Ipkinss Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Witajcie! Lublinek skończony czas więc na kolejny warsztat Znowu będzie to żywiczny zestaw – tym razem firmy Ardpol. Myślę, że sam zestaw będzie łatwy i przyjemny w montażu, ale zamierzam "uprzykrzyć" sobie życie własną waloryzacją i nie tylko. Do modelu dokupiłem dwa silniki żywiczne Gnome-Rhône GR-14K/N firmy Vector. Będę chciał je wyeksponować (jeden na pewno, a może oba). Postanowiłem także ulepszyć nieco uzbrojenie. W związku z tym dokupiłem zestaw luf japońskich działek typ 99 kal. 20 mm, które przypominają działka FK wz. 38. Ponadto zamiast zestawowych luf karabinów maszynowych wz. 36 wykorzystam żywiczne lufy Quickboosta dedykowane bombowcowi Avro Lancaster. Literatura to znana wszystkim książka A. Glassa na temat Wilka. Będę z niej korzystał przy pracach nad waloryzacją kabiny pilota. Plany jak zawsze ambitne, a co z tego wyjdzie okaże się jak zwykle w praniu Tymczasem in-box, a niebawem pierwsze postępy z prac. Dodatki: Literatura: Pozdrawiam Ipkinss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polski_Czołgista Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Fajnie sie zapowiada Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holikpzl Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Ciekawy temat będę kibicował Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markuz Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Widzę że się będzie działo. Zasiadam i oglądam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpl Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Ciekawie się zapowiada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manas Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Jestem! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Zapowiada się ciekawie. ___________________________________________________________________________ Na warsztacie: Ar-2 - Amodel 1/72 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ipkinss Posted May 31, 2014 Author Share Posted May 31, 2014 Czołem! Witam kibiców! Prace ruszyły Postęp co prawda nieduży, ale zawsze. Pomalowałem połówki na neutral grey, choć na zdjęciach może się wydawać, że to srebrny, ale to wina mocnego światła. Tak jak wspominałem we wstępie, będę się wzorował na kabinie Wilka, bo istnieje jedno ładne zdjęcie, które pokazuje jednak tylko prawą burtę, tablicę i kawałek podłogi. Lewą stronę będę musiał nieco zaimprowizować. Jedno już jest pewne, czeka mnie wykonanie podłogi całkowicie od podstaw. Ta z zestawu nie współgra za bardzo z resztą. Tablica przyrządów ładnie pasuje do połówek kadłuba, co dobrze rokuje Pozdrowienia Ipkinss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Szkoda, że zdjęcie lekko prześwietlone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Złośliwiec Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Ipkinss można prosić w miarę możliwości o więcej zdjęć i dokładniejszą relację co i jak robisz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Ipkinss czy elementy modelu mają metolowe wzmocnienia? napisz jakie jest spasowanie całej reszty. Chodzi za mną PWS-33 Wyżeł i jakoś nie mogę się przełamać żeby go zakupić. Obawiam się, że może mi się nie udać go poskładać bo nie mam doświadczenia w sklejaniu żywicznych modeli. _________________________________________________________________________ Na warsztacie: Ar-2 - Amodel 1/72 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ipkinss Posted May 31, 2014 Author Share Posted May 31, 2014 Czołem koledzy! Na początek dwa lepsze zdjęcia Kolego Złośliwiec, póki co moja ingerencja w model to dodanie miedzianych drucików i jednej dźwigni z zapasu fototrawionek. Prawdziwa robota od podstaw czeka mnie przy podłodze. Będę starał się wszystko opisać Kolego mig w modelu nie ma metalowych wzmocnień, ale nie powinno to stanowić problemu, spasowanie elementów płatowca wygląda na dobre. Wstępne przymiarki skrzydeł do kadłuba wypadają pozytywnie. Jak już wspomniałem, póki co nie bardzo pasuje podłoga. Postaram się wyjaśnić w czym tkwił problem jak już się z nim uporam Niestety nie miałem do czynienia z PWS-33, ale Ardpol robi dobre modele, choć wymagające już pewnego doświadczenia. No ale gdzieś trzeba je zdobyć Pozdrowienia Ipkinss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Dzięki za odpowiedź, życzę miłego składania Lamparta. ___________________________________________________________________________ Na warsztacie: Ar-2 - Amodel 1/72 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ipkinss Posted June 7, 2014 Author Share Posted June 7, 2014 Czołem! Zgodnie z zapowiedzią podłoga zrobiona od podstaw Co było z nią nie tak? Otóż ta z zestawu sytuowała drążek sterowy zbyt wysoko. Niepotrzebny był jego postument. Cała podłoga była zbyt