Skocz do zawartości

Aerograf cz.2


Tap-chan

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, golf czarny napisał:

Ja też to zauważyłem  w porównaniu  Kitajec reszta  świata . Czym  to  jest  spowodowane ? Czy  może malując  Chińczykiem  podkręcić  ciśnienie  i  malować  jak  każdym innym?

Iwata 2 bary, kitajec 3 bary także ten tego to nie to. Ja sobie tak myślę że po prostu w tej chwili to już idą podróbki Iwaty a zarazem idą podróbki podróbek. To tak mocno standardowo w chińskiej polityce. Nie jestem lakiernikiem, ani modelarzem, w szkole co nie co miałem na materiałoznastwie i sorrry ale z go... bata nie ukręcisz, jak materiały do kitu to najlepszy projekt zdechnie. Zasada działania jest prostacka, nawet zastanawiałem się deko czy nie wziąć pasty i nie dotrzeć części wzajemnie czyli dyszy z iglicą ale to raczej nie zadziała ze względu na zbyt dużą różnicę w twardości między dyszą a iglicą. Mam tak że na narzędziach nigdy nie oszczędzam. Kitajca kupiłem tylko dlatego że był na miejscu w sklepie a gdzie nie czytałem to wszyscy mówili że są spoko. No fajnie tylko ten mój akurat przy ciśnieniu 3bar jest w stanie malować normalnie czymś co ma kongzystencję wody. Wiem że moje malowanie jest bardziej użytkowe i raczej patrzę w kierunku trwałości powłoki lakierniczej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wydaje się, że to jakiś pomiot PS-290 i PS-275. W kwestii szczegółów to jakiś posiadacz PS-290 musiałby kupić - ja odpadam, bo jeden tego typu aero mi wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Solo napisał:

Z jednej strony ten aircap bardzo przypomina aircap 290, ewidentnie ma to tworzyć owalną plamkę, ale przy dyszy 0,3mm... trochę bez sensu.

PS-290 przy owalnej plamce ma spore zapotrzebowanie na powietrze. Popularne kompresory (AS-186) mogą mieć na dłuższą metę problemy (nadmierne grzanie się). Domyślam się, że przy dyszy 0.3 można tego uniknąć. Kosztem węższego strumienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem PS-290 z AS-186 i radzi sobie dobrze. PS-290 nie wymaga dużego ciśnienia, bardziej cfm. Z tym nie jest przy AS-186 ze zbiornikiem większy problem. 

Zadyszkę złapałby chyba tylko przy malowaniu Lancastera w 1/32. 

Jeśli PS-290 jest zbyt droga, wybrałbym PS-275, która pryska szerokim strumieniem nawet jeśli ma dyszę 0.3mm, ponieważ geometria jej na to pozwala i nie ma problem z ciężkimi materiałami jakimi podkłady są. 

Aerografy Meng to ciut lepsze chinole, imho cena nieuzasadniona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, mbrnnr napisał:

Używałem PS-290 z AS-186 i radzi sobie dobrze. PS-290 nie wymaga dużego ciśnienia, bardziej cfm. Z tym nie jest przy AS-186 ze zbiornikiem większy problem. 

Mam AS-186A i przy dłuższych sesjach (głównie treningowych) kompresor włącza się często. Po pewnym czasie jest tak gorący, że przerywam malowanie. A mówimy o dyszy 0.3. Ale przy normalnym moim malowaniu (1:72) to nie problem. Moja obawa jest taka, czy przy PS-290 kompresor nie będzie mi chodził cały czas i nawet przy krótkich sesjach go szybko zarżnę.

Ale może przesadzam i to mocne rozgrzewanie nie czyni mu specjalnej szkody.

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój AS-186 też się nagrzewał, ale odczuwalne to było tylko przy malowaniu marmurków przez godzinę. I to był problem, ponieważ gorące powietrze = problemy z malowaniem. Natomiast z PS-290 po prostu problemów nie stwierdziłem. Tak, kompresor będzie się włączał, AS-186 ma mały zbiornik, ale ilość farby, którą PS-290 potrafi wyrzygać jest tak duża, że pomalowane modelu w 1/32 trwa minutę. Będziesz miał większy problem dolewać farbę niż z grzaniem się kompresora. ?

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem. Po pierwszych próbach z nowym aero łapie zalamke. Przy malowaniu cieknie z końcówki. Przy Ultrze nie miałem tak przy identycznym rozcienczania farby. Aero ps-289 kompresor lodowkowiec ciśnienie ok 0,2MPa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nalaniu rozcienczonej farby do pojemnika i przy wciskaniu spustu aero strumień z urządzenia leci ale jednocześnie duże krople farby skapuja z końcówki. Druga sprawa ten aero zatyka się strasznie co prawda wystarcza kropla rozcienczalnika i się odtyka. Farby Tamiya i Hataka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć aircap (nie całą głowicę) i zobacz skąd się bierze farba. Jest prawie niemożliwe, żeby takie ilości wyciekały z dyszy. Jest na to za cienka. Niewykluczone, że farba dostaje się przez otwory powietrzne. Są trzy dookoła dyszy. Jeśli tak, to masz nieszczelność między zbiornikiem a kanałem farbowym głowicy. Odkręć głowicę i sprawdź uszczelkę w korpusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu: dide, to nowy aerograf i teoretycznie porządny, ale jak widać niekoniecznie, albo miałeś jakiegoś strasznego pecha. Jeśli szybko się nie okaże że aerek źle pracuje z Twojej winy (jakiś banalny i głupi błąd użytkownika), to na serio bym go reklamował i starał się o zwrot pieniędzy. Takie aerografy mają psi obowiązek pracować idealnie od momentu wyjęcia z pudełka i nic tu nie ma prawa ciec albo się zapychać. Gdzie go kupiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wal do nich z samego rana. Naturalnie mogę się mylić i wyjaśnienie tego problemu jest banalne, ale obstawiam że coś jest nie halo.
Czegokolwiek bym nie robił z moimi aerkami, to farba nie ma prawa mi ciec i kapać, no chyba że cofnę iglicę, ale to bez puszczenia powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.