Skocz do zawartości

Hawker Typhoon Mk. I B |Hasegawa, 1/48|


iceman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Hasegawy z dodatkami w postaci żywicznych komór uzbrojenia Aires, fotelem QuickBoost i oznaczeniami malowanymi od masek Montexu. Powierzchnia została ponitowana nitowadłem RB. Brudzenie do chemia AK, szminki Tamiya, akryle Gunze i akwarelowe kredki.

 

 

DSC_0309-001_zps4af6cfd7.jpg~original

 

DSC_0512-001_zpscf8fe7fc.jpg~original

 

DSC_0513-001_zps4322a9e8.jpg~original

 

DSC_0514-001_zps2721799d.jpg~original

 

DSC_0515-001_zpsa279271e.jpg~original

 

DSC_0518-001_zps48171ee1.jpg~original

 

DSC_0519-001_zps53a916b5.jpg~original

 

DSC_0521-001_zps08a16cb5.jpg~original

 

DSC_0522-001_zpsd65eb974.jpg~original

 

DSC_0525-001_zps838da56e.jpg~original

 

DSC_0527-001_zps4d34cd4c.jpg~original

 

DSC_0528-001_zpsa9c8160a.jpg~original

 

DSC_0529-001_zpsdbf0d2d1.jpg~original

 

DSC_0503-001_zps5cc87f2d.jpg~original

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot, którego miniaturę chciałeś zbudować, miał śmigło czterołopatowe.

 

Dzięki z a info mógłbyś powiedzieć coś więcej na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot, którego miniaturę chciałeś zbudować, miał śmigło czterołopatowe.

 

Dzięki z a info mógłbyś powiedzieć coś więcej na ten temat ?

 

Powiedzieć Ci nie powie, ale obrazek zapewne taki wrzuci...

 

gueulederequinav4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny model! Malowanie i brudzenie pierwsza klasa. A odnośnie brudzenia możesz napisać coś więcej czym? Czego używałeś itd. Ps rozwalają mnie te komentarze w stylu gdzie antenka itd które najczęściej pochodzą od gości którzy nie pokazali na forum żadnego swojego modelu bo ze strachu przed krytyką dostają palpitacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten samolot jest pokazywany na Facebooku przez kilka stron poświęconych modelarstwu - stawia się go za przykład.

Mnie się bardzo podoba nawet bardziej niż bardzo.

Niestety jak zwykle to bywa rodacy koniecznie muszą się do czegoś przywalić albo z zazdrości, albo z czystego upierdlistwa.

Autorowi szczerze gratuluję. !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak zwykle to bywa rodacy koniecznie muszą się do czegoś przywalić albo z zazdrości, albo z czystego upierdlistwa.

 

Gdzie? Tutaj, czy na FB? Nie widzę żadnego wpisu w tym wątku, który by można rozumieć tak jak Ty to oceniasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się wierzyć, żeby nikogo nie zainteresowała przyczyna, dla której na początku 1944 roku Typhoony dostały czterołopatowe śmigło.

Polecam "Wielki cyrk" Clostermannna i "Tajfun" Scotta. To tak na marginesie lektur które pozwolą się wczuć w temat. Przy czym "Wielki Cyrk" to lektura absolutnie obowiązkowa. Napisana tak soczystym językiem, że aż miło. Scott z koleii pisz jak anglik. Z Flegmą. Ale do rzeczy. Typhoon to był samolot potwór. Groźny zarówno dla wrogów , jak i własnych pilotów. Potrafił tych drugich zabijać na chyba jeszcze więcej sposobów, niz tych pierwszych. Potężny moment obrotowy powodował, że utrzymanie Typhoona na pasie podczas startu, graniczyło z cudem, lądując z uszkodzonym podwoziem, samolot roztrzaskiwał potężna "podbródkową" chłodnicę zraszając wszystko łatwopalnym glikolem. Podczas nurkowania odrywał się ogon, a ogólnie samolot wpadał w bardzo nieprzyjemne dla pilotów wibracje kadłuba. Sprawę ogona rozwiązano donitowując charakterystyczne blaszki. Rozwiązanie to wymyślił polski inżynier , o czym pisze Jerzy Damsz w swoich kapitalnych wspomnieniach. Okazało się niestety, że blaszki nie pomagają. Ogony odrywały się również po zamontowaniu blaszek. Okazało się, że winę ponosi wadliwe wyważenie masowe statecznika poziomego. Zaczęto montować stateczniki zaprojektowane dla Tempesta i sprawa się rozwiązała. Z drganiami kadłuba sprawa była równie poważna. Może nie było wypadków śmiertelnych, ale komfort pilota też jest przecież istotny. Żeby rozwiązać problem zaprojektowano specjalnie "na miękko" zamontowany fotel. Pomogło ?? Skądże. Mozna było przewidzieć, ze to rozwiązanie należące do tych rozpaczliwych ,-)) I działać nie będzie. Poszukiwano na gwałt rozwiązania tej sytuacji .I właśnie wymiana śmigła na czteropłatowe rozwiązała ten problem ,-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem wykonanie modelu z niewłaściwym elementem a takim jest niewątpliwie śmigło, dyskredytuje go jako model samolotu historycznego tj. w określonej wersji, malowaniu itp, a co za tym idzie z określoną historią.

Modelarstwo zawsze kojarzyło mi się z odwzorowywaniem obiektów rzeczywistych i jakkolwiek dobrze by ten model nie był by zrobiony jest moim zdaniem, "wadliwy".

Mogę tylko podziwiać fantastyczne wykonanie (chciałbym tak robić modele) i zastanawiać się dlaczego autor nie poszukał zdjęć oryginału......

Może po prostu należało by poszukać jakiejś "żywicy" i zmienić śmigło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wszystkie wpisy.

 

Świetny model! Malowanie i brudzenie pierwsza klasa. A odnośnie brudzenia możesz napisać coś więcej czym? Czego używałeś itd.

 

Wycieki to oleje artystyczne malowane pędzlem i czarna kredka akwarelowa.

 

Pozostałe brudy to farby Gunze i Tamiya w odcieniach brązu oraz siuwaksy AK - nakładane aerografem, wnęki podwozia pobrudziłemtakże szminkami mud i sand Tamiya.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.