Skocz do zawartości

Panther Ausf.A 1:35 Tamiya


Kemmezi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich odwiedzających. Mam na imię Przemek i postanowiłem wyjść z cienia zakładając warsztat ;). Długo się wahałem, bo jest to mój pierwszy w życiu model (zestawu grenadierów Dragona „sklejonego” w szkole podstawowej nie liczę) i trochę obawiałem się krytyki, ale po przeczytaniu kilku tematów doszedłem do wniosku że warsztat okazuje się niezwykle pomocny. ;) To z jakiego „bagna” starsi stażem modelarze potrafili wyciągać tych mniej doświadczonych przekonało mnie ostatecznie. ;D Liczę, że tak będzie i w moim przypadku. Pierwotny zamysł był taki, żeby kupić prosty, niedrogi model do wykonania w ramach treningu. Oczywiście była to mrzonka. Po przeczytaniu warsztatu cooper’a nie mogłem patrzeć na wszystkie grube niedociągnięcia tej leciwej konstrukcji, zaopatrzyłem się w podstawowe produkty i zacząłem przerabiać model. Jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia, zacząłem się rozglądać za blaszkami, metalowymi lufami, karabinami itd., ostatecznie jednak postanowiłem że dokończę model bez dodatkowych inwestycji, waloryzując Panthere we własnym zakresie. Jako że zaczynam od zera byłem zmuszony zainwestować sporo pieniążków w sprzęt, stąd decyzja o cięciu kosztów waloryzacji. Cel jest prosty – przećwiczyć tak dużo technik jak to tylko możliwe i zbudować bazę pod kolejne, bardziej ambitne projekty. Nie ukrywam że mocno liczę na Wasze wsparcie. Poniżej kilka zdjęć dla nakreślenia aktualnego stanu. Z góry przepraszam za oświetlenie, jestem na etapie odkładania pieniążków na porządną lampę warsztatową.

 

Wieża - dołożyłem uchwyty z drutu miedzianego o różnych średnicach i zrobiłem małą dokładkę z plastiku żeby trochę poprawić model od strony merytorycznej. Wizjery z blachy miedzianej, właz nie jest jeszcze przytwierdzony do wieżyczki, muszę go spasować ze spawami. Zimmerit trochę toporny, był to pierwszy element na którym kładłem green stuff:

 

S3axdfN.jpg

 

UfJmErB.jpg

 

RBzuplu.jpg

 

CklKCJD.jpg

 

Tył -pierwsze podejścia do blaszek własnej roboty - marna imitacja klamry i zawiasów na pojemnikach. Nie wiem co począć z tym mocowaniem tłumików :(:

 

1wgoYck.jpg

 

Pkty69T.jpg

 

UkxUeiT.jpg

 

BFPwwHx.jpg

 

kaTBpPN.jpg

 

 

Model wymagał kilku dokładek. Zaślepki zrobiłem zgodnie z instrukcją coopera za którą pięknie dziękuję , muszę je jeszcze przykleić i zaszpachlować dziury. Otwory zakitowane dwuskładnikową szpachlówką Tamiya, trochę przesadziłem przy usuwaniu nadmiaru :

 

cwlDu3e.jpg

 

8nefCIs.jpg

 

qZUSAqf.jpg

 

uItxams.jpg

 

 

A tak wygląda reszta:

 

JvxBkVi.jpg

 

Ct0dN33.jpg

 

EgHQv9v.jpg

 

P2n6hBl.jpg

 

Proszę o uwagi i wskazówki. Chcę wykonać trochę luk w zimmericie bo na etapie nakładania zapomniałem o tym :(. Generalnie pasuje nieco podniszczyć model ale szczerze mówiąc trochę się tego obawiam. W najbliższym czasie planuję postrugać w wykałaczkach i zrobić drewniane uchwyty akcesoriów. Musiałem zrobić sobie małą przerwę w klejeniu detali bo jak zobaczyłem przesunięcia formy na hakach to mnie nerwy wzięły. Właściwie wszystkie elementy które pozostały do doklejenia są strasznie słabej jakości. O gąsienicach nie muszę wspominać.

 

Pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jest ok.

