Solo Napisano 25 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 25 Kwietnia 2015 Może trochę za jasno, ale masz rację, za mocno jest ta osłona poprzecierana. Pomaluję ją od nowa i poprawię brudzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 25 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 25 Kwietnia 2015 Miło mi to czytać, postaram się jeszcze bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 26 Kwietnia 2015 Share Napisano 26 Kwietnia 2015 Fajne rozróżnienie czarnych elementów (HUD i osłona). Tylko chyba trochę zdjęcia przepalone bo aż rażą po oczach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 26 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 26 Kwietnia 2015 HUD po prostu zostać zapaćkany brązowym washem, a reszta jest zapaćkana szarym washem, ot i cała tajemnica. A nad zdjęciami będę pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 27 Kwietnia 2015 W przerwie od nudniejszych rzeczy (wlot powietrza) zrobiłem pozostałe podwieszenia jakie będzie przenosić moja cejotka: zasobniki AN/ALQ-184, Sniper XR oraz HTM. Ten pierwszy zestawowy, dwa ostatnie to zestaw Hasegawy z uzbrojeniem do współczesnego lotnictwa. Jak wspominałem wcześniej, wszystkie pody wykonane są pięknie, koszmar zaczyna się w przypadku kalkomanii. Te Tamki słabo reagują na płyn zmiękczający, te Hasegawy są dodatkowo bardzo grube - źle wyglądają po położeniu. Do HTM użyłem kalkomanii z zestawu kalek Speed Hunter Graphics - kładą się jak marzenie. Malowanie według instrukcji. ALQ-184 dodatkowo troszkę pobrudziłem i poprzecierałem, tak jak widziałem to na zdjęciach. Obiektywy (czy tez jakieś soczewki) wewnątrz Snipera zrobiłem z opalizujących cekinów. A tak wyglądają wszystkie podwieszenia w komplecie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 28 Kwietnia 2015 Pody są z zestawu Aircraft Weapons E Hasegawy. Snipera i HTM nie brudziłem w ogóle, dałem tylko ciemnobrązowego washa. Pobawiłem się za to z ALQ-184, bo znalazłem takie jego zdjęcia, na których widać że za czysty nie jest: http://www.169fw.ang.af.mil/photos/mediagallery.asp?galleryID=7449&page=18 Zrobiłem więc najpierw w niektórych miejscach brązowy, w niektórych szary preshading. Potem odrobinę pobawiłem się pigmentami Airfield Dust Jimeneza, a na koniec wash cienobrązowy i odrobinę washa Dark Yellow for Germany Vehicles od AK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 28 Kwietnia 2015 Super Moderator Share Napisano 28 Kwietnia 2015 Bardzo ładnie - cały czas oglądam! :-) pozdrawiam Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 29 Kwietnia 2015 Share Napisano 29 Kwietnia 2015 Te czerwone uszczelnienia między szybami na Sniperze to kalkomania? Ładny efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 29 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 29 Kwietnia 2015 Tak, kalkomania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 29 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 29 Kwietnia 2015 Powoli, drobnymi kroczkami posuwam się do przodu. Oglądając zdjęcia myśliwca zauważyłem, że w tylnej części kabiny, tam gdzie jest mechanizm podnoszenia owiewki, Aires nie odtworzył kilku istotnych przewodów i wyposażenia. Postanowiłem więc to dorobić: jakiś przewód elektryczny, przewód wentylacyjny i jakąś skrzyneczkę, kij wie do czego. Przy okazji przemalowałem ten fragment samolotu, bo było za brudno. Po pomalowaniu i utytłaniu na nowo, wygląda teraz to tak. Jako że pracuję nad kanałem wlotowym, postanowiłem dla relaksu przygotować turbinę która jest na jego końcu (to turbina sprężarki? sam nie wiem co to jest w zasadzie) Gdybym pomalował ją tak jak każe instrukcja, czyli burnt ironem, byłaby to tylko ciemna plama. W interku znalazłem na to ciekawy patent: pomalowałem najpierw całą turbinę kolorem burnt iron, a potem kolorem white aluminium trysnąłem na same krawędzie łopatek i obudowę. Dzięki temu wszystkie krawędzie świecą nieco w ciemności i wygląda to fajnie. Oto sama turbinka (jak to kiedyś mówili w programie B.A.R. (Bezalkoholowa Audycja Radiowa): "wstawimy mu turbinkę, by pił tylko krzynkę"): A po zamontowaniu i zamknięciu kanału, wygląda tak: Na koniec mały sukces z obróbką kanału wlotowego i wnęki podwozia. Udało się ładnie zeszlifować co trzeba, żeby wpasować przednią wnękę, choć zarówno ściankę wlotu powietrza, jak i spód wnęki musiałem szlifować na grubość papieru, a i tak trzeba trochę dociskać, żeby się ładnie zeszło. Trzeba jednak przyznać, że poza tym komora jest spasowana do otworu w kadłubie wręcz idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 29 Kwietnia 2015 Share Napisano 29 Kwietnia 2015 nie wiem co palisz ale byś sprzedał trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 30 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 30 Kwietnia 2015 Zawsze to jakaś nowa wiedza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_s Napisano 30 Kwietnia 2015 Share Napisano 30 Kwietnia 2015 Po pomalowaniu i utytłaniu na nowo, wygląda teraz to tak. Sorry, ale po pomalowaniu i utytłaniu wygląda jakby był czymś