Merten Napisano 16 Maja 2014 Autor Share Napisano 16 Maja 2014 Śledzę z zapartym tchem. Miło mi, że wątek wzbudza zainteresowanie. A dziś jeszcze zdążyłem go zazielenić. O ile w latach 30-tych koleje niemieckie używały ładnego zgniłego-ciemnozielonego koloru, to potem się to odmieniło i przeszli na kolor zdecydowanie bardziej wesołkowato-zjadliwy. Po przeczesaniu niemieckich forum modelarzy kolejowych i stron poradników wyszło na to, że można zastosować Tamiyę XF 70 Dark Green (IJN), czyli jakiś kolor dla marynarki japońskiej? A może to ten, którym malowano myśliwce lotnictwa morskiego? Nieważne. Dodałem do tego 33% lakieru błyszczącego Gunze, bo wagony jednak malowano farbą półmatową. Przy okazji następnych etapów zrobię lepsze fotki, to będzie lepiej widać kolor - aż taki jasny nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 27 Maja 2014 Autor Share Napisano 27 Maja 2014 Forum wprawdzie parę dni poleżało, ale robota nad "barakowozem" nie. Tu prawie skończona armata - 2 cm Flakvierling 38. To oczywiście stara Tamiya, którą kupiłem z oszczędności. W końcu to tylko trochę ponad 20 PLN. Do tego lufy RB, trochę wkładu pracy i da się z tego modelu coś wyciągnąć. No i zrobiony "przedział bojowy" barakowozu, czyli dorobione opuszczane burty, skrzynki na sprzęt i amunicję, klapa wyjściowa dla załogi, itp. Kawał grzmota z tej armaty - zajmuje masę miejsca. Dziś odebrałem jeszcze zwykłego "einlinga" 2 cm Flak 38 Tristara (też dość tani) i nie wiem jeszcze, który ostatecznie stanie na tym wagonie. Zobaczymy po sklejeniu co się lepiej komponuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 29 Maja 2014 Autor Share Napisano 29 Maja 2014 A tak by to wyglądało z armatą pojedynczą 2 cm Flak 38. Jest tu jakby "mniej armaty w armacie" i chyba lepiej się komponuje. Aha! Widać też dorobiony specjalny podeścik, na którym właśnie ustawiano takie armaty na tego typu wagonach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 1 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 1 Czerwca 2014 Oj ślimaczy mi się ten projekt strasznie. Jakaś klątwa nad tym wagonem od początku wisi. Co zrobię, to muszę przerabiać. No nic. Nadal jestem na etapie przymiarek, ale pocieszam się, że już jednak na ostatniej prostej. Armaty jeszcze nie domalowane. Lufy do pociągnięcia "gun metalem". No i muszę się uwijać, bo przyszedł kolejny wagon, a jeszcze wcześniejsza wersja krytego nie zrobiona! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 15 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 15 Czerwca 2014 No dobra. Prawie skończony, gdyby nie brak kalkomanii. Nie planowałem go robić, więc i nie zamawiałem wcześniej pod niego kalek, a zresztą i tak nie wszystkie na zdjęciu są czytelne. Może kiedyś wpadną mi w ręce lepsze fotki i z czystym sumieniem będę mógł domówić. Tak więc patynowanie na potem. To co na razie udało mi się odcyfrować na zdjęciach, to napis Stuttgart, który zresztą bywał często pisany w skrócie (Stgt), oznaczenie wagonu to było "R" od Rungenwagen, ale miało jakieś swoje rozwinięcie. Nie wiem jakie. Widoczna cyfra "3", to oznaczenie klasy pasażerskiej. Trochę to (chyba) idiotyczne, ale nawet w wojskowych wagonach Niemcy tego używali. Nie przyklejałem na stałe armaty. Zależnie od humoru będę sobie wstawiał raz tą a raz tamtą. Ta czarna rurka na dachu, to oczywiście komin w pozycji bojowej, czyli złożony do prowadzenia ognia i umieszczony na specjalnej podstawce. Na razie trafia na półeczkę jako kolejny do składu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 16 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 16 Czerwca 2014 Dziękuję za tak przychylną wypowiedź PaRazo. Zmotywowany