Wyrwy w zimmericie robiłem wycinając nieregularny płat nożykiem, a potem wydłubywanie środka.

Ślady po pociskach to rozgrzany grot lutownicy.

Jak jeszcze nie skleiłeś kadłuba z wanną to nie rób tego póki nie ukształtujesz gąsienic - ja użyłem jakieś pierwsze, stare Magic Tracki bez otworu w zębie (nieprawidłowe ale i tak lepsze o niebo od gumiaków).

 

Wątpliwość na zdjęciu

 

31273568932_72395a378b_b.jpg

 

PS.

Cieszę się, że moje wypociny się przydają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi się podoba staranność, szczególnie widoczna przy wykonaniu drucianych uchwytów .

Fajnie wyszedł zimmerit.

Otwory w spodzie wanny sądzę, że łatwiej zaślepić kawałkami hipsu plus szpachla Tamki White Putty.

Poza tym, trzymaj się warsztatu i rad Coopera i wszystko będzie oki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cześć wszystkim, przesyłam kolejną paczkę zdjęć, ponownie podłej jakości. Wybór lampy warsztatowej padnie prawdopodobnie na Velleman'a, model VTLAMP6.

 

HYIa7GQ.jpg

 

NdoSf9b.jpg

 

FsAPTBU.jpg

 

vPt1VQl.jpg

 

i9ays76.jpg

 

Hd7kDqz.jpg

 

CJQPTa9.jpg

 

XinjRMZ.jpg

 

t4Pelmb.jpg

 

W6LoFFA.jpg

 

Nadal nie mam gąsienic a klejenie prawie skończone :(. Teraz na zdjęciach widzę sporo paprochów na modelu, następnym razem przedmucham powietrzem zanim wezmę się za pstrykanie. Pozdrawiam i czekam na baty.

 

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Cześć,

 

Wskazówek brak, a szkoda. Mam nadzieję że nie ma takiej tragedii że krępujecie się wytykać błędy. Tak czy inaczej, powoli zbliżam się do malowania, stąd chciałbym Was dzisiaj prosić o pomoc w doborze farb. Tak się poukładało, że w zestawie „startowym” dostałem kilka słoiczków farb Tamiya, poniżej lista tego co już posiadam:

 

•XF-85 Rubber Black

•XF-84 Dark Iron

•XF-9 Hull Red

•XF-56 Metallic Grey

•XF-10 Flat Brown

•XF-58 Olive Green

•TS-3 Dark Yellow

 

I tutaj od razu pytanie – czy rubber black nadaje się do preshadingu?

Odnośnie samego kamuflażu – chciałem spróbować 3 kolorowego, ale to będzie chyba za dużo jak na pierwsze kroki z aerografem… myślę że skończy się na malowaniu z pudełka.

 

Przeczytałem kilka wątków na różnych forach i z tego co widzę, to brakuje mi:

 

•XF-60 Dark Yellow (ten w sprayu chyba się nie przyda ;()

•XF-2 Flat White lub X-2 White Gloss (większość wybiera XF-2)

•XF-55 Deck Tan

•Primer – szary tamiya w sprayu?

 

Część modelarzy do modulacji bazy stosuje też XF-57 Buff, ale wydaje mi się zbędna na tą chwilę. Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę. ;) Do kamo mam w zasadzie wszystko, czyli XF-58 Olive Green (o ile nie zdecyduję się na bardziej ambitny wzór), rozjaśniał będę XF-2 Flat White, bądź X-2 White Gloss. Do rozcieńczania mam zamiar zakupić X-20A Thinner. Nie wiem co z środkiem do kalek, Micro-Sol trochę odstrasza ceną.

 

Czy powinienem zakupić dodatkowe farbki do akcesorii? Mieszanka kolorów Flat Brown i Red Hull + czarny powinna dać mi rdzawy, Metallic Grey i Flat Brown przyda się do łomów itd. – daje ciemny metal. Jeśli chodzi o drewno to dalej zastanawiam się nad kolorami, metod jest sporo - może macie jakieś propozycje? Kupię jeszcze środek do czyszczenia aero, warto zainwestować w coś markowego czy nie ma to większego znaczenia i mogę kupić np. Wamod?

