Jump to content

Aerografy - podstawy, modele, konserwacja


reggy
 Share

Recommended Posts

Ten kluczyk powinien być w tym większym zbiorniczku na farbę z zakręconym czarnym wieczkiem.

No to nie mam tego kluczyka.... u mnie zresztą nie ma większego zbiorniczka, są dwa równe...

a na zdjęciu w sklepie kluczyk jest ;(

fb5a35758407b0c3.jpg

Link to comment
Share on other sites

tez nie mialem kluczyka ale wogole nie jest on potrzebny,wszystko rozkreca sie recznie.tej bialej pipety tez nie bylo

 

U mnie było tak samo.Jedyny klucz jaki się przydaje to tzw "szwed" lub inny pasujący gdyż w przykrywce na słoiczek na farbę jest taka nakrętka która "ciężko idzie" i klucz się przydaje.Ale jak to mówią...jest takie zaklęcie które pomaga odkręcić każdą śrubę , nie należy go wypowiadać jednak przy dzieciach Zaczyna się na k...

Link to comment
Share on other sites

Witam właśnie zostałem posiadaczem Aerografu TG-180+dysza 0.3 wraz z Kompresorem . Jestem Bardzo z niego zadowolony. Już został przetestowany i wypadł elegancko. Polecam wszystkim.

 

Pozdrawiam

Piotr Wawer

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

witam

No i stalo sie, ze urwalo sie, tzn. Ja urwalem. Urwalem dysze w pIWACIE (mam zapasowa). Po wypadku z dysza postanowilem sie zorientowac w cenach czesci zamiennych. Ceny, ktore znalazlem lekko mnie zaskoczyly. Dysza wraz z igla i oringiem do pIWATY kosztowala prawie tyle samo co do oryginalnej Iwaty, co najlepsze do Iwaty mozna dokupic sama dysze bez potrzeby kupowania igly (czyt. mozna wydac mniej). I tutaj rodzi sie pytanie: czy ja zle szukam? Czy moze juz tak jest i nie ma co szukac dalej?

Pozdrawiam

Przemek

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Mam nadzieję, że dobrze trafiłem z tematem.

Czy takie cudo warte jest tej kasy? ( Kompresor podobno dobry, jak czytałem, ale nie wiem jak aero).

http://www.allegro.pl/item532925238_kompresor_ma_2000_aerograf_ab_115.html

 

Kompresor dobry.. ale jak już ktoś kiedyś mądrze powiedział tym aero to możesz rowery w skali 1:1 malować :P

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję, że dobrze trafiłem z tematem.

Czy takie cudo warte jest tej kasy? ( Kompresor podobno dobry, jak czytałem, ale nie wiem jak aero).

Mierzu, zostaw tego mara.

Jesli masz mozliwość, szybkim slizgiem skocz do jakiejść Castoramy etc...kompresorków Ci tam dostatek...i stanowczo lepsze:)

Link to comment
Share on other sites

Jesli masz mozliwość, szybkim slizgiem skocz do jakiejść Castoramy

Ślizgiem nie muszę, mogę autobusem miejskim.Co to u Was w Warszawie to już w ramach cięć budzetowych ślizgi zamiast normalnych środków komunikacji Wam zapodają?

Rafał. Ja jestem kompletny dyletant jeżeli chodzi o kompresory ( No może posiadam jakiś rys teoretyczny dzięki między innymi Modelwork.pl). Zakładam, że kompresor już mam, jaki na początek aerograf ( Z tych dostępnych na aledrogo)? Nie wiem, czy te kompresory z Castoramy czy Leruła Merlę mają np. filtr wbudowany ( gościu ze sklepu powie mi zapewne , że i maja wbudowane odwtarzaczwe DVD), nie wiem też czy jak kupię oddzielnie taki kompresor to czy kupując z kolei aerograf muszę dokupywać jakieś złączki i inne badziewa. Mój Boże!!!

 

PS:

Coś takiego z "Fachowca"

http://www.fachowiec.home.pl/index.php/produkt,areograf__professional_no_5_reg02mm

Link to comment
Share on other sites

Co do tego aerka, nie wypowiem się, nigdy nie uzywałem..mogę Ci polecić Tamiyę, Gunze - mam i sprawuja sie rewelacyjnie.

