Jendrass1 Napisano 5 Lutego 2009 Autor Share Napisano 5 Lutego 2009 Wnętrze zostanie szare. Mam już większość gratów do środka wozu. Fotki niebawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 6 Lutego 2009 Share Napisano 6 Lutego 2009 Zapdodaj Jędrass proszę .... ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 6 Lutego 2009 Autor Share Napisano 6 Lutego 2009 Mariusz 72 ? to ten sam Mario z nowego modelarstwa? ze środy wlkp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 6 Lutego 2009 Share Napisano 6 Lutego 2009 Skoro dane się zgadzają to ten sam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 6 Lutego 2009 Autor Share Napisano 6 Lutego 2009 W takim razie jutro będą foty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 6 Lutego 2009 Autor Share Napisano 6 Lutego 2009 Melduję postępy prac. 1. Przedział silnika a) wklejenie chłodnic i wiatraktów oraz skrzynek na ostrogi go gąsienic oraz stelaża akumulatorów. b) założenie pasów napędzających wiatraki - napęd z wału silnika, rur wydechowych (jednej jeszcze brakuje) 2. Przedział główny a) dodanie skrzynek, pudełek, stelaży na amo b) dodanie wału Kardana ściana boczna To podłużne zielone to docelowo pojemnik na zapasowe lufy do nkm Fake - inny wał Kardna (ciut większy, z wkładu długopisowego Parkera - thx Widd) spowodował konieczność zmian w koszu wieży. Podobnie umieszczenie skrzynki na płycie oddzielającej przedziały. Jak widać wszystko jeszcze bardzo robocze, porypane, niedomalowane etc ale na razie walka jest bezpardonowa, serio ;) PS Kupiłem kilka dni temu z okazji urodzin podkład i szpachlówkę Guzne (do wieży) i czarnego Talena na próbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 6 Lutego 2009 Share Napisano 6 Lutego 2009 Zaczyna wyglądać zawodowo... tylko te śrubki... zrób chociaż z 10 sztuk. :- P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biskup Napisano 6 Lutego 2009 Share Napisano 6 Lutego 2009 Jego ekscelencja Biskup chciałby wiedzieć, co jest w tych szafeczkach, po bokach wału, dostępnych z przedziału bojowego??? Z góry Bóg zapłać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 6 Lutego 2009 Autor Share Napisano 6 Lutego 2009 Jak by jego ekscelencja B. czytał uważnie to by wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Złośliwiec Napisano 7 Lutego 2009 Share Napisano 7 Lutego 2009 Tam jest woda święcona Jendrass1 biję pokłony do stóp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 7 Lutego 2009 Share Napisano 7 Lutego 2009 Model wygląda coraz bardziej apetycznie ale: - dlaczego silnik z osprzętem jest cały czarny (dyskusja z tematu C7P)? - węże do chłodnic zwykle są gumowe, twoje jakby w oplocie "bawełnianym" na dodatek niestarannie nawiniętym (sam takie oploty robiłem nawijając namoczoną w rozcieńczonym wikolu nitkę, włoski tak nie stoją), - zbiorniki z mosiądzu musisz mocno utlenić, wyglądają jak polerowane, - drobne części raczej maluję się przed przyklejeniem, bo później jest problem z aerografem, pędzelkowe podmalówki są widoczne. - metalowa części przed malowaniem farbami akrylowymi trzeba zagruntować (osłona wału), bo będziesz miał problemy z pomalowanie. PZDR Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 7 Lutego 2009 Autor Share Napisano 7 Lutego 2009 - Silnik z osprzętem nie jest jeszcze skończony. Wklejenie go, dopasowanie pasów itp zajęło mi sporo czasu. - węże do chłodnic nie były gumowe. To że teraz się takie robi, nie oznacza, że tak było kiedyś. Mi to tu na gumę nie wygląda, po prostu rury. Pewnie coś takiego: Daj mi skończyć Jarku :P ;) - zbiornik z mosiądzu