Skocz do zawartości

Aerografy - podstawy, modele, konserwacja


reggy

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas rozprężania gazu jego temperatura maleje (na fizyce w szkole to się chyba spało, co?). Powietrze będzie więc zimne i w niczym to nie przeszkadza. Chyba, że jest baardzo zimne, np. zaczyna się skraplać. Spróbuj skręcić ciśnienie na zaworze butli - odkręcić je tylko na tyle, żeby dało się malować.

Podgrzanie butli może co najwyżej podnieść w niej ciśnienie (pomaga na krótko gdy gaz się już kończy, a zostaje coś do domalowania), nie zmieni temperatury powietrza na wylocie. Uważaj, żeby z tym grzaniem nie przesadzić, bo może Ci ją rozerwać - żadnych takich pojemników nie powinno się podgrzewać powyżej 50 st. C.

Ogólnie lepiej odstawić butlę i rozejrzeć się za jakimkolwiek, choćby używanym, kompresorem. W dłuższej perspektywie będzie taniej i przyjemniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Mam pytanie.

Czy do tego areografu potrzebny jest kompresor?

 

http://www.allegro.pl/item1006639983_precyzyjny_areograf_dysza_0_3mm_mini_lakierniczy.html

 

Prosze o pomoc

Jeśli masz mocne płuca to może nie będzie potrzebny kompresor

A tak serio to wypowiedź wcześniej kieruje do odpowiedniego działu - wcale nie ukrytego gdzieś w ciemnym kącie forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Koledzy i koleżanki. Mam taki problem. Jak czyszczę aerograf to strasznie nieprzyjemnie pachnie (szczególnie po olejach). Na zakup pojemniczka do tego szkoda mi kasy. Może ktoś z was zbudował jakies proste a skuteczne urządzenie które zapobiega nieprzyjemnemu zapachowi podczas przepsikiwania aerka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po kolejnym ukręceniu gwintu dyszy w mojej piwacie chciałbym zakupić coś mnie awaryjnego. O aerografach H&S słyszałem wiele dobrego. Zastanawiałem sie na tymi aerografami:

http://www.aerografia.com.pl/sklep/aerografy/product_info.php?cPath=21_119_47&products_id=162

http://www.aerografia.com.pl/sklep/aerografy/product_info.php?cPath=21_119_47&products_id=164

I tu mam pytanie czy te aerografy różnią się tylko, że ten tańszy nie ma większego zbiorniczka i dyszy 0.4 ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Tak dokładnie taka jest różnica. Ja mam Two in One i jest to dobre rozwiązanie, bo dysza 0,4 lepiej się spisuje do większych powierzchni, a 0,2 do detali

 

Pozdrawiam

 

Mors

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy..A czy zetkneliscie sie z aero marki Isumiya? Ponoc sa genialne,prawdopodobnie najlepsze na swiecie...

 

A tak wogole jaka jest najlepsza marka?:>

 

A.: Badger

B.: Isumiya

C.: Iwata

D.: Paasche

E.: Harder & Steenbeck

F.: MIG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj, cięzko powiedzieć "NAJLEPSZE" - bo czołówka jest bardzo ścisła,

ale powszechnie za najlepszą uchodzi IWATA (choć niektórzy narzekają że twardo chodzi, no i ceny kosmiczne), potem w mojej skromnej ocenie H&S (duża oferta bardzo precyzyjnych i dopracowanych aerografów, ceny dużo niższe niż Iwata) praktycznie na równi Badger (sporo ciekawych urządzonek, przystępne ceny), Paasche to takie dość pancerne aerografy, solidne ale przeważają duże dysze (co kto potrzebuje oczywiście, używam czasem mojego Paasche - solidny ale ciężki, mają swoją numeracje dysz - nie uświadczysz średnic... ale generalnie warte polecenia, trwałe - sam sprawdziłem ), Isumyia - pierwszy raz słysze, z co do MIG - od niedawna na rynku, ale coraz więcej głosów słyszę (co ciekawe nie tylko na polskich forach) że są to chińczyki opatrzone firmowym logo i sprzedawane za podwójną cene, i jak się im przyglądam to jakoś średnio mi się te sprzęty podobają...

Ot taki mój subiektywny ranking polecam fora tych od bajerów samochodowych itd, oni w stosunku do nas to NA SERIO dociskają te aerografy bo po prostu tym zarabiają

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam zamiar zakupic zestaw do malowania modeli. Chcialbym zakupic kompresor ale widze, ze wszystkie zestawy posiadaja juz dolaczony aerograf. Czytalem, ze takowe produkty sa miernej jakosci. Chcialbym zadac pytanie co sadzicie o tym kompresorze. Dodatkowo mam pytanie czy do takiego kompresora mozna podlaczyc inny aerograf ?

