net_sailor Napisano 29 Czerwca 2015 Share Napisano 29 Czerwca 2015 Kolejny mój ulepek, czyli Albatros w litewskich barwach. Wydawałoby się, że skoro to Eduard i do tego zestaw profipack budowa będzie lekka, łatwa i przyjemna. Niestety nic bardziej mylnego. O ile bryłę udaje się jeszcze jakoś w miarę sensownie poskładać (przy niewielkiej ilości szpachli do zamaskowaniu kilku wciągnięć tworzywa i połączeniu skrzydła z kadłubem) to sklejanie kokpitu jest prawdziwą drogą przez mękę. Nic tam do siebie nie pasuje i trzeba mocno pracować pilnikiem i nadrabiać płytkami plastyku. Oszklenie też pozostawia trochę do życzenia, gdyż jest mało przejrzyste nawet po wypolerowaniu. Bardzo grube krawędzie spływu skrzydeł wymagają pocienienia. Od siebie wydłubałem otwarte schodki wejściowe, ręcznie robione pitoty i zasłonkę do ślepego pilotażu w pierwszej kabinie. Ponadto dodałem żywiczne fotele Pavli oraz wyrzutnie rakiet z zestawu uzbrojenia ICM (niezbyt rewelacyjne, ale innych nie mam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 29 Czerwca 2015 Share Napisano 29 Czerwca 2015 i modelik wyszedł naprawdę ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kret69 Napisano 29 Czerwca 2015 Share Napisano 29 Czerwca 2015 Ale wyszedł Ci pięknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 29 Czerwca 2015 Share Napisano 29 Czerwca 2015 Fajny. Misie podoba, paszcza to podstawa w każdym samolocie. Spód tylko trochę za mocno wycieniowany w porównaniu do góry, która jest bardzo spokojna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 29 Czerwca 2015 Share Napisano 29 Czerwca 2015 Bardzo ładny. Góra, moim zdaniem, lepsza od dołu. Skłaniam się ku ocenie letalina, że trochę zbyt mocno podcieniowany spód. Ale i tak ślicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal76 Napisano 29 Czerwca 2015 Share Napisano 29 Czerwca 2015 Fajniutki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 29 Czerwca 2015 Autor Share Napisano 29 Czerwca 2015 Cieszę się, że się podoba. Litwin to dość nietypowy temat, ale szczęka na tym samolocie bardzo mnie ujęła. Daje +10 do skuteczności, a to ważne jak się ma takie siły powietrzne, jakie się ma. Spód faktycznie jest pociągnięty "mocniejszą" kreską, ale jak samolot stoi na kołach to tak mocno nie razi. Spód z zasady nie jest mocno eksponowany, a zależało mi na efekcie, że jednak i tam "coś się dzieje". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal76 Napisano 29 Czerwca 2015 Share Napisano 29 Czerwca 2015 Trochę zmartwiłeś mnie tym spasowaniem kokpitu bo mam go w planach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 29 Czerwca 2015 Autor Share Napisano 29 Czerwca 2015 No niestety. Kolega kleił i też potwierdza, że nie było lekko. Ze swej strony polecam fotele Pavli, bo choć trzeba je spiłować po bokach, to robią dobre wrażenie przy blaszanych tablicach. Ale co ciekawe oryginalne plastikowe fotele też nie wchodzą i robota jest ta sama, a efekt jednak mniej spektakularny. Obie osłony przeciwsłoneczne są za krótkie po bokach a tylna dodatkowo za wąska do szerokości kadłuba. Tylna ściana kokpitu jest źle spasowana (spore szpary po bokach), jak i cała wanna. Przeźroczysty panel między kabinami robiłem od podstaw, bo fabryczny nie pasował. Kiedy już wreszcie przebrniesz przez kokpit to dalej jest z górki, choć jeszcze wloty powietrza do silnika wymagają nieco uwagi. W sumie do ogarnięcia, ale zasada tydzień na kokpit i tydzień na resztę obowiązuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rucek Napisano 29 Czerwca 2015 Share Napisano 29 Czerwca 2015 Strasznie późno go wstawiłeś ;) wygląda super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 29 Czerwca 2015 Share Napisano 29 Czerwca 2015 Ogólnie fajny egzotyczny model, widzę że jeszcze do jednego ze strony producenta można by było się przyczepić, kalki mają chyba bardzo gruby film bo wyraźnie go widać. Co do Twojego wykonania, to chyba nie wszędzie dobrze łosz siadł. Są linie w których właściwie go nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rucek