Skocz do zawartości

Polski T-55 A ,Tamiya 1\35


Monthy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam. Modelik pychota ,cieniowanie jeszcze lepsze. No i model w barwach mojego ulubionego pulku-1-go Warszawskiego Pulku Czołgów im. Bohaterow Westerplatte. Robiąc model nie ustrzegłeś się kilku ,,japanizmow,,:klapa nad silnikiem w polskich wersjach jest gładka bez wystającego przetłoczenia,klapa nad filtrem powietrza tak samo ,z tym ze nasze były prostokątne.Korek wlewu wody do chłodnicy miał taki sam kształt jak korki (osłony pancerne wlewów) wlewów paliwa.Mocowanie zbiorników paliwa -wyglądają tk jakby były tylko położone na błotniku.Śruby mocujące były mocowane do poprzecznych wzmocnię błotnika i dopiero poprzez blachę mocowały uchwyt zbiornika.Brak gumowych od boi na ruchomych klapach wentylatora i żaluzji chłodnicy.Blokady liny holowniczej przy hakach sa za daleko _powinny dotykać wewnętrznej strony haka. Więcej grzechów nie zauważyłem ale modelik cudeńko. Ja swoja Me ride zaczolem robic kupę lat temu na ESCI ale jakoś brak mi serca żeby ja skoncz yc tym bardziej ze chce ja zrobić z wnetrzem. Z modelarskim pozdrowieniem MM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze male przypomnienie.Czołgi 1-go Pulku do 78 roku na osłonie kolektora wydechu miały skrzynkę z ,, . fletem,, tj. przyzadem zakładanym na kolektor podczas pokonywania przeszkód pod woda.Uniemożliwiał zalanie silnika pod woda.W 78 bodajże zamontowano w tym miejscu mały zbiornik z kranikiem(na wodę-taki sam jak ten z prawej burty na olej) A skrzyneczka z flecikiem zawędrowała do dużej skrzyni z narzędziami i częściami na lewym błotniku.Chociaż spotkałem tez skrzynkę z fletem zamocowana nad zbiornikiem z woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chylę czoła przed zdetalizowaniem i wiernością z polskim tetem, ale cieniowanie mi się nie podoba. Na niektórych elementach wygląda owszem bardzo ładnie, ale na innych już dziwnie, co psuje ogólny efekt trochę. Znacznie łatwiej i z lepszym efektem jest doświetlać suchym pędzlem według mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie.

Wygląd jeszcze się trochę zmieni,właściwie to dopiero początek malowania.Tak jak pisałem dostał głębokich cieni (X-19) a przyjdą jeszcze te "najwyższe światła"(Vallejo -Highlights Russ. II Tkcr)

Wydaje mi się ,że powinno być dobrze.

Co do zgodności z oryginałem to niestety sam nie ustrzegłem się paru pomyłek jak np. te klamki na skrzynkach a reszta no cóz przy żebrach pokryw silnika byłem skazany na Eduarda.

Poniżej zdjęcie pojazdu ,który to ma przedstawiac mój model.

pomorskiOW.jpg

Foto z zasobów Kroniki WAF

 

Tak jak sugerował Marek będę musiał dorobić skrzynkę na osłonie wydechu (na fotce jest widoczna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem parę detali do ''T-eta''

Zamocowane liny ,belka z tyłu,podmalowałem delikatnie ciemnym kolorem siatki i wewnętrzne strony pokryw,zamontowane zapasowe ogniwa(użyłem Tamiyowych plastików z pudełka bo Friul za bardzo moim zdaniem wystaje poza błotnik.Trzeba je było ponawiercać żeby nie rzucaly się w oczy ogniwa bez otworów).Zajmę się jeszcze pokrowcem jarzma armaty i powoli przeniosę się na koła i gąski.

Jak się tak przyglądam to mam wrażenie,że zrobiłem zbyt dużo obić.Może się kilku pozbędę.Zobaczymy.

o1.jpg

o3.jpg

o4.jpg

o5.jpg

o6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swietnie,obicia w sam raz.beczki sa cudne,czym je tak pomalowales?

 

Dokładnie, mi też się strasznie podobają. Jeśli można to proszę o parę słów na temat beczek i obić, technika, kolory itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieźle Mariusz nie przesadziłeś z kryptoreklamą poimprezową- zdążysz do soboty ???

Daj spokój Jacek,to taki "joke"był.Właśnie nie wiem czy się wyrobię,jeszcze trochę roboty zostało ,postaram się.

Do zobaczenia w sobotę.

...czym je tak pomalowales? Jeśli można to proszę o parę słów na temat beczek i obić, technika, kolory itd.

