Myski79 Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 Radett tu jest foto przez Ciebie wklejone ,doskonale widać jakie były śruby W tym przypadku chodziło tylko o jarzmo działa a nie tył tym bardziej że pochodzi z wieży modelowej przed przeróbkami w PZInż... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 Radett tu jest foto przez Ciebie wklejone ,doskonale widać jakie były śruby W tym przypadku chodziło tylko o jarzmo działa a nie tył tym bardziej że pochodzi z wieży modelowej przed przeróbkami w PZInż... Co nie zmienia faktu ,że również ukazuje śruby z nacięciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 1 Lutego 2012 Autor Share Napisano 1 Lutego 2012 Witam! Aktualizacja z wczoraj. Czasu niestety jak na lekarstwo więc i mało zrobiłem. Dodałem lub wymieniłem na wieży 52 śruby, przeryłem nowe linie podziału blach. Zdjęcia robione niestety z lampą więc trzeba się trochę dopatrywać szczegółów. Ale śruby dorabiane trochę się jednak odróżniają. Zabrałem się za wklejanie elementów na wykuszu rozpocząłem od konstrukcji podstawy o ile się nie mylę anteny. Mam jednak pewne wątpliwości co do zaznaczonych elementów na zdjęciu poniżej. Czy powinienem wykonać te elementy? Jeśli posiada ktoś zdjęcia ukazujące ten fragment wieży to chętnie skorzystam. Z góry dziękuję za pojaśnienie tematu. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 1. Jest to mocowanie anteny radiostacji 2. A to jest alternatywa dla drugiej (przygotowane otwory) anteny bądź dla radiostacji innego typu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guderian67 Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 Myślę, że rozwiązań góry wierzy jest więcej niż 1.http://tanksmodel.pxd.pl/zdjecie/757958/1/10 http://tanksmodel.pxd.pl/zdjecie/757959/1/werp63 Nie wiem czy uda mi się z wklejeniem zdjęć, ale jak nie spróbuje to się nie dowiem. Jak zrobić żeby było zdjęcie a nie link. Gdzie to może by opisane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 Literatura podaje 5 wzorów wieży: 1- modelowa Boforsa (bez niszy), 2 - projekt BBT Br. Panc. z przełomu 37/38, wykonana w małej serii, być może przebudowana do standardu "3", z niszą, ale bez otworów na mocowanie anteny, 3a - seryjna, przystosowana do montażu anteny (radiostacji) przesunięty w lewo peryskop i większa osłona celownika, 3b - seryjna z radiostacją i anteną, 4 - ostatnia wersja z dodatkowym uchwytem do wysokiego masztu anteny z prawej strony niszy. Wieża wykonana w/g rysunku powyżej (wz. 3a lub 3b) będzie najbardziej typowa, radiostacja do wyboru - maszt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JSJ Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 O..., muszę się tu włączyć, choć to pewien off-top. Posiadaczom broszury z 1996 r. (z niej są powyższe dane) wypada mi wyjaśnić, że czas poważnie zweryfikował ówczesne hipotezy. Byłem współautorem, za treść rysunków odpowiadam osobiście i wobec tego, że pojawił się wątek "dociekający", podam niektóre obecne ustalenia co do wież dwubroniowych 7TP: Były trzy odmiany seryjnych wież, zróżnicowane głównie cześcią dachu. 