Artek82 Napisano 14 Listopada 2011 Autor Share Napisano 14 Listopada 2011 Właśnie chcę te nity zostawić usunąłem tylko z miejsc, gdzie jest pokrycie płócienne. Model ma trzymać trochę klimat vintage, może nie wszystkim się to podoba. Następny będzie bez nitów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 15 Listopada 2011 Share Napisano 15 Listopada 2011 Widzę że już wszystko gotowe pod model, lotnisko jest, jakiś brym brym również, czas na lądowanie. Fajnie, że Antek PL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 12 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2011 Powolne ruchy do przodu: Zamaskowałem okienka i jednak zeszlifowałem te nity Powoli robią się także lotki i klapy A jako ciekawostkę pokaże "nowe", zdobyczne fotki oryginału Jakość jest kiepska, ale zawsze to jakieś nowe źródło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 10 Kwietnia 2012 Mała aktualizacja po świątecznym chwilowym relaksie Jak już wcześniej pisałem oszlifowałem z kadłuba wszystkie nity i będzie gładko. Okienka i kabina zamaskowane i kadłub pryśnięty podkładem. Górny i dolny płat wyszlifowane na gładko i również potraktowane podkładem Przy okazji taka ciekawostka. Czyżby producent czytał mój wątek Na portalu aukcyjnym pojawiły się kalki do "mojego" Antka, ale w skali 1/48 produkcji LimaOscar Decals za czy dychy Wyglądają naprawdę super i może jak nabędę Antośka w cztery-osiem to je zakupię. Do mojego "ubranie uszył" mi Albert za co serdecznie mu dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 10 Kwietnia 2012 Share Napisano 10 Kwietnia 2012 No, widzę powrót do tematu i fajnie, bo ciekaw jestem ile z tego potworka wyciągniesz Pokaż kalki od Albiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 11 Kwietnia 2012 Share Napisano 11 Kwietnia 2012 Trochę szpachli tu i tam i będzie miód malina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 14 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 14 Sierpnia 2012 Po dłuższym przestoju powolutku do przodu Kolektor oszlifowany i nawiercony wydech. Przyklejony dolny płat, właśnie sobie schnie zblokowany stabilnie z kadłubem Przymiarki dolnych klap, zamontowane będą w pozycji do lądowania. Na stateczniku nitów już nie ma to tylko złudzenie optyczne kombinuję jak zrobić ruchome stery Spoina kadłub-skrzydło zalana CA i poszpachlowany brzuszek Ciąg dalszy wkrótce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 16 Sierpnia 2012 Jest ciąg dalszy Statecznik poziomy już na swoim miejscu, miejsce łączenia ze statecznikiem pionowym zaszpachlowane. Przejścia kadłub-skrzydła już po szlifach. Brzuszek także już gładziutki Teraz zobaczę co pokaże podkład Jak będzie git to jadymy dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 17 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 17 Sierpnia 2012 Taka mała wariacja, Plasticartowski Antek z silnikiem od Antka w 1/72 z chińskiej trąbki Nawet ładnie pasuje, ale ten czerwony silnik jest do Antka "bombowca" A tak na poważnie, to podkład pokazuje że można działać dalej Wszystko w miarę gładko więc powoli do przodu I jeszcze takie pytanko do braci modelarskiej Czy wykonanie węzłów mocowania lotek i klap do skrzydeł z przyciętych i wygiętych drucików nie będzie obciachowe Nie mam na razie wizji jak te elementy wykonać, szczególnie że chcę je przykleić w pozycji opuszczonej do lądowania Wszelkie pomysły mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimaOscar Napisano 18 Sierpnia 2012 Share Napisano 18 Sierpnia 2012 Jestem pełen podziwu dla Twojego nakładu pracy. Wygląda to nawet jak model, i to bardzo dobry (mając na uwadze materiał wyjściowy). Ale nieodparcie nasuwa mi się pytanie - po jaką cholerę w tych glutach się grzebiesz? Aż się przeraziłem, jak zobaczyłem na którymś z Twoich zdjęć, że masz więcej tego paskudztwa 'Made in Stasi' (cała pryzma tam była, chyba z dziesięć leżało!!!). Chcesz to wszystko zrobić? Nie lepiej Trumpki/Bilki/Italki/Revelle kleić? Też nie idealne, ale po stokroć lepsze ;). I podobne do An-2 bez wymiany 95% elementów na wykonane od podstaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 18 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 18 Sierpnia 2012 Dzięki Lima Zasadniczo to żadnym Antkiem nie pogardzę Te lepsze