Skocz do zawartości

Aerograf cz.2


Tap-chan

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra, załóżmy że chcę zarydzykować - co mam tam wybrać jako przesyłkę (nie chodzi o czasy dostawy): jakieś SAL, jakieś EMS - nie ogarniam tego...

 

Shipping Info

Estimate for non-preorder items

to

Standard Int'l Shipping

Usually ships by SAL Small Packet

(averages 10-30 business days)

¥800

Express Int'l Shipping

Usually ships by EMS (Trackable)

(averages 2-7 business days)

¥2,110

Standard Int'l Shipping

Usually ships by SAL Parcel

(averages 10-30 business days)

¥2,860

Fedex Economy

(averages 2-5 business days)

¥2,900

DHL Express

(averages 1-4 business days)

¥4,100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze biore rejestrowane (trackable) - troche drożej, ale nie wsiąknie paczka gdzieś po drodze.

Ale wiele osób bierze najtańszą nierejestrowaną przesyłkę i nie ma problemów.

Najszybsza dostawa jeste fedexem albo DHLem, szybko też cło ogarniają, bo wszystko mailem idzie.

EMS to dostaniesz list polecony z poczty, odpisać możesz już na email.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej jest wziąć EMSa, praktycznie będziesz miał aerograf za tydzień w domu. Jeśli nie chcesz się spieszyć, najtańszy SAL i miesiąc czekania (choć ostatnio tylko 14-18 dni. Przez kilka lat wszystkie przesyłki nierejestrowane dotarły do mnie bez przeszkód i żadnych uszkodzeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos - macie jakieś "typy" jutjubowskich poradników z cyklu "jak malować aerografem"? :-) Pewno nie, bo tu każdy już umie, tylko ja taki zacofany ;-)

 

 

Wbrew pozorom malowanie aerografem jest banalnie proste, pod warunkiem że użyjesz dobrych farb, które nie zapychają dyszy. Reszta to kwestia doboru ciśnienia i gęstości farby.

Ja używam głównie Gunze, Tamiya i MRP, rozcieńczane (poza MRP, bo te są gotowe w butelkach) od 1:1 do 1:3, 1:4, czasami bardziej. Ciśnienie z reguły nieco poniżej 1 bara.

Cała filozofia.

Reszta to kwestia wyrobienia sobie wyczcia, żeby nie zalewać modelu farbą, tylko kłaść mgiełką cienkie, transparentne warstwy.

Tu masz bardzo fajnego modelarza, który nie tylko szczegółowo pokazuje co robi, ale jeszcze dokładnie informuje jakie farby, czym i jak rozcieńczone używa i na jakim ciśnieniu maluje.

Zwróć uwage jak kładzie kolory, jak je różnicuje, jak cieniuje. Wiele się można od niego nauczyć, gdy ktoś nie ma podstaw.

https://www.youtube.com/channel/UC2UPftBhkCUwQyCGSQxCbNQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę na starcie jechał na Gunze (seria H) bo mam zestaw pod luftwaffe, który kupiony pod pędzel okazał się strzałem kulą w płot. Teraz będzie jak znalazł.

Tak, znam kanał Scale-a-ton, to prawda, świetnie to pokazuje.

 

PS. ten mój aero ma mieć "w sobie" regulację ciśnienia powietrza. Czyli ustawiać na kompresorze więcej a regulować przy aero, czy jednak zacząć przygodę od regulacji w kompresorze, co by się organoleptycznie połapać w tych wszystkich barach? ;-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ustawiam z reguły ponad 2 bary i mam maksymalne ciśnienie dobre do płukania aerografu, a minimalne jakie tylko chcę.

MAC (czyli ten dynks) to fajna rzecz, możesz sobie jednocześnie puszczać farbę z aerografu i ustawić graniczne ciśnienie, pomiędzy kiedy farba leci mgiełką i kiedy kropelkuje (znaczy to że albo ciśnienie za niskie, albo farba za gęsta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, pierwsze próby za mną. Efekty takie sobie - nie wiem dlaczego prawie zawsze, przy pierwszym naciśnięciu „spustu” zawsze mam leciutkie (kropelka, góra dwie) plucie - potem już idzie gładko. Z tego co tu wyczytałem wcześniej to chyba trzeba by poprawić rozcieńczenie farby...