Się robi.Beczki zagruntowane Surfacerem 1200 i pomalowane czarnym matem,użyłem Gunze H Tire Black.Tak przygotowaną powierzchnię przecierałem metalizerem Metal Color 213 Stainless (też Gunze) można też 214 Dark Iron.Oba wg mnie i tak są ciemne więc żeby te beczki rozjaśnić dalej przecierka tym razem Humbrol 27002 (jedyny taki jasny miałem pod ręką) Staramy się przecierać tak żeby nie zatrzeć w całośći poprzedniej warstwy ciemnego metalizera np.przy krawędziach-takie już cieniowanie.Gdy się to już ładnie błyszczy(tu jeszcze potraktowałm beczki ciemnym washem) kładziemy delikatną warstwę bezbarwnego lakieru matowego-ja malowałem akurat Model Masterem.Jeżeli wyjdą za bardzo matowe to można je troszke popolerować ,żeby nabrały lekutkiego połysku.

Obicia ,to nic szczególnego, Vallejo Black Grey malowane pędzelkiem w innych miejscach nakładany gąbeczką.Część obić malowałem sobie także olejnym VanDyke Brown(pędzel) Próbowałem użyć Vallejo Black Brown ale okazał się słabo widoczny(w tym konkretnym przypadku) po wyschnieciu, więc zrezygnowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Monthy.

Już widać że twoja 55-tka przedstawia bez przesady autentyczne mistrzostwo świata. Wszystko jest pod sznurek tak jak trzeba. Nie obijaj go za wiele. Drobna uwaga. Czy aby na otworze km-u jest szkło? W realu albo wystawał tłumik ognia od PKT lub była założona czarna gumowa osłona, którą można dorobić już po pomalowaniu i pełnym skompletowaniu modelu. Osłona jarzma armaty musi być zdecydowanie jaśniejsza ona się z reguły kurzyła a wygląda jakby ktoś coś na nią wylał.

 

Serdecznie pozdrawiam i szczerze gratuluję efektu końcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobna uwaga. Czy aby na otworze km-u jest szkło? W realu albo wystawał tłumik ognia od PKT lub była założona czarna gumowa osłona, którą można dorobić już po pomalowaniu i pełnym skompletowaniu modelu.

Dałem szkło ale dorobię tą gumową osłonę.Ma być na lewym(patrząc z przodu) otworze.

Osłona jarzma armaty musi być zdecydowanie jaśniejsza ona się z reguły kurzyła a wygląda jakby ktoś coś na nią wylał.

Dokładnie ,zalałem ją washem a kiedy robiłem zdjęcia to sobie schła.Teraz wygląda tak-jeszcze ją trochę podkurzę.

jarzmo.jpg

Serdecznie pozdrawiam i szczerze gratuluję efektu końcowego.

Dzięki Panzer.Ja powiem tak: jakby nie patrzeć to przyczyniłeś się do powstania tego modelu i to w stopniu nie małym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monthy.

Otwór na km jest po lewej stronie jak patrzysz na wóz od przodu.

Co do tego przyczynienia się itd.

Ja tylko pisałem, natomiast mistrzostwo w palcach masz ty. Miło będzie popatrzeć na twoje dzieło na forumowych stronach i poprzypominać sobie pancerne lata mimo że na regale codziennie po otwarciu oczu widzę podobną 55-tkę.

Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na obucie modelu w gąski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... to Forum jest nie dla mnie. Znajdę sobie inne hobby. Będę hodował ....... patyczaki.

Tak,to ja też.Będzie nas dwóch.

 

czekam z niecierpliwością na obucie modelu w gąski.

Obuwie powoli się robi.Właściwie to nic takiego specjalnego.

 

z1-1.jpg

z3-1.jpg

 

Posłużyłem się specyfikami ze zdjęcia + przeszlifowanie papierem ściernym (1000)

z2.jpg

 

Pomalowany Diektiarew-Szpagin,położony wash-schnie

z4-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkm fajniutki. Pociągnij go na koniec w kilku miejscach bardzo subtelnie matalizerem bo załogi więcej go czyściły niźli strzelały i oksydę pościerali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkm fajniutki. Pociągnij go na koniec w kilku miejscach bardzo subtelnie matalizerem bo załogi więcej go czyściły niźli strzelały i oksydę pościerali.

Tak,tak muszę go najpierw zmatowić bo był lakierowany błyskiem pod polożenie washa.

Poprzymierzałem gąsienice,trzeba je będzie teraz "zgrać" z resztą pojazdu i porobić drobne korekty.

gas1.jpg

gas2.jpg

gas3.jpg

gas4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Paaaanie Poruczniku ...model wypasiony ,aż nie przyzwoicie . No i pozdobywałeś nim juz troszkę, w Kielcach i Brnie za co szczere gratulacje. Oby tak dalej a tą skromność wiesz gdzie mozesz sobie wsadzic:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...
  • 1 year later...

Świetny warsztat na pewno będę z niego korzystał gdyż mam w planach zbudowanie polskiej 55-ki lekko bitej w jedynym słusznym irackim malowaniu (interesują mnie tylko pojazdy użyte bojowo) z 37 irackiej Dywizji Pancernej z pięknym ciemno-czerwonym przedmuchiwaczem , sprzedaliśmy ich tam w końcu kilkaset szt.Pozdrawiam M1A1(HA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.