mati13u Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Jak robi się klej z nitro i ramek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Jak robi się klej z nitro i ramek? Do pojemnika wrzucasz pocięte na małe kawałki ramki i zalewasz acetonem lub w ostateczności rozpuszczalnikiem nitro. Zostawiasz na 2-3 dni, trzy razy dziennie mieszając (tak po ok. 10 obrotów - zawsze w prawo). Jak już się dobrze nawąchasz i upaskudzisz, robisz próbę, stwierdzasz że jest to guzik warte wtedy dodajesz uszlachetniaczy. Może to być np Super Glue, Revell Compacta, Tamiya extra cement lub podobny. Do wyboru masz około 100 rodzai. Mieszasz to w proporcji 100 % uszlachetniacza, 0% kleju z nitro i kleisz. Najważniejsza zaleta, ten klej nigdy się nie kończy - dokupujesz tylko uszlachetniacz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Ostrowski Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 dla Maraka ps.w latach 80tych XX wieku , robiłem w ten sposób szpachle dodając do ramek i nitro:talku , ale że by tym kleić i to w XXI wieku ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arek G. Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Czy do wymycia modelu z pactry na pewno nada się cleanlux . Mam taki jeden który wymaga natychmiastowego remontu. Pytam bo próbowałęm zmyć inny model różnymi substancjami ale z opłakanym skutkiem i poszukuje czegoś lepszego a nie chce znowu zrobić syfiku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ironkamil Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Google nie gryzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arek G. Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Masz racje gogle nie gryzie. Ja szukałem ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. To pytanie dla osób które przeprowadzały takie czyszczonko. Między innymi czy całą farba zeszła czy trzeba było jej pomagać skrobaniem . Poza tym od niedawna pojawił się cleanlux plus i kolejne pytanie czy też będzie dobry czy za mocny i coś zrobi z plastikiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedros Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Pactra jest nieco odporniejsza na zmywanie cleanluxem, ale jak najbardziej można go uzywać. Ten z + jest mocniejszy (i lepszy), używam go z powodzeniem. Jest niegroźny dla plastiku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arek G. Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Dzięki za odpowiedź. Lecę do sklepu po cleanluxa i idę myć model. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ironkamil Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Masz racje gogle nie gryzie. Ja szukałem ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. To pytanie dla osób które przeprowadzały takie czyszczonko. Między innymi czy całą farba zeszła czy trzeba było jej pomagać skrobaniem . Poza tym od niedawna pojawił się cleanlux plus i kolejne pytanie czy też będzie dobry czy za mocny i coś zrobi z plastikiem. Z całym szacunkiem, ale od 2005 piszę na różnych forach modelarskich i o dziwo już wtedy borykano się z problemem , rewitalizacji modeli, czyli min. zmycia starej powłoki malarskiej i uwierz, co modelarz to inna metoda,proszek do prania, cleanlux, kret, DOT... Siedzisz czasem na Youtube? Na pewno, tam jest odcinek SPIM'a (w języku polskim) o zmywaniu farb z figurek przy pomocy DOTa (płynu hamulcowego), więc twierdzę, że raczej nie googlowałeś, albo nawet nie szukałeś na tym forum, bo widziałem jak nie raz ktoś zmywał swój model... Koniec pouczania, a teraz do meritum, do czego jest cleanlux plus? Jeśli do podłóg winylowych, pcv to da radę, jeśli do połóg kamiennych, to bym najpierw spróbował na złomie modelarskim, czytamy etykiety. Pactra jest nieco odporniejsza na zmywanie cleanluxem, ale jak najbardziej można go uzywać. Ten z + jest mocniejszy (i lepszy), używam go z powodzeniem. Jest niegroźny dla plastiku. A to ciekawostka , jak model malowałem pactrami, modelmasterem, humbrolem, revellem itp. nie widziałem różnicy pomiędzy trudnością zmycia powierzchni... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedros Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Ironkamil, to może być tylko subiektywna ocena. Miałem wrażenie, że należy odrobinę więcej poczekać, aż pactra zejdzie. Odnośnie Cleanlux +: jest to środek do usuwania pozostałości po remontach mieszkań. Usuwa przede wszystkim farby, akryl, w niewielkim stopniu kleje po taśmach itp. NIE JEST groźny dla plastiku. Przetrenowane na kilku modelach - nic się z plastikiem nie stało. Podkładu Gunze też nie rusza. Po prostu mocniejszy (dużo) Cleanlux. Dla mnie rewelacja, zwłaszcza do czyszczenia aero - kilka kropel, psik i po wszystkim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfjontkofski Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Czy szpachlówka Tamyi zawsze przysycha tak błyskawicznie, to znaczy w kilkadziesiąt sekund? Znalazłem na forum radę, żeby w takim wypadku kapnąć kroplą rozpuszczalnika i tak robię - działa; ale chcę się upewnić, że nic nie sknociłem przy rozcieńczaniu... A rozcieńczyłem zmywaczem do paznokci bez acetonu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbychm Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Bardzo dobra rada, spokojnie możesz rozcieńczać szpachlówkę tamki zmywaczem bezacetonowym. Może to być więcej niż przysłowiowa kropla. Ja zawsze po użyciu, do tubki zakraplam dwie, trzy krople. Wyrównuję wtedy, to co odparowuje gdy tubka jest odkręcona. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfjontkofski Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Dzięki! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad_8011 Posted September 5, 2016 Share Posted September 5, 2016 Mam pytanie - robiłem pierwszy raz w życiu washa olejnego - akrylami robiłem często wcześniej - znajomy dał mi farbę "renesans", rozcieńczyłem ją benzyną ekstrakcyjną, nałożyłem odpowiednio na model, i jest. Było to wczoraj ok 11 - teraz też jest prawie 11 i model nie wysechł. Ile schnie taka farba? Jest bardzo cienko nałożona, a model stał cały czas przy otwartym oknie i owiewało go chłodnym powietrzem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted September 5, 2016 Share Posted September 5, 2016 Nie musi wyschnąć. Jak potrzebujesz robić coś dalej, to zabezpiecz lakierem akrylowym i tyle. Artystyczna olejna (nierozcieńczona) schnie tygodnie. W niczym to w modelarstwie nie przeszkadza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad_8011 Posted October 9, 2016 Share Posted October 9, 2016 Spoko, wyschła w końcu po tygodniu. była rozcieńczona, i teraz już będę tego spokojnie używał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knjaz Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 Nie powinno się kłaść lakieru na kolejne zabiegi weatheringowe. Psuje to fakturę efektów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 W encyklopedii Jimeneza twierdzą co innego. Mylą się? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 Tu chodziło o wash. Jaką on ma mieć fakturę? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad_8011 Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 fakturę? VAT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knjaz Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 W encyklopedii Jimeneza twierdzą co innego. Mylą się? Nie wiem co tam jest napisane, nie czytałem. Ale skoro już o nim wspomniane, to on sam wspomniał w Kanadzie, na pokazie, że varnish kładzie się najpóźniej na kolorze. Więc między zabiegami weatheringowymi nie. Dlaczego? Olejna inna fakturę jak akryl, czy emalia, więc splaszczasz głębię varnishem. Oczywiście możesz kłaść, bo tak jest w książce, ale najlepiej jak sam sobie porównasz na dwóch obszarach. Ja kładłem i się cieszyłem, teraz nie kładę i moje modele nabrały głębi. Cieszę się bardziej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 Nie wiem co to znaczy głębia, ale cienkie warstwy lakieru bezbarwnego zabezpieczają kolejne etapy weatheringu i czasami po prostu nie da się bez tego, bo np. ścierając nadmiar olejnej z modelu, można zetrzeć przy okazji wash z linii podziału, jeśli się go nie zabezpieczyło lakierem. W encyklopedii podkreślają to wiele razy, że można i trzeba zabezpieczać w ten sposób poszczególne etapy weatheringu, żeby nie zniszczyć tego co zrobiło się wcześniej. No nie da się: po malowaniu trzeba zabezpieczać kalkomanie, wash, weathering - nie da się skończyć na lakierze na farbie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tenggeri Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 ...cienkie warstwy lakieru bezbarwnego zabezpieczają kolejne etapy weatheringu i czasami po prostu nie da się bez tego.... Da się da, po prostu daj jednej warstwie olejnej czas aż porządnie wyschnie i spokojnie można działać z następnymi warstwami pomijając zabezpieczanie lakierem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 Moje doświadczenie mówi mi, że to zbyt ryzykowne i najlepiej zaschnięta farba wchodzi w reakcję z rozpuszczalnikiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tenggeri Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 Każdy robi jak mu pasuje, ja nie zabezpieczam i nigdy nie miałem problemów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.