Skocz do zawartości

[OPEN]Lim-5 "1717" - ZTS Plastyk


Piotrek.S.

Rekomendowane odpowiedzi

Przedmiotem moich wysiłków będzie Lim-5 n/b 1717 w okolicznościowym malowaniu "Ostatni LiM - Ostatni Lot"

LiM-5_1717_001.jpg

Zdjęcie zawiera:

Element regulaminowy czyli model MiG-17PF w opakowaniu ZTS Plastyk.

Pomocne w przeróbce na model właściwy mają być:

- konwersja Aeroclub MiG-17F zawierająca kadłub o właściwym kształcie (vacu), owiewka (vacu), wlot powietrza oraz dyszę silnika (biały metal),

- wanna żywicznego kokpitu do MiGa-15 (nieznanego producenta),

- blaszka fototrawiona Extratechu również dedykowana do MiGa-15,

- żywiczny fotel KK-2 (Pavla),

- zestaw kalkomanii zawierające tytułowe malowanie (HDL),

Od strony merytoryczne zabezpieczenie stanowią:

- albumik TopShots MiG-17F/Lim-5,

- magazyn Aeroplan 5/6-`03 poświęcony samolotowi Lim-6bis (w zakresie elementów wspólnych dla obu maszyn),

- magazyny Aeroplan 1/94 oraz Skrzydlata Polska 2/93 (artykuły poświęcone właśnie Limowi-5 1717),

- oraz wiadomo Internet.

 

Czyli co? Zaczynamy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- konwersja Aeroclub MiG-17F zawierająca kadłub o właściwym kształcie (vacu), owiewka (vacu), wlot powietrza oraz dyszę silnika (biały metal),

- wanna żywicznego kokpitu do MiGa-15 (nieznanego producenta),

- blaszka fototrawiona Extratechu również dedykowana do MiGa-15,

- żywiczny fotel KK-2 (Pavla),

- zestaw kalkomanii zawierające tytułowe malowanie (HDL),

Od strony merytoryczne zabezpieczenie stanowią:

- albumik TopShots MiG-17F/Lim-5,

- magazyn Aeroplan 5/6-`03 poświęcony samolotowi Lim-6bis (w zakresie elementów wspólnych dla obu maszyn),

- magazyny Aeroplan 1/94 oraz Skrzydlata Polska 2/93 (artykuły poświęcone właśnie Limowi-5 1717),

- oraz wiadomo Internet.

 

Czyli co? Zaczynamy...

 

Czy skrzydła masz zamiar zostawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co porabia nasz Limek. Wygrzewa się juesej. Tak wyglądał w zeszłym roku na wiosnę.

LiM-5_1717_002.jpg

Smutne... ale nie tylko ten jeden ciekawy samolot został bezmyślnie sprzedany za granicę...

Przynajmniej mamy szanse na piękne modele tego samolotu...

 

Powodzenia Piotrze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smutne... ale nie tylko ten jeden ciekawy samolot został bezmyślnie sprzedany za granicę...

Przynajmniej mamy szanse na piękne modele tego samolotu...

 

Powodzenia Piotrze!

 

A z drugiej strony, miał zostać przerobiony na żyletki, czy niszczeć przed jakąś stacją benzynową reklamując gorące żarło? W USA przynajmniej będzie utrzymywany w stanie zdatnym do użytkowania. Więc sprzedanie nie było takie bezmyślne. Przestańmy wiecznie szukać dziury w całym i negatywów, a zacznijmy dopatrywać się pozytywów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem raczej na myśli, że powinien zajmować miejsce w którymś z polskich muzeów lotnictwa.

 

A co do stanu utrzymania to fotka mówi za siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu powinien oczywiście, ale wszędzie w rolę wchodzą $$$ :( AMW prędzej się zes... niż odda za darmo

 

Co do stanu ze zdjęcia, nie wiadomo w jakim stanie został przekazany, jednak znając amerykańskie fundacje i kolekcjonerów, czekają go lepsze czasy, niż w Polsce. Na żyletki i zmarnowanie go nie przeznaczą, mają swoich wystarczająco, pewnie za niedługo będzie można obejrzeć na którymś z pokazów jak walczy z F-86

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy skrzydła masz zamiar zostawić?

 

Czy skrzydła zaimplementujesz ;) bez zmian ?

 

Piotrek.S. chyba tak zatopił się w przeróbkach, że nie zwraca uwagi na takie zapytania.

 

Spokojnie:) Na swoim sobota często bywa pracująca (zwłaszcza, że w mojej branży mamy teraz "żniwa"),

potem trzeba coś porobić przy domu póki pogoda ładna. Junior męczy o budowę garażu z Duplo więc czas na Modelworka ma dopiero teraz. Dzisiaj dla odmiany przy Guinness`ie (a co żniwa mam to mnie stać )

Dobra koniec OT.

Odnośnie konwersji Aeroclubu to kontaktowałem się z Prezydium a`propos tego co po użyciu takiego zestawu zostanie z oryginalnego zestawu i zgodę na start otrzymałem. Argument z mojej strony był prosty, ten zestaw pomimo, że zawiera jeden z podstawowych elementów składowych samolotu czyli kadłub, nie umożliwia samodzielnego stworzenia MiGa-17F. Oczywiście będę się posiłkował innymi dodatkami w obrębie kabiny ale pozostałe elementy będą rzeźbione z zestawowych.