blisko fotela pilota, przez co musiałby on siedzieć w półleżącej pozycji z wysoko wyciągniętymi rękami do drążka Ponadto producent zapomniał o orczyku. Tak wyglądały przymiarki z oryginalnym elementem. Widać wyraźnie jak wysoko sięgał drążek. W związku z tym, że podłoga była wykonana z blachy falistej wykorzystałem do jej budowy arkusz Abera z fakturą blachy falistej do naszych Pezeteli. Dodatkowo wyciąłem okienko do celowania w trakcie bombardowania (z lewej strony drążka). Wykonałem nowy orczyk i dodałem dźwignię spustu broni pokładowej. Podłoga znajduje wyraźnie się niżej fotela, dzięki czemu pilot siedziałby normalnie Zwróćcie uwagę na pozycję drążka – obecnie sięga mniej więcej do 1/3 wysokości tablicy przyrządów, tak jak to wygląda na fotce wnętrza Wilka. Kokpit niemalże skończony. Dojdzie jedna puszka na lewej burcie oraz gaśnica. Potem trzeba będzie zająć się przedziałem strzelca. Cieszę się, że wszystko fajnie pasuje Pozdrowienia Ipkinss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Złośliwiec Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 Wielkie dzięki Ipkinss. Bacznie śledzę i na wszelki wypadek robię sobie notatki co i jak przerabiasz/poprawiasz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Śledzę z zainteresowaniem Przyzwyczaiłeś już do równego, wysokiego poziomu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ipkinss Posted June 15, 2014 Author Share Posted June 15, 2014 Hej! Dziś niewielka aktualizacja, ale jednak Popracowałem nad kabiną strzelca. Wyczytałem, że sterownice były zdwojone więc dodałem w tylnym kokpicie orczyk i drążek sterowy. Jest to jedynie moja wizja na ten temat, bo żadnych zdjęć nie ma. Dodałem też magazynki "Szczeniaków", gaśnicę i kilka drobiazgów. W przedniej kabinie dodałem wspomnianą "puszkę" oraz gaśnicę. Wyciąłem także okienko pod kabiną. Niedługo zamknięcie połówek i dalszy ciąg prac. Pozdrowienia Ipkinss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Złośliwiec Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Ipkinss nie śpij bo na wrzesień nie zdążysz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.A.V. Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Bardzo oryginalny projekt - zaglądam i podpatruje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McSimus Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 To jak on sterował z drugiej kabiny ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ipkinss Posted October 23, 2014 Author Share Posted October 23, 2014 Wracam do Lamparta po przerwie Po sklejeniu i oszlifowaniu kadłuba zająłem się częścią nosową samolotu, gdzie na dość małej przestrzeni trzeba upchnąć sporo sprzętu. Od podstaw wykonałem dwa reflektory i przebudowałem nieco nos. Musiałem dodać kilka klinów, żeby powstało okienko dla mniejszego reflektora. Całość będzie jeszcze dopieszczana, można powiedzieć, że fotki zrobione jeszcze "na ciepło" To jak on sterował z drugiej kabiny ? Trudno powiedzieć, bo poza informacją, że sterownice były zdwojone więcej na ten temat nic nie ma. Według mnie drążek sterowy w drugiej kabinie był wyjmowany (tak jak np. w Karasiu), aby w sytuacjach awaryjnych (np. ranny lub martwy pilot) drugi członek załogi mógł przejąc kontrolę nad samolotem. Wydaje się, że na upartego mógłby wychylać się ze swojej kabiny, bo kadłub jest dość wąski. Była to jakaś szansa na uratowanie samolotu, choć wydaje się, że byłoby to bardzo trudne zadanie dla strzelca. Pozdrowienia Ipkinss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polski_Czołgista Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 Ładnie idzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 Trzymam kciuki bo bardzo lubię ten samolot !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ipkinss Posted October 10, 2016 Author Share Posted October 10, 2016 Aż trudno uwierzyć w dwuletnią przerwę od ostatniej aktualizacji! Niestety czasu na klejenie mam bardzo mało. Dość powiedzieć, że w zeszłym roku skleiłem tylko jeden model, a w tym roku dopiero pierwszy raz siadłem do warsztatu No ale na szczęście udało się i mam nadzieję, że Lampart zostanie ukończony w 2016 roku. Płatowiec jest sklejony. Spasowanie jest w miarę okej, ale nie obejdzie się bez szpachlowania. Sprawa wygląda znacznie gorzej z geometrią. Kadłub jest nieco zwichrowany, co ma wpływ na wypoziomowanie ogona. Całe szczęście żywicę można zmusić do współpracy gorącym powietrzem z suszarki do włosów ;) Pozdrowienia Ipkinss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hubert Kendziorek Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 Ależ ładna maszyna by była. Teraz to już musisz go skończyć, zapowiada się piękny model. A nie ma ich wielu na forach. Będę kibicować. Pozdrawiam Hubert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.