tym, że wątek został skomentowany wytężyłem wysiłki. W efekcie powstał wzór kółka starego typu (szprychowe) do wagonu krytego, który właśnie wejdzie na wrsztat. Krótka historia i zamyka się w trzech odsłonach. Teraz tylko muszę to zalać silikonem i startować z odlewami. Trochę się zejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 16 Czerwca 2014 Super Moderator Share Napisano 16 Czerwca 2014 Trzeba było się odezwać, kółko bym podesłał... Podglądam dalej... jak co to PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 17 Czerwca 2014 Share Napisano 17 Czerwca 2014 Efekty super. Wagon lepiej mi się widzi z poczwórnym Flakiem, ale jak nie musisz to nie przyklejaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 18 Czerwca 2014 Super Moderator Share Napisano 18 Czerwca 2014 Cześć Marten Muszę przyznać, że dopiero teraz odnalazłem Twój jakże zacny temat. Chciałem tylko napisać, że bardzo mi się podoba to co zrobiłeś do tej pory! Robota wysokiej jakości i dbałość o szczegóły - to zawsze cieszy oko :-) pozdrawiam serdecznie Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makinen Napisano 18 Czerwca 2014 Share Napisano 18 Czerwca 2014 Merten, a moze pogladowo dla zaspokojenia ciekawości gawiedzi psyrzyknąć zdjęcie wszystkiego, co już zbudowaleś? Razem. Mogą byc wagony obok siebie równolegle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 18 Czerwca 2014 Trzeba było się odezwać, kółko bym podesłał... Dzięki wielkie, ale to zawsze jakaś chęć sprawdzenia się. Uda się czy nie. Wyszło nie najgorzej i mam z tego frajdę. psyrzyknąć zdjęcie wszystkiego, co już zbudowaleś No i pstryknąłem na szybko i w świetle dziennym. Na razie tyle + wagon kryty w toku i zaczęta BR-52. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 18 Czerwca 2014 Share Napisano 18 Czerwca 2014 Jak bym nie wiedział że to robisz to bym pomyślał że mi tutaj zdjecie zestawu PIKO zapodajesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 18 Czerwca 2014 Jak bym nie wiedział że to robisz to bym pomyślał że mi tutaj zdjecie zestawu PIKO zapodajesz. No rzeczywiście na tych fotkach tak wygląda. Żeby zmieścić wszystko w kadrze przy ogniskowej obiektywu 24 musiałem odejść na jakieś 5 metrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 19 Czerwca 2014 Share Napisano 19 Czerwca 2014 .A jaka będzie docelowa długość tego pociągu?Pozdrawiam M1A1(HA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 19 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 19 Czerwca 2014 A jaka będzie docelowa długość tego pociągu? 30 wagonów po około 25-30 cm + lokomotywa, to będzie prawie 10 metrów. Na strychu się nawet i zmieści, ale fotki całości to już nie zrobię choćby nie wiem co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 21 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 21 Czerwca 2014 No to wspominany już bohater następnej relacji, przy czym teraz z większą ilością informacji. Wagon kryty typu "G" (czyli Gedeckter Güterwagen) To był najpopularniejszy wagon kolei niemieckich o ładowności 15 ton. Produkowany od 1882 (!) do 1927 roku. Powstało ich w tym czasie ponad 170 000 sztuk. Później był zastępowany przez nieco doskonalsze konstrukcje o większej ładowności, z większymi drzwiami załadowczymi, itd, itp. Zresztą jego następca (jak pokazywałem) też jest tutaj w planach. Tak to wyglądało na rysunku: I tylko jedna fotka ze składania podwozia. Koła szprychowe (już z odlewów) i stary typ wózków. Mam nadzieję, ze będzie się to ładnie prezentować. W tej wersji robię go bez hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin1970 Napisano 22 Czerwca 2014 Share Napisano 22 Czerwca 2014 Pełen podziw