net_sailor Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Kolejny mój ulepek, czyli Albatros w litewskich barwach. Wydawałoby się, że skoro to Eduard i do tego zestaw profipack budowa będzie lekka, łatwa i przyjemna. Niestety nic bardziej mylnego. O ile bryłę udaje się jeszcze jakoś w miarę sensownie poskładać (przy niewielkiej ilości szpachli do zamaskowaniu kilku wciągnięć tworzywa i połączeniu skrzydła z kadłubem) to sklejanie kokpitu jest prawdziwą drogą przez mękę. Nic tam do siebie nie pasuje i trzeba mocno pracować pilnikiem i nadrabiać płytkami plastyku. Oszklenie też pozostawia trochę do życzenia, gdyż jest mało przejrzyste nawet po wypolerowaniu. Bardzo grube krawędzie spływu skrzydeł wymagają pocienienia. Od siebie wydłubałem otwarte schodki wejściowe, ręcznie robione pitoty i zasłonkę do ślepego pilotażu w pierwszej kabinie. Ponadto dodałem żywiczne fotele Pavli oraz wyrzutnie rakiet z zestawu uzbrojenia ICM (niezbyt rewelacyjne, ale innych nie mam). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wisa Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 i modelik wyszedł naprawdę ładnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kret69 Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Ale wyszedł Ci pięknie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
letalin Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Fajny. Misie podoba, paszcza to podstawa w każdym samolocie. Spód tylko trochę za mocno wycieniowany w porównaniu do góry, która jest bardzo spokojna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erkamo Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Bardzo ładny. Góra, moim zdaniem, lepsza od dołu. Skłaniam się ku ocenie letalina, że trochę zbyt mocno podcieniowany spód. Ale i tak ślicznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Fajniutki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
net_sailor Posted June 29, 2015 Author Share Posted June 29, 2015 Cieszę się, że się podoba. Litwin to dość nietypowy temat, ale szczęka na tym samolocie bardzo mnie ujęła. Daje +10 do skuteczności, a to ważne jak się ma takie siły powietrzne, jakie się ma. Spód faktycznie jest pociągnięty "mocniejszą" kreską, ale jak samolot stoi na kołach to tak mocno nie razi. Spód z zasady nie jest mocno eksponowany, a zależało mi na efekcie, że jednak i tam "coś się dzieje". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Trochę zmartwiłeś mnie tym spasowaniem kokpitu bo mam go w planach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
net_sailor Posted June 29, 2015 Author Share Posted June 29, 2015 No niestety. Kolega kleił i też potwierdza, że nie było lekko. Ze swej strony polecam fotele Pavli, bo choć trzeba je spiłować po bokach, to robią dobre wrażenie przy blaszanych tablicach. Ale co ciekawe oryginalne plastikowe fotele też nie wchodzą i robota jest ta sama, a efekt jednak mniej spektakularny. Obie osłony przeciwsłoneczne są za krótkie po bokach a tylna dodatkowo za wąska do szerokości kadłuba. Tylna ściana kokpitu jest źle spasowana (spore szpary po bokach), jak i cała wanna. Przeźroczysty panel między kabinami robiłem od podstaw, bo fabryczny nie pasował. Kiedy już wreszcie przebrniesz przez kokpit to dalej jest z górki, choć jeszcze wloty powietrza do silnika wymagają nieco uwagi. W sumie do ogarnięcia, ale zasada tydzień na kokpit i tydzień na resztę obowiązuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rucek Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Strasznie późno go wstawiłeś ;) wygląda super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Ogólnie fajny egzotyczny model, widzę że jeszcze do jednego ze strony producenta można by było się przyczepić, kalki mają chyba bardzo gruby film bo wyraźnie go widać. Co do Twojego wykonania, to chyba nie wszędzie dobrze łosz siadł. Są linie w których właściwie go nie ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rucek Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 (edited) Dałbyś foto kabiny PS. Tak sobie przypomniałem Edited June 29, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Bardzo elegancki detal. Ujmują mnie te stopnie. I tablice przyrządów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