 

Pozdrawiam

Przemek

 

P.S. Co myślicie o dorzuceniu schurzenów? Zostaję przy gumiakach a to zawsze trochę je schowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekrany mozesz dodac, dobry pomysl. Co do zimmeritu to "idealny" nie jest, zobaczymy jak naprawde wyglada jak juz bedzie farba. Co do kolorystyki, to widac z tego co piszesz, ze wiesz o co biega ps cos na kalki jest niezbedne, bo inaczej na zimie bedzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michal Zimmerit spapralem, zwlaszcza na wiezy (poszla na pierwszy rzut), mialem nawet poprawiac ale nikt na mnie nie krzyczal wiec zostawilem tak jak jest. Zobaczymy po podkladzie, najwyzej zedre.

 

@Spotter Zastanowie sie, moze faktycznie sprobuje podejsc do tematu ambitniej. Przestudiuje Twoj warsztat i pocwicze malowanie na jakims kawalku plastiku, zobacze jak mi to idzie. Aerograf powinien byc przyzwoity, wiec wszystko w gestii moich zdolnosci...

 

@johnrambo Milo z Twojej strony, byloby fajnie.

 

Dzieki za odzew i przepraszam za brak polskich znakow, musze wgrac czcionke na mojej cegle ;).

 

Pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj od razu pytanie – czy rubber black nadaje się do preshadingu?

 

Olej preshading - rób tak jak Spotter.

 

Odnośnie samego kamuflażu – chciałem spróbować 3 kolorowego, ale to będzie chyba za dużo jak na pierwsze kroki z aerografem… myślę że skończy się na malowaniu z pudełka.

 

Przeczytałem kilka wątków na różnych forach i z tego co widzę, to brakuje mi:

 

•XF-60 Dark Yellow (ten w sprayu chyba się nie przyda ;()

•XF-2 Flat White lub X-2 White Gloss (większość wybiera XF-2)

•XF-55 Deck Tan

•Primer – szary tamiya w sprayu?

 

Masz aero to nie kombinuj z ciężkimi do opanowania, niewydajnymi i drogimi sprayami.

Farbki kup brakujące z tego zestawu (mam - kolory są lepsze i można kupić na sztuki). Gunze bez problemu mieszają się z Tamiya i rozcieńczają tymi samymi rozcieńczalnikami czyli śmierdzącym ale najlepszym Mr Hobby Leveling Thinner i dużo mniej śmierdzącym (alkoholowym) ale trochę gorszym Tamiya X-20A

 

zamiast XF-60 wziąłbym Gunze

tylko XF-2 Flat White w słoiku 23ml - tak czy inaczej będzie schodził

do robienia błysku z matu, satyny, podkładu pod kalki kupujesz Tamiya 81022 Acryl 23ml X-22 Clear

Primer Tamki w słoiku a nie w spray - Spotter pisał o jakimś mrketowym rozcieńczalniku, który do niej stosuje (proporcje rozcieńczania to minimum 3cz. rozcieńczalnika i 1 primera - lepiej więcej, podkład nie musi dokładnie pokrywać modelu)

 

Część modelarzy do modulacji bazy stosuje też XF-57 Buff, ale wydaje mi się zbędna na tą chwilę. Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę. ;)

Właśnie np. dunkelgelb najlepiej rozcieńcza się XF-57 Buff w celu modulacji

 

Do kamo mam w zasadzie wszystko, czyli XF-58 Olive Green (o ile nie zdecyduję się na bardziej ambitny wzór), rozjaśniał będę XF-2 Flat White, bądź X-2 White Gloss. Do rozcieńczania mam zamiar zakupić X-20A Thinner.

 

Nie wiem co z środkiem do kalek, Micro-Sol trochę odstrasza ceną.XF-57

Niestety szczególnie do zimmeritu musisz mieć przynajmniej sol - bez tego ani rusz.

 

Czy powinienem zakupić dodatkowe farbki do akcesorii? Mieszanka kolorów Flat Brown i Red Hull + czarny powinna dać mi rdzawy, Metallic Grey i Flat Brown przyda się do łomów itd. – daje ciemny metal. Jeśli chodzi o drewno to dalej zastanawiam się nad kolorami, metod jest sporo - może macie jakieś propozycje? Kupię jeszcze środek do czyszczenia aero, warto zainwestować w coś markowego czy nie ma to większego znaczenia i mogę kupić np. Wamod?