 

KOMPRESOR

http://www.allegro.pl/item1099516379_mini_kompresor_4bar_aerograf_0_3mm_sklep_lodz.html

 

AEROGRAF

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1099356196

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem, ze takowe produkty sa miernej jakosci

 

widze że większość osób na tym forum, zwłaszcza początkujących, bardzo łatwo zjeżdża po brzytwie te proste urządzonka która można już nazwać aerografem myśląc że jak kupią jakiś wypas to już sam bedzie malował a tym "sie nie da" bo przecież "czytali, słyszeli", a ja właśnie takim aerografikiem nauczyłem się malować z całkiem niezłymi efektami, a nawet bawić się w pewne triki płynące z korzystania z aerografu, i do dziś go posiadam bo jest to bardzo wdzięczne urządzonko (banalne w obsłudze, banalne w czyszczeniu, tanie i można nim uzyskać efekty niegorsze niż przy średnim double-action w rękach początkującego, btw po nim miałem pare lat Paasche H - identyczna zasada działania i bardzo podobna budowa tyle że firmowy, ciężki i bardzo drogi... efekt taki że chętniej wracam do pierwszego malucha niż do Paasche, łatwo narzekać na taniucha, czemu nikt nie narzeka na Paasche?).

ja nie kwestionuje że przyzwoity chiński double action może więcej, sam sie na takiego przerzuciłem i nie bez powodu, reasumując - ludzie pamiętajcie że nasz Kubica nauczył się ścigać nie w bolidzie F1 tylko w gokarcie!! A poszedł dalej jak już wiedział o co chodzi

pozdrawiam wszystkich serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek mam zamiar korzystac z dolaczonego aerografu. Pozniej dokupie inny.

 

W takim razie zapytam sie czy to tez jest kompresor, spelni swoja role ?

http://www.motoallegro.pl/item1101893245_zestaw_do_malowania_aerograf_kompresor_pistolet.html

 

Co sadzicie o kompresorach firmy PARI ?

http://www.motoallegro.pl/item1105878284_kompresorek_pari_do_aerografu_tanio.html

 

Przepraszam ze tak duzo pytan zadaje ale podkreslam ze kompletnie sie na aerografach i kompresorach nie znam a chce dokonac dobrego zakupu. Doradzcie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obydwa wynalazki to małe ciche sprężareczki dające raczej niskie ciśnienie, takie minimum do aerografu, wymaga to przyzwyczajenie i rzadszej farby, prędzej poleciłbym ten minikompresorek z Twojego poprzedniego postu, troche ludzi tu takim maluje i generalnie jest ok (niektórzy między kompresor a aerograf wpinają butle np PET 2l po wodzie mineralnej czy podobnym jako magazyn sprężonego powietrza a zarazem stabilizacje ciśnienia, wierz mi - ten kompresorek takiej butelki nie rozerwie), a jak sprzedający daje 10 dni na próbe i jak coś to zwrot to można potestować, posprawdzać czy ok pracuje, czy się bardzo grzeje itd. no i 12mcy gwarancji.

Ja maluje z kompresora samoróbki czyli agregat lodówkowy+butla campingowa+manometr wężyki itd., zestaw tani, BARDZO cichy (tak głośny jak lodówka...) i praktycznie niezniszczalny ale takie konstrukcje to jedynie jeśli masz dryg do majsterkowania i podstawową wiedzę o elektryce.

Moja rada na koniec - poprzęglądaj warsztaty ludzi co malują aerografami, popytaj czym zasilają, na dzień dobry znajdziesz kilku malujących minikompresorkami MAR czy takimi jak pokazałeś w poprzednim poście, na pewno wymienią ci zauważone plusy dodatnie i ujemne

pozdrawiam!

 

p.s. jak nie jesteś jeszcze zorientowany w aerografach to odradzam TG180, to jest taka mutacja popularnego EW770, przy licznych zaletach tego aerografu (precyzja, funkcjonalności, cena w stosunku do oryginału z którego został odgapiony) jest to jeden z trudniejszych w budowie i czyszczeniu aerografów, łatwo go uszkodzić, wymaga doświadczenia przy konserwacji (maluje EW770 ok 3 lat). pozdrawiam!

