Nużek Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Kilka zdjęć z prowadzonego warsztatu. Dalej będą już dodawane na bieżąco zdjęcia. Przednia wnęka podwozia W miarę postępu prac bedę aktualizował warsztat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikemc Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Kabina i podwozie to elementy żywiczne, czy to elementy z pudła? Super pomalowane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Obstawiam, że tablica w kabinie to blaszka Eduarda, ale faktycznie, zapowiada się dobra robota. Jaki planujesz zestaw uzbrojenia, bo widzę że bardzo różnorodne środki wyrazu przygotowałeś? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorotka Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Fajnie, popatrzę z przyjemnością, bo właśnie dzisiaj - zresztą przypadkiem - wygrałem aukcję z takim czymś na Allegro Tylko, że z Tamki Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert p Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Ale jazda. Nareszcie zaczyna się coś dziać pod moją półkę. Szkoda tylko, że nie HB. Jeszcze jakby zdjęcia były większe.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Kokpit to żywica Airesa, więc blaszka pewnie też jest Airesa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Ciekaw w takim razie jestem także jak ze spasowaniem wnęk podwozia Airesa, bo w modelu Hobby Bossa jest z tym mały problem. Ciekawe czy w Italerii rozwiązali to lepiej i wszystko pasuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LukaszM Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Fajnie, popatrzę z przyjemnością, bo właśnie dzisiaj - zresztą przypadkiem - wygrałem aukcję z takim czymś na Allegro Tylko, że z Tamki Powodzenia to masz powiedziałbym gniota w porównaniu z tym z Italeri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Ponoć w tej chwili na rynku, jeśli chodzi o A-10 w 1:48 to jest HB, potem trochę długo nic, Italerii i potem to już zupełnie nic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorotka Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Fajnie, popatrzę z przyjemnością, bo właśnie dzisiaj - zresztą przypadkiem - wygrałem aukcję z takim czymś na Allegro Tylko, że z Tamki Powodzenia to masz powiedziałbym gniota w porównaniu z tym z Italeri. Nie mam pojęcia Tak jak napisałem zalicytowałem przypadkiem... Do eksperymentów się z pewnością nada, a to generalnie fajny samolocik. Ponoć w tej chwili na rynku, jeśli chodzi o A-10 w 1:48 to jest HB, potem trochę długo nic, Italerii i potem to już zupełnie nic. No to trzeba będzie dokupić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nużek Posted September 9, 2014 Author Share Posted September 9, 2014 Łooo ale pytań. Kokpit Airesa ale blaszki do wnętrza to mix airesa i edka. Na pewno zegary edek, pasy być może aires ale nie pamiętam. Model mam już złożony, skrzydła i kadłub są sklejone. Był mały problem ze zmieszczeniem wnęki podwozia i kokpitu airesa. Ale spiłowałem maksymalnie obydwa elementy tak ze zostało około 1/10mm grubości podłogi z kokpitu i ścianki we wnęcie. Wtedy się zmieściło i nie było problemów. Nie zastanawiałem się nad uzbrojeniem. Pomalowałem wszystko co było w zestawie i zgodznie z instrukcją każdy z elementów uzbrojenia będzie miał swoje miejsce pod skrzydłami i kadłubem. Może malowanie komuś pomoże w rozwiązaniu zagadki uzbrojenia. Będzie to malowanie zielono grafitowe, RAF'u. Podobają mi się generalnie kamuflaże z ciemnych kolorów, ewentualnie izraelskie itp. Ostatnio spaskudziłem troche wyświetlacz HUD bo nie mieścił się pod oszklenie. Nie będę już poprawiał tego, będzie tak jak jest. Kiepsko mi to wyszło ale nic nie poradze na to już. Generalnie jest tam ciasno a kabina będzie otwarta ale mam nadzieje że nie będzie się rzucać w oczy ta niedoróbka. Może jutro zamieszczę kilka zdjęć złożonego kadłuba i pomalowanych goleni podwozia. Jeszcze jedno pytanie. Skąd mam wiedzieć jakie odstępy powinny być miedzy nitami? Jest kilka miejsc gdzie mógłbym nitowadłem troszkę poprawić detal. Mam co prawda dwa kółka do nitowadła ale ząbki sa tam dużo gęściej niż w przypadku nitów "zestawowych". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nużek Posted September 14, 2014 Author Share Posted September 14, 2014 Parce powoli idą do przodu. Koła i golenie podwozia oraz ogólny look na cały model. Jeszcze jest kilka miejsc wymagających obróbki surfacerem i szlifowania. Koła i golenie nie pryskane matem więc trochę się świecą. Model w całości Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nużek Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 Czy ktoś się orientuje na jaki kolor pomalować łopatki wirników? W instrukcji jest Gun Metal ale coś mi nie pasuje ten kolor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Ja bym to pomalował na jakiś stalowy kolor, później poprzebarwiał Tamiya Smoke i jakimś brązem i na koniec zmatowił. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nużek Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 Ja maluję kamuflaż European I. Czy łopatki będą miały taki sam kolor wtedy? Mam Steel i Aluminum Alcald. Użyję chyba steel i podpicuje Smoke. Czy zamiast Tamiya Smoke nada się Mig Dark Smoke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Tak na logikę, to nie wydaje mi się żeby zmieniali materiał łopatek w zależności od kamuflażu. Co do malowania, to ja bym użył raczej aluminium i trochę osmolił ale chyba pigmentem/pastelą. Ale smoke tez możliwe że ładnie wyjdzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 ...Czy zamiast Tamiya Smoke nada się Mig Dark Smoke? Nie wiem, nie znam. Jeśli to takie samo ustrojstwo jak i Smoke tamki to pewnie się nada. A z tym materiałem to Monty Python by tego lepiej nie wymyślił Nie rozpędzajcie się chłopaki z tymi rozkminami ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nużek Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 Po krótkiej przerwie, po zmianie stanu cywilnego , wracam do A-10. Zacząłem malowanie kamuflażu "European I". Niestety aerograf zaczął pluć wodą więc po naniesieniu kilku plam zakończyłem malowanie. I teraz pytanie. Jak pozbyć się wody z wężyka? Przedmuchać aero i zostawić na kilka dni odkręcony z obu stron aby wysechł? Upuściłem już wodę ze zbiorniczka bo zapomniałem opróżnić go i dlatego wodą zaczął pluć aerograf. W między czasie porównałem sobie schemat malowania w instrukcji ze schematem z czasopisma ARSENAŁ vol. 1 nr. 1. Oczywiście były różnice i to nie tylko w rozmieszczeniu plam i ich kształcie ale także zostały zamienione odcienie w instrukcji na prawym profilu samolotu. Malowanie kontynuuję jutro, jutro także jakieś foto z postępu prac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloA Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 Cześć, Gratuluję zmiany stanu cywilnego i życzę aby Twoja druga połówka była wyrozumiała i zostawiała Ci odrobinę czasu na modelarstwo Mam w planach ten model więc będę podpatrywał twoje poczynania. Co do plucia wodą to pozostało Ci tylko odkręcenie wężyka i zaworu spustowego pod zbiornikiem i pozostawienie tego na co najmniej dwa dni. Czy masz na kompresorze skraplacz wody? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AfroLapeno Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 Mój ulubiony myśliwiec (?), życze powodzenia i z niecierpliwościa czekam na postępy bo zapowiada się ciekawie. Mógłbym prosić o zdjęcia działka wielolufowego? Ciekawi mnie skala. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nużek Posted September 26, 2014 Author Share Posted September 26, 2014 Gratuluję zmiany stanu cywilnego i życzę aby Twoja druga połówka była wyrozumiała i zostawiała Ci odrobinę czasu na modelarstwo Dziękuję, akurat mam to szczęście, że nie narzeka gdy siedzę 2-3 godziny w warsztacie bo w tym czasie żona dłubie swój własny warsztat (paznokcie itp. rzeczy). Co do plucia wodą to pozostało Ci tylko odkręcenie wężyka i zaworu spustowego pod zbiornikiem i pozostawienie tego na co najmniej dwa dni. Czy masz na kompresorze skraplacz wody? Tak mam zbiorniczek gdzie skrapla się woda tylko chyba uzbierało się tej wody zbyt dużo i dlatego poszło w wężyk. Muszę pilnować aby na bieżąco opróżniać z wody zbiorniczek. Tak wiec jutro dopiero odpalę aerograf. Mógłbym prosić o zdjęcia działka wielolufowego? Działko na razie nie jest zamontowane, dokleję je w późniejszym etapie, jak już główny kamuflaż pomaluję. Cierpliwości Może skuszę się zrobić wymontowane działko i silnik, i postawić je na wózkach obok modelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 Tak mam zbiorniczek gdzie skrapla się woda tylko chyba uzbierało się tej wody zbyt dużo i dlatego poszło w wężyk. Muszę pilnować aby na bieżąco opróżniać z wody zbiorniczek. I tak i nie. Po dłuższej pracy sprężarki, kiedy korpus się nagrzeje pod wpływem zwiększonej temperatury para wodna w sprężonym powietrzu zaczyna się skraplać znacznie szybciej. Jak aerograf zaczyna pluć to znaczy, ze trzeba przerwać pracę na kilka godzin, żeby wszystko zdążyło wystygnąć. Wody z odstojnika i węża oczywiście dobrze jest się pozbyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nużek Posted September 26, 2014 Author Share Posted September 26, 2014 A no właśnie, kompresor był gorący i miałem kończyć malowanie ale chciałem jeszcze zbiorniczek wypsiukać i skończyło się tak jak opisałem wyżej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 Jak aerograf zaczyna pluć to znaczy, ze trzeba przerwać pracę na kilka godzin, żeby wszystko zdążyło wystygnąć. Wody z odstojnika i węża oczywiście dobrze jest się pozbyć. A nie prawda. Jak zaczyna pluć to odkręcam aero, zatykam wężyk palcem i jak nabije trochę ciśnienia, to puszczam - woda wylatuje. I tak kilka razy aż przestanie lecieć i można malować dalej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 I za kilka minut zacznie pluć wodą ponownie. Termodynamika ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.