utlenię. Byłbym głupi gdybym mając zdjęcia tego z C7P nie doprowadził by do odpowiedniego stanu. - z drobnymi częściami dam sobie radę - zastanawiałem się nad podkładem do wału. Guzne będzie ok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 7 Lutego 2009 Share Napisano 7 Lutego 2009 Jeśli piszesz, że wtedy rury do chłodnicy nie byłe gumowe, to proszę o wyczerpującą odpowiedź: z czego były i gdzie to można potwierdzić (według mnie "od zawsze" były gumowe). Natomiast na kolorowym zdjęciu rura (giętką) to przewód odprowadzającą spaliny do tłumika, a w zasadzie jego stalowa osłona. Przewodów do chłodnic nie umieszcza się w oplotach żaroodpornych bo to nie ta temperatura. Przy chłodnicy do pompy wodnej masz kawałek gumowego węża. PS1. Jak wkleisz silnik, nie będzie szans na podmalówki silnika. Co do podkładu sprawdź na metalu. Ja kupiłem płyn poprawiający przyczepność na metal. http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=543780986 PS2. MiF nr 31 str. 29: Układ chłodzenia silnika Układ chłodzenia silnika składa się z chłodnicy, wentylatora, pompy wodnej i gumowych przewodów łączących! PS3. Na twoim zdjęciu 7TP które to są przewody układu chłodzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biskup Napisano 7 Lutego 2009 Share Napisano 7 Lutego 2009 Jak by jego ekscelencja B. czytał uważnie to by wiedział. Suszarnia mokrych gaci ???? Jego ekscelencja tak tylko domniemywa, bo jakoś nie może się doczytać... To już 18 stron Jendrass nie bądź taki. plissss powiedz. Sam Biskup Cie prosi. No nie daj się prosić :-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 7 Lutego 2009 Autor Share Napisano 7 Lutego 2009 Jeśli piszesz, że wtedy rury do chłodnicy nie byłe gumowe, to proszę o wyczerpującą odpowiedź: z czego były i gdzie to można potwierdzić (według mnie "od zawsze" były gumowe).Natomiast na kolorowym zdjęciu rura (giętką) to przewód odprowadzającą spaliny do tłumika, a w zasadzie jego stalowa osłona. Przewodów do chłodnic nie umieszcza się w oplotach żaroodpornych bo to nie ta temperatura. Przy chłodnicy do pompy wodnej masz kawałek gumowego węża. PS1. Jak wkleisz silnik, nie będzie szans na podmalówki silnika. Co do podkładu sprawdź na metalu. Ja kupiłem płyn poprawiający przyczepność na metal. http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=543780986 PS2. MiF nr 31 str. 29: Układ chłodzenia silnika Układ chłodzenia silnika składa się z chłodnicy, wentylatora, pompy wodnej i gumowych przewodów łączących! PS3. Na twoim zdjęciu 7TP które to są przewody układu chłodzenia? No to żeś mnie zagiął ! Sprawdzę i dam znać, ale coś czuję, że będę się musiał pokajać. Coś mi te węże i rurki nie pasują. To schemat który stworzyłem z Widdem. Tym się kieruję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 16 Lutego 2009 Autor Share Napisano 16 Lutego 2009 Niestety, sesja nie daje czasu żeby poszaleć modelarsko. Jarekk miał sporo racji co to wydechu i rur chłodnicy. To dwa osobne organizmy. Rurki łączące chłodnice i silnik były metalowe (miedź/mosiądz), a nie guma jak pisze Jarekk. Ta ostatnia występowała w roli łączników/uszczelniaczy. Średnica rur między 40-45mm więc tu się zgadza Tak to teraz wygląda, rurki trzeba ciut naprostować. Poza tym prace stoją, ale jak bozia da do od piątku ruszam pełną mocą. Proszę o wsparcie moralne bo teraz się zacznie "ostro siostro" ;) Jarekk dzięki serdeczne bo inaczej tkwiłbym w błogiej nieświadomości no i dzięki za P. JSJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gościu Napisano 16 Lutego 2009 Share Napisano 16 Lutego 2009 zanim dalej zaczniesz