Jump to content
marcinw49

Mig-29

Recommended Posts

Poszukuję dokładnego malowania ( np.zdjęcia, schemat na rzucie ) górnych powierzchni samolotu Mig 29 UB z 1 ELT o numerze taktycznym 15. Ale w NATO-wskim malowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samolot o tym konkretnym numerze stacjonuje w Mińsku Mazowieckim. Kto na nim latał ?? Chmm, ciekawe pytanie Bo pewnie kilka osób się przez niego przewinęło ;) Co do fotek, to zdjęcia któregokolwiek samolotu (mam tu na myśli MIG`a 29) z Mińska powinny być pomocne. Wiem że napewno w dziale WALKAROUND są fotki co prawda z 41ELT, a może też i z mińska. W każdym razie poszukaj na Tym że forum Pozdrawiam !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukaj jeszcze fotek na www.lotnictwo.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Szukam schematu malowania obecnego, albo zdjęć na podstawie których mógłbym sobie odtworzyć rozkład plam kauflazowych Miga-29 nr boczny 89 z 1 elt. Posiadam trochę zdjęć tej maszyny ale większośc to zdjęcia lewej strony. Potrzebuję prawą stronę i górę.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Lucas HS znalazłeś coś? Ja przegooglowałem internet i poza zdjęciami nie mam nic. Jak nie odtworzę schematu to trudno, zrobię nr 105. Do niego mam wszystko.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj sorki. Zapomniałem z tego wszystkiego, już szukam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź tu, co prawda 89 tu nie ma, ale 89 pewnie miał schemat taki sam jak wiele innych MiGuni z 1 elt. musisz się tego dowiedzieć. Mam też schemat 56'óstki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj mi czas do jutra ok? Poszukam czegoś, skoro już wiem jak ten kamuflaż wygląda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie.

Trochę czasu mineło od ostatniego postu w tym temacie i niewiem czy już poradziłeś sobie w kwesti malowania miga ale ja wczoraj przypadkowo znalazłem fotki 89tki . Podaje linki do zdjęć, może sie przydadzą:

http://www.paulnann.com/Location.asp?Location=Malbork&ImageRef=pn_w7695.jpg

http://www.paulnann.com/Location.asp?Location=Malbork&ImageRef=pn_w8087.jpg

http://www.paulnann.com/Location.asp?Location=Malbork&ImageRef=pn_w8089.jpg

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, po raz pierwszy na forum zresztą .

 

Powoli przymierzam się do zrobienia modelu Miga 29 w 48, i mam kilka pytań - może ktoś mi pomoże.

 

Planuję zrobić samolot stojący na ziemi, z wyłączonymi silnikami, otwartą kabiną i podwieszonym uzbrojeniem. Czy w takiej sytuacji mam robić jakieś modyfikacje do modelu? Chodzi mi o to, ze np. Hornet ma wtedy zazwyczaj wychylone klapy, F-14A jedną dyszę otwartą drugą zamkniętą, itp. Jak jest z 29 - czy coś na nim trzeba otworzyć / zamknąć / wychylić? Czy jest tu jakiś odpowiednik RBF - coś co trzeba zdjąć przed lotem? Chodzi mi oczywiście o polskie maszyny - jeśli to robi różnicę.

 

Czy gdzieś jest do zdobycia numer Aeroplanu o tym samolocie? Komplikacją jest to, że mieszkam za granicą a rodzinka w kraju jakby średnio skora do pomocy...

 

 

Wujo

Share this post


Link to post
Share on other sites

generalnie to nie ma co zmieniać w takiej konfiguracji modelu jaki chcesz zbudować. Ewentualnie możesz obciąć lotki i wkleić je ponownie odchylone do góry o ok. 4-5 stopni, takie ustawienie (neutralne) lotek jest charakterystyczne dla MiG-29.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli stoi na CPP to zrób zamknięte wloty powietrza do silników. Przydało by się też zrobić statyczne ugięcie opon. NIezadurze, tak tylko podkreśl spłaszczenie. Kabine zrobiłbym zamkniętą bo jak sam wspomniałeś , będzie uzbrojony i broń boże nierób otwartych luków awioniki w tym przypadku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już pędzę z pomocą.

1. Jeżeli samolot ma stać na ziemi, to jak wspomniał kolega tees zamknięte wloty powietrza, dolne jak i górne. Ponieważ obydwa są sterowane mechanicznie i kiedy nie ma przepływu powietrza są zamknięte.

