Kemmezi Napisano 4 Grudnia 2016 Share Napisano 4 Grudnia 2016 Witam serdecznie wszystkich odwiedzających. Mam na imię Przemek i postanowiłem wyjść z cienia zakładając warsztat ;). Długo się wahałem, bo jest to mój pierwszy w życiu model (zestawu grenadierów Dragona „sklejonego” w szkole podstawowej nie liczę) i trochę obawiałem się krytyki, ale po przeczytaniu kilku tematów doszedłem do wniosku że warsztat okazuje się niezwykle pomocny. ;) To z jakiego „bagna” starsi stażem modelarze potrafili wyciągać tych mniej doświadczonych przekonało mnie ostatecznie. ;D Liczę, że tak będzie i w moim przypadku. Pierwotny zamysł był taki, żeby kupić prosty, niedrogi model do wykonania w ramach treningu. Oczywiście była to mrzonka. Po przeczytaniu warsztatu cooper’a nie mogłem patrzeć na wszystkie grube niedociągnięcia tej leciwej konstrukcji, zaopatrzyłem się w podstawowe produkty i zacząłem przerabiać model. Jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia, zacząłem się rozglądać za blaszkami, metalowymi lufami, karabinami itd., ostatecznie jednak postanowiłem że dokończę model bez dodatkowych inwestycji, waloryzując Panthere we własnym zakresie. Jako że zaczynam od zera byłem zmuszony zainwestować sporo pieniążków w sprzęt, stąd decyzja o cięciu kosztów waloryzacji. Cel jest prosty – przećwiczyć tak dużo technik jak to tylko możliwe i zbudować bazę pod kolejne, bardziej ambitne projekty. Nie ukrywam że mocno liczę na Wasze wsparcie. Poniżej kilka zdjęć dla nakreślenia aktualnego stanu. Z góry przepraszam za oświetlenie, jestem na etapie odkładania pieniążków na porządną lampę warsztatową. Wieża - dołożyłem uchwyty z drutu miedzianego o różnych średnicach i zrobiłem małą dokładkę z plastiku żeby trochę poprawić model od strony merytorycznej. Wizjery z blachy miedzianej, właz nie jest jeszcze przytwierdzony do wieżyczki, muszę go spasować ze spawami. Zimmerit trochę toporny, był to pierwszy element na którym kładłem green stuff: Tył -pierwsze podejścia do blaszek własnej roboty - marna imitacja klamry i zawiasów na pojemnikach. Nie wiem co począć z tym mocowaniem tłumików :(: Model wymagał kilku dokładek. Zaślepki zrobiłem zgodnie z instrukcją coopera za którą pięknie dziękuję , muszę je jeszcze przykleić i zaszpachlować dziury. Otwory zakitowane dwuskładnikową szpachlówką Tamiya, trochę przesadziłem przy usuwaniu nadmiaru : A tak wygląda reszta: Proszę o uwagi i wskazówki. Chcę wykonać trochę luk w zimmericie bo na etapie nakładania zapomniałem o tym :(. Generalnie pasuje nieco podniszczyć model ale szczerze mówiąc trochę się tego obawiam. W najbliższym czasie planuję postrugać w wykałaczkach i zrobić drewniane uchwyty akcesoriów. Musiałem zrobić sobie małą przerwę w klejeniu detali bo jak zobaczyłem przesunięcia formy na hakach to mnie nerwy wzięły. Właściwie wszystkie elementy które pozostały do doklejenia są strasznie słabej jakości. O gąsienicach nie muszę wspominać. Pozdrawiam Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 4 Grudnia 2016 Share Napisano 4 Grudnia 2016 Jest ok. Wyrwy w zimmericie robiłem wycinając nieregularny płat nożykiem, a potem wydłubywanie środka. Ślady po pociskach to rozgrzany grot lutownicy. Jak jeszcze nie skleiłeś kadłuba z wanną to nie rób tego póki nie ukształtujesz gąsienic - ja użyłem jakieś pierwsze, stare Magic Tracki bez otworu w zębie (nieprawidłowe ale i tak lepsze o niebo od gumiaków). Wątpliwość na zdjęciu PS. Cieszę się, że moje wypociny się przydają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kemmezi Napisano 4 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 4 Grudnia 2016 Główne elementy jak kadłub i wanna nie są jeszcze sklejone, zostawiam to na koniec. Tam gdzie zaznaczyłeś dziurę dojdzie jeszcze