Skocz do zawartości

A-10A Thunderbolt II 1/48 Italeri


Nużek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 393
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

:)

 

Fajnie, popatrzę z przyjemnością, bo właśnie dzisiaj - zresztą przypadkiem - wygrałem aukcję z takim czymś na Allegro Tylko, że z Tamki

 

Powodzenia

 

to masz powiedziałbym gniota w porównaniu z tym z Italeri.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

 

Fajnie, popatrzę z przyjemnością, bo właśnie dzisiaj - zresztą przypadkiem - wygrałem aukcję z takim czymś na Allegro Tylko, że z Tamki

 

Powodzenia

 

to masz powiedziałbym gniota w porównaniu z tym z Italeri.

 

 

Nie mam pojęcia Tak jak napisałem zalicytowałem przypadkiem... Do eksperymentów się z pewnością nada, a to generalnie fajny samolocik.

 

Ponoć w tej chwili na rynku, jeśli chodzi o A-10 w 1:48 to jest HB, potem trochę długo nic, Italerii i potem to już zupełnie nic.

 

No to trzeba będzie dokupić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łooo ale pytań.

 

Kokpit Airesa ale blaszki do wnętrza to mix airesa i edka. Na pewno zegary edek, pasy być może aires ale nie pamiętam.

 

Model mam już złożony, skrzydła i kadłub są sklejone. Był mały problem ze zmieszczeniem wnęki podwozia i kokpitu airesa. Ale spiłowałem maksymalnie obydwa elementy tak ze zostało około 1/10mm grubości podłogi z kokpitu i ścianki we wnęcie. Wtedy się zmieściło i nie było problemów.

 

Nie zastanawiałem się nad uzbrojeniem. Pomalowałem wszystko co było w zestawie i zgodznie z instrukcją każdy z elementów uzbrojenia będzie miał swoje miejsce pod skrzydłami i kadłubem. Może malowanie komuś pomoże w rozwiązaniu zagadki uzbrojenia. Będzie to malowanie zielono grafitowe, RAF'u. Podobają mi się generalnie kamuflaże z ciemnych kolorów, ewentualnie izraelskie itp.

 

Ostatnio spaskudziłem troche wyświetlacz HUD bo nie mieścił się pod oszklenie. Nie będę już poprawiał tego, będzie tak jak jest. Kiepsko mi to wyszło ale nic nie poradze na to już. Generalnie jest tam ciasno a kabina będzie otwarta ale mam nadzieje że nie będzie się rzucać w oczy ta niedoróbka.

 

Może jutro zamieszczę kilka zdjęć złożonego kadłuba i pomalowanych goleni podwozia.

 

Jeszcze jedno pytanie. Skąd mam wiedzieć jakie odstępy powinny być miedzy nitami? Jest kilka miejsc gdzie mógłbym nitowadłem troszkę poprawić detal. Mam co prawda dwa kółka do nitowadła ale ząbki sa tam dużo gęściej niż w przypadku nitów "zestawowych".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parce powoli idą do przodu.

 

Koła i golenie podwozia oraz ogólny look na cały model. Jeszcze jest kilka miejsc wymagających obróbki surfacerem i szlifowania.

 

Koła i golenie nie pryskane matem więc trochę się świecą.

 

JxnRji5D25hQqU-Ht4n3O8XfGShM45gjbT7Cwg2PLg8=w944-h531-no

DSC_0027.JPG

DSC_0026.JPG

 

Model w całości

DSC_0028.JPG

DSC_0029.JPG

DSC_0030.JPG

DSC_0031.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na logikę, to nie wydaje mi się żeby zmieniali materiał łopatek w zależności od kamuflażu.

Co do malowania, to ja bym użył raczej aluminium i trochę osmolił ale chyba pigmentem/pastelą.

Ale smoke tez możliwe że ładnie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Czy zamiast Tamiya Smoke nada się Mig Dark Smoke?

 

Nie wiem, nie znam. Jeśli to takie samo ustrojstwo jak i Smoke tamki to pewnie się nada.

