JanuszF Napisano 21 Maja 2015 Autor Share Napisano 21 Maja 2015 Nakrętki to produkt Menga "SPS-005 NUTS AND BOLTS FOR VEHICLE/DIORAMA" Dzisiaj trochę popracowałem nad sponsonami. Takom tutaj popisał się i mocno je rozdrobnił Każda barbeta składa się z 15 elementów nie licząc km-ów. A kompletny sponson z prawie 50 elementów. Po lewej jeszcze nie "obrobiona" barbeta, a po prawej jej wnętrze, zresztą dość wiernie odtworzone. Sklejone dość niechlujnie, bo i tak nie da się ich w rozsądny sposób wyeksponować. Pancerna osłona jest "szpachlowana" klejem Tamiji, największą wadą tego rozwiązania jest to, że klej jest przeźroczysty I prawie kompletny sponson po złożeniu na sucho. Skleję dopiero po tryśnięciu podkładem, bo obawiam się, że może jeszcze mi jakaś szpara się ujawnić po pomalowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 22 Maja 2015 Share Napisano 22 Maja 2015 Aż miło popatrzeć. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanuszF Napisano 22 Maja 2015 Autor Share Napisano 22 Maja 2015 Cieszę się, że przynajmniej jednej osobie się to podoba Dzisiaj psułem układ wydechowy Dodałem kołnierze do tłumika. Króćców już mi się nie chciało dorabiać, bo praktycznie ich nie widać. Wykonałem osłonę termiczną z nitki. Nie do końca jestem zadowolony, bo jest bardzo włochata ale może natrafię na lepsze nici. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 22 Maja 2015 Share Napisano 22 Maja 2015 Janusz, ładnie ci wychodzi. Ale mnie bardziej interesuje etap malowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 23 Maja 2015 Share Napisano 23 Maja 2015 Do malowania to on musi dobrnąć (jak sam wiesz) przez (dla mnie osobiście jak najbardziej przyjemny) etap waloryzacji własnych i "biżuterią" fototrawioną. Ja już na przykład (oczywiście nie od rana do wieczora) już 3 tydzień blaszkuję i rzeźbię (przedwczoraj 3h brakującą gaśnicę rzeźbiłem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer Machine Napisano 23 Maja 2015 Share Napisano 23 Maja 2015 Za detale podziwiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanuszF Napisano 24 Maja 2015 Autor Share Napisano 24 Maja 2015 Dzięki Do malowania, jak Cooper to ujął, dobrnę pod koniec miesiąca. Niestety moje pierwotne plany uległy weryfikacji, bo przeczytałem Beute tanki i natrafiłem tam na hipotezę, że pojazdy były malowane w czterokolorowe kamo. Więc nie wykorzystam schematu proponowanego przez producenta i pójdę inną drogą. Dzisiaj tyle zdziałałem. Waloryzacja przodu zakończona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanuszF Napisano 25 Maja 2015 Autor Share Napisano 25 Maja 2015 Ostatnie poprawki przed przyklejeniem boków kadłuba. Dodałem nakrętki do obejm tłumika. Tył zaś uzupełniłem o wspornik lampy, przewód i poprawiłem płaskowniki. Dodałem jeszcze nakrętkę na pistol porcie, ale już po zrobieniu zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 26 Maja 2015 Share Napisano 26 Maja 2015 Bardzo fajnie wygląda ten "Pokrak". Widać że dłubanie przy nim sprawia Ci frajdę.Tak trzymaj. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanuszF Napisano 4 Czerwca 2015 Autor Share Napisano 4 Czerwca 2015 Masz rację Model jest bardzo fajny, brak wklęśnięć i śladów po wypychaczach, dlatego można pobawić się w detale. Pasuje mi to bardzo, bo mam mało czasu, ale poświęcam Markowi codziennie 15-30 minut, a to wystarczy na dorobienie jakiegoś uchwytu, czy przyklejenie paru śrubek Napewno nie mogliście się doczekać dalszego ciągu :P i oto on Z przodu dodałem haki. Przeoczyłem je wcześniej, ale można je dostrzec na zdjęciu Ännchen. Zaczepiano o nie łańcuchy przymocowane do bel faszyny. Na stropie dopatrzyłem się jeszcze brakujących nakrętek. Gdzieś w tych okolicach powinien być zaczep do mocowania faszyny, ale nie znalazłem tego elementu na fotkach. Najwięcej znęcałem się nad bagażnikiem. Dodałem wlew czynnika chłodniczego do chłodnic. Najbardziej zadowolony jestem z zaczepów, Takom dał płaskie fototrawione krążki które słabo imitowało to co występowało w oryginale. Bagażnik był wykonany z cienkiej blachy i najlepiej by było go