marcinw49 Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Poszukuję dokładnego malowania ( np.zdjęcia, schemat na rzucie ) górnych powierzchni samolotu Mig 29 UB z 1 ELT o numerze taktycznym 15. Ale w NATO-wskim malowaniu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Czesc Marcin. Zobacz na : http://www.astercity.net/~karol1/kamuflaze.html a dokladnie na : http://www.astercity.net/~karol1/kam24.jpg Sam to kiedys tam dosylalem. Polecam cala stronke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinw49 Posted September 9, 2006 Author Share Posted September 9, 2006 Dzięki za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saj4 Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Samolot o tym konkretnym numerze stacjonuje w Mińsku Mazowieckim. Kto na nim latał ?? Chmm, ciekawe pytanie Bo pewnie kilka osób się przez niego przewinęło ;) Co do fotek, to zdjęcia któregokolwiek samolotu (mam tu na myśli MIG`a 29) z Mińska powinny być pomocne. Wiem że napewno w dziale WALKAROUND są fotki co prawda z 41ELT, a może też i z mińska. W każdym razie poszukaj na Tym że forum Pozdrawiam !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Tu masz zdjecia dwoch samolotow z Minska: viewtopic.php?p=63999#63999 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 Poszukaj jeszcze fotek na www.lotnictwo.net Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toyo Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 71 czy 77? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellvis Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 http://www.mosr.sk/index.php?page=24&type=news&id=24&method=main&art=7104 Widzieliscie jakie ładne pikselki strzelili Słowacy na swoich migach po modernizacji? Może koledzy robiący modele na zimowy konkurs sie skuszą, chociaż troche zabawy przy maskowaniu zapewne będzie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted December 24, 2007 Super Moderator Share Posted December 24, 2007 Oj, wiele zabawy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Witam. Szukam schematu malowania obecnego, albo zdjęć na podstawie których mógłbym sobie odtworzyć rozkład plam kauflazowych Miga-29 nr boczny 89 z 1 elt. Posiadam trochę zdjęć tej maszyny ale większośc to zdjęcia lewej strony. Potrzebuję prawą stronę i górę. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas HS Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Poszukam wieczorem na dysku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Hej Lucas HS znalazłeś coś? Ja przegooglowałem internet i poza zdjęciami nie mam nic. Jak nie odtworzę schematu to trudno, zrobię nr 105. Do niego mam wszystko. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas HS Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Oj sorki. Zapomniałem z tego wszystkiego, już szukam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas HS Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Sprawdź tu, co prawda 89 tu nie ma, ale 89 pewnie miał schemat taki sam jak wiele innych MiGuni z 1 elt. musisz się tego dowiedzieć. Mam też schemat 56'óstki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Ok. Nie ma problemu, 89 mnie zainteresował bo ma taki fajny wzorek na osłonie radaru. Brakuje mi tylko zdjęcia z góry Pozdrawiam http://lotnictwo.net/foto.php?id=132849 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas HS Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Daj mi czas do jutra ok? Poszukam czegoś, skoro już wiem jak ten kamuflaż wygląda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tees Posted July 27, 2008 Share Posted July 27, 2008 Witajcie. Trochę czasu mineło od ostatniego postu w tym temacie i niewiem czy już poradziłeś sobie w kwesti malowania miga ale ja wczoraj przypadkowo znalazłem fotki 89tki . Podaje linki do zdjęć, może sie przydadzą: http://www.paulnann.com/Location.asp?Location=Malbork&ImageRef=pn_w7695.jpg http://www.paulnann.com/Location.asp?Location=Malbork&ImageRef=pn_w8087.jpg http://www.paulnann.com/Location.asp?Location=Malbork&ImageRef=pn_w8089.jpg Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted July 27, 2008 Share Posted July 27, 2008 Dzięki za zdjęcia, przydadzą się, schemat już rozpracowałem( pomogli koledzy z http://forum.31blot.mil.pl/) Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujo Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Witam, po raz pierwszy na forum zresztą . Powoli przymierzam się do zrobienia modelu Miga 29 w 48, i mam kilka pytań - może ktoś mi pomoże. Planuję zrobić samolot stojący na ziemi, z wyłączonymi silnikami, otwartą kabiną i podwieszonym uzbrojeniem. Czy w takiej sytuacji mam robić jakieś modyfikacje do modelu? Chodzi mi o to, ze np. Hornet ma wtedy zazwyczaj wychylone klapy, F-14A jedną dyszę otwartą drugą zamkniętą, itp. Jak jest z 29 - czy coś na nim trzeba otworzyć / zamknąć / wychylić? Czy jest tu jakiś odpowiednik RBF - coś co trzeba zdjąć przed lotem? Chodzi mi oczywiście o polskie maszyny - jeśli to robi różnicę. Czy gdzieś jest do zdobycia numer Aeroplanu o tym samolocie? Komplikacją jest to, że mieszkam za granicą a rodzinka w kraju jakby średnio skora do pomocy... Wujo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek g. Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 generalnie to nie ma co zmieniać w takiej konfiguracji modelu jaki chcesz zbudować. Ewentualnie możesz obciąć lotki i wkleić je ponownie odchylone do góry o ok. 4-5 stopni, takie ustawienie (neutralne) lotek jest charakterystyczne dla MiG-29. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tees Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Jeśli stoi na CPP to zrób zamknięte wloty powietrza do silników. Przydało by się też zrobić statyczne ugięcie opon. NIezadurze, tak tylko podkreśl spłaszczenie. Kabine zrobiłbym zamkniętą bo jak sam wspomniałeś , będzie uzbrojony i broń boże nierób otwartych luków awioniki w tym przypadku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saj4 Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Już pędzę z pomocą. 1. Jeżeli samolot ma stać na ziemi, to jak wspomniał kolega tees zamknięte wloty powietrza, dolne jak i górne. Ponieważ obydwa są sterowane mechanicznie i kiedy nie ma przepływu powietrza są zamknięte. 2. Dysze na rozwarciu 3. Spłaszczenie opon konieczne 4. Ponieważ model ma kilka "bubli", np lotki są w płaszczyźnie płata a w oryginale są odchylone w górę o około 5 stopni, proponuje je wyciąć i wkleić spowrotem wychylone o ten kąt. Skrzydło po sklejeniu połówek jest za grube (powierzchnia spływu), ale tutaj papierek ścierny i szlifowanie załatwia sprawę (przed sklejeniem połówek). Broń boże nie rób wychylonych klap na postoju, bo one opadają same ale dopiero wtedy, gdy układ hydrauliczny po długim postoju i bezczynności traci ciśnienie. To samo tyczy się hamulca aerodynamicznego. Otwarte podwozie = zamknięty hamulec. Możesz natomiast zrobić opadnięte stery poziome, często technicy popychają drążek do przodu aby stery opadły. Tylko w takim przypadku nie zapomnij "popchnąć" drążka w swojej kabinie. 5. Jeżeli chcesz zrobić samolot z uzbrojeniem, to proponuje zamknąć kabinę i nie otwierać żadnych luków z awioniką. Uzbrojony samolot zazwyczaj stoi w parze dyżurnej pozamykany na amen ;) 6. Co do RBF to jest takie coś. Rakiety mają, na rurce Pitota, często wloty są zakryte (górne i dolne). Swoją drogą Eduard ma w swojej ofercie zamknięcia wlotów, drabinki i klocki pod koła. Proponuje też zdobyć jakieś zestawy waloryzacyjne, ponieważ model ACADEMY (zakładam że taki właśnie zakupisz) nie jest ideałem odwzorowania Pozdrawiam !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujo Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Dziękuję bardzo za podpowiedzi! Zwłaszcza te lotki mnie zdziwiły - na pewno bym tego sam nie zauważył . Zestaw Academy już mam, podobnie jak wnętrze PARTa i R-27 Kazana. Ze względu na te ostatnie nie bardzo chciałem robić scenkę "para dyżurna", bo kombinowałem, że tak normalnie dyżurne miałyby u nas tylko R-60? To oczywiście niczym nie poparty domysł - może jestem z natury pesymistą ;). Z dyszami nie jestem pewien co zrobić - założyć na nie pokrywy, czy kupić zestaw Edka (ten ostatni kosztuje w sumie tyle co dysze PARTa albo Airesa, a daje też jakieś inne duperele). Pomyślę. Trochę mnie zasmuciła zamknięta owiewka - ale z drugiej strony nie musiałbym sie wtedy martwić o fotel, który w zestawie jest bardzo toporny. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Wujo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saj4 Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Z reguły w parze dyżurnej uzbrojenie jest takie: Samolot 1 2x R60 Samolot 2 2x R73 Rzadko kiedy widuje żeby podwieszali R27, nie wiem z jakich względów... Co do pokryw, to można samemu sobie zrobić pokrywy na dysze tylne (kawałek plastiku, suwmiarka, cyrkiel i hura). Co do przodu to często nie są zakrywane metalowymi nakładkami, a po prostu że tak napisze "szmatą". A może zrobisz samolot na postoju, ale na jakiejś wystawie, wtedy tylko dorób stojaczki pod rakiety, które wyeksponujesz przed samolotem. I masz załatwiony problem otwartej kabiny ;) bo zazwyczaj na wystawach mają pootwierane kabiny ;) i przystawioną drabinkę żeby ciekawski mógł zajrzeć. EDIT Ach i zapomniałem wyjaśnić lotki ;) są wychylone, ponieważ skrzydło ma ujemny wznios ;) czyli opada sobie na boki zgodnie z ich zwężaniem i w tył zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza ;) EDIT 2 W dziale WALKAROUND jest masa fotek migów 29 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 ...Rzadko kiedy widuje żeby podwieszali R27, nie wiem z jakich względów... Głowy nie dam sobie uciąć, ale najprawdopodobniej wynika to z przepisów mówiących, że po starcie pary dyżurnej niezbędna jest wzrokowa identyfikacja celu, a w takim przypadku ewentualne późniejsze zastosowanie rakiet średniego zasięgu byłoby bezcelowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.