Piotrek.S. Napisano 25 Listopada 2011 Share Napisano 25 Listopada 2011 Przedmiotem moich wysiłków będzie Lim-5 n/b 1717 w okolicznościowym malowaniu "Ostatni LiM - Ostatni Lot" Zdjęcie zawiera: Element regulaminowy czyli model MiG-17PF w opakowaniu ZTS Plastyk. Pomocne w przeróbce na model właściwy mają być: - konwersja Aeroclub MiG-17F zawierająca kadłub o właściwym kształcie (vacu), owiewka (vacu), wlot powietrza oraz dyszę silnika (biały metal), - wanna żywicznego kokpitu do MiGa-15 (nieznanego producenta), - blaszka fototrawiona Extratechu również dedykowana do MiGa-15, - żywiczny fotel KK-2 (Pavla), - zestaw kalkomanii zawierające tytułowe malowanie (HDL), Od strony merytoryczne zabezpieczenie stanowią: - albumik TopShots MiG-17F/Lim-5, - magazyn Aeroplan 5/6-`03 poświęcony samolotowi Lim-6bis (w zakresie elementów wspólnych dla obu maszyn), - magazyny Aeroplan 1/94 oraz Skrzydlata Polska 2/93 (artykuły poświęcone właśnie Limowi-5 1717), - oraz wiadomo Internet. Czyli co? Zaczynamy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 25 Listopada 2011 Share Napisano 25 Listopada 2011 Czyli co? Zaczynamy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 25 Listopada 2011 Share Napisano 25 Listopada 2011 Robi się ciekawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 25 Listopada 2011 Autor Share Napisano 25 Listopada 2011 No już dzisiaj ciemna Fortuna była u mnie A co porabia nasz Limek. Wygrzewa się juesej. Tak wyglądał w zeszłym roku na wiosnę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 25 Listopada 2011 Share Napisano 25 Listopada 2011 - konwersja Aeroclub MiG-17F zawierająca kadłub o właściwym kształcie (vacu), owiewka (vacu), wlot powietrza oraz dyszę silnika (biały metal),- wanna żywicznego kokpitu do MiGa-15 (nieznanego producenta), - blaszka fototrawiona Extratechu również dedykowana do MiGa-15, - żywiczny fotel KK-2 (Pavla), - zestaw kalkomanii zawierające tytułowe malowanie (HDL), Od strony merytoryczne zabezpieczenie stanowią: - albumik TopShots MiG-17F/Lim-5, - magazyn Aeroplan 5/6-`03 poświęcony samolotowi Lim-6bis (w zakresie elementów wspólnych dla obu maszyn), - magazyny Aeroplan 1/94 oraz Skrzydlata Polska 2/93 (artykuły poświęcone właśnie Limowi-5 1717), - oraz wiadomo Internet. Czyli co? Zaczynamy... Czy skrzydła masz zamiar zostawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 A co porabia nasz Limek. Wygrzewa się juesej. Tak wyglądał w zeszłym roku na wiosnę. Smutne... ale nie tylko ten jeden ciekawy samolot został bezmyślnie sprzedany za granicę...Przynajmniej mamy szanse na piękne modele tego samolotu... Powodzenia Piotrze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 Smutne... ale nie tylko ten jeden ciekawy samolot został bezmyślnie sprzedany za granicę...Przynajmniej mamy szanse na piękne modele tego samolotu... Powodzenia Piotrze! A z drugiej strony, miał zostać przerobiony na żyletki, czy niszczeć przed jakąś stacją benzynową reklamując gorące żarło? W USA przynajmniej będzie utrzymywany w stanie zdatnym do użytkowania. Więc sprzedanie nie było takie bezmyślne. Przestańmy wiecznie szukać dziury w całym i negatywów, a zacznijmy dopatrywać się pozytywów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 Miałem raczej na myśli, że powinien zajmować miejsce w którymś z polskich muzeów lotnictwa. A co do stanu utrzymania to fotka mówi za siebie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 Grzesiu powinien oczywiście, ale wszędzie w rolę wchodzą $$$ :( AMW prędzej się zes... niż odda za darmo Co do stanu ze zdjęcia, nie