net_sailor Posted June 29, 2015 Author Share Posted June 29, 2015 Strasznie późno go wstawiłeś ;) wygląda super Ano tak. Goniłem z robotą na festiwal w Olsztynie i w paru miejscach poszedłem na skróty. Niedawno wziąłem go do poprawki bo gryzło mnie sumienie. Wymieniłem stopnie w schodkach na ażurowe (poprzednio były pełne), pomalowałem czarne powierzchnie antyodblaskowe matową farbą (poprzednio użyta zestawowa kalkomania bardzo się błyszczała), dorobiłem zasłonkę do ślepego pilotażu, o której kompletnie zapomiałem. Dopiero jak był gotowy porobiłem fotki. Ogólnie fajny egzotyczny model, widzę że jeszcze do jednego ze strony producenta można by było się przyczepić, kalki mają chyba bardzo gruby film bo wyraźnie go widać. Co do Twojego wykonania, to chyba nie wszędzie dobrze łosz siadł. Są linie w których właściwie go nie ma. Kalki faktyczie są dość grube i twarde. Typowy Set i Sol słabo je zmiękczył. Dopiero agresywniejszy Mr. Mark Softer dał im radę. Co do łosza to też jest w tym nieco winy producenta, bo linie na skrzydłach są wyraźne i stosunkowo szerokie, ale już na górze i spodzie kadłuba znacznie delikatniejsze i miejscami lekko zanikające. Tak więc łosz nie za bardzo ma gdzie dobrze osiąść, choć starałem się trochę pogłębić niektóre podziały. Dodatkowe fotki wstawię jutro, jak rozwinę fotograficzny majdan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
net_sailor Posted June 30, 2015 Author Share Posted June 30, 2015 Obiecane zdjęcia kabiny: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 szczęka na tym samolocie bardzo mnie ujęła. Daje +10 do skuteczności, a to ważne jak się ma takie siły powietrzne, jakie się ma. prawda Elegancki jak na 1:72 Mam nadzieję, że już niedługo będziemy mogli zrobić tak zdetalizowane nasze Iskry... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 Bardzo ładny. _________________________________________________________________________________________ Na warsztacie: Fiat 621 + armata Bofors - Ftf 1/72 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordDisneyland Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 Bardzo fajne malowanie! Aczkolwiek zmartwiłeś mię informacjami o nakładzie pracy, bo mam dwupak "trzeci świat" i myślałem, że będzie to łatwizna... Cóż za zieloną farbę zastosowałeś? I jeszcze jedno- skąd oznaczenia przy fotelach? Pavla daje wypas, czy z zestawu? Cholera, muszę odnaleźć to pudło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
net_sailor Posted July 1, 2015 Author Share Posted July 1, 2015 Zielony to polecany przez Eduarda Gunziak H405. Szary przyjąłem Humbrol 28, jednak według Litwinów, z którymi rozmawiałem ten kolor jest nieco za ciemny i polecają Hu23 lub Hu90 (w wydaniu jakie kiedyś Humbrol produkował). Spód malowany był Pactrą A96 jednak na dość mocny preshading z Insignia Blue. Pavla daje tylko żywicę, a te czerwone trójkąty podebrałem z blaszki Edka do plastykowych foteli bo akurat są ładne. Możesz też skorzystać z uchwytów do katapultowania, choć ja pozostawiłem żywiczne przez co między fotelem a drążkiem zrobiło się nieco ciasno. Co do bugów zestawu, gdy się przy jednym nauczysz z drugim pójdzie zdecydowanie łatwiej, więc się nie zniechęcaj. Pomyśl też o vacu, jeśli będziesz robił zamknięte kabiny. Master niedawno wydał też pitoty w tej skali (jak ja robiłem jeszcze ich nie było). Sprawdzaj też "antenologię" na zdjęciach danego egzemplarza no i pylony podwieszeń (wersja C tylko dwa zewnętrzne, o czym Edziowi zdaje się zapominać albo myśli, że to dla każdego oczywiste). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.