Jump to content
marcinw49

Mig-29

Recommended Posts

Tajemnica była że hoho Po co było w ogóle o tym wspominać? Szkoda, że tak wyszło...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem teraz pierwszy raz na tamtejszym lotnisku i nie żałuję. Bardzo fajna impreza.

Na wystawie statycznej był między innymi "4110" i tu nasunęło mi się pytanie. O ile się nie mylę, Niemcy modernizowali swoje egzemplarze do wariantów G i GT. Czy po przejęciu od Niemców zmienialiśmy te samoloty do swojego standardu czy odwrotnie, nasze samoloty modernizowano na wzór niemieckich do standardów NATO? Jakie prawidłowo nosi teraz oznaczenie wyżej wymieniony samolot? MiG-29GT czy MiG-29UB?

Share this post


Link to post
Share on other sites
No właśnie się zastanawiałem po co ta szopka z pokazywaniem wizji artystycznych zamiast po prostu okazjonalnie pomalowanego samolotu...

 

Cóż, w Malborku jest w tej sprawie taki "beton", że nie zdziwię się jeżeli żadnego malowania nie będzie. Jak ma powstać malowanie samolotu latającego, jeżeli aby przemalować strasznie wyglądającego limka (co rzuca się w oczy każdemu miłośnikowi lotnictwa!) potrzebna jest zgoda dowódcy, której oczywiście nie ma. Są projekty, jest nawet osoba prywatna gotowa płacić za przemalowanie i wielu "lobbujących" u góry, ale w Malborku to nie przejdzie...

Byłem teraz pierwszy raz na tamtejszym lotnisku i nie żałuję. Bardzo fajna impreza.

Na wystawie statycznej był między innymi "4110" i tu nasunęło mi się pytanie. O ile się nie mylę, Niemcy modernizowali swoje egzemplarze do wariantów G i GT. Czy po przejęciu od Niemców zmienialiśmy te samoloty do swojego standardu czy odwrotnie, nasze samoloty modernizowano na wzór niemieckich do standardów NATO? Jakie prawidłowo nosi teraz oznaczenie wyżej wymieniony samolot? MiG-29GT czy MiG-29UB?

Niemieckie maszyny były w dwóch standardach. Zwykły i bogatszy. Prace po przekazaniu wiązały się z wyrównaniem poziomu wyposażenia poszczególnych egzemplarzy. Nasze modernizowaliśmy począwszy od 2000 roku do "standardu natowskiego". Po pozyskaniu maszyn od Niemców nie wykonywano prac "modernizacyjnych" na posiadanych egzemplarzach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemieckie maszyny były w dwóch standardach. Zwykły i bogatszy. Prace po przekazaniu wiązały się z wyrównaniem poziomu wyposażenia poszczególnych egzemplarzy. Nasze modernizowaliśmy począwszy od 2000 roku do "standardu natowskiego". Po pozyskaniu maszyn od Niemców nie wykonywano prac "modernizacyjnych" na posiadanych egzemplarzach.

 

Tak eufemistycznie brzmi,, wyrownanie,, po prostu zdjeli z samolotow to czego nie było u nas np wycieli instalacje dodatkowych zbiornikow podskrzydłowych . Zrobili ,choc tego slowa nie lubie, downgrade i tyle ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
A jakie oznaczenie noszą według naszej teraźniejszej nomenklatury? GT czy UB?

 

szparki GT

bojówki G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki :)

Pytałem, bo przeglądając zdjęcia poniemieckiego "4110" na różnych forach i portalach spotkałem się z różnymi oznaczeniami. Część podpisuje go jako GT a część jako UB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czas na pytanie laika: czy Migi-29 (i Suki też) latają na DOL? Czy to już nie ta moda?

 

Pozdrawiam,

JK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Od 2003 nie latają. Choć ostatnio "coś" się ruszyło w temacie...

 

Jakiś namiar na to "coś"? Gazety? Internet? Jestem ciekaw czy dalej "zamykają drogi, bo samolot"

 

Pozdrawiam,

JK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie, ile tych odcinków drogowych nadaje się jeszcze do użytku. Nie wiem na ile są to informacje prawdziwe/aktualne, ale wikipedia podaje, że tylko jeden jest aktualnie czynny. Wątpię, by wojsko samo sfinansowało naprawy, a gminy pewnie też nie będą chciały inwestować w coś takiego.

