Skocz do zawartości

3D Polish Wings - modele drukowane


kopernik

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, krzy65siek napisał:

To jest totalna bzdura - model kartonowy nie jest żadną kopią, jest nowym opracowaniem i autorowi tego opracowania przysługują prawa autorskie.

Jest pomniejszeniem kształtu więc jest kopią. Nigdzie nie napisałem, że autor opracowania nie ma praw do tego.

7 minut temu, krzy65siek napisał:

Inna sprawa, że o ile to nie jest rzeczywiście ksero modelu, a tylko opracowanie na podstawie, to żadnego naruszenia praw autorskich niema. Model 3D jest nowym opracowaniem na podstawie innego modelu. 

A jednak zrozumiałeś. Po co więc ten wtręt o bzdurze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 minuty temu, TM48 napisał:

Jest pomniejszeniem kształtu więc jest kopią. Nigdzie nie napisałem, że autor opracowania nie ma praw do tego.

A jednak zrozumiałeś. Po co więc ten wtręt o bzdurze?

Po pierwsze, nie jest kopią. Kopia to coś co przypomina oryginał 1:1. Po drugie, z Twojej pierwotnej wypowiedzi wynikało, że prawa autorskie autora modelu kartonowego nie są chronione (tj. można ją swobodnie kopiować), bo wykonał "kopię". I to jest bzdura.


Dopowiadając i klarując - kształt P.11c czy Mustanga jest objęty ochroną praw autorskich. Przy czym wydaje mi się, że należy traktować samolot jako dzieło zbiorowe - wtedy okres ochrony wynosi 70 lat od daty pierwszego udostępnienia (czyli pewnie prezentacji publicznej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
11 godzin temu, kopernik napisał:

Może kogoś interesują te produkcje. Skończony RWD i początek prac nad Krukiem. Iskra podobno się robi ...

rwd.jpg

kruk.jpg

Witaj Kopernik,

 

Jak wygląda szkło w RWD? Czy można prosić o jakieś zbliżenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, abtb napisał:

:yahoo:

A co to za radość?

Czyżbyś był zainteresowany?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Grzes napisał:

Czyżbyś był zainteresowany?

O panie! Toż to legenda (jak dla mnie). Kiedyś skleiłem z MM to teraz chcę mieć z,  hmm :hmmm: .....żywicy? A niech nawet. Grunt że będzie. Oby tylko nie był jakiś "zmęczony" życiem jak ten SM-1 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
W dniu 8.08.2024 o 13:00, abtb napisał:

O panie! Toż to legenda (jak dla mnie). Kiedyś skleiłem z MM to teraz chcę mieć z,  hmm :hmmm: .....żywicy? A niech nawet. Grunt że będzie. Oby tylko nie był jakiś "zmęczony" życiem jak ten SM-1 :mrgreen:

Na razie nie wygląda na zmęczonego ... podobno próbny montaż . https://www.facebook.com/groups/1439713163102113

1kr.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda OK, ale znowu te śmigło… NIe wiem co to powoduje - widać, że autor się stara, chociaż nie wnikam w merytorykę, warsztat projektowanie w 3D ma opanowany. Czy to naprawdę trudno zobaczyć na zdjęciach jak powinno wyglądać śmigło? Nawet wiki pokazuje jaka jest zasada działania. A tu śmigła powykręcane we wszystkie możliwe sposoby za wyjątkiem tego prawidłowego… I dlaczego na wydruku popychacze zaworów są takie pogięte??

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sprawdziłem na szybko w sieci - powinno wyglądać tak:

 

image.png.c83eaf6dd35e4b146228da5a5ecb6091.png

 

Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że łopaty ze śmigła obracającego się w lewo (patrząc od przodu) zamontowano w śmigle obracającym się w prawo (patrząc od przodu). Generalnie zasada jest taka, że kąt natarcia łopaty zmniejsza się im dalej od piasty śmigła się go mierzy. Czyli jak np. popatrzymy od góry czy od boku w osi łopaty, to przy samej piaście profil jest bardziej równoległy do osi silnika, a przy końcówce łopaty jest prawie prostopadły do osi silnika. W powyższym modelu to się nie zgadza.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Bedrzich napisał:

Wygląda OK, ale znowu te śmigło… NIe wiem co to powoduje - widać, że autor się stara, chociaż nie wnikam w merytorykę, warsztat projektowanie w 3D ma opanowany. Czy to naprawdę trudno zobaczyć na zdjęciach jak powinno wyglądać śmigło? Nawet wiki pokazuje jaka jest zasada działania. A tu śmigła powykręcane we wszystkie możliwe sposoby za wyjątkiem tego prawidłowego… I dlaczego na wydruku popychacze zaworów są takie pogięte??

Popychacze faktycznie jakieś powyginane. Co do śmigła, to może jakieś ograniczenie technologiczne ? Ten problem powtarza się w kolejnych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do śmigła, to po prostu tak zostały łopaty wklejone. Piasta i łopaty oddzielne . Widać na zdjęciu części.

Śmigło o zmiennym skoku...

Popychacz- coś poszło nie tak przy druku.