 

p.s.2 nikt sie tu nie gniewa o zadawanie pytań wal śmiało, każdy z nas kiedyś zaczynał, pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za wyczerpujaca odpowiedz. Jakie powinno byc optymalne cisnienie do malowania ?

 

Jeszcze odniose sie do tego zestawu. Mianowicie jest tutaj kompresor (nie widzialem nigdzie takiego wczesniej - da sie go zastosowac w malowaniu skala 1:35 ??? ) i aerograf na poczatek mysle by wystarczyl. Co do cisnienia, podano, ze jest to 15psi czyli wlasnie nieco ponad 1bara. Nie wiem jaka to wartosc bo nigdy nie uzywalem kompresora, nie mam sie do czego odniesc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem jest to takie minimum do malowania, i przy takim maleństwie niestety max co się da z niego wycisnąć, typowe aerografy pracują najlepiej w zakresie 1.5-2 bar, oczywiście można używać mniejszego ciśnienia lub wyższego w zależności jaki się chce efekt uzyskać (mój skromny przykład - malowanie małych ciapek na Bf109 to rzadka farba i niskie ciśnienie, ok 1 bar, jest takie coś jak TAPOWANIE, wtedy wręcz 0,5bar - chodzi o to żeby zejść poniżej mgiełki z farby, żeby stworzyć fakture drobnych kropek, ja tego póki co nie wykorzystuje ale jest to uzasadnienie korzystania z b.niskiego ciśnienia, znowuż duże ciśnienie 2-3bar dobre jest przy malowaniu większych powierzchni - podkładem, duży model cały w jednym kolorze itd, ciśnienie powyżej 3-4 bar jest już zwykle poza zakresem szczelności zaworka powietrza poza tym powietrze przy takim ciśnieniu już nie rozpyla farby tylko po prostu ją wysysa ze zbiornika i więcej idzie w mgłe w pokój niż na model (dawno temu miałem taki czas gdy moje eksperymenta sięgały 7 barów i powiem jedno - nie polecam ), generalnie każdy ma swoje sposoby na podstawie zdobytych doświadczeń, problem doboru ciśnienia i gęstości farby jest jak jazda na rowerze przeczytasz 1000 książek a i tak musisz usiąść i spróbować żeby sie nauczyć). Oczywiście mając do dyspozycji tylko jedno ustawienie ciśnienia też damy rade, ale dobrze jest mieć możliwość regulacji.

 

Co do zestawu to ciężko mi się wypowiedzieć, te kompresorki PARI to najczęściej spotykane tego typu urządzenia, generalnie chwalone. O aerograf należało by dopytać o coś więcej szczegółów (choćby jaki to model), niewątpliwym minusem jest czas ciągłej pracy - jedynie 20 min, nie robiłem nigdy pojazdów w 35 ale łatwo ocenić że troche to powierzchni jest a więc i czasu na to troche potrzeba, potem do mycia aerografu też by się troche powietrza przydało i tak ciężko całą sesje malarską zmieścić w te 20min. (powiem bez ogródek - ja bym tego ustrojstwa nie kupił... jeżeli się mylę z moją opinią to licze że ktoś kto tego używał wyprowadzi mnie z błędu ).

 

Jeżeli mogę coś doradzić na koniec to tak jak już pisałem - popytaj użytkowników kompresorków MAR 3000 bo jest to dość już w środowisku powszechny i sprawdzony sprzęt (przynajmniej kilka razy na forum widziałem rozmowy w tym temacie, powertuj/pogrzeb/poszukaj), i nie spiesz się z zakupem, rozeznaj temat - pośpiech to najgorszy doradca.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rzeczwywiscie, lepiej chyba bedzie dozbierac pieniadze i zakupic porzadniejszy kompresor z wiekszym cisnieniem (moze ten zestaw do malowania z aerografem). Jednak co do tego Pari to jesli ktokolwiek mial stycznosc niech sie wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powinno, w końcu kompresorek ma za zadanie wystawić na wyjściu określone ciśnienie, jeżeli na wyjściu jest tylko objętość w postaci wężyka do aerografu to od strzała uzyskuje to ciśnienie, jeżeli będzie butelka to będzie musiał popracować troche dłużej żeby napełnić ten "magazyn" na sprężone powietrze, za to my uzyskujemy wtedy bardziej stabilne ciśnienie w aerografie (nie odczuwamy start-stop kompresorka). dobrz eby byo żeby jeszcze się wypowiedział ktoś malujący pari, bo ja znam toto na podstawie doświadczeń znajomego.

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.