Napisano 29 Czerwca 2015 Share Napisano 29 Czerwca 2015 (edytowane) Dałbyś foto kabiny PS. Tak sobie przypomniałem Edytowane 29 Czerwca 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 29 Czerwca 2015 Share Napisano 29 Czerwca 2015 Bardzo elegancki detal. Ujmują mnie te stopnie. I tablice przyrządów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 29 Czerwca 2015 Autor Share Napisano 29 Czerwca 2015 Strasznie późno go wstawiłeś ;) wygląda super Ano tak. Goniłem z robotą na festiwal w Olsztynie i w paru miejscach poszedłem na skróty. Niedawno wziąłem go do poprawki bo gryzło mnie sumienie. Wymieniłem stopnie w schodkach na ażurowe (poprzednio były pełne), pomalowałem czarne powierzchnie antyodblaskowe matową farbą (poprzednio użyta zestawowa kalkomania bardzo się błyszczała), dorobiłem zasłonkę do ślepego pilotażu, o której kompletnie zapomiałem. Dopiero jak był gotowy porobiłem fotki. Ogólnie fajny egzotyczny model, widzę że jeszcze do jednego ze strony producenta można by było się przyczepić, kalki mają chyba bardzo gruby film bo wyraźnie go widać. Co do Twojego wykonania, to chyba nie wszędzie dobrze łosz siadł. Są linie w których właściwie go nie ma. Kalki faktyczie są dość grube i twarde. Typowy Set i Sol słabo je zmiękczył. Dopiero agresywniejszy Mr. Mark Softer dał im radę. Co do łosza to też jest w tym nieco winy producenta, bo linie na skrzydłach są wyraźne i stosunkowo szerokie, ale już na górze i spodzie kadłuba znacznie delikatniejsze i miejscami lekko zanikające. Tak więc łosz nie za bardzo ma gdzie dobrze osiąść, choć starałem się trochę pogłębić niektóre podziały. Dodatkowe fotki wstawię jutro, jak rozwinę fotograficzny majdan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 30 Czerwca 2015 Autor Share Napisano 30 Czerwca 2015 Obiecane zdjęcia kabiny: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 30 Czerwca 2015 Share Napisano 30 Czerwca 2015 szczęka na tym samolocie bardzo mnie ujęła. Daje +10 do skuteczności, a to ważne jak się ma takie siły powietrzne, jakie się ma. prawda Elegancki jak na 1:72 Mam nadzieję, że już niedługo będziemy mogli zrobić tak zdetalizowane nasze Iskry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 30 Czerwca 2015 Share Napisano 30 Czerwca 2015 Bardzo ładny. _________________________________________________________________________________________ Na warsztacie: Fiat 621 + armata Bofors - Ftf 1/72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordDisneyland Napisano 30 Czerwca 2015 Share Napisano 30 Czerwca 2015 Bardzo fajne malowanie! Aczkolwiek zmartwiłeś mię informacjami o nakładzie pracy, bo mam dwupak "trzeci świat" i myślałem, że będzie to łatwizna... Cóż za zieloną farbę zastosowałeś? I jeszcze jedno- skąd oznaczenia przy fotelach? Pavla daje wypas, czy z zestawu? Cholera, muszę odnaleźć to pudło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 1 Lipca 2015 Autor Share Napisano 1 Lipca 2015 Zielony to polecany przez Eduarda Gunziak H405. Szary przyjąłem Humbrol 28, jednak według Litwinów, z którymi rozmawiałem ten kolor jest nieco za ciemny i polecają Hu23 lub Hu90 (w wydaniu jakie kiedyś Humbrol produkował). Spód malowany był Pactrą A96 jednak na dość mocny preshading z Insignia Blue. Pavla daje tylko żywicę, a te czerwone trójkąty podebrałem z blaszki Edka do plastykowych foteli bo akurat są ładne. Możesz też skorzystać z uchwytów do katapultowania, choć ja pozostawiłem żywiczne przez co między fotelem a drążkiem zrobiło się nieco ciasno. Co do bugów zestawu, gdy się przy jednym nauczysz z drugim pójdzie zdecydowanie łatwiej, więc się nie zniechęcaj. Pomyśl też o vacu, jeśli będziesz robił zamknięte kabiny. Master niedawno wydał też pitoty w tej skali (jak ja robiłem jeszcze ich nie było). Sprawdzaj też "antenologię" na zdjęciach danego egzemplarza no i pylony podwieszeń (wersja C tylko dwa zewnętrzne, o czym Edziowi zdaje się zapominać albo myśli, że to dla każdego oczywiste). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.