za nakład pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 28 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 28 Czerwca 2014 Rozpędziłem się z robotą i trochę zapomniałem o zdjęciach... Opamiętałem się na etapie dachu. I tu znów niezłe wyzwanie, bo dach "fabryczny" wygląda tak. Są to cztery kawałki żywicy, każdy o różnym stopniu wygięcia. Do spasowania równie trudne jak i opisywana wcześniej cysterna. Tak więc nawet się tego nie podjąłem i po przejrzeniu zdjęć uznałem, że trzeba to zrobić po swojemu. Zrobiłem go ostatecznie z tekturki, na której naniosłem ślady deskowania, a po wierzchu okleiłem zwykłą taśmą malarską. Chodziło tu o uzyskanie imitacji papy dachowej z przebijającymi się zarysami desek. Przy okazji: wagony miały dachy kryte blachą cynkowaną, lub w tańszej wersji płótnem żeglarskim zabezpieczanym pokostem. Papy używano w przypadku zużycia starego pokrycia, a właśnie o to mi chodziło w tym wagonie, który w zamierzeniu ma mieć też ślady napraw. Ale o tym później. Po położeniu dachu wygląda tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 29 Czerwca 2014 Share Napisano 29 Czerwca 2014 Wydaje mi się że chyba dach jest troszkę za daleko wysunięty na burtach, ale to może być tylko na zdjęciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin1970 Napisano 29 Czerwca 2014 Share Napisano 29 Czerwca 2014 Witam. Ja imitacje papy robiłem z papieru do drukowania nasączonego wikolem, zadniej ukazywało deskowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 29 Czerwca 2014 @Bazylms Dach rzeczywiście mocno wystaje i to nie jest tylko złudzenie. Poniżej fotka pokazująca jak to było w rzeczywistości. Wydaje mi się, ze nie przesadziłem. Dach musiał przykryć drzwi boczne, tak żeby deszcz nie lał się do środka. @Marcin1970 Próbowałem też z wikolem, ale strasznie mi się pomarszczyło przy naklejaniu i w końcu zrobiłem z taśmy. Poza wszystkim taśma ma bardzo ciekawą fakturę (coś jak popękana papa) co mam nadzieję będzie widać po pomalowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 29 Czerwca 2014 Share Napisano 29 Czerwca 2014 Faktycznie, myślę że jak go pomalujesz to będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 5 Lipca 2014 Autor Share Napisano 5 Lipca 2014 Kolejne kroki... Ku mojemu zdumieniu zorientowałem się, że producent w ogóle nie przewidział w modelu wywietrzników. Po zajrzeniu do instrukcji już wiem dlaczego. Robili model nie na podstawie dokumentacji technicznej, ale na bazie zachowanego w Czechach jakiegoś wagonu, który miał ponad 80 lat i przeszedł tyle napraw i przebudów, że za którymś razem te wywietrzniki usunięto. Tymczasem były one bardzo widoczne i odróżniały wersje tego wagonu od siebie. Tu dorobione z papiery i polistyrenu. Ten po prawej z żaluzjami wyszedł trochę krzywo, ale po namyśle zignoruję to, bo w rzeczywistości też bywały pogięte. Lekko się wklęsły burty. Żywica jednak jest mocno niestabilnym tworzywem. Następnym razem zrobię usztywnienia w środku, a tymczasem widać to tylko trochę, więc nie panikuję. A tu ślady napraw, czyli dodane niby-deski, którymi czasem tak właśnie nieco po chamsku wzmacniano ściany wagonów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 5 Lipca 2014 Share Napisano 5 Lipca 2014 Ty nas wpędzasz w kompleksy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 5 Lipca 2014 Share Napisano 5 Lipca 2014 Ten po prawej z żaluzjami wyszedł trochę krzywo, ale po namyśle zignoruję to, bo w rzeczywistości też bywały pogięte. I bardzo dobrze to wygląda. "Chamskie" wzmocnienia też są jak najbardziej na miejscu. To nie limuzyna panie, ino wagon wojskowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.