1. Najbardziej zaskakujący wniosek dotyczy wieży jakoby najwcześniejszej, wg rysunków BBT. Daty tych rysunków, jedynych dotępnych, były skutecznie mylące. Wygląda to tak, jakby projekt wieży z peryskopem Gundlacha na płycie podwyższającej przeleżał się długo w szufladach, bo oto na tle dziś dostępnego zbioru zdjęć wychodzi, że to był ostatni wariant, w każdym razie stosowany na ostatnich seriach czołgu. Jest to tym bardziej dziwne, że nie miał on żadnych śladów nawet otworów pod anteny lub po prostu takich nie udało się jeszcze odkryć. Tak czy siak, najnowsze czołgi przypuszczalnie nie miały w ogóle radiostacji - był przewidziany ich montaż późną jesienią 39., ale wiadomo, co nastąpiło, kładąc kres tym planom. Prawdą pozostaje, że ten wariant wieży miał dłuższy z przodu właz, niż poprzednie, natomiast nie miał już dodatkowych śrub (po 4 na obu stronach) nad łożyskiem, przed tylną niszą, a to by zaprzeczało domniemaniom, że wariant powstał jako "update" wczesnej wersji. Po prostu główne ściany wieży były już produkowane po nowemu. Peryskop Gundlacha, wbrew rysunkom BBT miał takie samo położenie wobec osi obrotu wieży, jak poprzednie warianty. Ani ten, ani pozostałe nie miały charakterystycznego podwójnego rzędu śrub na bokach, przy połączeniu z przodem tylnej niszy (takie coś występuje jedynie na owych rysunkach, na wieży uźytej dla 10TP i... na bielskiej replice). 2. Drugim wariantem był (nie odkryty przy tym starym opracowaniu) wariant bez alternatywnych punktów montażu anten, z jedną podstawą po lewej stronie przodu niszy - ten właśnie jest na foto przewróconego czołgu. 3. Pierwsze seryjne wieże miały ten podwójny układ miejsc dla anten (nie jest znany powód owego zdublowania), jaki widać na rysunku z "nowej monografii". Można zakładać, że ileś pierwszych sztuk nie było tak do radiostacji przystosowanych, ale to czysto teoretyczne, gdyż brak przykładów. W praktyce występowało bodajże tylko zamocowanie anteny na podstawie z przodu niszy (w osi wieży). Oczywiście, radiostację i antenę montowano na danym czołgu lub nie - w obu przypadkach niewykorzystane otwory na śruby zabezpieczano śrubami o łbach stożkowych, a otwory na istalację dwuczęściową zaślepką (góra - dół, części skręcane śrubą). Przejściowo na tym wariancie stosowano podstawę dla wysokiego masztu, która nie wymagała dodatkowych punktów mocowania. Poza operacją zaolziańską ze świecą szukać przykładu jej użycia, tak jak i samego masztu. Są podobno jakieś wiadomości, ze to się nienajlepiej sprawdzało; bliższych danych nie mam. Fakt, że dla danego modelu, ale i w ogóle taka wieża jest najlepsza ze względu na możliwości konfiguracyjne - odpowiednia dla kadłuba przed- i po modernizacji tyłu. Zarówno pokazany rysunek, jak i model względnie dobrze oddają pozycje elementów na włazie tej wersji; polożenia zamka i uchwytu były odmienne w każdej z trzech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 Piękne dzięki za wyjaśnienia. Osobiście liczę na kolejne takie ciekawe teksty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 1 Lutego 2012 Autor Share Napisano 1 Lutego 2012 Witam! Dziękuję za wszystkie porady i wyjaśnienia. Przedstawiam wynik dzisiejszych zmagań. Dodałem podstawę mocowania anteny, zawiasy tylnej ścianki wykusza, kilka śrub oraz przesunąłem peryskop trochę w lewo. Można powiedzieć, że wieża jest już prawie skończona. Zostało do zrobienia: 1. Zawiasy klapy włazu. 2. Uchwyt oraz dwie śruby na tylnej klapie wykusza. Jest jeszcze do zrobienia mały element przy zawiasie na tylnej ściance wykusza. Tylko nie wiem jak się do niego zabrać bo wg. planów koliduje mi z zawiasem. Poniżej kilka fotek w lepszej jakości niż ostatnio. Dziękuję jeszcze raz za wsparcie. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 2 Lutego 2012 Share Napisano 2 Lutego 2012 Jeśli nie zdecydujesz się na kompleksową poprawę wywietrznika ( na wierzchu były 4? płaskie śruby) , to chociaż przeryj głębiej szparę wokół niego i odchudź ścianki od środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amras Napisano 2 Lutego 2012 Share Napisano 2 Lutego 2012 No ale za te zawiasy na wykuszu dostałem reprymendę przy swoim 7TP. Są nie do zaakceptowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 2 Lutego 2012 Autor Share Napisano 2 Lutego 2012 Jeśli nie zdecydujesz się na kompleksową poprawę wywietrznika ( na wierzchu były 4? płaskie śruby) , to chociaż przeryj głębiej szparę wokół niego i odchudź ścianki od środka. Przeglądając wiele warsztatów na różnych forach zauważyłem, że jest tendencja żeby wstawiać te 3 czy 4 śruby tyle, że nie widziałem nigdzie zdjęć potwierdzających tę przeróbkę. Natomiast przeglądając monografię 7TP vol II zdjęcia na stronach 25 i 38 sugerują, że płytka wywietrznika powinna być gładka bez śrub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 2 Lutego 2012 Share Napisano 2 Lutego 2012 (edytowane) Zawiasy tyłu wieży są błędne miały by rację bytu gdyby były w środku tak jak wkleiłeś nawet nie otworzysz wieży: link na szybko http://odkrywca.pl/forum_pics/picsforum24/fot_920.jpg Edytowane 2 Lutego 2012 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 2 Lutego 2012 Share Napisano 2 Lutego 2012 Zauważ, że większość zdjęć jest średniej lub słabej jakości. Śruby są spłaszczone i lekko wpuszczone w blachę, dlatego słabo je widać. Tu nasz rysunek poglądowy daszka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 2 Lutego 2012 Autor Share Napisano 2 Lutego 2012 Dobra Panowie przekonaliście mnie. A utwierdziły mnie w przekonaniu rysunki typów wieży dwubroniowej czołgu 7TP. Można powiedzieć że podszedłem do tematu radykalnie. Czyli zamiast 4 śrub na wentylatorze pojawiło się 11 śrub i nowy daszek wykonany z resztek po blaszkach foto. Doszły również linie podziału połówek obudowy wentylatora. PS. Zawiasy również wyleciały myślę że przydadzą się do zamontowania przy klapach włazu kierowcy. EDIT: Kolejna aktualizacja. Wieża już prawie na gotowa. Prawie bo podczas robienia zdjęć zauważyłem, że nie nawierciłem otworów strzelniczych. Ale to już szczegół. Co dziś wykonałem widać na zdjęciach. Jeśli czegoś nie zrobiłem to proszę pisać. A teraz zdjęcia: Na dziś to tyle. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 3 Lutego 2012 Share Napisano 3 Lutego 2012 Łby śrub od "schowanych" zawiasów i boczne wizjery i chyba będzie wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guderian67 Napisano 3 Lutego 2012 Share Napisano 3 Lutego 2012 A czy właz nie miał zawiasów na zewnątrz? I jeszcze pytanie. Na boku wieży obok szczeliny widoczne są okrągłe otwory, na prawej stronie za szczeliną , na lewej przed szczeliną. Co to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 3 Lutego 2012 Share Napisano 3 Lutego 2012 Brak mi odwagi ruszać mojego jak przeglądam ten warsztat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 3 Lutego 2012 Share Napisano 3 Lutego 2012 Na boku wieży obok szczeliny widoczne są okrągłe otwory, na prawej stronie za szczeliną , na lewej przed szczeliną. Co to jest? Otwory strzelnicze. Brak mi odwagi ruszać mojego jak przeglądam ten warsztat. Poza wymianą nitów, nie jest to chyba jeszcze zbyt trudne. Grunt to dobre materiały a właściwie jedna ksiażka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 3 Lutego 2012 Autor Share Napisano 3 Lutego 2012 Witam! Kolejna mała aktualizacja. Brak mi odwagi ruszać mojego jak przeglądam ten warsztat. Krzysiek patrząc na to co wykonałeś z wnętrzem Granta jakoś nie wydaje mi się żebyś miał kłopoty z siódemką. A czy właz nie miał zawiasów na zewnątrz? Oczywiście zawiasy były na zewnątrz. Na razie ich niema bo czekam aż dotrą zamówione zawiasy fototrawione. Łby śrub od "schowanych" zawiasów i boczne wizjery i chyba będzie