 

 

A z tym materiałem to Monty Python by tego lepiej nie wymyślił Nie rozpędzajcie się chłopaki z tymi rozkminami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Po krótkiej przerwie, po zmianie stanu cywilnego , wracam do A-10. Zacząłem malowanie kamuflażu "European I". Niestety aerograf zaczął pluć wodą więc po naniesieniu kilku plam zakończyłem malowanie. I teraz pytanie. Jak pozbyć się wody z wężyka? Przedmuchać aero i zostawić na kilka dni odkręcony z obu stron aby wysechł?

 

Upuściłem już wodę ze zbiorniczka bo zapomniałem opróżnić go i dlatego wodą zaczął pluć aerograf.

 

W między czasie porównałem sobie schemat malowania w instrukcji ze schematem z czasopisma ARSENAŁ vol. 1 nr. 1. Oczywiście były różnice i to nie tylko w rozmieszczeniu plam i ich kształcie ale także zostały zamienione odcienie w instrukcji na prawym profilu samolotu.

 

Malowanie kontynuuję jutro, jutro także jakieś foto z postępu prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Gratuluję zmiany stanu cywilnego i życzę aby Twoja druga połówka była wyrozumiała i zostawiała Ci odrobinę czasu na modelarstwo

Mam w planach ten model więc będę podpatrywał twoje poczynania.

 

Co do plucia wodą to pozostało Ci tylko odkręcenie wężyka i zaworu spustowego pod zbiornikiem i pozostawienie tego na co najmniej dwa dni. Czy masz na kompresorze skraplacz wody?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ulubiony myśliwiec (?), życze powodzenia i z niecierpliwościa czekam na postępy bo zapowiada się ciekawie. Mógłbym prosić o zdjęcia działka wielolufowego? Ciekawi mnie skala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zmiany stanu cywilnego i życzę aby Twoja druga połówka była wyrozumiała i zostawiała Ci odrobinę czasu na modelarstwo

 

Dziękuję, akurat mam to szczęście, że nie narzeka gdy siedzę 2-3 godziny w warsztacie bo w tym czasie żona dłubie swój własny warsztat (paznokcie itp. rzeczy).

 

Co do plucia wodą to pozostało Ci tylko odkręcenie wężyka i zaworu spustowego pod zbiornikiem i pozostawienie tego na co najmniej dwa dni. Czy masz na kompresorze skraplacz wody?

 

Tak mam zbiorniczek gdzie skrapla się woda tylko chyba uzbierało się tej wody zbyt dużo i dlatego poszło w wężyk. Muszę pilnować aby na bieżąco opróżniać z wody zbiorniczek.

 

Tak wiec jutro dopiero odpalę aerograf.

 

Mógłbym prosić o zdjęcia działka wielolufowego?

 

Działko na razie nie jest zamontowane, dokleję je w późniejszym etapie, jak już główny kamuflaż pomaluję. Cierpliwości Może skuszę się zrobić wymontowane działko i silnik, i postawić je na wózkach obok modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam zbiorniczek gdzie skrapla się woda tylko chyba uzbierało się tej wody zbyt dużo i dlatego poszło w wężyk. Muszę pilnować aby na bieżąco opróżniać z wody zbiorniczek.

 

 

I tak i nie. Po dłuższej pracy sprężarki, kiedy korpus się nagrzeje pod wpływem zwiększonej temperatury para wodna w sprężonym powietrzu zaczyna się skraplać znacznie szybciej. Jak aerograf zaczyna pluć to znaczy, ze trzeba przerwać pracę na kilka godzin, żeby wszystko zdążyło wystygnąć. Wody z odstojnika i węża oczywiście dobrze jest się pozbyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak aerograf zaczyna pluć to znaczy, ze trzeba przerwać pracę na kilka godzin, żeby wszystko zdążyło wystygnąć. Wody z odstojnika i węża oczywiście dobrze jest się pozbyć.

 

A nie prawda. Jak zaczyna pluć to odkręcam aero, zatykam wężyk palcem i jak nabije trochę ciśnienia, to puszczam - woda wylatuje. I tak kilka razy aż przestanie lecieć i można malować dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.