zaślepka no i spasowanie z wanną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 4 Grudnia 2016 Share Napisano 4 Grudnia 2016 Bardzo mi się podoba staranność, szczególnie widoczna przy wykonaniu drucianych uchwytów . Fajnie wyszedł zimmerit. Otwory w spodzie wanny sądzę, że łatwiej zaślepić kawałkami hipsu plus szpachla Tamki White Putty. Poza tym, trzymaj się warsztatu i rad Coopera i wszystko będzie oki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kemmezi Napisano 12 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2016 Cześć wszystkim, przesyłam kolejną paczkę zdjęć, ponownie podłej jakości. Wybór lampy warsztatowej padnie prawdopodobnie na Velleman'a, model VTLAMP6. Nadal nie mam gąsienic a klejenie prawie skończone :(. Teraz na zdjęciach widzę sporo paprochów na modelu, następnym razem przedmucham powietrzem zanim wezmę się za pstrykanie. Pozdrawiam i czekam na baty. Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kemmezi Napisano 29 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2016 Cześć, Wskazówek brak, a szkoda. Mam nadzieję że nie ma takiej tragedii że krępujecie się wytykać błędy. Tak czy inaczej, powoli zbliżam się do malowania, stąd chciałbym Was dzisiaj prosić o pomoc w doborze farb. Tak się poukładało, że w zestawie „startowym” dostałem kilka słoiczków farb Tamiya, poniżej lista tego co już posiadam: •XF-85 Rubber Black •XF-84 Dark Iron •XF-9 Hull Red •XF-56 Metallic Grey •XF-10 Flat Brown •XF-58 Olive Green •TS-3 Dark Yellow I tutaj od razu pytanie – czy rubber black nadaje się do preshadingu? Odnośnie samego kamuflażu – chciałem spróbować 3 kolorowego, ale to będzie chyba za dużo jak na pierwsze kroki z aerografem… myślę że skończy się na malowaniu z pudełka. Przeczytałem kilka wątków na różnych forach i z tego co widzę, to brakuje mi: •XF-60 Dark Yellow (ten w sprayu chyba się nie przyda ;() •XF-2 Flat White lub X-2 White Gloss (większość wybiera XF-2) •XF-55 Deck Tan •Primer – szary tamiya w sprayu? Część modelarzy do modulacji bazy stosuje też XF-57 Buff, ale wydaje mi się zbędna na tą chwilę. Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę. ;) Do kamo mam w zasadzie wszystko, czyli XF-58 Olive Green (o ile nie zdecyduję się na bardziej ambitny wzór), rozjaśniał będę XF-2 Flat White, bądź X-2 White Gloss. Do rozcieńczania mam zamiar zakupić X-20A Thinner. Nie wiem co z środkiem do kalek, Micro-Sol trochę odstrasza ceną. Czy powinienem zakupić dodatkowe farbki do akcesorii? Mieszanka kolorów Flat Brown i Red Hull + czarny powinna dać mi rdzawy, Metallic Grey i Flat Brown przyda się do łomów itd. – daje ciemny metal. Jeśli chodzi o drewno to dalej zastanawiam się nad kolorami, metod jest sporo - może macie jakieś propozycje? Kupię jeszcze środek do czyszczenia aero, warto zainwestować w coś markowego czy nie ma to większego znaczenia i mogę kupić np. Wamod? Pozdrawiam Przemek P.S. Co myślicie o dorzuceniu schurzenów? Zostaję przy gumiakach a to zawsze trochę je schowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal0281 Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 Ekrany mozesz dodac, dobry pomysl. Co do zimmeritu to "idealny" nie jest, zobaczymy jak naprawde wyglada jak juz bedzie farba. Co do kolorystyki, to widac z tego co piszesz, ze wiesz o co biega ps cos na kalki jest niezbedne, bo inaczej na zimie bedzie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnrambo Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 Jak Jesteś zainteresowany to odstąpię po kosztach wysyłki gąsienice Tamiya 35170 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kemmezi Napisano 30 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 30 Grudnia 2016 @michal Zimmerit spapralem, zwlaszcza na wiezy (poszla