wszystkoDodałem jeszcze 8 śrub wokół otworów strzelniczych.Tak na szybko licząc wychodzi że na wieży założyłem około 80 nowych śrub. Zawias po lewej jest do poprawy na tym zdjęciu zauważyłem, że jest krzywo. Mam jeszcze pytanie związane z miejscem na opcjonalne montowanie anteny (zaznaczone na czerwono). Czy tu nie powinno być jakiejś zaślepki bądź wzmocnienia na antenę? Jakoś nie mogę się dopatrzyć na zdjęciach. Zabrałem się za kadłub. Tu będzie cięższa przeprawa ze śrubami. Na pierwszy ogień poszły żaluzje. Trochę nie przemyślałem sprawy i pospieszyłem się robiąc pierwsze z polistyrenu. Drugie wykonałem z odpadków ramki od blaszek foto i stelaża z zastawu Abera. Niestety zestaw blaszek jest dedykowany pod wyrób Mirage'a więc same żaluzje są za wąskie a stelaż jak widać na zdjęciach jest za krótki. Dlatego pierwsza i ostatnia żaluzja jest wklejona oddzielnie. Teraz muszę jakoś sprytnie bez dewastacji płyty silnikowej wyciąć pierwszą żaluzje i wkleić w to miejsce wykonaną z blaszek. Tyle na dziś pozdrawiam Marcin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 4 Lutego 2012 Share Napisano 4 Lutego 2012 Marcin, obowiązkowo zanim go całkowicie poskładasz będziesz musiał go dobrze sfotografować z każdej strony jako dokumentację. Ją na pewno będę opierał się na twoim warsztacie, a fajnie by było mieć dostęp do zdjęć bardziej dokładnych co i jak. Nie koniecznie dawaj je w wątku, ale ją chętnie poproszę na maila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 4 Lutego 2012 Share Napisano 4 Lutego 2012 Tu masz odpowiedź: W praktyce występowało bodajże tylko zamocowanie anteny na podstawie z przodu niszy (w osi wieży). Oczywiście, radiostację i antenę montowano na danym czołgu lub nie - w obu przypadkach niewykorzystane otwory na śruby zabezpieczano śrubami o łbach stożkowych, a otwory na istalację dwuczęściową zaślepką (góra - dół, części skręcane śrubą). Nie czytamy JSJ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 4 Lutego 2012 Share Napisano 4 Lutego 2012 Widzę, że dobrze Ci idzie. Mam tylko jedno "ale". Nie podoba mi się szpachlówka i rysy. Może to zniknie po pomalowaniu ale teraz wygląda to amatorsko. Zwłaszcza w stosunku do zakupu nitów itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 4 Lutego 2012 Autor Share Napisano 4 Lutego 2012 Witam! Widzę, że dobrze Ci idzie.Mam tylko jedno "ale". Nie podoba mi się szpachlówka i rysy. Może to zniknie po pomalowaniu ale teraz wygląda to amatorsko. Zwłaszcza w stosunku do zakupu nitów itp... Nie wiem co jest takiego amatorskiego w stosowaniu szpachli? Dziś zakończyłem walkę z żaluzjami. Myślę, że są do zaakceptowania. Niestety siatki z zestawu Abera nie pasują wiec po raz kolejny trzeba było improwizować. Siatki które wykonałem z dostępnych materiałów nie za bardzo mi pasują. Na bocznych ściankach przedziału silnikowego (jeszcze nie wklejone) zeszlifowałem wypukłe drzwiczki inspekcyjne i wyryłem ich obrys. Na kadłub psiknąłem warstwę podkładu, celem namierzenia ewentualnych niedociągnięć szlifierskich przed założeniem wszystkich brakujących śrub. Poniżej kilka fotek z dzisiejszych postępów.. [/url Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 4 Lutego 2012 Share Napisano 4 Lutego 2012 Nie wiem co jest takiego amatorskiego w stosowaniu szpachli? Odp: Nic. Fajnie budujesz ten model ale jak widzę takie krzywe linie podziału i te rysy od papieru ściernego... to coś mi się nie zgadza. Przy ryciu lini podziału wystarczy użyć linijki... Rysy można usunąć drobniejszym papierm ściernym i na koniec potrzeć wykałaczką. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.