Skocz do zawartości

Nooteboom Mega Windmill Transporter - Relacja z Budowy


MiloszKr

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 194
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ja myślałem że 399zł albo do 500zł na nie aż tyle.A podwozie do ciągnika siodłowego, kosztuje coś ok 100-200€.Swoja droga jeżeli bym miał dużo kasy, to bym taki kupił.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukończenie modelu zbliża się coraz większymi krokami. Ramię zostało już na stałe zamocowane na podwoziu. Wszystkie przewody podpięte. Wiązki popodłanczane. Lekki Brudzing wprowadzony.

Brakuje Tylko obrysówek dyszla i małych zaślepek.

Fotki:

img4659nx6.jpg

img4660te5.jpg

img4665tw7.jpg

img4664jy6.jpg

 

A tutaj przymiarka z Koniem:

img4438zt8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylni Wuzek został skończony na koniec dokleje obrysówki zewnętrzne na krawędziach listw bocznych. Brudzing nieco podpieszczony ale też z umiarem. Doklejone rużnorodne zaslepki płytki no i końcowe obrysówki. Na koniec prac zamontuje dyszel.

Fotki:

img4686aq0.jpg

img4687ex7.jpg

img4688dc7.jpg

img4689nh2.jpg

img4690ff6.jpg

 

Do Bocian.

A oto pułka na której zajmie honorowe miejsce:

img4693bk1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak to gdzie ty żeś to zgarnął. Na jakimś OeSie??

 

Znów pozwolę sobie odpowiedzieć za Miłosza. Otóż Miłosz pracował/pracuje w Teamie Kuzaja. Nie pamiętam na jakim stanowisku, ale czy to ważne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Paffko

 

Zderzak Pochodzi z Rajdowej Subarki N12 Ruta/Burkat. To było zdarzenie na testowym odcinku jak byliśmy na testach w okolicach Wrocka (Rajd Nikon) I juz mieliśmy się zwijać jak nagle na przed ostatnim zakręcie dojazdowym do parku serwisowego słychać wielki chuk i spadajace drzewa. Ruta na prawym zakręcie położył do rowu 4 sosny srednicy 50 cm. Obrucił Subarke w przeciwnym kierunku i pierwsze hasło z jego słów padło "Leszek a tutaj były drzewa". I w taki oto sposób stałem się posiadaczem częsci zderzaka z Ruty rajdówki. Posiadam jeszcze drugi kawałek ale niepowieszony jest.

 

A co do pracy to pracuje w Subaru Poland Rally Team-Kuzaj Sport. Na stanowisku pomocnik, pomocnik mechanika.

 

Koniec Ot wracamy do tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie laika i nie daje mi ono spokoju juz od samego poczatku tej relacji... Widzialem takie transporty na zywo w Danii - na parkingu sobie taki konwoj zaparkowal ( i 3/4 parkingu zajal) i juz wtedy sie zastanawialem, po co tak? Chodzi mi o sam generator. Jaki byl sens konstruowania specjalnej naczepy, tego calego osprzetu? Nie mozna bylo poprostu polezyc tej puszki na jakiejs niskopodwoziowce i tak jej wiesc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie nie skoro Noteboom postanowił coś takiego zrobić. W Swarzewie koło Władysławowa jest pełno wiatraków.Kiedyś wieczorem jechałem z tata i akurat widziałem jak wieźli taki generator ale tak jak mówi Majek. I tak wrażenie niesamowite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że są uwas jakieś braki wiadmości więc postaram się nieco wytłumaczyć dlaczego taka naczepa a nie inna. Nooteboom z firmą Vestas weszli w kooperacyjny plan stworzenia naczep do transportowania elementów wiatraka poza śmigłami i korpusem przednim wirnika. Przewożone na inym typiie naczep. Dlaczego taki rodzaj transportu a nie na płaskiej 11 kołowej lawecie. A no dlatego że turbina ma mase 96 ton. Ale to najmniejszy problem w tym wszystkim. Największym zadaniem tej naczepy to generowanie wszystkich wstrząsów i nieruwności przenoszonych z drogi. Dlatego cała naczepa jest nasiana siłownikami i przewodami hydraulicznymi i pneumatycznymi. Nie ważne jaką pozycje przybierze któryś z wuzków Turbina zawsze ma być w pozycji wypoziomowej do naweirzchni jezdni z ważności na czułą i skimplikowaną elektronikę i wewnętrzny generator prądu. A i jak by sie mogło wydawać ta naczepa ma owiele lepsza zwrotność niż duża platforma. To tak wskrucie napisać specjalna naczepa do specjalnego ładunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała sesja Fotograficzna na polku. Przedni wuzek został podbrudzony nieco ramie zamocowane do zdjęcia. W przednim wuzku do skończenia panel pod złącza. Wsporniki nadkoli zamocować nadkola i zrobić tylni zderzak. W 7 osiowym wuzku doszły dwa elementy z blachy ryflowanej.

Fotki:

img4753ue9.jpg

img4757ow6.jpg

img4761mi0.jpg

img4763ov9.jpg

img4769po2.jpg

img4770rl5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wózek, wózek, po trzykroć wózek.

Polska trudna język.

Dziwię się, że nikogo to nie razi!?

Czy to takie trudne przeczytać przed wysłaniem to co się napisało. Modele budujesz super wypas a …

Szkoda gadać.

Sorry za OT ale nie wytrzymałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.