na pierwszy rzut), mialem nawet poprawiac ale nikt na mnie nie krzyczal wiec zostawilem tak jak jest. Zobaczymy po podkladzie, najwyzej zedre. @Spotter Zastanowie sie, moze faktycznie sprobuje podejsc do tematu ambitniej. Przestudiuje Twoj warsztat i pocwicze malowanie na jakims kawalku plastiku, zobacze jak mi to idzie. Aerograf powinien byc przyzwoity, wiec wszystko w gestii moich zdolnosci... @johnrambo Milo z Twojej strony, byloby fajnie. Dzieki za odzew i przepraszam za brak polskich znakow, musze wgrac czcionke na mojej cegle ;). Pozdrawiam Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 I tutaj od razu pytanie – czy rubber black nadaje się do preshadingu? Olej preshading - rób tak jak Spotter. Odnośnie samego kamuflażu – chciałem spróbować 3 kolorowego, ale to będzie chyba za dużo jak na pierwsze kroki z aerografem… myślę że skończy się na malowaniu z pudełka. Przeczytałem kilka wątków na różnych forach i z tego co widzę, to brakuje mi: •XF-60 Dark Yellow (ten w sprayu chyba się nie przyda ;() •XF-2 Flat White lub X-2 White Gloss (większość wybiera XF-2) •XF-55 Deck Tan •Primer – szary tamiya w sprayu? Masz aero to nie kombinuj z ciężkimi do opanowania, niewydajnymi i drogimi sprayami. Farbki kup brakujące z tego zestawu (mam - kolory są lepsze i można kupić na sztuki). Gunze bez problemu mieszają się z Tamiya i rozcieńczają tymi samymi rozcieńczalnikami czyli śmierdzącym ale najlepszym Mr Hobby Leveling Thinner i dużo mniej śmierdzącym (alkoholowym) ale trochę gorszym Tamiya X-20A zamiast XF-60 wziąłbym Gunze tylko XF-2 Flat White w słoiku 23ml - tak czy inaczej będzie schodził do robienia błysku z matu, satyny, podkładu pod kalki kupujesz Tamiya 81022 Acryl 23ml X-22 Clear Primer Tamki w słoiku a nie w spray - Spotter pisał o jakimś mrketowym rozcieńczalniku, który do niej stosuje (proporcje rozcieńczania to minimum 3cz. rozcieńczalnika i 1 primera - lepiej więcej, podkład nie musi dokładnie pokrywać modelu) Część modelarzy do modulacji bazy stosuje też XF-57 Buff, ale wydaje mi się zbędna na tą chwilę. Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę. ;) Właśnie np. dunkelgelb najlepiej rozcieńcza się XF-57 Buff w celu modulacji Do kamo mam w zasadzie wszystko, czyli XF-58 Olive Green (o ile nie zdecyduję się na bardziej ambitny wzór), rozjaśniał będę XF-2 Flat White, bądź X-2 White Gloss. Do rozcieńczania mam zamiar zakupić X-20A Thinner. Nie wiem co z środkiem do kalek, Micro-Sol trochę odstrasza ceną.XF-57 Niestety szczególnie do zimmeritu musisz mieć przynajmniej sol - bez tego ani rusz. Czy powinienem zakupić dodatkowe farbki do akcesorii? Mieszanka kolorów Flat Brown i Red Hull + czarny powinna dać mi rdzawy, Metallic Grey i Flat Brown przyda się do łomów itd. – daje ciemny metal. Jeśli chodzi o drewno to dalej zastanawiam się nad kolorami, metod jest sporo - może macie jakieś propozycje? Kupię jeszcze środek do czyszczenia aero, warto zainwestować w coś markowego czy nie ma to większego znaczenia i mogę kupić np. Wamod? Co do farbek do akcesorii raczej Cię to nie minie. Malowanie pędzlem Tamiya i Gunze jest delikatnie rzecz ujmując denerwujące ale ćwiczy cierpliwość W skrócie - nowa warstwa raczej na pewno naruszy/rozpuści poprzednią. Na początek starczy Ci A.MIG Chipping Colour A do rdzy i kurzu (ale nie tylko) kup zestaw Lifecolor Rust & Dust W twoim wypadku możesz nawet drewniane kijki pobejcować Zestaw typu litr izopropylu (IPA - do kupienia w sklepach dla elektroników) + klasyk do wszystkiego czyli zmywacz Wamodu (zmywa farbę z części/modelu, czyści pędzle, aerograf itd. itp.) P.S. Co myślicie o dorzuceniu schurzenów? Zostaję przy gumiakach a to zawsze trochę je schowa. Jak wersja, którą robisz ma schurzeny to tak ale ja