wiadomo w jakim stanie został przekazany, jednak znając amerykańskie fundacje i kolekcjonerów, czekają go lepsze czasy, niż w Polsce. Na żyletki i zmarnowanie go nie przeznaczą, mają swoich wystarczająco, pewnie za niedługo będzie można obejrzeć na którymś z pokazów jak walczy z F-86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 Witam kolejnego uczestnika i życzę powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 Czy skrzydła zaimplementujesz ;) bez zmian ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 Piotrek.S. chyba tak zatopił się w przeróbkach, że nie zwraca uwagi na takie zapytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 26 Listopada 2011 Autor Share Napisano 26 Listopada 2011 Czy skrzydła masz zamiar zostawić? Czy skrzydła zaimplementujesz ;) bez zmian ? Piotrek.S. chyba tak zatopił się w przeróbkach, że nie zwraca uwagi na takie zapytania. Spokojnie:) Na swoim sobota często bywa pracująca (zwłaszcza, że w mojej branży mamy teraz "żniwa"), potem trzeba coś porobić przy domu póki pogoda ładna. Junior męczy o budowę garażu z Duplo więc czas na Modelworka ma dopiero teraz. Dzisiaj dla odmiany przy Guinness`ie (a co żniwa mam to mnie stać ) Dobra koniec OT. Odnośnie konwersji Aeroclubu to kontaktowałem się z Prezydium a`propos tego co po użyciu takiego zestawu zostanie z oryginalnego zestawu i zgodę na start otrzymałem. Argument z mojej strony był prosty, ten zestaw pomimo, że zawiera jeden z podstawowych elementów składowych samolotu czyli kadłub, nie umożliwia samodzielnego stworzenia MiGa-17F. Oczywiście będę się posiłkował innymi dodatkami w obrębie kabiny ale pozostałe elementy będą rzeźbione z zestawowych. Zresztą vacu jak to vacu ma swoje wady czyli miejscami rozmydlony detal brak linii podziałowych. Na razie nabierają tempa prace nad kokpitem. Co do kadłuba coraz bardziej zastanawiam się nad ożenkiem obu ale na razie cicho-sza:) A wracając do oryginału to ma nadaną rejestrację N1717M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 Przynajmniej ów Limek ma założony pokrowiec na osłonę kabiny. Inne w Polsce nie dostąpiły tego zaszczytu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 1959 POLAND LIM-5 Fixed wing single engine (2 seats / 1 engine) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 26 Listopada 2011 Autor Share Napisano 26 Listopada 2011 Spoko w juesej "znajo" się na wszystkim, gdzie indziej był opisany jako MiG-15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 7 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 7 Stycznia 2012 No pomału po "żniwach" i świętach więc czas nadgonić opóźnienia. Od strony formalnej do stosiku z zdjęcia nr 1 dołączył MiG-17PF MasterCraft jako dawca dodatkowej pary skrzydełek. Ale po kolei... Pierwsza wersja skrzydeł zakładała pogłębienie wnęk podwozia z odtworzeniem ścianek zgodnie z obrysem pokryw podwozia. Ponieważ wyglądało to dalej źle kolejna próba wiązała się z odtworzeniem całej wnęki zgodnie z obrysem dźwigarów ją ograniczających. Skrzydło było sklejone i najszybszym sposobem wydawało się wycięcie odpowiedniego kształtu na wylot oraz dorobienie "sufitu" i "dna" z płytek polistyrenowych. Skrzydło kleiłem sporą ilością Tamiya Extra Thin Cement i niestety i pewnie to spowodowało, że głębiej tworzywo zrobiło się porowate. Efekt jak na załączonym zdjęciu. Szybkie zakupy na Alle... i wspomniany dawca po niedługim czasie był na warsztacie. Tym razem pogłębianie przeprowadziłem delikatniej. Na dzień dzisiejszy skrzydła mają obrys w prawie ostatecznej wersji (trochę jeszcze