bogdan08 Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia Efekty Twojej pracy są niesamowite. Czy książka, o której wspominałeś będzie w języku polskim, czy angielskim? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boch Napisano 21 Sierpnia Autor Share Napisano 21 Sierpnia Dzięki bardzo za wszystkie komentarze. Raczej tylko język angielski. Pzdr. ŁB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 21 Sierpnia Share Napisano 21 Sierpnia Detal wymiata ,piękna robota. Malowanie dziwne , wygląda to tak jakby nie mogli się zdecydować jakim kolorem pomalować kokpit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boch Napisano 21 Sierpnia Autor Share Napisano 21 Sierpnia 7 godzin temu, Marek K napisał: Detal wymiata ,piękna robota. Malowanie dziwne , wygląda to tak jakby nie mogli się zdecydować jakim kolorem pomalować kokpit. Masz na myśli to połączenie jasno szarego z zielonym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boch Napisano 26 Sierpnia Autor Share Napisano 26 Sierpnia Aktualizacja warsztatu – Lukgraph J2F-5 “Duck” 1/32 Kokpit wydaje się być nieprzejednany. Chcąc jednak utrzymać całość na wyznaczonym sobie poziomie, postanowiłem sukcesywnie uzupełniać wnętrze o kolejne elementy wyposażenia – zarówno te dostępne w zestawie, jak i detale, które udało mi się znaleźć w dokumentacji. Zapraszam więc na kolejną aktualizację, w której przyjrzymy się kilku szczegółom, jakie trafiły do środka modelu. Na początek magazynki do Browninga 0.303 cala. Są one elementem zestawu oferowanego przez producenta, dlatego jedynym moim wkładem było ich odpowiednie przygotowanie – odcięcie od supportów i pomalowanie. W oryginale magazynki miały swoje miejsce na burtach kadłuba i stanowiły źródło amunicji dla karabinu maszynowego obserwatora. W poprzedniej aktualizacji pokazywałem Wam urządzenie Bendix Radio Telegraph Key. Zaprzyjaźniona dusza narysowała mi ten drobiazg i przygotowała wydruk 3D. Kilka dni później miałem go już u siebie. Teraz przyszła pora, by go obrobić i zamontować. Ciekawostką jest fakt, że system ten posiadał zarówno pilot, jak i obserwator – oba urządzenia znajdowały się na prawej burcie, na półce kokpitu. Wspominałem też o jednym smaczku, który planowałem dodać. Tutaj ponownie zaprzyjaźniona dusza okazała się bezcenna i wykonała dla mnie zestaw niezwykłych masek. Chodziło o maski tlenowe do systemu butli oferowanego w zestawie przez Lukgraph. Po kilku rozmowach i dywagacjach, czy maski powinny znajdować się w samolocie, czy raczej przy lotnikach, zdecydowałem się je jednak zamontować we wnętrzu. W oryginalnym handbooku J2F znalazłem instrukcje wyraźnie opisujące instalację tlenową – z butlami i maskami – oraz rysunki pokazujące miejsca, gdzie przewidziano je dla pilota, obserwatora i fotografa. W moim modelu maski są wpięte w całą instalację i umieszczone w kabinie. Postanowiłem także poprawić przewody tlenowe prowadzące do butli, które według moich obliczeń powinny mieć około 0,3–0,5 mm średnicy. Wykorzystałem do tego elastyczną linkę, która świetnie nadała się do odpowiedniego wyprofilowania i zamontowania. Na koniec dwa ujęcia z połówkami kadłuba i wmontowanym w nie kokpitem – widok z lewej i widok z prawej strony. Na prawej burcie nad półką widać dwa niewielkie urządzenia, o których wspominałem wcześniej – właśnie bendixy, telegrafki radiowe. W ramach krótkiego podsumowania: ostatnim etapem prac nad kokpitem pozostanie wklejenie szybek w okna oraz przygotowanie wzmocnień pod skrzydła. To oznacza, że jesteśmy już naprawdę blisko zamknięcia kadłuba. To tyle na dziś. Do następnego razu! Łukasz 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Albatros Napisano 27 Sierpnia Share Napisano 27 Sierpnia Nie ma w słowniku kulturalnych modelarzy słów, które by mogły z wystarczającym podziwem określić pańskie postępowanie. 