Zresztą vacu jak to vacu ma swoje wady czyli miejscami rozmydlony detal brak linii podziałowych. Na razie nabierają tempa prace nad kokpitem. Co do kadłuba coraz bardziej zastanawiam się nad ożenkiem obu ale na razie cicho-sza:)

A wracając do oryginału to ma nadaną rejestrację N1717M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

No pomału po "żniwach" i świętach więc czas nadgonić opóźnienia.

Od strony formalnej do stosiku z zdjęcia nr 1 dołączył MiG-17PF MasterCraft jako dawca dodatkowej pary skrzydełek. Ale po kolei...

Pierwsza wersja skrzydeł zakładała pogłębienie wnęk podwozia z odtworzeniem ścianek zgodnie z obrysem pokryw podwozia. Ponieważ wyglądało to dalej źle kolejna próba wiązała się z odtworzeniem całej wnęki zgodnie z obrysem dźwigarów ją ograniczających. Skrzydło było sklejone i najszybszym sposobem wydawało się wycięcie odpowiedniego kształtu na wylot oraz dorobienie "sufitu" i "dna" z płytek polistyrenowych. Skrzydło kleiłem sporą ilością Tamiya Extra Thin Cement i niestety i pewnie to spowodowało, że głębiej tworzywo zrobiło się porowate. Efekt jak na załączonym zdjęciu.

LiM-5_1717_007.jpg

Szybkie zakupy na Alle... i wspomniany dawca po niedługim czasie był na warsztacie. Tym razem pogłębianie przeprowadziłem delikatniej. Na dzień dzisiejszy skrzydła mają obrys w prawie ostatecznej wersji (trochę jeszcze chyba zmienię końcówki skrzydeł). Od góry przeryłem na nowo linie podziału. Od spodu wytrasowałem linie wzdłuż krawędzi spływu (klapy + lotki), teraz czas na uzupełnianie wnęk podwozia (żeberka wzmacniające i "odrutowanie). Linie trasuje igłą krawiecką, jedynie obrys klap i lotek naciąłem czeską piłką tak aby odróżniały się od reszty. Potem zamknięcie wnęk i wytrasowanie brakujących linii. Dopiero po tej operacji na spokojnie mogę wkleić grzebienie.

Całość widoczna poniżej.

LiM-5_1717_003.jpg

LiM-5_1717_004.jpg

LiM-5_1717_005.jpg

Oprócz tego wyciąłem kadłub z arkusza i wzmocniłem go poxipolem w miejscach łączenia z skrzydłami.

LiM-5_1717_008.jpg

LiM-5_1717_009.jpg

W kokpicie zmiany niewielkie. Na razie ugięte uchwyty do awaryjnego wypuszczania podwozia i początki tablicy - podklejona zegarami. Żywiczna tablica została zeszlifowana i pomalowana na biało - posłuży jak tło zegarów.

LiM-5_1717_011.jpg

Wstępnie ogarnąłem również stateczniki poziome. Różnica między zestawowymi widoczna na zdjęciu.

LiM-5_1717_010.jpg

Na koniec mój zestaw do rycia linii ( w wersji podstawowej).

LiM-5_1717_012.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś napisać kilka słów o kadłubie? Robiłeś go od podstaw?

 

Michał k-b jest z Aeroclubu to vacuforma

 

- konwersja Aeroclub MiG-17F zawierająca kadłub o właściwym kształcie (vacu), owiewka (vacu), wlot powietrza oraz dyszę silnika (biały metal),

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Pomału, ale przecież 29 luty to dopiero za rok wypada, prawda?:)

Wnęk ciąg dalszy, dodatkowo pojawił się napęd trymera z osłoną:

LiM-5_1717_015.jpg

Próba odtworzenia wnęk hamulca:

LiM-5_1717_014.jpg

Kokpit prawie skończony (dochodzą jeszcze rączki awaryjnego wypuszczania podwozia, po wklejeniu w kadłub z prawej strony celownika ma być jeszcze rączka "zrzut kopułki"). Fotel zostawiam sobie na "zaś":

LiM-5_1717_013.jpg

Mam nadzieję, że w marcu nieskończone wątki znajdą jakiś kącik celem kontynuacji.

Kto wie, może zrobimy baraże i np po wyznaczeniu kolejnego dedlajna wybierzemy laki luzera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się ta robota, będzie dobry Lim . Ale przy tym niestety refleksja - wychodzi powoli na to, że konkursowe projekty klasy Open - szczególnie te mocno ambitne - chyba nie będą skończone...

Oczywiście nie namawiam do zmiany zasad, ale wniosek na przyszłość jest jeden - modeli w klasie Open przy znanej jakości zestawów wyjściowych, które mają prezentować dobry poziom, nie da się zrobić w 3,5 miesiąca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też już odpuściłem z gonieniem z Iskrą, czasu nie starczyło, dokończę na spokojnie w terminie pózniejszym. A lim-5 fajnie się zapowiada, byleby nie poszedł do pudełka na wieczne czasy.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 years later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.