Jump to content

A-10A Thunderbolt II 1/48 Italeri


Nużek
 Share

Recommended Posts

  • Replies 393
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:)

 

Fajnie, popatrzę z przyjemnością, bo właśnie dzisiaj - zresztą przypadkiem - wygrałem aukcję z takim czymś na Allegro Tylko, że z Tamki

 

Powodzenia

 

to masz powiedziałbym gniota w porównaniu z tym z Italeri.

Link to comment
Share on other sites

:)

 

Fajnie, popatrzę z przyjemnością, bo właśnie dzisiaj - zresztą przypadkiem - wygrałem aukcję z takim czymś na Allegro Tylko, że z Tamki

 

Powodzenia

 

to masz powiedziałbym gniota w porównaniu z tym z Italeri.

 

 

Nie mam pojęcia Tak jak napisałem zalicytowałem przypadkiem... Do eksperymentów się z pewnością nada, a to generalnie fajny samolocik.

 

Ponoć w tej chwili na rynku, jeśli chodzi o A-10 w 1:48 to jest HB, potem trochę długo nic, Italerii i potem to już zupełnie nic.

 

No to trzeba będzie dokupić

 

Link to comment
Share on other sites

Łooo ale pytań.

 

Kokpit Airesa ale blaszki do wnętrza to mix airesa i edka. Na pewno zegary edek, pasy być może aires ale nie pamiętam.

 

Model mam już złożony, skrzydła i kadłub są sklejone. Był mały problem ze zmieszczeniem wnęki podwozia i kokpitu airesa. Ale spiłowałem maksymalnie obydwa elementy tak ze zostało około 1/10mm grubości podłogi z kokpitu i ścianki we wnęcie. Wtedy się zmieściło i nie było problemów.

 

Nie zastanawiałem się nad uzbrojeniem. Pomalowałem wszystko co było w zestawie i zgodznie z instrukcją każdy z elementów uzbrojenia będzie miał swoje miejsce pod skrzydłami i kadłubem. Może malowanie komuś pomoże w rozwiązaniu zagadki uzbrojenia. Będzie to malowanie zielono grafitowe, RAF'u. Podobają mi się generalnie kamuflaże z ciemnych kolorów, ewentualnie izraelskie itp.

 

Ostatnio spaskudziłem troche wyświetlacz HUD bo nie mieścił się pod oszklenie. Nie będę już poprawiał tego, będzie tak jak jest. Kiepsko mi to wyszło ale nic nie poradze na to już. Generalnie jest tam ciasno a kabina będzie otwarta ale mam nadzieje że nie będzie się rzucać w oczy ta niedoróbka.

 

Może jutro zamieszczę kilka zdjęć złożonego kadłuba i pomalowanych goleni podwozia.

 

Jeszcze jedno pytanie. Skąd mam wiedzieć jakie odstępy powinny być miedzy nitami? Jest kilka miejsc gdzie mógłbym nitowadłem troszkę poprawić detal. Mam co prawda dwa kółka do nitowadła ale ząbki sa tam dużo gęściej niż w przypadku nitów "zestawowych".

Link to comment
Share on other sites

Parce powoli idą do przodu.

 

Koła i golenie podwozia oraz ogólny look na cały model. Jeszcze jest kilka miejsc wymagających obróbki surfacerem i szlifowania.

 

Koła i golenie nie pryskane matem więc trochę się świecą.

 

JxnRji5D25hQqU-Ht4n3O8XfGShM45gjbT7Cwg2PLg8=w944-h531-no

DSC_0027.JPG

DSC_0026.JPG

 

Model w całości

DSC_0028.JPG

DSC_0029.JPG

DSC_0030.JPG

DSC_0031.JPG

Link to comment
Share on other sites

...Czy zamiast Tamiya Smoke nada się Mig Dark Smoke?

 

Nie wiem, nie znam. Jeśli to takie samo ustrojstwo jak i Smoke tamki to pewnie się nada.

