Skocz do zawartości

[OPEN] Mastercraft PZL P.37 "Łoś"


Ipkinss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Fajnie, że powstał ten konkurs Teraz modelarska zima będzie tak jak trzeba

 

Zgłaszam się do zabawy z modelem, od którego wielu z nas (włączając mnie) zaczynało swoja przygodę z modelarstwem. Chodzi o znanego pokoleniom Łosia. Od dawna chciałem go skleić ale potrzebowałem bodźca i motywacji do regularnej pracy (ostatnio u mnie z tym krucho - rozgrzebane 2 modele...) Konkurs będzie świetną okazja do starannego podejścia do tematu.

 

Będę kleił "Łosia" z zestawu Mastercrafta. Wzbogacę go o dwie blachy Parta i Techmodowskie kalki. Zamówiłem również żywiczne silniki Bristol Pegasus. Jak dojdą to dodam ich "in-box"

 

Jeszcze nie wiem jaką maszynę wykonam, w każdym razie na pewno wrześniową i na pewno z podwójnym usterzeniem.

 

To tyle słowem wstępu. Czas na fotki "substratów"

 

Pudełko:

007dh.jpg

006dsa.jpg

 

Jego zawartość:

005ao.jpg

 

Blaszki:

004aex.jpg

003ry.jpg

 

Kalki:

002ivp.jpg

 

"Tomik" wiedzy:

001tah.jpg

 

Życzę wszystkim uczestnikom miłej zabawy i samych udanych modeli! Podejrzewam, że jeszcze kilka "Łosi" pojawi się w konkursie. Będzie fajna wymiana doświadczeń.

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 152
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam serdecznie! Życzę powodzenia i cieszę się że wystartowałeś w tak ciekawj konfiguracji - będzie na co popatrzeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To je ono, powodzenia życzę. Będę często zaglądał do Twojego tematu, gdyż też się szykuję na "Wojnę z Łosiem". Silniki mam, jak będziesz miał problem z dostawą, daj znać i problem zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że jeszcze kilka "Łosi" pojawi się w konkursie.s

 

I Twój będzie najlepszy ,jestem o to spokojny ,oczywiście będę tutaj częstym gościem

 

Czy Part sobie wymyślił, żeby robić całe skrzydła z blaszek?

 

Nie no ,tylko klapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dziękuję Kolegom za doping

 

Trochę dziś podłubałem żeby wątek nie świecił pustką przez najbliższe dni (będę poza domem do niedzieli).

 

Zacząłem od wstępnego przeszlifowania kadłuba mini-szlifierką i dość grubym papierem ściernym. Całość czeka jeszcze niejeden "szlif" Zająłem się także przerabianiem ogona. Postanowiłem, że wychylę powierzchnie sterowe. Wyciąłem więc stery wysokości i umieściłem je na zawiasach. To pierwsza faza przeróbek. Trzeba będzie jeszcze przetrasować linie podziału, wykonać kilka detali i wszystko dopieścić.

 

 

017pni.jpg

 

015vuc.jpg

 

016xia.jpg

 

013um.jpg

 

014srd.jpg

 

008iqc.jpg

 

009rsg.jpg

 

012jia.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Druga runda walki z ogonem za mną. Lewa strona w 95% skończona. Teraz trzeba będzie wszystko powtórzyć z prawej.

 

Stan wyjściowy:

026rn.jpg

 

Po oddzieleniu i przeróbkach. Zrobiłem nowy zawias steru, przetrasowałem linie i dodałem wzmocnienia.

022rub.jpg

 

023lov.jpg

 

Lewa strona ogona przetrasowana.

 

024wg.jpg

 

025fnf.jpg

 

A tu całość złożona na sucho

020ih.jpg

 

019rht.jpg

 

021tkv.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Mare_K! U mnie nie było tak źle z tym rozjechaniem. Najpierw skleiłem obie połówki ogona. Potem zacząłem trasować skalpelem wzdłuż linii łączenia steru ze statecznikiem. Czynność powtarzałem z jednej i z drugiej strony naprzemiennie. Po oddzieleniu steru miejsce rozcięcia dobrze wyszlifowałem i gotowe

 

Tymczasem trzecia runda prac nad ogonem za mną. Walka jest zakontraktowana na cztery rundy, a zatem niedługo koniec

 

Przetrasowałem wszystkie linie podziałowe, przykleiłem stery i stateczniki. Pozostało jeszcze dopracować połączenia sterów kierunku na stateczniku poziomym. Zrobiłem też gniazdo na światło pozycyjne ale będzie lepiej widoczne dopiero po przyklejeniu "szkiełka".

 

029jj.jpg

030mu.jpg

031n.jpg

032zfm.jpg

033rja.jpg

035dl.jpg

 

Przy okazji, jednostki napędowe dostarczone do warsztatu

 

027sba.jpg

028zb.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Można zapytać jakich narzędzi Kolega używa do rycia linii podziału blach?

 

Używam dentystycznego "haka", który nieco przeszlifowałem. Do robienia linii np. na krawędzi natarcia skrzydła używam czeskiej żyletki. A linie wyznaczam sobie taśmą DYMO

 

036mg.jpg

 

W modelu zaszło kilka zmian - mało efektownych ale za to czasochłonnych. Zaszpachlowałem wnęki na skrzydła żeby nie "ziały" pustką z wnętrza kadłuba. "Owregowałem" kadłub blaszkami i wyciąłem dodatkowe okienka w okolicy stanowiska tylnego strzelca.

 

046lh.jpg

047sm.jpg

048fl.jpg

 

Zacząłem również przygotowywać skrzydło do zamontowania klap. Niestety będzie to trudny element ponieważ Part dał tylko ruchomą część klapy... Trzeba będzie dorobić elementy "wnęk" klap - kawał roboty. Przy okazji pomęczyłem wstępnie lotkę

 

042lr.jpg

043ug.jpg

044rl.jpg

 

Oprócz tego dokończyłem ogon. Pozostało już tylko gdzieniegdzie wygładzić powierzchnię. Wykonałem praktycznie od zera płozę ogonową. Jak widać z zestawu została sama płoza i trochę skórzanego pokrowca. Łącznie składa się z 10 części

 

037xbz.jpg

038pt.jpg

040az.jpg

041wt.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.