waloryzowac silnik(kabelki i inne szpargałki, proponuje juz teraz zacząć syfic podłogę i dolne partie silnika...bo póżniej może być klops Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dweler Napisano 17 Lutego 2009 Share Napisano 17 Lutego 2009 Proszę o wsparcie moralne caly czas i z poswieceniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 17 Lutego 2009 Share Napisano 17 Lutego 2009 Jendrass, coś mi nie pasuje konstrukcja Twojego układu wydechowo/chłodzenia. Twoje przewody łączą wszystko jakby na "prowizorkę". Na zdjęciu wygląda to inaczej, podobnie na planiku z ostatniej strony "nowej" monografii 7TP. Kolektor spalin był z prawej strony. Z lewej przewód odprowadzający wodę z głowicy wygląda jak drugi kolektor (rdza). PS. Z czego zaadoptowałeś chłodnice? Brakuje im chyba wymiaru ku górze (są za niskie i nie ma jak wyprowadzić z nich przewody chłodzące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 17 Lutego 2009 Autor Share Napisano 17 Lutego 2009 Jendrass, coś mi nie pasuje konstrukcja Twojego układu wydechowo/chłodzenia. Twoje przewody łączą wszystko jakby na "prowizorkę". Na zdjęciu wygląda to inaczej, podobnie na planiku z ostatniej strony "nowej" monografii 7TP. Kolektor spalin był z prawej strony. Z lewej przewód odprowadzający wodę z głowicy wygląda jak drugi kolektor (rdza). Jarku jesteś ciężkim ale mocno motywującym i wymagającym partnerem. Twój post zbiegł się z informacjami, znanego nam obu "JSJ" które rozwiały wszelkie niejasności dotyczące chłodzenia. Jak tylko skończę sesję (piątek - oby) biorę się do poprawek. Prowizorka zniknie. Kolektor - jest z lewej strony silnika tak jak powinien być. Chodzi o inny rozkład rurek. Kolorek też trzeba zmienić - na czarny (?) Wydech - z prawej strony silnika bezpośrednio łączący się z silnikiem. Będą zmiany, obiecuję. PS. Z czego zaadoptowałeś chłodnice? Brakuje im chyba wymiaru ku górze (są za niskie i nie ma jak wyprowadzić z nich przewody chłodzące. Chłodnice z zestawu ARMO C7P. Teraz już wiem, że muszą być inne. Widd w swojej 7ce ma dokładnie takie jakich mi trzeba. Albo zrobię nowe od podstaw albo przerobie te. Trochę błądziłem, ale pomoc przyszła w samą porę. Jarku dzięki wielkie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 17 Lutego 2009 Share Napisano 17 Lutego 2009 ... skoro jesteśmy awangardą IIRP na forum, to wymagania muszą być .... - W starej monografii 7TP (str. 37) ze zdjęcia wynika, że chyba ten element z lewej strony silnika jest czarny. Jeśli reszta układu była oparta na rurkach miedzianych/mosiądz, ty chyba trzeba je doprowadzić do koloru zbiorników. - Czy to zdjęcie rury wydechowej z TK-3 to pewniak? W TKS-ie wstawili osłonę z plecionki. Na starych rysunkach wygląda to jak "ciasno zwinięty płaskownik". W 10 TP też jest tego kilka centymetrów. Nie wygląda na malowane, może kolor przepalonej stali?? - Chłodnice przerabiaj z C7P. wystarczy je pooklejać paskami z polistyrenu w koło, z większą nadbudową z góry. Na zakończenie szerszy klocek i będzie super (oczywiście wszystko obrabiane rzadką szpachlówką). Najbardziej z chłodnicy eksponowana będzie tył o góra, więc czarny kolor resztę zamaskuje. PS. Kadłub dziesiątki praktycznie ukończony. Pozostało na ten tydzień stanowisko kierowcy. Nigdzie nie znalazłem informacji, że ma być kierownica do jazdy na kołach i dźwignie do jazdy na gąskach. Stanowisko będzie mikstem 7TP i BT. Tablica chyba z boku jak w siódemce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 17 Lutego 2009 Autor Share Napisano 17 Lutego 2009 ... skoro jesteśmy awangardą IIRP na forum, to