ministersan Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 (edited) Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce Specjalna 1 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych AH-1Z idzie do przodu (jutro zdjęcia), ale zaczyna się drobnica i czasami chcę odpocząć i chwilę zrobić coś innego. B-2 bryła sklejona i na razie to tony szpachli, warstwa po warstwie i czekanie na wyschnięcie. W związku z tym pozostaje trochę czasu wolnego, więc jeszcze jeden model do konkursu (miała być pancerka, ale nie wiedziałem co wybrać) - ostatni, więcej nie będzie Zamierzam zrobić RF-4E z Italerki - powiązanie z latem, jak w tytule - malowanie z kraju wschodzącego czerwonego słońca, kojarzącego się z latem. Dodatkowo on chyba stacjonuje w ciepłej części Japonii. Inbox https://pro.zapodaj.net/uploads/ministersan/47443/20160503_193644.jpg Spróbuję wcisnąć blaszki do Hase Mam też gdzies fotele Edka, koła Edka i chyba dysze. Malowanie takie: Edited May 3, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Piękne malowanie wybrałeś, ale model... Zdaje się że nie będzie łatwo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zloty Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 I zrobisz takiego jak na fotkach? Z tymi wszystkimi malarskimi bajerami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ministersan Posted May 3, 2016 Author Share Posted May 3, 2016 Zobaczymy, podział i ilość części rozsądna (mała właściwie). Problemy przewiduje ewentualnie z dodatkami (wpasowanie). Ma być to założenia prawie z pudła, bez większych ingerencji - kolejny trening malowania. B-2 to trening przed F-4 z króliczkiem i czekającym P-61 z GWH (co prawda one są błyszczące, ale myślę, że trening n czarnym, nawet satynowo-matowym dużo mnie nauczy). Na tym chcę z kolei potrenować ręczne malowanie kamo i przebarwień/zabrudzeń , bo na malowanie czeka prawie już złożony Jastrząb w 1:32 w wersji dwumiejscowej ze zbiornikami konforemnymi i garbem. I zrobisz takiego jak na fotkach? Z tymi wszystkimi malarskimi bajerami? Będzie ciężko, ale muszę trenować, bo NASZ musi wyjść perfekcyjnie Liczę na pomoc kolegów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Bardzo ambitne malowanie Wyrobisz się z trzema modelami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ministersan Posted May 3, 2016 Author Share Posted May 3, 2016 AH-1 idzie szybko, aż się zapomniałem i w ostatniej chwili przypomniałem sobie o robieniu zdjęć, więc na pewno on pójdzie szybko. B-2 tak naprawdę też dużo elementów nie ma , tylko te szpachlowanie. Priorytet to AH-1 i RF-4 - na pewno z nimi zdąże (ze względu na to, że Jastrzębia chciałbym skończyć na wakacje, więc trening z malowania z reki jest bardzo ważny). P-61 i F-4 z króliczkiem mogą poczekać, więc B-2 nie do końca jestem pewny, czy dam radę. Zdecydowałem się, bo wynegocjowałem więcej czasu na modelowanie z żoną - za 10 minut sprzątania mam 20 minut dodatkowe na modele Od pewnego czasu zmieniła mi się zmianowość w pracy i mam więcej czasu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
makinen Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Jeden z moich ulubionych latadeł. jeśli pomalujesz tak, jak na zdjęciu, to...będzie czad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 No to Cię czeka kupa zabawy. Model oparty jest na zabytku z Esci, ciekawe jak będzie wyglądało spasowanie bo tam bywało grubo. No i detalem nie poraża. Trzymam kciuki bo mimo wszystko można wyrzeźbić z niego fajny model zwłaszcza że malowanie wybrałeś efektowne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ministersan Posted May 3, 2016 Author Share Posted May 3, 2016 Kupując miałem świadomość, że to przeryte ESCI, ale cena tylko 100zł. Mało i nie mało, bo zakupując dodatki wychodzi tyle co zestaw Edka, ale... ...własnie, ale nikt poza chyba jeszcze Hase nie wypuszcza tej wersji , no i nie ma zbyt wielu zestawów w Japońskim malowaniu (hase ma tego dużo, ale nie zawsze dostępne). Dodatki miałem, więc pomyślałem, że 100zł można poświęcić na trening (edek to jednak dwie stówki). Tym bardziej, że Jastrząb kosztował dużo więcej, a na prawdę bym chciał go zrobić bezbłędnie (a tam ręka musi być pewna przy malowaniu obwódek plam kamuflażu). Ale kalki są fajne i dużo eksploatacyjnych (jak na Italke, bo Edka nikt nie przebije). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjp_a_man Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Pytanie skierowane do kolegi KRL. Czy powyższe jest celowym zabiegiem personelu naziemnego,czy wynikiem zużycia powłoki lakierniczej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ministersan Posted May 4, 2016 Author Share Posted May 4, 2016 Byłem przekonany, że blaszki jakość da się wcisnąć, tylko będą pewne niezgodności wymiarowe... ...a Italka ma całkiem inną wizję niż Hasegawa i Edek. Tylko która jest właściwa? Z moich poszukiwań w necie skłaniałbym się w stronę hasy , jeśli chodzi o przód kabiny. Przód tył Jakaś pomoc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted May 4, 2016 Share Posted May 4, 2016 Złóż same plastiki na sucho, wpasuj do kadłuba i dopiero wtedy próbuj wpasować blachy. Będziesz wiedział gdzie i ile docinać, żeby na koniec Ci to do kadłuba weszło bez problemów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted May 4, 2016 Share Posted May 4, 2016 Tu masz zdjęcia przedniej i tylnej tablicy IP: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ministersan Posted May 4, 2016 Author Share Posted May 4, 2016 Czyli wierzymy Hasegawie OK, zaczynamy pasowanie blaszek. Dzięki za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted May 4, 2016 Share Posted May 4, 2016 Generalnie Hasegawie warto wierzyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ministersan Posted May 8, 2016 Author Share Posted May 8, 2016 Spasowanie kokpity z blachami pomimo, że nie wystają poza oryginalne tablice idzie kiepsko, fotele nie za bardzo chcą się wpasować. No i nie do końca wygląda to tak jakbym chciał. Pytanko: Czy ten zestaw będzie ok, ogólnie jak duże różnice są wersji B do E Chciałbym to: http://www.mojehobby.pl/products/Rf-4b-Phantom-zestaw-detali-HAS.html lub to http://www.mojehobby.pl/products/RF-4B-Phantom-II-HAS-844311.html Chyba, że są gdzieś dostępne zestawy do wersji E. EDIT: Doszedłem do wniosku, że żywica wyglądałaby lepiej. Tym bardziej , że wszedłem w posiadanie tego: ...i pudełkowy kokpit wraz z fotelami wyglądał marnie, a że miałem żywice, zrobiłem dziś przeszczep: Z żywicą wygląda to o wiele lepiej Teraz wyrównuje krawędzie, żywica też się ładnie wpasowała - teraz malowanie i złozenie tego razem.. Niestey nie udało mi się znaleźć żywicy do RF-4E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Machine Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Ładny modelik się zapowiada Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raptorf22 Posted May 13, 2016 Share Posted May 13, 2016 Ciekawa relacja się zapowiada, ale nie bardzo rozumiem jaki model budujesz? RF-4E z Italerii czy Prowlera? Mam model tego Phantoma na warsztacie i jest przeprawa przez mękę, mam na myśli głównie kokpit. Powoli zaczynam myśleć o wrzucenie tego modelu do kosza. Czy kolega pasował już owiewkę kabiny jak pasuje ? Owiewka jest za szeroka i nie pasuje, jest dziwnie wymodelowany kadłub pod nią. Sprawdź to przed zabawą z kokpitem bo możesz się zdziwić i wyrzucić kasę w błoto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted May 13, 2016 Share Posted May 13, 2016 Ja bym tego F-4E Italerki odłożył i zrobił bez dodatków. Zamknąć kabinę, włożyć może jakichś figurantów, żeby więcej zasłaniali i skupić się na powierzchni modelu. Czas poświęcony na kokpit przesunąć na walorkę wnęk, odpicowanie dysz i malowanie. Bo wpasowywanie na siłę dodatków tak mocno nie pasujących da efekt średni. Szkoda na to blaszek, żywic, czasu i pieniędzy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ministersan Posted May 13, 2016 Author Share Posted May 13, 2016 Udało mi się wpakować blachy i zamknąć kokpit. Niestety zlozenie tego z dolną częścią kadłuba to horror. Jestem na etapie szlifowania tego. Jak tylko wyprowadze jako tako to dam fotki. Dzisiaj zaczynam szlifowanie B-2. Mam nadzieję, że w niedziele uda mi się wrzucić fotki. Prowler byl tylko przykladem , to on mnie przekonał, że warto inwestować w żywiczny kokpit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raptorf22 Posted May 13, 2016 Share Posted May 13, 2016 Pytałem czy sprawdzałeś jak leży wiatrochron na kadłubie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ministersan Posted May 13, 2016 Author Share Posted May 13, 2016 Jeszcze nie. A że dzisiaj piątek 13 to zrobie to jutro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted May 13, 2016 Share Posted May 13, 2016 Udało mi się wpakować blachy i zamknąć kokpit. Niestety zlozenie tego z dolną częścią kadłuba to horror. Jestem na etapie szlifowania tego. Jak tylko wyprowadze jako tako to dam fotki. Dzisiaj zaczynam szlifowanie B-2. Mam nadzieję, że w niedziele uda mi się wrzucić fotki. Prowler byl tylko przykladem , to on mnie przekonał, że warto inwestować w żywiczny kokpit. 1. To warsztat konkursowy, więc dawaj zdjęcia jak najczęściej 2. Powodzenia w takim razie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.