też będą robione, a na jednej z poprzednich fotek widać właśnie "trąbkę". Szczerze, wolę Bilki i Italki, bo Revell i Trumpek to jest to samo, a jaka przebitka cenowa i w chńczykach jest gorsza szklarnia i te masakryczne jajowate wgnioty na płótnie skrzydeł Ogólnie mam sentyment do starych modeli (Plasticart), ale to tylko Antków mam tak wiele i kilka L-60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimaOscar Napisano 18 Sierpnia 2012 Share Napisano 18 Sierpnia 2012 Czyli Revell (ten w ładnym pudełku z czerwonym malowaniem) to jest to samo co Trumpek? Dobrze wiedzieć. Bo właśnie miałem zamiar sobie go sprawić. Byłem przekonany, że to Italeri/Bilek. Drogi jak cholera (jak na tą skalę i jakość)... Myślę że czas zrobić Antka w 1/72, bo 1/144 już zlepiłem .... . Sorry za zaśmiecanie tematu - liczę, że wybaczysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 18 Sierpnia 2012 Share Napisano 18 Sierpnia 2012 Ale nieodparcie nasuwa mi się pytanie - po jaką cholerę w tych glutach się grzebiesz? Lima, to jest Vintage, głębsza forma zaburzeń, na które sam cierpisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 18 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 18 Sierpnia 2012 Dokładnie Lima, Revell to przepak Trumpka i nie warto dla germańskich kalek i ładnego pudełka wydawać 70 złotych, skoro ten sam model w pudle chińskim można nabyć za 30 zeta Twój Antuś jest rewelka i nie zaśmiecasz mi tematu, bo bynajmniej jest namiastka tego jak mój będzie wyglądał Ale nie wybaczę jeśli galerii nie zrobisz temu mikruskowi I napisz proszę jakich odcieni kolorów użyłeś jakieś numerki Z tym Vintage, to tak jak Grześ napisał - forma zaburzenia która nie wiadomo kiedy się włączy i działa chyba podświadomie na sklejacza/modelarza Wracając do tematu. Kolejne prace powoli do przodu, wykonane otwory pod węzły mocowań klap i lotek i co najważniejsze, prawie bym zapomniał o reflektorach skrzydłowych tak się rozpędziłem z zachwytu chyba A czas mi dziś umilało dudnienie 1000 konnej gwiazdy "mojego" Alfa Oscar Charlie na którym latałem szczepiąc rude cwaniaczki Wykonał chyba z osiem wylotów ze skoczkami i były to pierwsze skoki z Antka u nas w tym roku Trzy fotki pstryknięte z mojego ogrodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 18 Sierpnia 2012 Share Napisano 18 Sierpnia 2012 Miły ten vintage'owy klimat. Chociaż na Twoim miejscu brałbym się za któregoś z waszych Antków w normalnym trybie, bo z Plasticarta to za wiele się nie wyciągnie. Za to FMA wysłaliście do nas dziś do Trzebicza Nowego - wypadałoby przed lotem trochę z węża przemyć - z drugiej strony jak ktoś odtworzy to na modelu - zostanie nieprzechodnim mistrzem galaktyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 18 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 18 Sierpnia 2012 Mikołaju AOC się powolutku robi z zestawu Italeri, będzie to drugi model AOC bo jeden już był ten co w awatarze mam, ale dałem go w prezencie w 2007 roku mojemu towarzyszowi Lisiej przygody z którym razem lataliśmy. Niestety Pan Beniu zmarł w 2010 i nie wiem co się dzieje z modelem, mam nadzieje że trafił chociaż do gabloty w Klubie Seniorów Mam dwie fotki tego pierwszego AOC, ale są strasznie kiepskie, robione w pokoju Klubu Seniora, moją pierwszą Nokią z aparatem Niestety nie zdążyłem zrobić mu fotek jak kupiłem już cyfrówkę Canona w tym samym roku, więc to jedyna pamiątka Co do FMA, w czwartek coś przy nim dłubali przy silniku do 17:30, a w piątek odleciał jakoś w południe na południowy-zachód, miło wiedzieć gdzie go poniosło Chodzi tobie o lewą stronę że taki okopcony Ogólnie to on aż się prosi o nowe malowanie, tak jak Wilga AGV, aż wstyd że Aeroklub nie może zdobyć na to środków, szczególnie że po sąsiedzku ma WZL-2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 18 Sierpnia 2012 Share Napisano 18 Sierpnia 2012 FMA jest w Trzebiczu co roku i w zasadzie zawsze z cudownymi śladami eksploatacji, w końcu zrobię sobie fotki z zewnątrz, Tobie zlecę środek i będę miał super dokumentację Tyle, że ja mam też swojego "lisiego" Aena na koncie i wybór będzie trudny.