2. Dysze na rozwarciu

3. Spłaszczenie opon konieczne

4. Ponieważ model ma kilka "bubli", np lotki są w płaszczyźnie płata a w oryginale są odchylone w górę o około 5 stopni, proponuje je wyciąć i wkleić spowrotem wychylone o ten kąt. Skrzydło po sklejeniu połówek jest za grube (powierzchnia spływu), ale tutaj papierek ścierny i szlifowanie załatwia sprawę (przed sklejeniem połówek). Broń boże nie rób wychylonych klap na postoju, bo one opadają same ale dopiero wtedy, gdy układ hydrauliczny po długim postoju i bezczynności traci ciśnienie. To samo tyczy się hamulca aerodynamicznego. Otwarte podwozie = zamknięty hamulec. Możesz natomiast zrobić opadnięte stery poziome, często technicy popychają drążek do przodu aby stery opadły. Tylko w takim przypadku nie zapomnij "popchnąć" drążka w swojej kabinie.

5. Jeżeli chcesz zrobić samolot z uzbrojeniem, to proponuje zamknąć kabinę i nie otwierać żadnych luków z awioniką. Uzbrojony samolot zazwyczaj stoi w parze dyżurnej pozamykany na amen ;)

6. Co do RBF to jest takie coś. Rakiety mają, na rurce Pitota, często wloty są zakryte (górne i dolne). Swoją drogą Eduard ma w swojej ofercie zamknięcia wlotów, drabinki i klocki pod koła.

 

Proponuje też zdobyć jakieś zestawy waloryzacyjne, ponieważ model ACADEMY (zakładam że taki właśnie zakupisz) nie jest ideałem odwzorowania

 

Pozdrawiam !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję bardzo za podpowiedzi! Zwłaszcza te lotki mnie zdziwiły - na pewno bym tego sam nie zauważył .

 

Zestaw Academy już mam, podobnie jak wnętrze PARTa i R-27 Kazana. Ze względu na te ostatnie nie bardzo chciałem robić scenkę "para dyżurna", bo kombinowałem, że tak normalnie dyżurne miałyby u nas tylko R-60? To oczywiście niczym nie poparty domysł - może jestem z natury pesymistą ;).

 

Z dyszami nie jestem pewien co zrobić - założyć na nie pokrywy, czy kupić zestaw Edka (ten ostatni kosztuje w sumie tyle co dysze PARTa albo Airesa, a daje też jakieś inne duperele). Pomyślę.

 

Trochę mnie zasmuciła zamknięta owiewka - ale z drugiej strony nie musiałbym sie wtedy martwić o fotel, który w zestawie jest bardzo toporny.

 

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

 

Wujo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z reguły w parze dyżurnej uzbrojenie jest takie:

Samolot 1 2x R60

Samolot 2 2x R73

Rzadko kiedy widuje żeby podwieszali R27, nie wiem z jakich względów...

Co do pokryw, to można samemu sobie zrobić pokrywy na dysze tylne (kawałek plastiku, suwmiarka, cyrkiel i hura). Co do przodu to często nie są zakrywane metalowymi nakładkami, a po prostu że tak napisze "szmatą".

A może zrobisz samolot na postoju, ale na jakiejś wystawie, wtedy tylko dorób stojaczki pod rakiety, które wyeksponujesz przed samolotem. I masz załatwiony problem otwartej kabiny ;) bo zazwyczaj na wystawach mają pootwierane kabiny ;) i przystawioną drabinkę żeby ciekawski mógł zajrzeć.

 

EDIT

Ach i zapomniałem wyjaśnić lotki ;) są wychylone, ponieważ skrzydło ma ujemny wznios ;) czyli opada sobie na boki zgodnie z ich zwężaniem i w tył zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza ;)

EDIT 2

W dziale WALKAROUND jest masa fotek migów 29

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Rzadko kiedy widuje żeby podwieszali R27, nie wiem z jakich względów...

 

Głowy nie dam sobie uciąć, ale najprawdopodobniej wynika to z przepisów mówiących, że po starcie pary dyżurnej niezbędna jest wzrokowa identyfikacja celu, a w takim przypadku ewentualne późniejsze zastosowanie rakiet średniego zasięgu byłoby bezcelowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.