Jump to content
Maciek007

Pytania i odpowiedzi pomocne w budowie modeli

Recommended Posts

Cześć,  czy bezbarwny Tamiya TS-13 (nitrocelulozowy) jest odporny na działanie zmywacza do farb akrylowych (Wamod)? Chodzi o doczyszczenie pozostałości po zapuszczeniu linii podziału  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest, czym robiłeś linie? Zawsze się robi emalią, panel liner Tamiyi tez jest emaliowy - zmywaj benzyna ekstrakcyjną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, jakub476 napisał:

Nie jest, czym robiłeś linie? Zawsze się robi emalią, panel liner Tamiyi tez jest emaliowy - zmywaj benzyna ekstrakcyjną.

Valleyo wash (akrylowe),  czytałem gdzieś że zmywać terpentyną,  ale nie mam na razie dostępu. Czy masz doświadczenie z valleyo i czy zmyją się od benzyny?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jeśli wash jest akrylowy to nie zmyjesz go benzyną, terpentyną, czy white spiritem.
Możesz spróbować zmyć Vallejo Airbrush Cleaner, kolega Bożo Wpożo pisał że tak robi, ja tego nie próbowałem, więc nie biorę odpowiedzialności jakby co 😉

Pozdrawiam,

Jurek

Edited by Jery

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Bartishio napisał:

Czy farbki Vallejo trzeba rozcienczac?

Nie trzeba ale warto, zależy czym będziesz je nakładał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Marcin Rogoza napisał:

Nie trzeba ale warto, zależy czym będziesz je naklad

Pędzelkiem.

Dlaczego warto?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Marcin Rogoza napisał:

Bo aerografem bez rozcieńczania nie pomalujesz.

To wiem.

A czy malowanie Vallejo różni się jakoś bardzo od innych?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cześć,  czy na auta z dwóch podanych lakierów bardziej Tamiya  TS-13 Gloss Clear,  czy TS-65 perłowy? Używam na razie TS-13 I taki normalny efekt, czy po ts-65 można oczekiwać fajniejszego efektu?

Edited by Rabbit666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do Was.

Nakładam kalki na amg gt3 i nie za bardzo wiem jak sobie poradzić z jedną, nr 27 czyli nr startowy:

dRKvNf5l.jpg?1

Jak i kiedy naciąć kalkę żeby się ładnie ułożyła na tych "szczelinach" na błotniku?

Jeżeli coś miałoby zmienić to do kładzenia kalek używam micro set i sol.

PS. Te aftermarketowe kalki są niesamowite, jeszcze żadne kalki nie kładły się tak łatwo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak masz mikro set i sol to po „sol” samo powinno się ładnie ułożyć, bez żadnego nacinania... Trzeba odłożyć na jakiś czas po zaaplikowaniu tego sola. Jak za pierwszym nie ma spodziewanego efektu to powtórzyć czynność „podlania” 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale tam jest szpara więc trzeba będzie ją naciąć, na tym filmiku 18.20 nacina właśnie kalki na podobnej strukturze . https://youtu.be/hRR5e-TiqNg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw kalkomanie ustaw na odpowiednim miejscu, ułóż do kształtu już z użyciem sola, wygrzej suszarką, jak będzie pewnie siedzieć to wtedy natnij w tych miejscach w wypadku twojej kalkomanii musisz to zrobić przy samej krawędzi, nie jak an filmiku, wtedy z te miejscu sol i dociskaj patyczkiem i na koniec znowu suszarka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kalki Studio27 w cięciu są kiepskie niestety, a po użyciu Solów mają tendencje do pękania przy linii cięcia. Odradzam więc działania po umieszczeniu na kaście. Wytnij taki prostokąt jak kalka cienkiego papieru, przyłóż do modelu, zaznacz krawędzie do nacięcia i natnij kalkę od tego wzoru na sucho, dopiero później kładź (też nie będzie łatwo). W instrukcji jest błąd, w oryginale ta kalka jest niżej i zachodzi na jeszcze jedną szczelinę... :) 

JcEx6mk.jpg

 

Bsd27bu.jpg

 

Edited by Dorotka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi, wieczorem podejmę próbę położenia kalki jak sugeruje @jakub476.

Swoją drogą to nie Studio27 ale Hobby Design. 

@Dorotka czy w Studio27 te sokoły przy wlewie paliwa też są za duże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki raz jeszcze za podpowiedzi, myślę że wyszło całkiem nieźle :)

1ao6z2ul.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A linia podziału maski?

Przy okazji skoro wy robicie Bilsteiny to nie potrzebujecie tych okrągłych kalek z napisem na wlew paliwa. Odstąpiłby by mi je któryś z was?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, jakub476 napisał:

A linia podziału maski?

Kalka ładnie się zagłębiła, myślałem że wasch załatwi sprawę. Oglądając sporo filmików z budowy widziałem, że niektórzy przecinają kalki, a niektórzy zapuszczają tylko wasch w linie podziału. Postaram się ładnie ponacinać te kalki w liniach podziału.

10 minut temu, jakub476 napisał:

Przy okazji skoro wy robicie Bilsteiny to nie potrzebujecie tych okrągłych kalek z napisem na wlew paliwa. Odstąpiłby by mi je któryś z was?

Napisz PW, mogę te kalki odstąpić 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.