 

Co do farbek do akcesorii raczej Cię to nie minie. Malowanie pędzlem Tamiya i Gunze jest delikatnie rzecz ujmując denerwujące ale ćwiczy cierpliwość W skrócie - nowa warstwa raczej na pewno naruszy/rozpuści poprzednią.

Na początek starczy Ci

A.MIG Chipping Colour

A do rdzy i kurzu (ale nie tylko) kup zestaw Lifecolor Rust & Dust

 

W twoim wypadku możesz nawet drewniane kijki pobejcować

 

Zestaw typu litr izopropylu (IPA - do kupienia w sklepach dla elektroników) + klasyk do wszystkiego czyli zmywacz Wamodu (zmywa farbę z części/modelu, czyści pędzle, aerograf itd. itp.)

 

P.S. Co myślicie o dorzuceniu schurzenów? Zostaję przy gumiakach a to zawsze trochę je schowa.

 

Jak wersja, którą robisz ma schurzeny to tak ale ja bym się z nimi nie bawił.

Podobno jak gumiaki wymoczysz w gorącej wodzie to się je dużo kulturalniej układa i nie strzelają/rwą się na modelu tak szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to póżna wersja Ausf.A

No dobrze parę uwag jest.

- uchwyt nad tylnym włazem miał inny kształt:

http://www.toadmanstankpictures.com/panther_174.jpg

http://www.toadmanstankpictures.com/panther_175.jpg

- mocowania haków to tuleje nie pręty - trzeba je nawiercić

http://www.toadmanstankpictures.com/panther3.jpg

https://farm4.staticflickr.com/3816/9692387752_deaea884a2_b.jpg

i mają zawleczki:

http://www.toadmanstankpictures.com/panther_297.jpg

- pierścienie wzmacniające na przednich otworach holowniczych

https://farm6.staticflickr.com/5543/9692385590_0b520e5a57_b.jpg

http://www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/tanks/panther-tank/Panther_Ausf_A_with_zimmerit_1944.jpg

http://www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/tanks/panther-panzer/Panther_ausf_A_2.jpg

- ograniczniki przy przednich włazach

https://farm4.staticflickr.com/3719/9692386380_0c9c084d13_b.jpg

 

Dzięki, postaram się poprawić. Ze zdjęć wnioskuję że powinienem olać całkowicie kotwienie uchwytu w górnej płycie i przytwierdzić go bezpośrednio do tylnej płyty wieży. A może wystarczy przesunąć uchwyt w stronę górnej płyty wieży, tak żeby uchwyt leżał "na płask"? Dorzucić uchwyt na tylnym włazie jak na Twoim zdjęciu? Mocowania haków nawiercę, pierścienie wzmacniające wytnę pewnie z blachy (na tylnych otworach holowniczych też, bo nie ma a ze zdjęć wynika że powinny się tam znajdować ;)) Jeśli chodzi o ostatni punkt - czy mogę prosić o więcej szczegółów?

 

Kemmezi napisał(a):

P.S. Co myślicie o dorzuceniu schurzenów? Zostaję przy gumiakach a to zawsze trochę je schowa.

 

 

Jak wersja, którą robisz ma schurzeny to tak ale ja bym się z nimi nie bawił

 

Muszę więcej pokopać w czeluściach internetu bo póki co nie znalazłem sensownych danych na temat konkretnych wozów do których posiadam zestawowe kalki. Zasugerowałem się książką Pan Zasiecznego, który pisze że Ausf.A były wyposażone w osłony. Dzięki za elaborat odnośnie farb, zabieram się do studiowania. ^^

 

Pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... tak żeby uchwyt leżał "na płask".

Dokładnie tak uchwyt ma leżeć na "dachu" wieży.

http://the.shadock.free.fr/Tanks_in_France/mourmelon1/images/Panther%20Ausf.%20A%20Mourmelon%2018.JPG

http://the.shadock.free.fr/Tanks_in_France/mourmelon1/images/Panther%20Ausf.%20A%20Mourmelon%2017.JPG

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/aa/61/59/aa6159e015e81899d165cee289081a80.jpg

Dorzucić uchwyt na tylnym włazie jak na Twoim zdjęciu?