wymagania muszą być ... Te pochlebstwa łechcą moje ego ;) - W starej monografii 7TP (str. 37) ze zdjęcia wynika, że chyba ten element z lewej strony silnika jest czarny. Jeśli reszta układu była oparta na rurkach miedzianych/mosiądz, ty chyba trzeba je doprowadzić do koloru zbiorników. Ano niby tak, przemalujemy. Rurki dokładnie tak jak piszesz. - Czy to zdjęcie rury wydechowej z TK-3 to pewniak? W TKS-ie wstawili osłonę z plecionki. Na starych rysunkach wygląda to jak "ciasno zwinięty płaskownik". W 10 TP też jest tego kilka centymetrów. Nie wygląda na malowane, może kolor przepalonej stali?? Ostatnio tłumik był zdjęty, nie wiem dokładnie. Rura nie była na stałe. Dopytam. - Chłodnice przerabiaj z C7P. wystarczy je pooklejać paskami z polistyrenu w koło, z większą nadbudową z góry. Na zakończenie szerszy klocek i będzie super (oczywiście wszystko obrabiane rzadką szpachlówką). Najbardziej z chłodnicy eksponowana będzie tył o góra, więc czarny kolor resztę zamaskuje. Szkoda mi ich trochę, bo będę potrzebował do ciągnika (wannę przecież z Armo mam). PS. Kadłub dziesiątki praktycznie ukończony. Pozostało na ten tydzień stanowisko kierowcy. Nigdzie nie znalazłem informacji, że ma być kierownica do jazdy na kołach i dźwignie do jazdy na gąskach. Stanowisko będzie mikstem 7TP i BT. Tablica chyba z boku jak w siódemce? Pochwal się fotkami ! Tablica - na zdjęciach z poligonu nie ma. Powiedz mi czy Ty go chcesz zrobić na gładko czy w kamuflażu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 17 Lutego 2009 Share Napisano 17 Lutego 2009 Fotki wkleję może dzisiaj ale bardzo późno. Praca wre. Muszę zrobiś jeszcze z 15 nitów i ostatnią podkładówkę na błotniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 21 Lutego 2009 Autor Share Napisano 21 Lutego 2009 Hej dziewczyny ! Sesja zdana szczęśliwie bez pudła zatem zasiadłem do mojego 7TP Plot. Widd przegonił mnie w pracach nad wnętrzem ale cieszę się z tego bo to jemu należy się prymat "Pierwszego z wnętrzem 7TP". Od dziś mówisz Szacunek, myśli Widd Musiałem nieco odpocząć po tym jak zawsze skrupulatyi Jarekk zdemaskował moje rurkowe nadużycia względem układu chłodzenia i wydechu To zostawiam na deserek - czyli dziś. Wczoraj za to zakończyłem gratowanie przedziału załogi. Skrzynka na różne graty, wzorowana na "Widdowej" z tym, że wzbogacona o okucia narożników niecałe 2 cm3 Wnętrze wozu z lewą ścianą, a w nim powyższa skrzynia na graty, drewniana skrzynka na granaty, apteczka, stelaż na amunicję, torba z podręcznymi narzędziami (na wale), pojemnik ze smarem (ten czarny), gaśnica 0,75 kg, oraz dwa pudełka na ścianach na wkładki do wizjerów Ściana prawa - podłużny zasobnik na zapasowe lufy do nkm, drugi wewnętrzny stelaż na amunicję, krzesło kierowcy, skrzynka granatowa, niezbędnik (czarny) Całość w rzucie a tergo Przy syfieniu zbiornika paliwa wzorowałem się na tym z C7P, poszedłem bardziej w szary i lekko tylko czarny. Wnętrze przed syfieniem jeszcze, które nastąpi niebawem. Niektóre rzeczy (np stelaże amo) trzeba jeszcze domalować ale to spokojnie i co ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 21 Lutego 2009 Share Napisano 21 Lutego 2009 Wnętrze wygląda SUPER. Jeżeli mogę, to chciałbym zaproponować Ci do "syfienia" Neutral wash -MIG-a. Będziesz zachwycony. Pamiętać jednak trzeba o testach na wraku bo można przesadzić. Wash-owanie kadłuba lepiej robić bez bambetli, jeśli już skleiłeś będzie trudniej. Co do zbiornika to jak pamiętam na miedzi powstaje patyna która ma kolor z rodziny jasnozielonych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.