMaxWszystko&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA-vOsBhAAEiwAIWR0TUTycMYhrhclnTaTEoHaKd1Jfkd96dEftCQ-nKqNsj4f0Rce01gAzxoCMTcQAvD_BwE Ale teoretyzujw, bo nigdy nie używałem tego, ale wieszcze internetowi takoż piejo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abtb Napisano 10 Stycznia Share Napisano 10 Stycznia 17 minut temu, Moses napisał: gunziakowy, wygładza powierzchnie przez co mat ginie, i robi się delikatny półmat. Nic nie ginie, panie kierowniku, różnica polega na tym że LT różni się od T dodatkiem opóźniacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 14 Stycznia Autor Share Napisano 14 Stycznia Dobra - PF czeka na dostawę części więc można spokojnie siąść do PFM-ów (tych mam zapas ) Zacząłem nietypowo od... szpachlowania skrzydeł. Niestety Eduard nie daje (a właściwie daje tylko w MF-ach) wybór skrzydeł z otworami rewizyjnymi i bez. Po obejrzeniu kilku zdjęć muzealnych PFM-ów wyszło mi, że nasze PFM-y takowych otworów nie miały. (zdjęcie z Internetu; PFM 01 w Krakowie) No to czas na Surfacer-a 500 Cały czas kombinuję jak by tu pomalować PFM-y (mają być 2: "A" i "N"). Przynajmniej jeden chciałbym z szarym kokpitem (czyli przed remontami), ale... zobaczymy co uda mi się wynaleźć w Internetach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 14 Stycznia Share Napisano 14 Stycznia 54 minuty temu, Kon_Bar napisał: Dobra - PF czeka na dostawę części więc można spokojnie siąść do PFM-ów (tych mam zapas ) Zacząłem nietypowo od... szpachlowania skrzydeł. Niestety Eduard nie daje (a właściwie daje tylko w MF-ach) wybór skrzydeł z otworami rewizyjnymi i bez. Po obejrzeniu kilku zdjęć muzealnych PFM-ów wyszło mi, że nasze PFM-y takowych otworów nie miały. (zdjęcie z Internetu; PFM 01 w Krakowie) No to czas na Surfacer-a 500 Cały czas kombinuję jak by tu pomalować PFM-y (mają być 2: "A" i "N"). Przynajmniej jeden chciałbym z szarym kokpitem (czyli przed remontami), ale... zobaczymy co uda mi się wynaleźć w Internetach Wszystkie nasze Pf i Pfmy /wersji 76 i 94 / do pierwszego remontu miały szare szoferki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 14 Stycznia Share Napisano 14 Stycznia Co prawda robiłeś już wersję R na jasno, ale PFMy też takie bywały. Rób takiego : 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 14 Stycznia Autor Share Napisano 14 Stycznia Właśnie chciałbym uniknąć kolejnego "białego" - też mam zdjęcia i PF-ów (np. 0612) i MF-ów (np. 6515). Tego zdjęcia nie kojarzę, ale nie wiadomo co to za maszyna 40xx a staram się nie robić S-F. A fajnie by pasował, bo ma GP-9, zamiast "bombki" (100 kg?) dałbym mu UB-16 i jest konfiguracja, jaka planowałem Na razie myślę o NMF z szarym kokpitem dla "A" i srebrzance i turkusowym kokpicie dla "N". Tu jest pewna rozbieżność, bo niektórzy twierdzą, że "N"-ki miały instalacje specjalną tylko do czasu remontów (może głównych?) a są zdjęcia turkusowego kokpitu z panelem "specjalnym" (np. 7904 - patrz wcześniej w relacji) więc albo to nie "nasz" 7904 albo jednak nie demontowano instalacji). Jeszcze poszukam. "Biały" zawsze damy radę (chyba, że ustalę dokładny numer "białego" PFM-a) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 14 Stycznia Share Napisano 14 Stycznia Tylko one ,te 21 nie były białe. Patrz aeroplan z 21. Jasno szary jak z F-15 z lat 80 tych. Poprzednikiem tego koloru na naszych 21 był ,,teflonowy jak w patelniach,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 14 Stycznia Autor Share Napisano 14 Stycznia Godzinę temu, em napisał: Tylko one ,te 21 nie były białe. Patrz aeroplan z 21. Jasno szary jak z F-15 z lat 80 tych. Poprzednikiem tego koloru na naszych 21 był ,,teflonowy jak w patelniach,, Tak, kojarzę Dlatego „biały” piszę w uszach @em - kojarzysz morze kolorystykę wnęk dla PFM-ów przed i po remontach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopernik Napisano 14 Stycznia Share Napisano 14 Stycznia W sprawie zmywacza może napisz do Pana Bilkiewicza. Ma w swojej ofercie różne cudowne preparaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 14 Stycznia Share Napisano 14 Stycznia 49 minut temu, Kon_Bar napisał: Tak, kojarzę Dlatego „biały” piszę w uszach @em - kojarzysz morze kolorystykę wnęk dla PFM-ów przed i po remontach? Aż tak stary to nie jestem...niestety nie wrzucę zdjęć wnęk i osłon podwozia pfma sprzed hotelu kosmonautów, tam widać warstwy farby. Moim zdaniem można posiłkować się artykułem p.Sobocinskiego o Mig-21f13 że mini repliki. Na 7102 na pewno był nasycony zielony, ten z końca eksploatacji ,szaro zielony, srebrny oraz i tu znak zapytania żółto szara podkładowa jak amerykański primer. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 15 Stycznia Autor Share Napisano 15 Stycznia PFM 94N w trakcie montażu Pomalowałem wnęki na żółty metaliczny i dodałem pomarańczowy wash (podobnie jak w PM-ie; wygląda chyba inaczej, ale zmieniłem źródło światła do zdjęć i chyba muszę jeszcze popracować nad kolorami) Całość pasuje jak LEGO (no dobra - tradycyjnie na końcu modułu ze skrzydłami dokleiłem 0,1mm ) W międzyczasie z nudów podszlifowałem osłonę dyszy wylotowej - przyda się lada moment 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 16 Stycznia Share Napisano 16 Stycznia Czemu zaszpachlowales górę skrzydeł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 16 Stycznia Autor Share Napisano 16 Stycznia 12 minut temu, em napisał: Czemu zaszpachlowales górę skrzydeł? W dniu 14.01.2024 o 12:11, Kon_Bar napisał: Zacząłem nietypowo od... szpachlowania skrzydeł. Niestety Eduard nie daje (a właściwie daje tylko w MF-ach) wybór skrzydeł z otworami rewizyjnymi i bez. Po obejrzeniu kilku zdjęć muzealnych PFM-ów wyszło mi, że nasze PFM-y takowych otworów nie miały. (zdjęcie z Internetu; PFM 01 w Krakowie) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 19 Stycznia Autor Share Napisano 19 Stycznia Postępy niby są, ALE... mało interesujące Etapy strasznie przypominają te z poprzednich stron więc tylko dla kronik - pojawił się kokpit. Szary -> jednak taki będzie w PFM-N Widać też niedomknięty przedział na dziobie, ale nie liczcie na sensacje - po prostu część była tak spaczona, że najpierw wklejałem dziubek a potem dokleiłem resztę (już zrobione ) A cały projekt? Czekał 24h aż silikon łaskawie zsieciuje... Jak widać podjąłem kolejną próbę skopiowania dyszy (bo kleiłem ja chyba 4-ty raz). No i jest sukces Od lewej: oryginał, forma, kopia. Teraz MiG-usie będą miały takie same "nieEdkowe" dysze c.d.(chyba)n. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.