zastąpić fototrawionką, ale nikt jeszcze do Takoma tego nie zrobił. Oryginalny czołg. Zdjęcie z witryny http://www.svsm.org/ I moja kopia I zrobiłem beleczkę pomagającą poruszać się w trudnym terenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artellos Napisano 4 Czerwca 2015 Share Napisano 4 Czerwca 2015 Podoba się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Godlewski Napisano 4 Czerwca 2015 Share Napisano 4 Czerwca 2015 Dobrze zdetalowany model cieszy oko . A beleczka oczywiście w przekroju jest trapezowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer Machine Napisano 5 Czerwca 2015 Share Napisano 5 Czerwca 2015 Czekam na więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gerd Napisano 5 Czerwca 2015 Share Napisano 5 Czerwca 2015 Dobrze się ogląda takie warsztaty, mnie zawsze brakuje skrupulatności w relacjonowaniu prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanuszF Napisano 5 Czerwca 2015 Autor Share Napisano 5 Czerwca 2015 Dzięki A beleczka oczywiście w przekroju jest trapezowa Belka ma oczywiście przekrój w kształcie trapezu prostokątnego Przy okazji. Skończyłeś swojego Emharowego Marka z faszyną? Dzisiaj po robocie tyle zdziałałem. Dodałem nity na barbetach kmów. Zlokalizowałem hak do mocowania faszyny z tyłu pojazdu I zmodyfikowałem klapy. Męczyło mnie to od dłuższego czasu, chciałem wykonać pojazd z uchylonymi małymi klapkami, i wreszcie zebrałem się na odwagę i je pociąłem Tak to wyszło. Z lewej nie pocięta klapa Takomowa. Po środku dorobiona większa klapa i na końcu miks elementów. Na fotkach historycznych widać prawie zawsze uchyloną mniejszą klapkę. Prawdopodobnie dlatego, że przy zamkniętych klapach widoczność zapewniały po 4 małe otworki na każde oko nawiercone w płytach pancernych. Nie znali chyba wtedy jeszcze szkła pancernego. Dlatego najczęściej pojazdy poruszały się z otwartymi klapami lub otwartą przynajmniej małą klapką. Zapewne była zamykana gdy już było naprawdę gorąco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 6 Czerwca 2015 Share Napisano 6 Czerwca 2015 Piękna robota w sumie jak dla mnie najfajniejszy etap modelowania. Nie pokusisz się spróbować zrobić sprężyn do klap z drutu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Godlewski Napisano 7 Czerwca 2015 Share Napisano 7 Czerwca 2015 Bardzo ładnie i rzeczowo poprowadzony warsztat , na pewno będzie z niego pożytek dla tych którzy chcieli by poprawić nieco i tak niezły model . Co do pieroga z faszyną to na razie zastój , między innymi jeszcze nie znalazłem jak była zwalniana faszyna z tego monstrum . No i chciałbym mu dać trochę lepsze traki ,a to zapewne potrwa , bo w tej chwili pracuję nad ogonem dla Mark I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanuszF Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Share Napisano 7 Czerwca 2015 Pomimo niesprzyjającej pogody, nie zrezygnowałem całkiem z prac nad modelem Skupiłem się nad bagażnikiem. Zrobiłem nowe wsporniki relingów. Analizując fotki stwierdziłem, że istniało kilka wersji tych wsporników, na Ännchen były takie masywne, wykonane najprawdopodobniej z drewnianej kantówki. Znalazłem również lepszą fotkę wlewu chłodziwa i poprawiłem korek. Piękna robota w sumie jak dla mnie najfajniejszy etap modelowania. Nie pokusisz się spróbować zrobić sprężyn do klap z drutu ? Dzięki Sprężyny zestawowe nie są najgorsze, a ja narazie nie czuję się na siłach, aby to zrobić. Natomiast jak będę robił Marka od Tamki to będę musiał to zrobić, bo tam ich nie odwzorowali. Bardzo ładnie i rzeczowo poprowadzony warsztat , na pewno będzie z niego pożytek dla tych którzy chcieli by poprawić nieco i tak niezły model .Co do pieroga z faszyną to na razie zastój , między innymi jeszcze nie znalazłem jak była zwalniana faszyna z tego monstrum . No i chciałbym mu dać trochę lepsze traki ,a to zapewne potrwa , bo w tej chwili pracuję nad ogonem dla Mark I. Dzięki za uznanie Myślę, że tego pożytku dla innych wiele nie będzie, bo to raczej niszowy temat. Ale mam w szafie jeszcze Male od Tamki i Tadpole od Takoma, no i chyba sobie jeszcze