byle jak pochlapany. A przetarcia są tak intensywne, jakby miały imitować coś bardzo starego i obdrapanego, a nie coś podkreślać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 30 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 30 Kwietnia 2015 Cóż, detale na dużych zbliżeniach wydają się przesadzone. Przetarcia są w sam raz, szczególnie gdy weźmie się pod uwagę, że tamto zdjęcie było mocno rozjaśnione, żeby było choć trochę widać te elementy które dorobiłem, szczególnie ten przewód wentylacyjny w głębi, z pomarańczową obwódką. Sama kabina, z perspektywy i przy normalnym świetle wygląda tak, a więc chyba całkiem dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 1 Maja 2015 Share Napisano 1 Maja 2015 Jest OK, nie ma się już co pastwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 5 Maja 2015 Autor Share Napisano 5 Maja 2015 Potrzebuję pomocy, a raczej porady. Usiłuję wpasować wannę kabiny, wraz osłoną antyrefleksyjną do kadłuba. Problem polega na tym, że przednia krawędź osłony nie styka się w żaden sposób z krawędzią kadłuba, powstaje tam niewielka, ale bardzo wyraźna szpara, jak to zaznaczone jest na zdjęciu. Wynika to z tego, że krawędź kadłuba w tym miejscu ma kształt łuku, a krawędź osłony jest w zasadzie płaska. Mam pytanie: czy ta szpara nadaje się tylko i wyłącznie do zaszpachlowania, czy istnieje jakiś sposób na wpasowanie tej osłony tak aby szpary nie było? Kombinuję z tym już od kilku dni i nie widzę sensownego rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 6 Maja 2015 Share Napisano 6 Maja 2015 Podstawa osłony powinna być na równo z krawędzią kadłuba. Jak już to mamy i szpara dalej jest, to raczej bym wkleił płytkę polistyrenu, bo zaszpachlować na równo się tego nie da patrząc na to zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 6 Maja 2015 Autor Share Napisano 6 Maja 2015 Wbrew moim obawom wpasowanie kabinki tak aby nie było widocznych śladów łączeń nie było takie trudne. Najgorzej było szpara pomiędzy krawędzią osłony antyrefleksyjnej a krawędzią kadłuba - tam pasek polistyrenu i sporo kleju CA załatwiło sprawę. Łączenia boków kabiny z kadłubem i tylnej części to już po prostu klej CA i debonder, oraz naprawdę niewielka ilość szlifowania. Potem tylko trzeba było pomalować powłokę lakierniczą uszkodzoną w trakcie obróbki i kabina, jak sądzę, gotowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 7 Maja 2015 Share Napisano 7 Maja 2015 Klasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 7 Maja 2015 Share Napisano 7 Maja 2015 Sprawdź na zdjęciach konkretnego egzemplarza czy tylna część osłony kokpitu jest przeźroczysta czy przydymiona. Na przykład na naszych ruchoma część jest przydymiona, tylna przeźroczysta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 7 Maja 2015 Autor Share Napisano 7 Maja 2015 Tak, jestem świadomy tego, jednak do tego momentu nie wiedziałem tak do końca który model maszyny robię. Wybrałem dwa, z zestawu kalkomanii SEAD Specialists Wild Weasel Vipers Part I. Tak na marginesie, to te współczesne F-16 mają tak bezpłciowe i monotonne malowania (chodzi mi głównie o godła jednostek i okolicznościowe malowania na kadłubie), że w zasadzie nie ma z czego wybierać. Oba samoloty, jak wynika z rysunków dołączonych do zestawu, mają całe oszklenie przyciemnione. Nie wiem czy uda mi się znaleźć zdjęcia którejś z tych maszyn, więc nie wiem czy zweryfikuję tę informację. Najbardziej podoba mi się ta maszyna (zaznaczona ramką), czyli F-16 stacjonujący w Japonii: W rezerwie pozostaje malowanie maszyny stacjonującej w Południowej Karolinie: Do malowania modelu jeszcze bardzo daleko, więc niewykluczone że mi się coś odmieni, ale na razie typuję te dwie maszyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 7 Maja 2015 Share Napisano 7 Maja 2015 Mi sie jednak Solo wydaje ze przyciemniona jest ruchoma czesc a nieruchoma jest przezroczysta... Jesli mialy by byc obie przyciemnone to na rysunku ta nieruchoma byla by zazolcona... Tak ja oceniam te rysunki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 7 Maja 2015 Autor Share Napisano 7 Maja 2015 Skoro nie wierzysz mi na słowo, to uwierz zdjęciu, niewierny Tazmanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 7 Maja 2015 Share Napisano 7 Maja 2015 http://www.f-16.net/aircraft-database/F-16/airframe-profile/3197/ tu masz 90-0825 http://www.f-16.net/aircraft-database/F-16/airframe-profile/3396/ a tu 91-0353 (kolor gwiazdki i jej położenie zmieniały się w czasie) IMHO, na zdjęciu, które pokazałeś to widać przeźroczystą... I ja te rysunki interpretuję również tak, że tylna część jest przeźroczysta... http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=262 poczytaj, ja przejrzałem tylko pierwszą stronę i dojrzewam do wniosku, że wszystkie tylne części są przeźroczyste... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 7 Maja 2015 Autor Share Napisano 7 Maja 2015 Znalazłem sporo zdjęć tego pierwszego i tutaj jest jedno, które chyba rozwiewa wszelkie wątpliwości: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.