bym się z nimi nie bawił. Podobno jak gumiaki wymoczysz w gorącej wodzie to się je dużo kulturalniej układa i nie strzelają/rwą się na modelu tak szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 Wskazówek brak, a szkoda. Jest to póżna wersja Ausf.A No dobrze parę uwag jest. - uchwyt nad tylnym włazem miał inny kształt: http://www.toadmanstankpictures.com/panther_174.jpg http://www.toadmanstankpictures.com/panther_175.jpg - mocowania haków to tuleje nie pręty - trzeba je nawiercić http://www.toadmanstankpictures.com/panther3.jpg https://farm4.staticflickr.com/3816/9692387752_deaea884a2_b.jpg i mają zawleczki: http://www.toadmanstankpictures.com/panther_297.jpg - pierścienie wzmacniające na przednich otworach holowniczych https://farm6.staticflickr.com/5543/9692385590_0b520e5a57_b.jpg http://www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/tanks/panther-tank/Panther_Ausf_A_with_zimmerit_1944.jpg http://www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/tanks/panther-panzer/Panther_ausf_A_2.jpg - ograniczniki przy przednich włazach https://farm4.staticflickr.com/3719/9692386380_0c9c084d13_b.jpg Podglądam dalej. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kemmezi Napisano 30 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 30 Grudnia 2016 Jest to póżna wersja Ausf.ANo dobrze parę uwag jest. - uchwyt nad tylnym włazem miał inny kształt: http://www.toadmanstankpictures.com/panther_174.jpg http://www.toadmanstankpictures.com/panther_175.jpg - mocowania haków to tuleje nie pręty - trzeba je nawiercić http://www.toadmanstankpictures.com/panther3.jpg https://farm4.staticflickr.com/3816/9692387752_deaea884a2_b.jpg i mają zawleczki: http://www.toadmanstankpictures.com/panther_297.jpg - pierścienie wzmacniające na przednich otworach holowniczych https://farm6.staticflickr.com/5543/9692385590_0b520e5a57_b.jpg http://www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/tanks/panther-tank/Panther_Ausf_A_with_zimmerit_1944.jpg http://www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/tanks/panther-panzer/Panther_ausf_A_2.jpg - ograniczniki przy przednich włazach https://farm4.staticflickr.com/3719/9692386380_0c9c084d13_b.jpg Dzięki, postaram się poprawić. Ze zdjęć wnioskuję że powinienem olać całkowicie kotwienie uchwytu w górnej płycie i przytwierdzić go bezpośrednio do tylnej płyty wieży. A może wystarczy przesunąć uchwyt w stronę górnej płyty wieży, tak żeby uchwyt leżał "na płask"? Dorzucić uchwyt na tylnym włazie jak na Twoim zdjęciu? Mocowania haków nawiercę, pierścienie wzmacniające wytnę pewnie z blachy (na tylnych otworach holowniczych też, bo nie ma a ze zdjęć wynika że powinny się tam znajdować ;)) Jeśli chodzi o ostatni punkt - czy mogę prosić o więcej szczegółów? Kemmezi napisał(a):P.S. Co myślicie o dorzuceniu schurzenów? Zostaję przy gumiakach a to zawsze trochę je schowa. Jak wersja, którą robisz ma schurzeny to tak ale ja bym się z nimi nie bawił Muszę więcej pokopać w czeluściach internetu bo póki co nie znalazłem sensownych danych na temat konkretnych wozów do których posiadam zestawowe kalki. Zasugerowałem się książką Pan Zasiecznego, który pisze że Ausf.A były wyposażone w osłony. Dzięki za elaborat odnośnie farb, zabieram się do studiowania. ^^ Pozdrawiam Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 ... tak żeby uchwyt leżał "na płask". Dokładnie tak uchwyt ma leżeć na "dachu" wieży. http://the.shadock.free.fr/Tanks_in_France/mourmelon1/images/Panther%20Ausf.%20A%20Mourmelon%2018.JPG http://the.shadock.free.fr/Tanks_in_France/mourmelon1/images/Panther%20Ausf.