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boch Napisano 27 Sierpnia Autor Share Napisano 27 Sierpnia 1 godzinę temu, Albatros napisał: Nie ma w słowniku kulturalnych modelarzy słów, które by mogły z wystarczającym podziwem określić pańskie postępowanie. dzięki wielkie Marcin. Czekam z niecierpliwością, aż ujawnisz coś ze swojego warsztatu. Pzdr. Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 27 Sierpnia Share Napisano 27 Sierpnia Doskonałe umiejętności. Świetna relacja. Zaglądam z przyjemnością. Ciekaw jestem czy producent zamierza uzupełnić zestaw o elementy, które dodajesz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boch Napisano 27 Sierpnia Autor Share Napisano 27 Sierpnia Godzinę temu, Kon_Bar napisał: Doskonałe umiejętności. Świetna relacja. Zaglądam z przyjemnością. Ciekaw jestem czy producent zamierza uzupełnić zestaw o elementy, które dodajesz Dzięki bardzo. Myślę, że tych akurat nie planuje, bo trzeba jednak postawić gdzieś granice od sprzedażowej strony :). Z dobrych wiadomości mogę jednak powiedzieć, że jeden, dość istotny dodatek powstał dzięki mojej inicjatywie i przy moim udziale, choć ja zająłem się stworzeniem impulsu i zgromadzeniem materiałów. Tak czy siak powstał zestaw do zbudowania otwartego silnika, który chciałem mieć od samego początku. Pzdr. Łukasz 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Albatros Napisano 27 Sierpnia Share Napisano 27 Sierpnia Myślę, że @Boch działa na takim poziomie, że spokojnie może wydać swój zestaw waloryzacyjny do tego (i innych) modelu sygnowany i wersja premium 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 27 Sierpnia Share Napisano 27 Sierpnia Kokpit fantastyczny, aż szkoda że zginie w czeluściach kadłuba. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TAW Napisano 27 Sierpnia Share Napisano 27 Sierpnia (edytowane) Roboty kupa, efekt piorunująco fantastyczny. Nawiązując do wypowiedzi Albatrosa, to nie ma w słowniku kulturalnych modelarzy słów, które miałyby uzasadnić dlaczego kabiny pilotów znajdowały się wewnątrz a nie na zewnątrz samolotów. Piloci pewnie znaleźliby jakieś argumenty, ale modelarze nie musieliby się z nimi zgodzić, szczególnie kiedy chodzi o wykonanie na takim poziomie. Ale dałeś czadu! Edytowane 27 Sierpnia przez TAW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 27 Sierpnia Share Napisano 27 Sierpnia Fantastyczna robota aż żal zamykać kadłub. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaro Napisano 27 Sierpnia Share Napisano 27 Sierpnia Wzorcowa robota,super się to ogląda. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boch Napisano 27 Sierpnia Autor Share Napisano 27 Sierpnia Dziękuję wszystkim raz jeszcze za komentarze i miłe słowa. Pzdr. Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 27 Sierpnia Share Napisano 27 Sierpnia Może jednak nie zamykaj tego kadłuba? Po prostu zrób drugi egzemplarz... Ujęcia z góry wyglądają fantastycznie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boch Napisano 27 Sierpnia Autor Share Napisano 27 Sierpnia 8 minut temu, zaruk napisał: Może jednak nie zamykaj tego kadłuba? Po prostu zrób drugi egzemplarz... Ujęcia z góry wyglądają fantastycznie. Hehe, dzięki Zaruk za miłe słowo i propozycje. Myślę jednak, że zdjęcia pamiątkowe muszą wystarczyć. Kaczka i tak idzie jak krew z nosa, trzy miesiące za nami, a ja kadłuba nie zamknąłem. Trochę przerażające. Tak czy siak kokpit był pracochłonny ale to był spacer przy tym co czeka mnie teraz. Zamknięcie kadłuba i nity Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.