Skocz do zawartości

Aerografy - podstawy, modele, konserwacja


reggy

Rekomendowane odpowiedzi

Czy próbował ktoś zasilać aero z agregatu lodówki, ale bezpośrednio tzn bez zbiornika powietrza? Czy ilość powietrza wydmuchiwanego przez taki agregat będzie wystarczająca?

 

Mój agregat ma aktualnie "zbiornik" z butelki PET po Coli, całość jest układem "otwartym" - tzn za regulator ciśnienia i zawór bezpieczeństwa odpowiada... dodatkowy wężyk, który - po zagięciu - słabiej lub mocniej zaciskam klamerką do bielizny (efektem takiego rozwiązania jest ciągła praca kompresora - ale ponieważ malowanie u mnie trwa zwykle kilkanaście-kilkadziesiąt sekund nie mam potrzeby budowy zbiornika ciśnieniowego z prawdziwego zdarzenia).

Nie jest to BEZPOŚREDNIE zasilanie (bo jakiś zbiornik mam) ale trudno to nazwać układem ze zbiornikiem powietrza.

 

Ale odpowiadając na Twoje pytanie - powietrza i ciśnienia mi wystarcza.

 

Pozdrowionka

ZzB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał EW-550A, a dlaczego to bardzo długa lista powodów .

 

I drugie pytanie. Czy próbował ktoś zasilać aero z agregatu lodówki, ale bezpośrednio tzn bez zbiornika powietrza? Czy ilość powietrza wydmuchiwanego przez taki agregat będzie wystarczająca?

 

Tak, ja tak malowałem i kolega też tak maluje do tej pory. Musisz pamiętać tylko, że trzeba wykręcić zaworek z aerografu. 2-funkcyjne aerografy w spoczynkowej pozycji spustu blokują przepływ powietrza, a sam agregat o tym nie wie. Owocuje to głównie wystrzeleniem przewodu. Dobrze też użyć stosunkowo długiego przewodu bo agregaty lubią pluć olejem. Dobrze też przewód czyścić po pomalowaniu tak by nie pozostawał w nim olej (chociaż ja to olewałem i nic się nie stało ). I tu moja rada - lepszy agregat ze złomu niż ta puszka bo niewygodne to kompletnie w użyciu, niestabilne ciśnienie i można zbankrutować już nawet tylko przy jednym większym modelu.

 

Pozdrawiam

Piotrek

 

EDIT: Widzę, że kolega mnie uprzedził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój agregat ma aktualnie "zbiornik" z butelki PET po Coli, całość jest układem "otwartym" - tzn za regulator ciśnienia i zawór bezpieczeństwa odpowiada... dodatkowy wężyk

A ja myślałem nad wykorzystaniem dętki motorowerowej, pojemność ciut większa od butelki PET a jednocześnie jej elastyczność pozwala wizualnie określić kiedy wyłączyć agregat. Bałem się mój pomysł tui umieścić,ze zostanę wyśmiany, ale skoro butelki są w użyciu to czemu nie dętka?

Ja bym brał EW-550A, a dlaczego to bardzo długa lista powodów Smile.

Ok ,dzięki czyli EW 550A chyba że masz jeszcze jakieś inne propozycje dla początkującego laika i dyletanta?

Aha, i jeszcze jedno czy może ktoś na jakimś zdjęciu zaznaczyć jaki zaworek trzeba wykręcić żeby sprzęt współpracował z agregatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Witam.

Pomyślałem sobie, że i ja podzielę się z Wami doświadczeniami, które mam z aero ew770. Niedawno zacząłem użytkować właśnie ten model. Wcześniej korzystałem z wersji ew-550, ale ukręciłem dyszę i dlatego ta zmiana.

 

Fabrycznie "ustawiony" aero sprawiał mi problemy, tzn. napełniony farbą vallejo air pluł glutem i generalnie się zapychał. Przeczytałem poradnik reggiego o dyszy, która "zapada się" w końcówce, jednak u mnie wyglądało to ok - dysza się licuje z dziurką w nakrętce. Później poczytałem o problemie w drugą stronę, że igła za dużo wystaje. Rzeczywiście, nie wiem kto to fabrycznie wkręca, ale po przesunięciu igły odrobinę do tyłu problemy nagle zniknęły. Od tamtej pory ani razu nie było sytuacji stresowych.

 

Co do czyszczenia, to dużo jest kontrowersji na temat nitro. Ja stosuje mycie 2 etapowe, a nawet 3 etapowe. Najpierw zbiornik zalewam zwykłą wodą i z grubsza czyszczę farbę. Później nalewam cleanlux i dalej czyszczę przedmu:bip:ąc od czasu do czasu. Na koniec wlewam troszkę nitro i "bujam" do tyłu, do przodu. Na paręnaście napełnień - 0 problemów.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

witam

I ja również zamierzam zakupić aerograf. Nie ukrywam że ten jest dla mnie kuszący http://allegro.pl/aerograf-134k-profesjonalny-air-brush-3-dysze-zbio-i1402672671.html

Mam jedynie wątpliwości do tego bocznego zasilania - czy jest wygodne i czy czasem przy pełnym zbiorniczku nie będzie ciągnął na bok. Tak poza tym to nawet ciekawa opcja.