Podsumowując- dobrze że jest- teraz może jakiś wtryskowy? Jak oczywiście zainteresowanych będzie wielu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, India napisał:

Śmigło o zmiennym skoku ma różne kąty ... Jak widać.image.thumb.png.90afbe63bfb17d88db531ab8c819d3e2.png

O ile ktoś nie buduje akurat wraku samolotu (a to przecież wolno każdemu!) to raczej nie opierałbym wyglądu na tym przykładzie… Tutaj śmigło ma większy skok (kąt nastawienia łopat) niż na zdjęciu z paru postów wyżej, podejrzewam, że odpowiada ustawieniu na „Duży skok” które typowe jest do pracy silnika przy dużej prędkości samolotu. Do startu/lądowania, a przede wszystkim - uruchamiania i wyłączania silnika śmigło  powinno być na „Małym” skoku. Ale nawet tutaj śmigło ma o wiele mniejszy skok niż w gotowym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Bedrzich napisał:

O ile ktoś nie buduje akurat wraku samolotu (a to przecież wolno każdemu!) to raczej nie opierałbym wyglądu na tym przykładzie… Tutaj śmigło ma większy skok (kąt nastawienia łopat) niż na zdjęciu z paru postów wyżej, podejrzewam, że odpowiada ustawieniu na „Duży skok” które typowe jest do pracy silnika przy dużej prędkości samolotu. Do startu/lądowania, a przede wszystkim - uruchamiania i wyłączania silnika śmigło  powinno być na „Małym” skoku. Ale nawet tutaj śmigło ma o wiele mniejszy skok niż w gotowym modelu.

 

 Zdjęcia przedstawiające "gotowy" model to testowe poskładanie wydrukowanych elementów - tak przynajmniej pisze autor modelu I tego bym się trzymał. Łopaty śmigła to oddzielne elementy, więc jak będziesz budował swojego Kruka to przykleisz je wg własnego uznania.

Co do ustawienia łopat w stanie spoczynku to można toczyć boje, pisać rozprawki, tylko czy nie szkoda na to czasu?

Spójrz np na Bryzy - łopaty zawsze ustawione są w chorągiewkę.

 

Problemem tego zestawy jest nie śmigło, lecz nachylenie skrzydeł i steru wysokości. 

 

Screenshot_20220113-114559_Chrome.jpg

FB_IMG_1726343600750.jpg

post-21072-0-87540200-1528211031.jpg

Edytowane przez zenek_65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, zenek_65 napisał:

 

 Zdjęcia przedstawiające "gotowy" model to testowe poskładanie wydrukowanych elementów - tak przynajmniej pisze autor modelu I tego bym się trzymał. Łopaty śmigła to oddzielne elementy, więc jak będziesz budował swojego Kruka to przykleisz je wg własnego uznania.

Co do ustawienia łopat w stanie spoczynku to można toczyć boje, pisać rozprawki, tylko czy nie szkoda na to czasu?

Spójrz np na Bryzy - łopaty zawsze ustawione są w chorągiewkę.

 

Problemem tego zestawy jest nie śmigło, lecz nachylenie skrzydeł i steru wysokości.

 

Screenshot_20220113-114559_Chrome.jpg

FB_IMG_1726343600750.jpg

Porównywanie silnika turbośmigłowego Bryzy a tłokowym w Kruku jest bez sensu. Współczesne silniki turbinowe w z „wolną” turbiną uruchamia się (i wyłącza) przy śmigle ustawionym w horągiewkę. Za to silniki tłokowe - ZAWSZE ze śmigłem na małym skoku. Duży skok śmigła przy silniku wyłączonym oznacza całkowity brak oleju w siniku czyli generalnie zepsuty silnik. Zresztą - Turbo Kruk z silnikiem PT-6 - też miał takie śmigło, podobnie jak i wszelkie samoloty rolnicze z takimi silnikami, Twin Otter, ATRy, Dashe, itepe, itede… 

Edytowane przez Bedrzich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęć Kruków w internecie jest dużo. Wystarczy wpisać i obejrzeć. Wybrałem jedno z wielu jako przykład. Ale lepiej pisać o stanie samolotu, niż o śmigle.

Czyli szukanie pretekstu.

Sprawa kątów zaklinowania płatów i usterzenia - istotną, choć do przejścia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigła to znak firmowy tego producenta 😁 Chyba w każdym projekcie są dalece inne niż oryginały. Zastanawiam się czym to jest spowodowane, bo to nie chodzi o jakieś niuanse, a po prostu całkiem inne kształty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym zdjęciu widać, że przede wszystkim to łopaty są krzywo wydrukowane. Ta w położeniu godzina pierwsza jest wyrażnie wygieta. A w dyskusji mieszacie drodzy Koledzy skok śmigła ze skręceniem profilu. Akurat w śmigła autor nie umie jak pisał Arhtus i na zdjęciach nakładaja się oba problemy. czy ono będzie ustawione w choragiewke czy inaczej  to i tak nie wygląda jak należy. Może kiedyś zaczną mu te śmigła wychodzić.

FB_IMG_1726343600750.thumb.jpg.e18ba390cdb9fe19f8b7cd1ac7060462.jpg

Edytowane przez Qz9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.