Nie wszystkie wozy go miały.

... pierścienie wzmacniające wytnę pewnie z blachy (na tylnych otworach holowniczych też, ...

Tak oczywiście - mój błąd - i z przodu i z tyłu - tylko po wewnętrznej stronie

https://farm8.staticflickr.com/7379/9692386094_cafb09c514_b.jpg

https://farm4.staticflickr.com/3767/9689145947_7ce6de4156_b.jpg

Jeśli chodzi o ostatni punkt - czy mogę prosić o więcej szczegółów?

Ten element przy włazie kierowcy i strzelca, Masz je zrobione - brakuje tylko takich małych uchwytów

https://farm4.staticflickr.com/3751/9692386596_de82ab56c1_b.jpg

https://farm6.staticflickr.com/5487/9689148427_c1f06c9848_b.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich w nowym roku. Jako że alkohol będzie ze mnie schodził pewnie jeszcze kilka dni, postanowiłem nie psuć modelu i poświęcić chwilę na poszukiwanie chemii do kolorowanek. Poniżej podsumowanie listy zakupów (proszę o weryfikację) i kilka pytań:

 

MR.HOBBY H403 - Dark Yellow

TAMIYA X-22 CLEAR

TAMIYA XF-2 FLAT WHITE 23ML.

TAMIYA XF-57 - BUFF

TAMIYA XF-55 - DECK TAN

TAMIYA 81040 - X-20A THINNER 250ml (chyba że jednak Gunze, ale ze względu na warunki mieszkaniowe wolałbym coś mniej ofensywnego)

TAMIYA 87075 - Liquid Surface Primer 40 ml (szary)

LIFECOLOR CS 10 - Dust and Rust

AK-Interactive -711 Chipping Color (jest jeszcze heavy chipping fluid ale rozumiem że nie o niego chodziło)

MICRO SOL - płyn do kalkomanii

WAMOD - Zmywacz do akryli

IPA

 

Zastanawiam się nad zestawem LIFECOLOR CS 20 - Weathered Wood. Zestaw LC do lin na razie odpuszczam. Czy o czyś zapomniałem? Pędzle? Mam Italeri płaski nr3 i okrągły nr1.

 

Pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich w nowym roku. Jako że alkohol będzie ze mnie schodził pewnie jeszcze kilka dni, postanowiłem nie psuć modelu i poświęcić chwilę na poszukiwanie chemii do kolorowanek. Poniżej podsumowanie listy zakupów (proszę o weryfikację) i kilka pytań:

 

MR.HOBBY H403 - Dark Yellow

TAMIYA X-22 CLEAR

TAMIYA XF-2 FLAT WHITE 23ML.

TAMIYA XF-57 - BUFF

TAMIYA XF-55 - DECK TAN

TAMIYA 81040 - X-20A THINNER 250ml (chyba że jednak Gunze, ale ze względu na warunki mieszkaniowe wolałbym coś mniej ofensywnego)

 

Jak kupisz MLT to sprawdzisz

 

TAMIYA 87075 - Liquid Surface Primer 40 ml (szary)

 

Do tego i tak potrzebujesz alb ten rozcieńczalnik Dragona, który stosuje Spotter albo Gunze Leveling Thinner

 

LIFECOLOR CS 10 - Dust and Rust

 

Tu trzeba kupić dedykowany rozcieńczalnik Lifecolor (podobno też działa z farbami Vallejo, A.MIG i AK)

 

AK-Interactive -711 Chipping Color (jest jeszcze heavy chipping fluid ale rozumiem że nie o niego chodziło)

 

Chodzi o kolor

 

MICRO SOL - płyn do kalkomanii

WAMOD - Zmywacz do akryli

IPA

 

Zastanawiam się nad zestawem LIFECOLOR CS 20 - Weathered Wood. Zestaw LC do lin na razie odpuszczam.

 

Jak będziesz robił np drewnianą pakę ciężarówki to się przyda.

Ten drugi jest do lin i płacht więc bardziej przydatny chyba, że j.w.