 

Czy ktoś używał takiego (zwłaszcza takiego z bocznym zasilaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chodzi mi o to że to jest chińczyk, czyli te wszystkie załamania w korpusie nie są idealnie wyszlifowane itd, no i jest tam kupe upierdliwych zaułków w których łatwo zbiera się farba, pistolet dasz na noc do nitro i z głowy jak to dasz do nitro to na dzień dobry nie masz uszczelek. Ja polecam aero z jednym stałym zbiornikiem górnym (chyba że to nie do modelarstwa i duże ilości farby idą?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie małe pytanko:.Jeżeli np.chce zrobic dwu barwne kamo to gdy pomaluje pierwszym kolorem to moge od razu i drugim czy musze przed tem przczyścić aerograf jak napisał reggy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz przeczyścić ale w zupełności wystarczy wlać czysty rozpuszczalnik do zbiornika i wydmuchać go w szmatkę.Przetrzyj też jakąś szmatką zbiorniczek. Czynność powtarzaj tak długo aż nie zobaczysz, że z dyszy leci już czysty rozpuszczalnik. Po każdym malowaniu (zmianie koloru) zawsze tak rób a będziesz miał pewność, że nie pozostały żadne resztki farby. Ja gruntowne czyszczenie (rozbiórka, kąpiele etc..) robię raz na jakiś czas i aero jest w bardzo dobrej formie .

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś używał takiego (zwłaszcza takiego z bocznym zasilaniem?

Witam ja rownierz nabylem tej samej firmy zestaw http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370268372610&ssPageName=STRK:MEWNX:IT#ht_5689wt_1139

Jestem amatorem i dopiero zaczynam zabawe z aero wiec obiektywnie nie ocenie ale mialem juz przyjemnosc czyscic oba aero i nie bylo tak strasznie jak narazie. Boczny zbiorniczek nie ciazy zbytnio dosc wygodnie lezy na palcu, malo komfortowo jest jak sie sloiczek tu podepnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu biorę się za swoj warsztat i święty czas zakupić aero z prawdziwego zdarzenia.

Wybor padł na niemiecką myśl techniczną czyli Harder & Steenbeck z serii Evolution, pytanie brzmi:

 

Zakupić EVOLUTION SILVERLINE Solo, czy lepiej wydać kilka groszy więcej i wybrać EVOLUTION SILVERLINE Two in One

 

Oraz czy EVOLUTION SILVERLINE Solo poza wyglądem rozni się czymś jeszcze od EVOLUTION Solo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny zgryz, w końcu kupiłem Silverline two in one. Wychodzi taniej, niż późniejsze dokupowanie dyszy, iglicy i zbiorniczka. Zbiorniczek 2ml jest IMHO za mały. Dysza 0,2 też może być upierdliwa przy większych powierzchniach.

Z tego co wyczytałem różnica pomiędzy zwykłym Evolution a Evolution Silverline polega na większej odporności tego drugiego na rozpuszczalniki. Trochę mi to pachnie marketingową ściemą (bo niby jak - zwykłe Evolution miałoby być tylko do akryli?), ale stwierdziłem, że nie będę tego testował w praktyce i dołożyłem te 20 euro za silverline.

A sam aerograf jest boski. Jakość wykonania rzuca o glebę, piwata się nawet nie umywa. Łatwość rozbierania do czyszczenia to też niebo a ziemia, nie potrzeba do tego żadnych narzędzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

panowie doradźcie mi, potrzebuję rozcieńczyć Surfacera 1000 a nie chcę dokupować dedykowanego rozcieńczalnika , czy można coś innego ? Z wamodem wiem że się warzy ale może terpentyna ? nitro? benzyna lakowa lub do zapalniczek ? nie chcę zatkać areo i dlatego pytam próbowałem nitro ale bałem się dać 1:1 jak w instrukcji na słoiczku co by mi uszczelek nie rozpuścił. Dałem mniej nitro i słabo to psikanie szło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uparciuch z Ciebie migacz28, więcej Cię to będzie kosztowało nerwów niż ta butelka Mr. Leveling Thinner .

110ml rozpuszczalnika starczy Ci na 3-4 modele. Przy okazji nie ryzykujesz nieoczekiwanych efektów. Ja bym na Twoim miejscu odpuścił szukanie zamiennika i nie ryzykował. Wydałeś pieniądze na model i blachy, włożyłeś w niego mnóstwo pracy, a teraz chcesz oszczędzić równowartość kilku piw i ryzykować, że całość pójdzie do kosza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

ja mam pytanie odnosnie takiego aerografu http://cgi.ebay.co.uk/PRECISION-AIRBRUSH-KIT-AIR-BRUSH-AIR-TOOL-AB-800-GOLD-/380314558210?pt=UK_Crafts_DrawingSupplies_EH&hash=item588c839f02

 

czy ktos ma podobny ze zbiornikiem u dołu i jak sie tym maluje, ile trzeba farby wlać zeby dzialalo (boz tego co napisane jest w poradniku dla początkujących to trzeba więcej niż do takiego co ma zbiornik u góry)

wybitnym modelazem to ja raczej nie bede chodzi mi o malowanie modeli samolotów w skali 1:72 w tym takich "centek" http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1bc4b3ffe43d3c0f może nawet mniejszych. Powiem szczerze że nie spieszy mi sie z kupnem ale moze bede miał szanse zakupic po okazyjnej cenie taki aerograf z kompresorem i nie wiem czy warto czy lepiej poczekac i kupic np tg 180

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz, z tym że tego linka dałem jako zdjecie poglądowe, mam nauku kompresor z aerografem właśnie takim i nie wiem czy opłaca sie go kupować z kompresorem jezeli powiedzmy cena samego kompresora bedzie nizsza o 20-30 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.