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Drogowy_odcinek_lotniskowy

 

Może jakimś rozwiązaniem byłoby przystosowanie odcinków nowych autostrad (a może już podczas budowy przewidziano taką ewentualność?), ale tu też zapewne sprawa może rozbić się o koszty przystosowania, zamknięcia, ewentualnych odszkodowań dla operatorów itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego, takie ćwiczenia określałbym jedynie jako "prestiżowe" dla pewnych osób. Sieci DOLi nie ma faktycznie. Chyba tylko Kliniska są w jako takim stanie. Inna sprawa, to pojawiające się pogłoski o przystosowywaniu któregoś z DOLi pod F-16, a raczej jego uzbrojenie i wyposażenie (uzbrojenie w bieżącą wodę itp. ). Pożyjemy zobaczymy. W naszych SP od słowa do czynu daleka droga...

To tak kończąc Of-top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biorąc pod uwagę stan niektórych autostrad to moze nie najlepszy pomysł by wracac do dol-i. Pamietam , że gdy mieszkalem na śląsku to A4 miala średnią predkosc 70-80km/h bo ciągle remonty były

Swoja drogą jednak szwedzi chyba nigdy nie odeszli od dol-i i jakos sobie radzą. Ciekawe jakby wytrzymały nasze f-16 takie " brudne ochydne pasy startowe" juz widzę tych szwejkow machajacymi miotelkami po kazdym powiewie wietrzyku.

Nie to co mig-29 , zamknięte wloty i jazda....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Biorąc pod uwagę stan niektórych autostrad to moze nie najlepszy pomysł by wracac do dol-i. Pamietam , że gdy mieszkalem na śląsku to A4 miala średnią predkosc 70-80km/h bo ciągle remonty były

A co ma piernik do wiatraka ???

 

DOL - jest zamykany dla ruchu samochodowego i rządzi się prawami lotniskowymi. Za dobrych czasów wszędzie mogły być dziury ale nie na DOL. Za te odcinki odpowiedzialnymi byli wojewodowie a spaść ze stołka o głupią dziurkę nikomu nie było w smak więc pilnowali. Dziś hmmm - wszystkim się zajmują tylko nie obronnością bo to nikomu dziś nie jest potrzebne - AMERYKANIE nas obronią tak jak w 39 roku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat A4 swojego czasu była oczkiem w głowie ówczesnych władz ,a jednak do tej pory nie jest to autostrada taka jaką być powinna,może właśnie dlatego, że jak piszesz nie była przeznaczona jako DOL to były i są na niej "dziurki".

 

A w `39 mieli nas chyba bronić Anglicy i Francuzi woli ścisłości i jak im poszło wszyscy wiemy. Myślę ,że w razie "W" tak samo "pomogą" nam "farmerzy".

 

Sorki za dywagacje nie w temacie MIG-29.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akurat A4 swojego czasu była oczkiem w głowie ówczesnych władz ,a jednak do tej pory nie jest to autostrada taka jaką być powinna,może właśnie dlatego, że jak piszesz nie była przeznaczona jako DOL to były i są na niej "dziurki".

 

A w `39 mieli nas chyba bronić Anglicy i Francuzi woli ścisłości i jak im poszło wszyscy wiemy. Myślę ,że w razie "W" tak samo "pomogą" nam "farmerzy".

 

Sorki za dywagacje nie w temacie MIG-29.

 

 

Jakich władz ??? nie przesadzaj liczyły się kilometry a nie jakość i tak jest do dzisiaj ( mieszkam 3 km od niej ). Żaden km naszych autostrad ( nie licząc A2 koło Wrześni ale to za komuny budowali ) na dzień dzisiejszy nie jest DOLem. Zobacz co dziś dzieje się z dawnymi DOLami - obraz nędzy i rozpaczy.

 

Oczywiście Ameryka nas nie miała bronić w 39 roku - to taka przenośnia - analogia do tamtych czasów. Może by nas i obronili wówczas ale nie mieli Hercules-ów

Share this post


Link to post
Share on other sites

114dw.jpg

 

114 krótko po wizycie w Izraelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiej wizycie? przeciez nas tam nie było ciekawe kto je pilotowal swoja droga bo ponoć z informacji pisanej wynika,że nie polacy....ciekawe komu niby je dali więc....ale to tamet poruszany i chyba nie pora i miejsce na to...