%20A%20Mourmelon%2017.JPG https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/aa/61/59/aa6159e015e81899d165cee289081a80.jpg Dorzucić uchwyt na tylnym włazie jak na Twoim zdjęciu? Nie wszystkie wozy go miały. ... pierścienie wzmacniające wytnę pewnie z blachy (na tylnych otworach holowniczych też, ... Tak oczywiście - mój błąd - i z przodu i z tyłu - tylko po wewnętrznej stronie https://farm8.staticflickr.com/7379/9692386094_cafb09c514_b.jpg https://farm4.staticflickr.com/3767/9689145947_7ce6de4156_b.jpg Jeśli chodzi o ostatni punkt - czy mogę prosić o więcej szczegółów? Ten element przy włazie kierowcy i strzelca, Masz je zrobione - brakuje tylko takich małych uchwytów https://farm4.staticflickr.com/3751/9692386596_de82ab56c1_b.jpg https://farm6.staticflickr.com/5487/9689148427_c1f06c9848_b.jpg Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kemmezi Napisano 30 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 30 Grudnia 2016 Wszystko jasne, dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kemmezi Napisano 2 Stycznia 2017 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2017 Witam wszystkich w nowym roku. Jako że alkohol będzie ze mnie schodził pewnie jeszcze kilka dni, postanowiłem nie psuć modelu i poświęcić chwilę na poszukiwanie chemii do kolorowanek. Poniżej podsumowanie listy zakupów (proszę o weryfikację) i kilka pytań: MR.HOBBY H403 - Dark Yellow TAMIYA X-22 CLEAR TAMIYA XF-2 FLAT WHITE 23ML. TAMIYA XF-57 - BUFF TAMIYA XF-55 - DECK TAN TAMIYA 81040 - X-20A THINNER 250ml (chyba że jednak Gunze, ale ze względu na warunki mieszkaniowe wolałbym coś mniej ofensywnego) TAMIYA 87075 - Liquid Surface Primer 40 ml (szary) LIFECOLOR CS 10 - Dust and Rust AK-Interactive -711 Chipping Color (jest jeszcze heavy chipping fluid ale rozumiem że nie o niego chodziło) MICRO SOL - płyn do kalkomanii WAMOD - Zmywacz do akryli IPA Zastanawiam się nad zestawem LIFECOLOR CS 20 - Weathered Wood. Zestaw LC do lin na razie odpuszczam. Czy o czyś zapomniałem? Pędzle? Mam Italeri płaski nr3 i okrągły nr1. Pozdrawiam Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 3 Stycznia 2017 Share Napisano 3 Stycznia 2017 Witam wszystkich w nowym roku. Jako że alkohol będzie ze mnie schodził pewnie jeszcze kilka dni, postanowiłem nie psuć modelu i poświęcić chwilę na poszukiwanie chemii do kolorowanek. Poniżej podsumowanie listy zakupów (proszę o weryfikację) i kilka pytań: MR.HOBBY H403 - Dark Yellow TAMIYA X-22 CLEAR TAMIYA XF-2 FLAT WHITE 23ML. TAMIYA XF-57 - BUFF TAMIYA XF-55 - DECK TAN TAMIYA 81040 - X-20A THINNER 250ml (chyba że jednak Gunze, ale ze względu na warunki mieszkaniowe wolałbym coś mniej ofensywnego) Jak kupisz MLT to sprawdzisz TAMIYA 87075 - Liquid Surface Primer 40 ml (szary) Do tego i tak potrzebujesz alb ten rozcieńczalnik Dragona, który stosuje Spotter albo Gunze Leveling Thinner LIFECOLOR CS 10 - Dust and Rust Tu trzeba kupić dedykowany rozcieńczalnik Lifecolor (podobno też działa z farbami Vallejo, A.MIG i AK) AK-Interactive -711 Chipping Color (jest jeszcze heavy chipping fluid ale rozumiem że nie o niego chodziło) Chodzi o kolor MICRO SOL - płyn do kalkomanii WAMOD - Zmywacz do akryli IPA Zastanawiam się nad zestawem LIFECOLOR CS 20 - Weathered Wood. Zestaw LC do lin na razie odpuszczam. Jak będziesz robił np drewnianą pakę ciężarówki to się przyda. Ten drugi jest do lin i płacht więc bardziej przydatny chyba, że j.w. Czy o czyś zapomniałem? Pędzle? Mam Italeri płaski nr3 i okrągły nr1. Na pewno płaski 0 ew. 1 Okrągły na 100% 0 i 000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kemmezi Napisano 25 Lutego 2017 Autor Share Napisano 25 Lutego 2017 Witam po dłuższej przerwie. Uzupełniłem nieco braki w wyposażeniu, dotarła lampa warsztatowa Velleman'a i większość chemii. Wprowadziłem poprawki, zmieniłem sposób mocowania uchwytu nad tylnym włazem, "nawierciłem" mocowania haków (w przyszłości muszę zakupić wiertła bo strasznie się bez nich musiałem nagimnastykować), dołożyłem ograniczniki przy przednich włazach i pierścienie wzmacniające otwory holownicze (przód/tył). Nie byłem w stanie dołożyć zawleczek na mocowaniach haków :(, zrobiłem za to brakujące tuleje do mocowania liny z tyłu pojazdu i przerobiłem zawiesia na gąsienice. Wykonałem uszkodzenia w zimmericie. Zdjęcia poniżej, zapraszam do oglądania i dyskusji. Przed podkładowaniem zaślepiłem dziury w wannie i komorze silnika, następnie przy użyciu Tamiya Epoxy Putty zaszpachlowałem wszystkie dziury i niedociągnięcia. Po szlifowaniu odtłuściłem cały model. Surfacer Tamiya rozcieńczałem rozpuszczalnikiem akrylowym Dragon w stosunku 1:3: Kolejnym etapem było położenie pierwszego koloru, ma on stanowić bazę do budowania kolejnych warstw. Użyłem farmy Tamiya XF-10 Flat Brown rozcieńczonej Mr.Color Leveling Thinner'em do konsystencji mleka. Ciśnienie około 1,8 bar: Teraz czeka mnie najtrudniejsze - budowanie koloru docelowego. Liczę na Waszą pomoc. Pozdrawiam Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 25 Lutego 2017 Share Napisano 25 Lutego 2017 W zestawie brakuje - jak dla mnie dwóch farb - białego i X-24 DOPISANE Sorry... biały gdzieś się wcześniej pojawił... A jaka Ona ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 26 Lutego 2017 Share Napisano 26 Lutego 2017 Koledzy myślę że to temat do innego działu. Ja jestem bezstronny i jedyne co mam z tego całego zamieszania to utratę kilku dobrych modelarzy i kolegów. Dlatego jeżeli nie jest to dla was taki problem umówcie się na priva i zakończmy te dyskusję. Wolałbym już więcej dobrych warsztatów z tego powodu nie tracić. Będę bardzo wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 26 Lutego 2017 Super Moderator Share Napisano 26 Lutego 2017 Wedle życzenia posprzątane. Następne posty nie na temat będą usuwane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kemmezi Napisano 26 Lutego 2017 Autor Share Napisano 26 Lutego 2017 Nie wchodziłem chwilę na forum, domyślam się że rozpętał się mały offtop. @Dorotka, biały jest, zółtego X-24 nie mam. Dokupię jeśli potrzeba. @Spotter, podoba się, chciałbym spróbować wykonać coś w ten deseń ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kemmezi Napisano 27 Lutego 2017 Autor Share Napisano 27 Lutego 2017 Dzięki, jutro zakupię farbę XF-1 Flat Black, bo mam tylko XF-85 Rubber Black a rozumiem że się nie nadaje? Dokupię też X-24 Clear Yellow jeśli trzeba (a może XF-3?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kemmezi Napisano 27 Lutego 2017 Autor Share Napisano 27 Lutego 2017 OK, czekam. Dorotka pisał o X-24. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 27 Lutego 2017 Share Napisano 27 Lutego 2017 Dzięki, jutro zakupię farbę XF-1 Flat Black, bo mam tylko XF-85 Rubber Black a rozumiem że się nie nadaje? Dokupię też X-24 Clear Yellow jeśli trzeba (a może XF-3?). Jak liczysz każdy grosz (bez durnych podtekstów) to kup XF-1 Flat Black - zawsze się przyda. XF-3 Yelow - dodasz np. kapkę do X-22 Clear i masz clear yellow XF-84 Flat clear - lakier matowy i po rozcieńczeniu np. nieśmierdzący zamiennik pigment fixer (polecam z dodatkiem flow improvera albo np. płyny do naczyń żeby zmniejszyć napięcie powierzchniowe) no i jakiś czerwony się przyda - najlepiej vallejo pod pędzel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 27 Lutego 2017 Share Napisano 27 Lutego 2017 (edytowane) A po co Ci clear yellow? W ogóle po co Ci żółty? Z mooocno rozcieńczonego clear yellow to jak mister Yantom pisze robi się fajny filtr podbijający kolory piaskowy, zielony i brązowy lub dowolną ich kombinację. Edytowane 27 Lutego 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.