Skocz do zawartości

Aerograf cz.2


Tap-chan

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej niż w H&S czyści się stałe zbiorniczki w Iwatach/Proconach

 

 

dla mnie osobiście to zaleta odkręcany zbiornik, bardziej się mogę poznęcać nad kanałem powietrza szorując szczotkom

 

no i zbiornik wkręcam taki jaki akurat potrzebuje, 1,2 5, 150ml np.

jedni wolom Bmw inni Merca, wszyscy jedziemy do przodu a kazdy powie ze jego to super

 

Procona Wa 0,3 za 450 z polskiego sklepu mogę se skombinować, może łykniem i zobaczym,

a jak się uda to umówiony wstępnie jestem na test macania i psikania używanej Iwaty A dysza 0,2 zbiornik 1ml, za podobne pieniądze, zobaczym co to warte,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wolę odkręcane.

Używam do aergorafu np. Vallejo więc jest co czyścić i muszę mieć łatwy dostęp do części (dlatego lubię ich luźną, dużą dyszę).

Poza tym nie trzeba wybierać pomiędzy modelem z/bez zbiorniczka. Jak przeszkadza to odkręcam i dalej maluję. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może i mógłbyś mieć takową ale czy mi się chce, nie chyba nie, nie chce mi się pisać po polsku,wszedzie strofy raz pisze z komputera raz ze smartfona, jak mi durna Siri podpowie, tak sie napisze

 

(och! czekać ino Jak mnie Tu zaraz Cooper69 pojedzie, z Tą moją zeszmaciałą panienką w mych urzadzeniach mobilnychspod znaku zgitego jabłka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydawało że odkręcany jest łatwiej czyścić ale konstrukcja jest taka, że Procon ze stałym zbiorniczkiem i szerokim kanałem pozwala czyścić 100 razy łatwiej niż takie Evo, o Ultrze nawet nie wspominając. Mam Evo, Utrę i PS-270 - wiem co mówię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W proconie jest po prostu więcej miejsca. W zasadzie można powiedzieć, że iglica chodzi na dnie zbiornika, a w H&S jest dodatkowy, wąski kanalik z gwintem (lub na wcisk w Ultrze)

 

Ja tam nic takiego nie widziałem ,

Taaaa w próchnie jest duża dziura, ale w Badgerach to już krater hehe, aż mnie przytkało w Bytomi jak oglądałem i Patriot 105 Ex. Renegade , robisz dwie czynności więcej tyle ze masz osobno zbiornik i body donprzecuszczenia, dla każdego coś miłego,

 

Mnie nie tyle bardzo zależy na wymiennym zbiorniku by czyścić o ile do malowania , psikam cienie wkręcam 1ml, psikam bazę mam 2, jadę clearem juz mam 5ml, na pełnym gazie psikam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały zbiornik może być zrobiony dobrze nawet bez wąskiego kanału, przykład u góry - Iwata HP-BR. Szeroki zbiornik ma tą zaletę, że można w niego wsadzić przy wycieraniu palec - na zdjęciu po środku Olympos MP-200C. Na dodatek laguna na dole jest bardzo dobrze dostępna łatwo się myje. I na dole mały zbiornik + wąski kanał = Sparmax SP-35. Wchodzi tylko patyczek. Na szczęście ścianki są proste i gładkie, odpada czyszczenie gwintu co mnie w Infinity wkurzało niesamowicie. Nie wyobrażam sobie czyszczenie kanalika w Ultrze.

 

bA7KYnA.jpg

 

Dla mnie aerograf do codziennego użytku w ogólnie nie musi mieć zbiornik. Potrzebny mi tylko do lakierów i podkładów. Nie rozumiem po co ludzie leją po 1-2-3ml farby do aerografu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy się kładzie ćwierćmilimetrową warstwę farby, to i 10 ml pojemnik nie starcza.

 

O! I tutaj Ja się wpisuje z wymiennym zbiornikiem dokręcam 150ml i maluje rozjaśnienia na figurce w 1/35 (54mm)

 

No jak widać nie głupia sprawa wykręcamy zbiornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie odnośnie aerografu , a mianowicie gdy wkładam tą cześć :

 

FEEz616.jpg

 

 

do IPA to pojawiają się bąbelki a chyba tak nie powinno być i jak to można naprawić

Czy ma to wpływ na lakierowanie aerografem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się domyślam, że wkładasz "tą" część, której akurat na zdjęciu nie pokazałeś, czyli aircap z dyszą. Jeśli masz po skręceniu aerografu bąbelki to być może uszczelka dyszy się ubiła i przepuszcza powietrze. Możesz spróbować ją ściągnąć i nałożyć odwrotnie. Jeśli nie o to chodzi, to musisz być bardziej precyzyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się domyślam, że wkładasz "tą" część, której akurat na zdjęciu nie pokazałeś, czyli aircap z dyszą. Jeśli masz po skręceniu aerografu bąbelki to być może uszczelka dyszy się ubiła i przepuszcza powietrze. Możesz spróbować ją ściągnąć i nałożyć odwrotnie. Jeśli nie o to chodzi, to musisz być bardziej precyzyjny.

 

No w sumie to mało precyzyjnie opisałem problem ... czy po zdjęciu dyszy i air capa powinno lecieć powietrze ???

Odwróciłem tą uszczelkę i dale "ulatnia" się powietrze

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdzie lecieć?

Wylatywać z aerografu?

Samo czy po naciśnięciu spustu?

Weźże pisz jakoś jaśniej.

Jeśli leci Ci powietrze bez wciśnięcia spustu, to coś nie tak z samym spustem, albo z zaworkiem w aerografie.

 

No to jest chyba oczywiste ze nie przy wciśniętym spuście ....

Gdy podje powietrze do aerografu i nie dotykam spustu ulatnia się powietrze , dziej się tak gdy jest założony air cap z dysza i bez niej jak na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.