kupię hermafrodytę od Takoma w celu wykonania męskiego beutetanka z niemieckimi modyfikacjami. Więc w przyszłości sam z niego skorzystam Faszyna była zwalniana za pomocą dźwigienki umieszczonej centralnie na tylnej ściance szoferki. Akurat mój model jest wyposażony we wszystkie zewnętrzne elementy niezbędne do przewożenia faszyny. Rysunek pochodzi z książki Fletchera British Tank Mark IV. Tego Marka I gdzieś już prezentowałeś? Ja poczekam, aż jakaś firma go wypuści z gotowym ogonem i tylko sobie popoprawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 8 Czerwca 2015 Share Napisano 8 Czerwca 2015 Dzięki Sprężyny zestawowe nie są najgorsze, a ja narazie nie czuję się na siłach, aby to zrobić. No nie przesadzaj z tymi siłami robisz taką detalizację że aż szkoda zostawiać te zestawowe paciorki. Nawiń drucik 0.3 i po krzyku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanuszF Napisano 8 Czerwca 2015 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2015 Wydaje się to proste, nawinąć drut 0,3 mm na drut 0,4mm Aktualnie relingi poprawiam. Fotorelacji narazie nie będzie bo aparat na wywczasy pojechał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanuszF Napisano 23 Czerwca 2015 Autor Share Napisano 23 Czerwca 2015 Parę dni przerwy i swojego "wontka" znaleźć nie mogłem Coś przez ten czas udłubałem, chociaż imprezy miałem w oba weekendy więc gigantycznych postępów nie ma Padły mi też baterie w aparacie, i chociaż to mało ciekawe, to z kronikarskiego obowiązku zaprezentuję relingi. Poprawek wymaga w zasadzie wewnętrzna strona. Poprawiłem przekrój relingów z trójkątnego na kątowy. Pierwotnie zamierzałem w ten sposób przerobić tylko końce, ale któregoś dnia nie miałem natchnienia do roboty wymagającej myślenia i przerobiłem całe Przód relingów od wewnętrznej strony Tył I tył na zewnątrz Aptekarstwo się powoli kończy i mam nadzieję, że za tydzień przejdę do etapu malowania. W farby się już zaopatrzyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 23 Czerwca 2015 Share Napisano 23 Czerwca 2015 Ty masz zdrowie. Dobrze że już kończysz bo czekam na to malowanie a ty ciągle coś poprawiasz, he, he. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanuszF Napisano 1 Lipca 2015 Autor Share Napisano 1 Lipca 2015 Koniec psucia modelu Ostatnia partia poprawek. Kończę w tym tygodniu lepienie i w weekend kładę podkład. Mam nadzieję Dorobiłem nowe obejmy tłumika. Oryginalne były nieco za luźne i brakowało im dolnej części. Przy okazji okazało się, że kolektory tłumika mają za dużą średnicę i miałem problem z zamontowaniem nowych obejm. Poprawę ich odpuściłem sobie. Jest to element z którego jestem najmniej zadowolony. Zmontowałem ostatecznie sponsony. Brakowało 2 śrubek i jednego nitu na górze. Na dole są niewielkie błędy, ale darowałem sobie ich poprawę ;) Przy drzwiczkach znajdujących się pod sponsonami ujawnił się kolejny większy babol. Takom dał listwę na zewnątrz drzwiczek. W rzeczywistości znajdowała się ona od wewnętrznej strony. Na drzwiczkach z zamkiem zrobił też za dużo nitów. Porównanie części zestawowych i poprawionych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 2 Lipca 2015 Share Napisano 2 Lipca 2015 Nieźle działasz z tym modelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanuszF Napisano 3 Lipca 2015 Autor Share Napisano 3 Lipca 2015 Dzięki. Ale to co ty robisz z Czaplą dopiero jest niesamowite Model prawie sklejony. Zostały mi tylko km-y do zrobienia i przednie klapy. Jeszcze szukam fototrawionych łańcuszków do wzbogacenia klap i sworzni przy szeklach. Z tyłu na relingach będzie jeszcze łańcuszek. Już czeka w paczkomacie . Założyłem linę od Elefanta. Jest trochę za krótka, przydałby się jeszcze jeden zwój. Myślę, że w niedzielę pomaluję go podkładem . Zastanawiam się jak postąpić z ostrogami do gąsienic. Czy je zamontować na gąsienicach. Wrak Annchen miał tylko jedną zamontowaną, a resztę w bagażniku. Czołg ładniej będzie się prezentował z założonymi ostrogami a ja przecież wraku nie robię Jak myślicie? Zakładać, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.