chyba zmienię końcówki skrzydeł). Od góry przeryłem na nowo linie podziału. Od spodu wytrasowałem linie wzdłuż krawędzi spływu (klapy + lotki), teraz czas na uzupełnianie wnęk podwozia (żeberka wzmacniające i "odrutowanie). Linie trasuje igłą krawiecką, jedynie obrys klap i lotek naciąłem czeską piłką tak aby odróżniały się od reszty. Potem zamknięcie wnęk i wytrasowanie brakujących linii. Dopiero po tej operacji na spokojnie mogę wkleić grzebienie. Całość widoczna poniżej. Oprócz tego wyciąłem kadłub z arkusza i wzmocniłem go poxipolem w miejscach łączenia z skrzydłami. W kokpicie zmiany niewielkie. Na razie ugięte uchwyty do awaryjnego wypuszczania podwozia i początki tablicy - podklejona zegarami. Żywiczna tablica została zeszlifowana i pomalowana na biało - posłuży jak tło zegarów. Wstępnie ogarnąłem również stateczniki poziome. Różnica między zestawowymi widoczna na zdjęciu. Na koniec mój zestaw do rycia linii ( w wersji podstawowej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uszu Napisano 7 Stycznia 2012 Share Napisano 7 Stycznia 2012 A nie lepszy tytuł Scrtach + trochę ZTSu? Model genialny wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 7 Stycznia 2012 Share Napisano 7 Stycznia 2012 Mógłbyś napisać kilka słów o kadłubie? Robiłeś go od podstaw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 7 Stycznia 2012 Share Napisano 7 Stycznia 2012 Mógłbyś napisać kilka słów o kadłubie? Robiłeś go od podstaw? Michał k-b jest z Aeroclubu to vacuforma - konwersja Aeroclub MiG-17F zawierająca kadłub o właściwym kształcie (vacu), owiewka (vacu), wlot powietrza oraz dyszę silnika (biały metal), Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 7 Stycznia 2012 Share Napisano 7 Stycznia 2012 No, no. Ambitne podejście do tematu. Podoba mi się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 12 Lutego 2012 Autor Share Napisano 12 Lutego 2012 Pomału, ale przecież 29 luty to dopiero za rok wypada, prawda? Wnęk ciąg dalszy, dodatkowo pojawił się napęd trymera z osłoną: Próba odtworzenia wnęk hamulca: Kokpit prawie skończony (dochodzą jeszcze rączki awaryjnego wypuszczania podwozia, po wklejeniu w kadłub z prawej strony celownika ma być jeszcze rączka "zrzut kopułki"). Fotel zostawiam sobie na "zaś": Mam nadzieję, że w marcu nieskończone wątki znajdą jakiś kącik celem kontynuacji. Kto wie, może zrobimy baraże i np po wyznaczeniu kolejnego dedlajna wybierzemy laki luzera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 12 Lutego 2012 Share Napisano 12 Lutego 2012 Podoba mi się ta robota, będzie dobry Lim . Ale przy tym niestety refleksja - wychodzi powoli na to, że konkursowe projekty klasy Open - szczególnie te mocno ambitne - chyba nie będą skończone... Oczywiście nie namawiam do zmiany zasad, ale wniosek na przyszłość jest jeden - modeli w klasie Open przy znanej jakości zestawów wyjściowych, które mają prezentować dobry poziom, nie da się zrobić w 3,5 miesiąca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 13 Lutego 2012 Share Napisano 13 Lutego 2012 Ja też już odpuściłem z gonieniem z Iskrą, czasu nie starczyło, dokończę na spokojnie w terminie pózniejszym. A lim-5 fajnie się zapowiada, byleby nie poszedł do pudełka na wieczne czasy. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Staryfajter1954 Napisano 30 Czerwca 2019 Share Napisano 30 Czerwca 2019 Patrzę tak sobie na ten warsztat i mogę stwierdzić, że z bazowego zestawu ZTS Plastyk to już niewiele zostało...No chyba jedynie zmodyfikowane skrzydła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.