Piter Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Weźmy to na logikę - Na pewno malowałeś kiedyś sprejem albo przynajmniej widziałeś jak ktoś to robi (no chyba, że nie to zwracam honor). Spray nie da Ci możliwości regulacji wielkości plamki która w tym przypadku jest wielkości 5-cio groszówki. Spray nadaje się do malowania takich elementów jak np. kasty samochodów czyli dużych powierzchni w jednolitym kolorze. Do nałożenia różnobarwnego kamuflażu np. na samolocie się nie nadaje. Przy odrobinie wprawy aero (piwatą) można malować kreski ok. 2mm. Do tego dochodzi paleta barw która w przypadku sprayu jest znacznie uboższa no i zasadniczo nie można mieszać kolorów. Różnic jest bardzo wiele i zależne jest to od tego co chcesz pomalować. Jeśli cały model ma być w jednym kolorze to kup sobie tamke czy nawet zwykłego motipa (do samochodów, ciężarówek etc... ). Jeśli chcesz nałożyć różnokolorowe kamo na czołg czy też samolot to muszę Cię zmartwić ale żaden spray Cię tu nie uratuje. Spraye Tamiya dostępne są w wielu sklepach internetowych więc wujek google i jazda . I na koniec nie przepraszaj - każdy ma prawo zapytać mimo, iż można do tego dojść po wiadomościach zawartych już na forum Pozdrawiam Piotrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Wracamy do kwestii lakierów bezbarwnych. Poszukuję dobrego mata, bo humbrole do d... się nadają. Czy malowane aero czy pędzlem, półmat mam po pomalowaniu błyszczącą powierzchnie, mat natomiast daje mi bardzo ładny półmat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kacperek315 Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Co do lakieru, ja osobiście używam matowego Pactry no i nie narzekam. Czasami wychodzi mi półmat, ale ten problem jakoś się zawsze rozwiąże jeśli chcę, aby był to tylko mat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karol 111 Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Ja stosuję Revell 02. Rozcieńczony rozpuszczalnikiem do olejnych i psikany aero. Wychodzi naprawdę MAT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piter Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Revell jest oka i o dziwo niektóre Humbrole też. Nie wiem od czego to zależy ale kilka modeli pojechałem Humbrolem i było ok. Revell, Pactra tez ale zdarzały się wpadki. W przypadku Humbrola jeszcze nie miałem problemów przy malowaniu pędzlem - zawsze dawał jednolity mat bez żadnych zacieków czy też nieprzewidzianych smug. Lakiery to bardzo "mało odporne" specyfiki na rozcieńczanie - tutaj może być przyczyna. Trzeba to naprawdę rozpracować samemu. Co gorsza w każdym przypadku nie chodzi tylko o firmę lecz o partie lakierów bo, to że kupimy lakier który służył nam lata nie znaczy, że nie może nam sprawić niezbyt miłej niespodzianki. Pozdrawiam Piotrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Ja gorąco polecam Mat Gunze H, który daje bardzo ładną, głęboko matową powierzchnię, która idealnie nadaje się do nakladania np. suchych pigmentów czy pasteli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mierzu Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Skleroza! Ach skleroza! Czy ktoś może mi przypomnieć jak nazywa się produkt w rodzaju plasteliny, który używany jest do maskowania? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Mroczkowski Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Blue Tack? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mierzu Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 A jaki to producent. Chodzi mi o masę, która nie zostawia tłustych śladów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Mroczkowski Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 http://www.blu-tack.co.uk/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mierzu Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Dzięki. Zupełnie z głowy wypadła mi nazwa masy i producenta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Witam mogę model malować akrylami i emaliami czy raczej te farby będą się ze sobą gryzly?? Jeżeli warstwa poprzednia będzie wyschnięta to nic ze sobą nie będzie się gryzło. Niebezpieczne są jedynie spraye np. Tamiya kładzione na akryle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vic11 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Czym najlepiej przemyć aero po pryśnięciu surfacerem ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Czym najlepiej przemyć aero po pryśnięciu surfacerem ? Aceton, zmywacz Wamodu, rozcieńczalnik nitro, zmywacz do paznokci, itp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piter Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Czym najlepiej przemyć aero po pryśnięciu surfacerem ? Generalnie ja polecam nitro . Jak robisz gruntowne czyszczenie to rozkręć aero na czynniki pierwsze i zrób mu kąpiel. Oczywiście nie wrzucaj żadnych elementów plastikowych (zdejmij uszczelki! ). Potem jakaś delikatna szmatka - tutaj polecam szmatki do czyszczenia ekranów LCD. Są na tyle delikatne, że spokojnie można je wepchnąć w najdrobniejsze zakamarki. Po skręceniu jeszcze można wlać do zbiorniczka coś mniej żrącego typu benzyna lakowa i trysnąć. Pozdrawiam Piotrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Szukałem i nie znalazłem. Czy da się domyć pędzle, podsiąknięte farbą przy samej blaszce? Myję wodą z mydłem, moczę w benzynie ekstrakcyjnej i nic nie pomaga. Końcówka czysta, a przy samej blaszce jest stara farba ;/ Do kreta nie wsadzę, bo zniszczy blaszkę. Co jest lepsze do mycia pędzli (i aero) z olejnych, benzyna ekstrakcyjna, lakowa czy może jeszcze coś innego? Zmywacz Wamodu wychodzi trochę drogo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzmichal Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Mam takie pytanie czy te produkty mają takie same właściwości i można je stosować zamiennie? http://www.hobbysta.pl/mr-color-thinner-110-p-14666.html http://www.sklej.pl/model327_18678.