Skocz do zawartości

Mig-29


marcinw49

Rekomendowane odpowiedzi

W moim egzemplarzy kupowanym na allegro brakuje wkładki z planami (pewnie poprzedni właściciel też był modelarzem ;) ), ale jak chcesz dobrą, wyczerpującą monografię MiG-29 to polecam dwa pierwsze (pierwsze w ogóle) numery "Lotnictwa Wojskowego": 1/1998 i 2/1998. Świetna, dwuczęściowa monografia z naprawdę dobrymi rysunkami technicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłubię GWH i coś mi się nie podoba. Za wlotami powietrza w górnej części kadłuba jest "takie coś" zaznaczone na czerwono:

MiG29nrb111gora_zps7505e0d5.jpg

 

A GWH dało taką kratkę:

l4813c_zps6f4b21a0.jpg

Rozumiem, że to trzeba zrobić samemu zamiast tej kratki? Ma ktoś zbliżenie tego fragmentu?

 

Poza tym na niebiesko zaznaczyłem wyrzutnie flar, które w 111 są gładkie. Jeśli dam te części z dziurkami, to będzie źle, czy latali tak i tak (części wymienne/osłony)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

http://lotniczapolska.pl/Nastepne-trzy-MiGi-29-maja-patronow,33912

Wolontariusze Fundacji Historycznej Lotnictwa Polskiego przygotowali niespodziankę na święto 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim oraz „Dni z Wojskiem Polskim”. Następne trzy myśliwce MiG-29, które w ostatnich miesiącach przeszły modernizację w Wojskowych Zakładach Lotniczych numer 2 w Bydgoszczy, dostały swoich patronów – bohaterów Eskadr Kościuszkowskich sprzed lat.

 

Na ogonach samolotów pojawiły się portrety:

 

kpt. pil. Wojciecha Januszewicza – ostatniego dowódcy 111 Eskadry Myśliwskiej od 2 września 1939 roku, bohatera walki z czterema Messerschmittami 110 nad Zielonką. Kapitan zginął w Bitwie o Anglię. Pisze o nim Marek Rogusz w biografii pilota pt. „Parę minut życia”, która dostępna będzie w Mińsku Mazowieckim na stoisku Lotniczego Magazynu Historycznego „Gapa”;

 

mjr. pil. Bolesława Drobińskiego – asa myśliwskiego, dowódcy 303 Dywizjonu Myśliwskiego im. Tadeusza Kościuszki, adiutanta Ministra Obrony Rządu RP w 1944 roku;

 

płk. pil. Witolda Łokuciewskiego – uczestnika wojny obronnej w 1939 roku, walk we Francji w 1940 roku, asa myśliwskiego, ostatniego dowódcy Dywizjonu 303. Pułkownik był jednym z niewielu pilotów Polskich Sił Powietrznych przeszkolonych po wojnie na samoloty odrzutowe, szefem pilotów Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, attache wojskowym w Ambasadzie PRL w Londynie. Jego frapującą biografię pt. „TOLO – muszkieter z Dywizjonu 303” autorstwa Bożeny Gostkowskiej można znaleźć na półkach księgarskich od 2007 roku, a wspomnienia pilota wkrótce ukażą się w serii „Zapomniani Bohaterowie”, wydawanej przez Fundację Historyczną Lotnictwa Polskiego.

 

Wolontariuszom został do pomalowania już tylko jeden z mińskich MiG-ów-29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://lotniczapolska.pl/Nastepne-trzy-MiGi-29-maja-patronow,33912
Wolontariusze Fundacji Historycznej Lotnictwa Polskiego przygotowali niespodziankę na święto 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim oraz „Dni z Wojskiem Polskim”. Następne trzy myśliwce MiG-29, które w ostatnich miesiącach przeszły modernizację w Wojskowych Zakładach Lotniczych numer 2 w Bydgoszczy, dostały swoich patronów – bohaterów Eskadr Kościuszkowskich sprzed lat.