 

 

Swoją drogą na tym zdjęciu lepiej widac zamalowane znaki izraelskiego dywizjonu na usterzeniu pionowym niz zamalowane polskie znaki i numery na znanych zdjęciach z pobytu w miejscu gdzie nas nie było

 

Dla porównania

 

 

 

http://www.oocities.org/zkrisher/photfram.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

No przecież IDF musiało się nauczyć jak z nim walczyć, więc wakacje w ciepłych krajach to to nie były. ;)

 

Ciekawe, czy choć SP nie dołożył do tej bratniej pomocy, bo zarobku to bym się raczej nie spodziewał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W instrukcji Eduarda kolor wnęk podwozia/goleni to Gunze H308 ( FS36375 ), na pewnym forum znalazłem informację, że FS36320 jest prawidłowy (tj. Pactra A41) ale oba kolory wydają mi się błędne. W rzeczywistości ten kolor jest raczej niebieskawo-szary. Pamięta ktoś jaki kolor jest najbardziej odpowiedni ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bez godeł na grzbiecie i statecznikach pionowych... ( regulamin! )
A czy kiedy '15' dostanie szachownice, to godło Kościuszkowskie na grzbiecie zniknie ?
na remoncie wykonywana jest m.in. nowa powloka lakiernicza i nie sadze by WZL namalowalo poprzednia grafike - obym się mylił

Na bank nie dostanie, bo przy ostatniej mojej wizycie WZL-2 pytałem o to i powiedziano mi, że oni malują regulaminowo i godła to nie ich działka.

Nie odkrywajcie na nowo ameryki. Wiadomym jest, że samoloty po odświeżeniu powłoki lakierniczej nie dostaje godeł w WZL tylko jednostce. Jak sobie wyobrażacie malowanie ich przez zakład remontowy, gdy teraz robi to zaledwie kilka osób mających o tym pojęcie? Nie rozumiem tego zdziwienia.

Zresztą 115 dopiero co "wyszedł" z WZL, więc trochę polata z godłem. W Bydgoszczy jest teraz chyba 15, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Czy godło zniknie? Pewnie tak. Czy to dobrze?

Gentelmans, jeśli są to samoloty bojowe (a póki co, Migi-29 za takie są uważane), to sorry, ale malowania a'la papuga jest nie na miejscu. I nie ma znaczenia jak bardzo zasłużonym osobom malowanie takie jest poświęcone. Jedna maszyna, nazwijmy ją "pokazowa" OK, ale nie wszystkie. Rozumiem, małe godła eskadr, ale "malowanki" na całych samolotach? Tylko okazyjne, na krótko.

Pozdrawiam

AMO

Jednym za mało malowań okazjonalnych, drugim za dużo. Zauważ, pstrokate są tylko 15 i 56. Pozostałe wykonane są w odcieniach szarości (prócz syrenki, która także mogła być namalowana takim sposobem) i tragedii nie ma. Idąc tym tropem panowie z US Navy już dawno postradali rozumy. Jak nie Hi- to Lov-visibility na każdej maszynie.

Biorąc pod uwagę zapóźnienie technologiczne naszych MiG-29, wynikające z braku porządnej modernizacji, śmiem wątpić aby jakiekolwiek super-kamo im pomogło...

I na koniec mały off-top:

ps. Czarna Su-22UM3K 305 nie jest już czarna, widziałem na własne oczy, tylko zdjęć zabronili robić, bo tajne

To jak z tą 305? Zabronili Ci zrobić zdjęcie nielota, którego można obfotografować na festynie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ps. Czarna Su-22UM3K 305 nie jest już czarna, widziałem na własne oczy, tylko zdjęć zabronili robić, bo tajne

To jak z tą 305? Zabronili Ci zrobić zdjęcie nielota, którego można obfotografować na festynie?

 

A łaził za nami taki jeden gorliwy strażnik tajemnicy wojskowej, co Pan zrobisz jak Pan nic nie zrobisz ;) Nie trzeba być mundurowym, żeby być trepem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak przy okazji moralezzowego wątku budowy UB nr 28 pewne zdjęcie przykuło mą uwagę.

0409200008.jpg

Dlaczego? Zwróćcie uwagę na górną powierzchnię skrzydeł w okolicy końcówek. Są tam ślady jakby zamalowano jakieś oznaczenia - szachownice?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.