Jump to content

Ciężarówka Renault FU 7.5 z czołgiem R. NC27 1:35


Andrzej Godlewski
 Share

Recommended Posts

skanowanie0012k.jpg

skanowanie0014j.jpg

Ten zestaw testowana w pierwszej połowie 1930 roku .

Transporter czołgowy renault FU był w zasadzie przeznaczony dla czołgów FT-17 ale po sprowadzeniu czołgów Renault NC27 próbowano i z tym czołgiem .

Chciałbym zbudować ten zestaw ale trochę brakuje jeśli chodzi o materiały dotyczące układu jezdnego czołgu .

Stąd i prośba o ewentualną pomoc w materiałach .

pozdrawiam Andrzej.

Link to comment
Share on other sites

Mam parę monografii poświęconych temu tematowy ,plany czołgu ,ale do szczęścia brakuje trochę detali których na zdjęciach nie widać a przy modelu przydało by się je wykonać.

Lubię takie smaczki historyczne i jakoś nie potrafię zrobić modelu z pudełka .

Link to comment
Share on other sites

Toż ta stronka to lektura obowiązkowa dla tych co Wielka Wojna jest tematem zainteresowań.

Czołg powoli ogarniam teraz czas na ciężarówkę , też jest już trochę materiału który pozwoli na wykonanie planów .

Nie mniej dalej szukając materiałów już mogę z grubsza rozrysować ciężarówkę.

http://www.louisrenault.com/index.php/photos/photos-1918-1936/615-vehicules-speciaux-annees-vingt-2-dont-automotrices

W zasadzie już mogę zacząć ciąć model FT 17 i lepić z niego NC27 .

Link to comment
Share on other sites

Temat zaczęty i na chwilę obecną powstały koła do ciężarówki oraz zapoczątkowałem budowę kadłuba renówki .

Najpierw chciałem do tego celu wykorzystać części z FT-17 ale niestety mimo podobieństwa są dość znaczne różnice .

No nic będzie w takim razie drugi Renault FU z FT-17 i tu znalazłem fajne zdjęcie takiego zestawu na moście

pontonowym

skanowanie0013k.jpg

dscf8594m.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Trochę zeszło się na poszukiwaniach materiału ,robota czekała a efekt jest taki że trzeba było mi robić następną ramę.

No ale za to teraz jest wiadomo wszystko w tej materii.

Ostatecznie przyjąłem że zrobię pierwszą wersję FU z 1919 roku oraz wersję z 1925 roku która różniła się nieco od pierwszych Renaultów.

A żeby było ciekawiej to w 1925 roku produkowano już 7 tonową wersję o oznaczeniu MR.

Tak więc jest kolejna zagadka do rozszyfrowania.

Ale to tylko takie moje małe dygresje na ten temat ,a w tak zwanym międzyczasie powstała wersja właściwa Renaulta MR

Oczywiście prace przy czołgu też nieco poszły do przodu .

dscf8639y.jpg

dscf8640x.jpg

dscf8638e.jpg

I oba milusińskie razem

dscf8636b.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mała aktualizacja prac ,pomału do przodu na tyle ile czas pozwala .

Zgrubnie zakończyłem prace przy szoferce ,chłodnicy wody ,przednim zawieszeniu i błotnikach.

Teraz trochę detali , i czas dokończyć pakę ,wykonać najazdy i takie tam różne dupersztyki

dscf8643j.jpg

dscf8645m.jpg

dscf8649b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Czy w rzeczywistości, faktura drewna nie jest nieco zbyt mocno zarysowana ? Być może fotki ją tak podkreślają ?

Tak czy siak - praca imponująca. Z wielką przyjemnością śledzę ten wątek.

Link to comment
Share on other sites

Po oszlifowaniu nieco wytraci na wyrazistości i zapewne trzeba będzie jeszcze trochę porzeźbić.

Na razie w budowie platforma ,też z desek , oraz najazdy dla czołgu.

Chciałbym zrobić scenkę z roz- lub za -ładunkiem .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

A w tak zwanym międzyczasie powstało parę istotnych detali do tego zestawu.

dscf8933a.jpg

Najazdy zostały obnitowane i w zasadzie są już gotowe , będzie to w pierwszy w pełni skończony detal .

dscf8934.jpg

Teraz pasowanie wykonanych elementów i niezbędne poprawki ,bo zawsze jakiś babolek wyjdzie ;o)

dscf8935i.jpg

dscf8945gg.jpg

Aby odpowiednio ustawić najazdy musiałem na szybko skleić renówkę .

Zarówno FT-17 jak i NC27 maja takie same rozstawy gąsienic ale niestety tylko oryginały bo model FT-17 jest nieco szerszy ale dało się to nieco skorygować i teraz oba mieszczą się na podjazdach .

Na razie bez gąsienic ,tylko tak do przymiarki ale za niedługo i ten detal przybędzie

dscf8937m.jpg

dscf8938n.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Pracy ciąg dalszy , sporo detali wykonane ,niektóre części musiałem wykonać od nowa , ale już widać koniec zmagań .

Do wykonania pozostał silnik ,oraz wewnętrzna rama będąca jego obsadzeniem w ramie .

Wykonałem trochę zdjęć obrazujących postęp prac .

VYZ402V.jpg

b82cOfq.jpg

1DtgT8L.jpg

oOdjtyh.jpg

Oraz zbliżenie na kabinę i układ kierowniczy oraz ,platforma z rolkami do kabestanu, chlapaczami i uchwytami z podestami transportowymi .

Drobiazgi ,drobiazgi i jeszcze raz drobiazgi .

FcCLkdJ.jpg

0RoiKcD.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmm, nie wiem co powiedzieć, a raczej napisać. Model będzie prezentował się super, ale z tymi "toczonkami" to żeś chyba lekko przesadził

Link to comment
Share on other sites

Adamie zapewniam Cię że jest ich nawet za mało , ale brnięcie w super szczegóły przedłużyło by budowę modelu o co najmniej parę lat

Z tymi detalami co jest i tak będzie trochę zabawy w formowanie i odlewanie .

Link to comment
Share on other sites

Z tymi detalami co jest i tak będzie trochę zabawy w formowanie i odlewanie .

Ale będziesz miał fun, chociaż ja bym do końca nie nazwał tego zabawą, ale to 35-ka, będzie łatwiej niż przy 72-ce.

Swoją drogą, pomyśl o tych co będą chcieli sklejać, teraz to całe "modelarskie towarzystwo" idzie w kierunku klocków Lego i to w okrojonej wersji. Jak słyszę, że ktoś ma problem z FTF, to już tylko oglądam podłogę i siadam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.