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 18 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 18 Sierpnia 2012 A jaki jest ten Twój lisi Antek Nr rejestracyjny, nr buta, kolor bielizny tfu... karoserii Ja mam dylemata, bo FMA to bym zrobił albo w tym ubraniu z lat 1992-1998 albo w jakimś nowym, o ile go przemalują. Aktualne malowanie złe nie było jak było nowe, ale nie to co teraz. W 2008 przepłótniali oba Antki i nie czaję za cholerę czemu go wtedy nie pomalowali jak był rozebrany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Jak dla mnie FMA wygląda lepiej w obecnym malowaniu niż w tym pstrokatym, trochę nieodpowiednim dla czcigodnego dwupłata. A "mojego" FMR masz tutaj (nie mogę znaleźć własnych zdjęć - ktoś za to odpowie... ) : http://lotnictwo.net/foto.php?id=138887 Pozdrawiam - Mikołaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 19 Sierpnia 2012 No wiesz Mikołaju, kwestia gustu No proszę, to się HOOPem latało tak A mój Antek dostał nogi i nawet na kółeczkach już go postawiłem, co by tak na brzuchu już leżeć nie musiał Golenie zestawowe, ale po kosmetyce i ostrym piłowaniu nawet ładnie się dopasowały. Wypiłowałem miejsca pod reflektory w skrzydłach i na zakończenie sobie na sucho złożyłem go do kupy Dzisiaj też były skoki i słychać było czaso umilacz z dudniącego silnika AOC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Witam i gratuluję efektów! Nawiązując do początkowego zdjęcia: chciałbym zapytać się czy ktoś wie do czego służyła ta prętowa/druciana konstrukcja widoczna przed literą "A"? Chwile pogrzebałem w www i ciężko mi jest znaleźć sensowne wytłumaczenie tego czegoś Czy to antena jakiegoś urządzenie / miernika (radiometru?) . Wydaje mi się, że poszukiwania, jeżeli już to wyglądały tak, że robiono zdjęcia lotnicze danego terenu i na ich podstawie wyznaczano miejsca do próbnych odwiertów czy wykopów. W takim przypadku po co byłby ten stelaż, wszak aparaty winny znajdować się w środku An-a... A może poszukiwania to tylko oficjalny powód wizyty a faktycznie samolot ten pełnił inne zadania? Jeśli wyważam otwarte drzwi, wymyślając powyższe teorie to proszę o naprowadzenie na prawidłowy / przetarty szlak. P.S. nawiązując do antkowego gawędzenie, to pragnę poinformować, iż zawsze w momencie oderwania sie Antka od ziemi cała "ładownia" krzyczała "1000 koni poszło w góręęęę!!!!!!!!!!" Dla mnie najbardziej "skocznym" Antkiem pozostanie Victor czyli warszawski SP-ANV, tu jego najbardziej malownicze ubranko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 19 Sierpnia 2012 W sumie mnie też dręczy temat tego "wysięgnika", ale jest bardzo mało informacji na temat tego właśnie Antka, a jedyne kilka wzmianek w literaturze opisuje wszędzie tak samo, a w sieci cisza, więc mało prawdopodobne aby ten Antek miał inny cel pobytu u nas Moim zdaniem aparaty tez winny być umieszczone w środku, więc możliwe że był to rodzaj jakiejś anteny / nadajnika / miernika lub aparaty faktycznie siedziały na zewnątrz na tej konstrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 3 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2013 Aktualizacja Po dosyć długim przestoju spowodowanym obroną "magazyniera" oraz innymi zawirowaniami życiowymi, znalazłem ostatnio chwilkę czasu aby podłubać przy Antonim i wystrugałem nareszcie reflektory skrzydłowe Fakt, może nie jest to "miszczostfo", ale jestem zadowolony Wykonałem je z ramki od elementów oszklenia, przyciąłem, przypiłowałem, nawierciłem otworki od środka co by lekko żarówki imitowało, przykleiłem, oszlifowałem i wypolerowałem Teraz muszę ładne maski dociąć na kształt kloszy, a do statecznika poziomego dołączyły także stery wysokości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 4 Stycznia 2013 Share Napisano 4 Stycznia 2013 No, ładnie, w sumie winienem pozdrowić "towarzysza niedoli" w pewnym sensie, bo akurat też kleję Antonowa, tyle że An-24. Ale docelowo też ma być w barwach LOTu. Ładnie to wygląda, oby tak dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 4 Stycznia 2013 Walki ciąg dalszy Obróbka górnych powierzchni sterowych, tutaj niezwykle przydatna okazuje się multiszlifierka Fotka trochę słaba bo coś rączki mi latały Dolne klapy przymocowane tymczasowo-przymiarkowo, aby dopasować węzły ich mocowania. Chciałem je wykonać z drutu, ale chyba lepsze będą jednak z tworzywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.