Ale mam drugą sprawę - czy posiadacze Procona Boya mogą mi napisać, czy używają także innych farbek niż Gunze? Bo sprzedawca zasugerował, że do tych aerografów najlepiej nadają się tylko farby japońskie czyli Gunze lub tamka z nakierowaniem na Gunze... Ponoć przy używaniu tylko tych farbek wystarczy tylko przepłukiwać systematycznie aero i można zapomnieć o rozkręcaniu i gruntownym czyszczeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej kropelki: sprawdź czy na pewno najpierw wciskasz spust (leci powietrze), a potem dopiero puszczasz farbę. Zakończenie malowania to odwrotna kolejność, powinno pomóc.

Co do farb: Gunze i Tamiya są absolutnym topem jeśli chodzi o farby modelarskie do aerografu. Łatwo się nimi maluje i nie zapychają aerografu, tak że nie trzeba jakoś specjalnie po nich go czyścić.

Ale uwaga: aerek po każdym malowaniu trzeba dokładnie przepłukać, "przebąbelkować", jeśli jakieś osady z farby zostały wewnątrz zbiorniczka i w korpusie, tam gdzie widać iglicę, to warto je wyczyścić pędzelkiem i z rozpuszczalnikiem.

Ważne abyś nie zostawił resztek farby w aerku, bo to się kiedyś może zemścić. Nie żałuj środka do czyszczenia aerografu w tym celu.

Jeśli faktycznie będziesz go dokładnie czyścił po pracy, to tak jak powiedział sprzedawca, nie trzeba będzie go rozkręcać i gruntownie czyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne są techniki, powiem jak ja to robię.

Wlewam prawie pełny zbiorniczek acetonu i po prostu wypłukuję go.

Kolejny zbiorniczek (albo mniej, w sumie nie ma dużego znaczenia) i tym razem zatykam wylot dyszy robiąc tzw. backflowa, czyli bąbelkowanie.

Robię to dość długo, kilkadziesiąt sekund (ale uważam żeby aecotn nie wyleciał ze zbiorniczka, trzeba to robić z wyczuciem, bardzo delikatnie cofając iglicę) aż resztki farby zostaną wypłukane z dyszy i kanału iglicy.

Wtedy wylewam ten brudny aceton ze zbiorniczka (nie wypłukuję: wylewam).

Potem znowu trochę acetonu, albo Tool Clenaera, znowu backflow, czyszcze pędzelkiem jeśli coś widać w zbiorniczku albo na iglicy, a na koniec wypłukuję to do czysta.

Jesli mam wrażenie że coś zostało, mogę to powótrzyć, ale z reguły wystarczy.

Jedna uwaga: to że na papierze nie wiać nie znaczy że w środku nie ma resztek farby. Warto poświęcić te 3-4 minuty na to płukanie i wypsiukiwanie, żeby mieć pewność że jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz być może na myśli air cap jaki jest w Ultrze.

Ja mam np. taki jak na zdjęciu, dostałem do niego taką zatyczkę silikonową i ona sprawę załatwia.

Jeśli nie masz czegoś takiego możesz spróbować zatkać dokładnie air capa chusteczką czy papierowym ręcznikiem złożonym kilka razy, tylko trzeba mocno ją docisnąć, u mnie to działało w przypadku Ultry.

 

Tak wygląda np. taki szczerbaty air cap:

 

IMG_0346.jpg

 

A tak wygląda z zatyczką:

 

IMG_0347.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam dużo mniejszej ilości czyścidła. Po 3-cim bąbelkowaniu nalewam jeszcze nową porcję airbrush cleanera tak, żeby sama komora igły była zalana, zakładam pokrywkę na zbiornik i zostawiam na kilka minut. W między czasie ze 2 razy bąbelkuję. I pomimo tego, że po wcześniejszym płukaniu wszystko wydaje się czyste, to po ostatnim zabiegu czyścidło zawsze jest mętne - czyli działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, sprawdzę te metody.

Jeszcze jedno - nalewa Wam się za dużo do zbiorniczka aero, koniec malowania i szkoda tej przygotowanej farby wyrzucić. Co z nią zrobić? Osobny pojemniczek z opisem jaka to farba i jak rozcieńczona czy wlewać spowrotem do "głównego" zbiorniczka z farbą? To drugie chyba nie, bo przecież już jest rozcieńczona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.