 

 

A z tym materiałem to Monty Python by tego lepiej nie wymyślił Nie rozpędzajcie się chłopaki z tymi rozkminami ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Po krótkiej przerwie, po zmianie stanu cywilnego , wracam do A-10. Zacząłem malowanie kamuflażu "European I". Niestety aerograf zaczął pluć wodą więc po naniesieniu kilku plam zakończyłem malowanie. I teraz pytanie. Jak pozbyć się wody z wężyka? Przedmuchać aero i zostawić na kilka dni odkręcony z obu stron aby wysechł?

 

Upuściłem już wodę ze zbiorniczka bo zapomniałem opróżnić go i dlatego wodą zaczął pluć aerograf.

 

W między czasie porównałem sobie schemat malowania w instrukcji ze schematem z czasopisma ARSENAŁ vol. 1 nr. 1. Oczywiście były różnice i to nie tylko w rozmieszczeniu plam i ich kształcie ale także zostały zamienione odcienie w instrukcji na prawym profilu samolotu.

 

Malowanie kontynuuję jutro, jutro także jakieś foto z postępu prac.

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

Gratuluję zmiany stanu cywilnego i życzę aby Twoja druga połówka była wyrozumiała i zostawiała Ci odrobinę czasu na modelarstwo

Mam w planach ten model więc będę podpatrywał twoje poczynania.

 

Co do plucia wodą to pozostało Ci tylko odkręcenie wężyka i zaworu spustowego pod zbiornikiem i pozostawienie tego na co najmniej dwa dni. Czy masz na kompresorze skraplacz wody?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mój ulubiony myśliwiec (?), życze powodzenia i z niecierpliwościa czekam na postępy bo zapowiada się ciekawie. Mógłbym prosić o zdjęcia działka wielolufowego? Ciekawi mnie skala.

Link to comment
Share on other sites

Gratuluję zmiany stanu cywilnego i życzę aby Twoja druga połówka była wyrozumiała i zostawiała Ci odrobinę czasu na modelarstwo

 

Dziękuję, akurat mam to szczęście, że nie narzeka gdy siedzę 2-3 godziny w warsztacie bo w tym czasie żona dłubie swój własny warsztat (paznokcie itp. rzeczy).

 

Co do plucia wodą to pozostało Ci tylko odkręcenie wężyka i zaworu spustowego pod zbiornikiem i pozostawienie tego na co najmniej dwa dni. Czy masz na kompresorze skraplacz wody?

 

Tak mam zbiorniczek gdzie skrapla się woda tylko chyba uzbierało się tej wody zbyt dużo i dlatego poszło w wężyk. Muszę pilnować aby na bieżąco opróżniać z wody zbiorniczek.

 

Tak wiec jutro dopiero odpalę aerograf.

 

Mógłbym prosić o zdjęcia działka wielolufowego?

 

Działko na razie nie jest zamontowane, dokleję je w późniejszym etapie, jak już główny kamuflaż pomaluję. Cierpliwości Może skuszę się zrobić wymontowane działko i silnik, i postawić je na wózkach obok modelu.

Link to comment
Share on other sites

Tak mam zbiorniczek gdzie skrapla się woda tylko chyba uzbierało się tej wody zbyt dużo i dlatego poszło w wężyk. Muszę pilnować aby na bieżąco opróżniać z wody zbiorniczek.

 

 

I tak i nie. Po dłuższej pracy sprężarki, kiedy korpus się nagrzeje pod wpływem zwiększonej temperatury para wodna w sprężonym powietrzu zaczyna się skraplać znacznie szybciej. Jak aerograf zaczyna pluć to znaczy, ze trzeba przerwać pracę na kilka godzin, żeby wszystko zdążyło wystygnąć. Wody z odstojnika i węża oczywiście dobrze jest się pozbyć.

Link to comment
Share on other sites

Jak aerograf zaczyna pluć to znaczy, ze trzeba przerwać pracę na kilka godzin, żeby wszystko zdążyło wystygnąć. Wody z odstojnika i węża oczywiście dobrze jest się pozbyć.

 

A nie prawda. Jak zaczyna pluć to odkręcam aero, zatykam wężyk palcem i jak nabije trochę ciśnienia, to puszczam - woda wylatuje. I tak kilka razy aż przestanie lecieć i można malować dalej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.