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Mam takie pytanie czy te produkty mają takie same właściwości i można je stosować zamiennie?http://www.hobbysta.pl/mr-color-thinner-110-p-14666.html http://www.sklej.pl/model327_18678.html Można, ale mam wrażenie, że Gunze z MM lepiej się sprawuje niż na odwrót. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreeN Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Ja dodam od siebie 3 grosze. Jestem początkującym modelarzem, ale staram się, aby ciągle nabywane umiejętności podeprzeć odpowiednią chemią. Niżej przedstawiam specyfiki, które bardzo ułatwiają mi pracę i ciężko było by mi się bez nich obyć. To taki "podstawowy" zestaw dla mnie na ten czas. Pierwsze zdjęcie - produkty od lewej : 1. Olejek terpentynowy z apteki - rozcieńczanie farb olejnych, zmywanie farb olejnych (zdrowy dla dróg oddechowych) 2. Extra Thin Cement Tamiya - klej do plastiku. Konsystencja wody. Świetny do np. połówek kadłuba, skrzydeł. Jego konsystencja pozwala na wlewanie pomiędzy dwie klejone powierzchnie. 3. Retarder firmy Talens - opóźniacz do farb akrylowych. 4. Rozcieńczalnik do farb akrylowych Gunze. Bardzo dobry do rozcieńczania Pactr. 5. Rozcieńczalnik do farb akrylowych Gunze. Idealny do rozcieńczania podkładu - Surfacera. 6. Zmywacz do farb akrylowych Wamodu - zmywacz do farb i do czyszczenia aerografu. Rozcieńczalnik do szpachli plastycznej. 7. Maskol dla plastyków - maskowanie powierzchni przed malowaniem. 8. Benzyna lakowa bezzapachowa - wash. 9. Zmywacz do paznokci - rozcieńczalnik do szpachli plastycznej. Umożliwia także delikatne zmywanie szpachli. Zdjęcie drugie. Produkty od lewej : 1. Klej modelarski z pędzelkiem - do dużych powierzchni. 2. Klej CA 3. Micro SOL - płyn do zmiękczania kalkomanii. 4. Micro SET - płyn do nakładania kalkomanii. 5. Spirytus - odtłuszczanie. 6. Clear Fix Humbrol - klej do elementów z przeźroczystego plastiku. 7. Szpachla w płynie Tamiya - świetny specyfik. Bardzo wygodne nakładanie. 8. Mr. Surfacer 1000 - podkład pod farbę. 9. Klej modelarski z igłą. 10. Benzyna ekstrakcyjna - zmywanie farb olejnych. 11. Sidolux - lakier bezbarwny akrylowy. 12. Clenalux - zmywacz do farb akrylowych i czyszczenia aerografu. 13. Szpachla plastyczna w tubce Humbrola. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Zakupiłem dziś podkład w sprayu Valleyo - Primer Imprimacion Gundierung Czy ktoś tego używał i może mi powiedzieć czy nadaje się on do Emalii czy współpracuje tylko z akrylami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Dobra użyłem. Śmierdzi strasznie, mam teraz generalne wietrzenie w chałupie Poza tym potrafi wejść w reakcję z emalią wcześniej nałożoną, tworząc pajęczynkę. Ciekawe jak będzie po nałożeniu emalii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piter Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Smrodu to się raczej nie pozbędziesz ale chyba w ostatnim zdaniu chodziło Ci o akryle bo w poprzednim już sobie odpowiedziałeś . Jak mniemam gdy coś wchodzi w reakcje z emaliami to pewnie też jest na polimerach. Tutaj jest kilka czynników - możliwe, że jeszcze niezbyt dobrze wysechł, możliwe, że użyłeś zbyt "mocnego" rozcieńczalnika dla docelowej farbki (miałem tak jak skończył się oryginalny rozcieńczalnik Humbrola i użyłem benzyny nakładając drugą warstwę) lub po prostu "ten typ tak ma". Najpierw bym poczytał skład tego specyfiku i doszedł do tego na bazie czego jest on robiony. Następnym krokiem było by albo pomalowanie docelowo innym rodzajem farbki albo pokrycie podkładu jakimś neutralnym lakierem a potem malował. Nie używałem tego specyfiku więc to tylko spekulacje ale mam nadzieje, że sobie poradzisz . Pozdrawiam Piotrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Więc tak wali strasznie acetonem. Narzeczona jak wracała do domu to mówiła że smród się unosił na korytarzu. Natomiast wczoraj nałożyłem na ten podkład emalie, nic się nie stało. Więc należy nakładając podkład upewnić się że nie ma nigdzie nałożonej wcześniej emalii. Chodź przadę mówiąc nie jest to regułą gdyż były miejsca pomalowane (owiewka) które nie weszły w reakcje. Kolejną rzeczą którą zauważyłem, to możliwość odchodzenia podkładu wraz z taśmą maskującą. Składu niestety nie podano :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad C Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Czy możliwe jest stosowanie zwykłych "szprei" jako podkład do akryli? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 W teorii można by. Ale i tak warto zainwestować w podkład czy to valleho czy Tamiyowskiego surfacera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.