 

Na ogonach samolotów pojawiły się portrety:

 

kpt. pil. Wojciecha Januszewicza – ostatniego dowódcy 111 Eskadry Myśliwskiej od 2 września 1939 roku, bohatera walki z czterema Messerschmittami 110 nad Zielonką. Kapitan zginął w Bitwie o Anglię. Pisze o nim Marek Rogusz w biografii pilota pt. „Parę minut życia”, która dostępna będzie w Mińsku Mazowieckim na stoisku Lotniczego Magazynu Historycznego „Gapa”;

 

mjr. pil. Bolesława Drobińskiego – asa myśliwskiego, dowódcy 303 Dywizjonu Myśliwskiego im. Tadeusza Kościuszki, adiutanta Ministra Obrony Rządu RP w 1944 roku;

 

płk. pil. Witolda Łokuciewskiego – uczestnika wojny obronnej w 1939 roku, walk we Francji w 1940 roku, asa myśliwskiego, ostatniego dowódcy Dywizjonu 303. Pułkownik był jednym z niewielu pilotów Polskich Sił Powietrznych przeszkolonych po wojnie na samoloty odrzutowe, szefem pilotów Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, attache wojskowym w Ambasadzie PRL w Londynie. Jego frapującą biografię pt. „TOLO – muszkieter z Dywizjonu 303” autorstwa Bożeny Gostkowskiej można znaleźć na półkach księgarskich od 2007 roku, a wspomnienia pilota wkrótce ukażą się w serii „Zapomniani Bohaterowie”, wydawanej przez Fundację Historyczną Lotnictwa Polskiego.

 

Wolontariuszom został do pomalowania już tylko jeden z mińskich MiG-ów-29

Ja jestem za tym by na ostatnim 29-ym uwiecznic zmarlego tragicznie w wypadku Roberta Kozaka bylego dowodce eskadry... Do kogo mam sie zwrocic z oficjalna propozycja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłubię GWH i coś mi się nie podoba. Za wlotami powietrza w górnej części kadłuba jest "takie coś" zaznaczone na czerwono:

MiG29nrb111gora_zps7505e0d5.jpg

 

A GWH dało taką kratkę:

l4813c_zps6f4b21a0.jpg

Rozumiem, że to trzeba zrobić samemu zamiast tej kratki? Ma ktoś zbliżenie tego fragmentu?

 

Poza tym na niebiesko zaznaczyłem wyrzutnie flar, które w 111 są gładkie. Jeśli dam te części z dziurkami, to będzie źle, czy latali tak i tak (części wymienne/osłony)?

Mozesz dac te czesci jak to napisales z dziurkami poniewaz sa to wyrzutniki flar i nawet na pozach ich uzywaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki mikele... A mam jeszcze prosbe czy mogls bys mi podpowiedziec kolor goleni podwozia, wnek oraz oslon? Ew jakie numery farb? Bylbym szalenie wdzieczny :-) Bede robil MIGa-29 nr 56 z godlem na plecach i sylwetkami na statecznikach pionowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcje z GWH i Eduarda podają kolor szary Gunze C308 (FS 36375). Ja bym nieco dodał jakiś błękitny do mieszanki, ale w małej proporcji (9:1 czy coś koło tego) bo na moim politechnicznym 29tym widać lekko niebieskawy odcień. Jak nie zapomnę to zrobię jutro foto.

 

A to z dziś. Piękna tęcza na RD-33

 

2014-05-13-1111_zps91a69570.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golenie są w tym samym kolorze co wnęki. Piasty kół i kilka drobnych agregatów na zielono, przewody we wnękach podwozia głównego na ciemnoniebiesko, gładzie trzonów amortyzatorów i siłowników na chrom, przewód paliwowy w lewej wnęce na żółto i masz całą kolorystykę podwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podpieralem sie kolorystyka najnowszej 114-tki po modernizacji ktory byl wystawiony na statyce na dniach z wojskiem polskim... Wneki sa tak jak mowisz ale golenie sa ciemno szare... Ja chce robic 56-tke ktora jest przed modernizacja ale wersje bez szachownic na gornych powierzchniach skrzydel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę nie mylić modernizacji z remontem. Płatowiec przy modernizacji nie jest malowany. Co do 114 to golenie są w klasycznym kolorze szaroniebieskie tak samo jak belki uzbrojenia (aczkolwiek niektóre są szare). W mińsku też takie były.

DSC_3813.jpg

DSC_3806.jpg

 

tu masz podwozie 114 z bliska

DSC_9726.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.