 

Czy o czyś zapomniałem? Pędzle? Mam Italeri płaski nr3 i okrągły nr1.

 

Na pewno płaski 0 ew. 1

Okrągły na 100% 0 i 000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam po dłuższej przerwie. Uzupełniłem nieco braki w wyposażeniu, dotarła lampa warsztatowa Velleman'a i większość chemii. Wprowadziłem poprawki, zmieniłem sposób mocowania uchwytu nad tylnym włazem, "nawierciłem" mocowania haków (w przyszłości muszę zakupić wiertła bo strasznie się bez nich musiałem nagimnastykować), dołożyłem ograniczniki przy przednich włazach i pierścienie wzmacniające otwory holownicze (przód/tył). Nie byłem w stanie dołożyć zawleczek na mocowaniach haków :(, zrobiłem za to brakujące tuleje do mocowania liny z tyłu pojazdu i przerobiłem zawiesia na gąsienice. Wykonałem uszkodzenia w zimmericie. Zdjęcia poniżej, zapraszam do oglądania i dyskusji.

 

 

Przed podkładowaniem zaślepiłem dziury w wannie i komorze silnika, następnie przy użyciu Tamiya Epoxy Putty zaszpachlowałem wszystkie dziury i niedociągnięcia. Po szlifowaniu odtłuściłem cały model. Surfacer Tamiya rozcieńczałem rozpuszczalnikiem akrylowym Dragon w stosunku 1:3:

xWIwEs7.jpg

 

kQp4OAE.jpg

 

95j8i2C.jpg

 

C810Y5U.jpg

 

Ix2joLy.jpg

 

vRRXYrp.jpg

 

Kolejnym etapem było położenie pierwszego koloru, ma on stanowić bazę do budowania kolejnych warstw. Użyłem farmy Tamiya XF-10 Flat Brown rozcieńczonej Mr.Color Leveling Thinner'em do konsystencji mleka. Ciśnienie około 1,8 bar:

aKCx1Nw.jpg

 

JSCgQGD.jpg

 

INvVAFc.jpg

 

yk8WFkx.jpg

 

kScKfl4.jpg

 

7v0CYYk.jpg

 

fIyIhGY.jpg

 

k3KMxLH.jpg

 

te63LRD.jpg

 

h9TMvCi.jpg

 

UqSVIl3.jpg

 

bWRKoHX.jpg

 

iuJg3TA.jpg

 

Teraz czeka mnie najtrudniejsze - budowanie koloru docelowego. Liczę na Waszą pomoc.

CLB2U1r.jpg

 

Pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy myślę że to temat do innego działu. Ja jestem bezstronny i jedyne co mam z tego całego zamieszania to utratę kilku dobrych modelarzy i kolegów. Dlatego jeżeli nie jest to dla was taki problem umówcie się na priva i zakończmy te dyskusję. Wolałbym już więcej dobrych warsztatów z tego powodu nie tracić. Będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wchodziłem chwilę na forum, domyślam się że rozpętał się mały offtop.

 

@Dorotka, biały jest, zółtego X-24 nie mam. Dokupię jeśli potrzeba.

@Spotter, podoba się, chciałbym spróbować wykonać coś w ten deseń ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jutro zakupię farbę XF-1 Flat Black, bo mam tylko XF-85 Rubber Black a rozumiem że się nie nadaje? Dokupię też X-24 Clear Yellow jeśli trzeba (a może XF-3?).

 

Jak liczysz każdy grosz (bez durnych podtekstów) to kup

XF-1 Flat Black - zawsze się przyda.

XF-3 Yelow - dodasz np. kapkę do X-22 Clear i masz clear yellow

XF-84 Flat clear - lakier matowy i po rozcieńczeniu np. nieśmierdzący zamiennik pigment fixer (polecam z dodatkiem flow improvera albo np. płyny do naczyń żeby zmniejszyć napięcie powierzchniowe)

no i jakiś czerwony się przyda - najlepiej vallejo pod pędzel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co Ci clear yellow? W ogóle po co Ci żółty?

 

Z mooocno rozcieńczonego clear yellow to jak mister Yantom pisze robi się fajny filtr podbijający kolory piaskowy, zielony i brązowy lub dowolną ich kombinację.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.