Jump to content

Pytania i odpowiedzi pomocne w budowie modeli


Maciek007

Recommended Posts

2 godziny temu, jakub476 napisał:

Nie jest, czym robiłeś linie? Zawsze się robi emalią, panel liner Tamiyi tez jest emaliowy - zmywaj benzyna ekstrakcyjną.

Valleyo wash (akrylowe),  czytałem gdzieś że zmywać terpentyną,  ale nie mam na razie dostępu. Czy masz doświadczenie z valleyo i czy zmyją się od benzyny?

 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli wash jest akrylowy to nie zmyjesz go benzyną, terpentyną, czy white spiritem.
Możesz spróbować zmyć Vallejo Airbrush Cleaner, kolega Bożo Wpożo pisał że tak robi, ja tego nie próbowałem, więc nie biorę odpowiedzialności jakby co ?

Pozdrawiam,

Jurek

Edited by Jery
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cześć,  czy na auta z dwóch podanych lakierów bardziej Tamiya  TS-13 Gloss Clear,  czy TS-65 perłowy? Używam na razie TS-13 I taki normalny efekt, czy po ts-65 można oczekiwać fajniejszego efektu?

Edited by Rabbit666
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mam pytanie do Was.

Nakładam kalki na amg gt3 i nie za bardzo wiem jak sobie poradzić z jedną, nr 27 czyli nr startowy:

dRKvNf5l.jpg?1

Jak i kiedy naciąć kalkę żeby się ładnie ułożyła na tych "szczelinach" na błotniku?

Jeżeli coś miałoby zmienić to do kładzenia kalek używam micro set i sol.

PS. Te aftermarketowe kalki są niesamowite, jeszcze żadne kalki nie kładły się tak łatwo :)

Link to comment
Share on other sites

jak masz mikro set i sol to po „sol” samo powinno się ładnie ułożyć, bez żadnego nacinania... Trzeba odłożyć na jakiś czas po zaaplikowaniu tego sola. Jak za pierwszym nie ma spodziewanego efektu to powtórzyć czynność „podlania” ?

Link to comment
Share on other sites

Najpierw kalkomanie ustaw na odpowiednim miejscu, ułóż do kształtu już z użyciem sola, wygrzej suszarką, jak będzie pewnie siedzieć to wtedy natnij w tych miejscach w wypadku twojej kalkomanii musisz to zrobić przy samej krawędzi, nie jak an filmiku, wtedy z te miejscu sol i dociskaj patyczkiem i na koniec znowu suszarka.

Link to comment
Share on other sites

Kalki Studio27 w cięciu są kiepskie niestety, a po użyciu Solów mają tendencje do pękania przy linii cięcia. Odradzam więc działania po umieszczeniu na kaście. Wytnij taki prostokąt jak kalka cienkiego papieru, przyłóż do modelu, zaznacz krawędzie do nacięcia i natnij kalkę od tego wzoru na sucho, dopiero później kładź (też nie będzie łatwo). W instrukcji jest błąd, w oryginale ta kalka jest niżej i zachodzi na jeszcze jedną szczelinę... :) 

JcEx6mk.jpg

 

Bsd27bu.jpg

 

Edited by Dorotka
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, jakub476 napisał:

A linia podziału maski?

Kalka ładnie się zagłębiła, myślałem że wasch załatwi sprawę. Oglądając sporo filmików z budowy widziałem, że niektórzy przecinają kalki, a niektórzy zapuszczają tylko wasch w linie podziału. Postaram się ładnie ponacinać te kalki w liniach podziału.

10 minut temu, jakub476 napisał:

Przy okazji skoro wy robicie Bilsteiny to nie potrzebujecie tych okrągłych kalek z napisem na wlew paliwa. Odstąpiłby by mi je któryś z was?

Napisz PW, mogę te kalki odstąpić ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.