Kupisz aerek za 120, super..tylko zauważ, ile jest postów dot. problemów z tymi pozycjami które wkleiłeś, a ile zapytań dla popsuł mi się Tamiya,Gunze,Iwata...itd. - to chyba daje do myślenia ;)

 

Co do kompresorków- ja wybrałem z butla 3,8 litra,cisnieniem(niepotrzebnie) max 20bar, ma reduktor, filtr itd.

Jednak po przejściach oleistofarbomaziopodobnych z mar 1000 - zawsze wtykam filterek od malucha w przewody.

Na każdym jest zapisane, co posiada - jak juz dorwałem "regałowego" , co pewnie wspomina do dziś, to właczaliśmy chyba z 15 pozycji, aż mi hałasowo pasowało.

Polecałbym właśnie taka minimalną butelczyne, z uwagi na to, ze niekażdy lubi(sam silnik także) jak non stop słyszymy tegoż.

Kilka modeli ma juz za sobą, i odpukać nie ma z nim żadnych problemów.

Od razu na miejscu, szusem szybkim popędź w regalik z przewodami - dobierz pod wyjście z kompresorka wężyk(dobrze, żebyś miał juz ten od aerka - znał średnicę), dobierz przejścióweczkę, wracasz do domciu, maziasz...i sie cieszysz...(połowica niekoniecznie)

Link to comment
Share on other sites

Kupisz aerek za 120, super..tylko zauważ, ile jest postów dot. problemów z tymi pozycjami które wkleiłeś, a ile zapytań dla popsuł mi się Tamiya,Gunze,Iwata...itd. - to chyba daje do myślenia ;)

Gdyby wszyscy kupowali powyższe aerografy jako pierwsze, na pewno było by multum tematów ze stałymi problemami - oczywiście proporcjonalnie mniej, ale byłyby - zapchanie, zgięcie igły, zgubienie uszczelki, zgięcie końcówki dyszy - norma przez którą co bardziej roztrzepani i nieroztropni muszą przejść.

A tak większość tematów dotyczy pIwat, bo one (póki co) dominują wśród użytkowników tego forum.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy sam jestem w małej rozterce, posiadam pIwate ale bez tylnej regulacji. Trochę mi tego brakuje, bo nigdy palca idelanie nie jestem w stanie utrzymać. Zastanawiam się na najnowszą PIwatą z reg. ciśnienia, ale biorę pod uwagę zakup aerografu marki Hansa Harder/Stenbeck. Koszt 400 zł, ale za to nie ma problemów z ukręconą dyszą, bąbelkami w zbiorniczku, aluminiową, miękką dyszą itp. I chyba zainwestuje w lepszy sprzęt.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Ja właśnie obstawiam ten drugi Hansa 281 Chrom, ma regulację maksymalnej plamki,to jest niebywale pomocne, tylko muszę urobić żonkę kochaną . Dotychczas takie malowanie robiłem/robię ruskim aerografem A2, ostatnie efekty w galerii.

Link to comment
Share on other sites

Dobra! No to co mi polecacie z areografów ( za wyjątkiem Gunze i Tamiya, bo domniemywam, że są na pewno dobre, ale i droższe) ? ( Konkretnie proszę o link.Koszt areo do 130 złotych), a najlepiej, żebym mógł od razu kupić w tym samym miejscu kopresor z całym osprzętem do danego areografu.

Znalazłem taki oto zestaw i o ile sie orientuję to ten areograf to pIwata ( zbierał dobre recenzje), kompresor również.

http://www.allegro.pl/item535608596_mar_kompresor_ma_2000_aerograf_ew770.html

PS: Rafale! Dzięki za rady, ale po prostu nie mam czasu biegać po sklepach za kompresorami. Jeżeli zaś chodzi o sklepy modelarskie w Szczecinie to niestety kaszana.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Koledzy, co sądzicie o tych aerografach:

http://www.gunze.pl/go/_info/?user_id=PS-270&lang=pl

i

http://www.gunze.pl/go/_info/?user_id=PS-267&lang=pl

Ktoś może któregoś z nich używa i mógłby podzielić się opiną? Jak się nim maluje, jaką plamkę można osiągnąć, jak jest z czyszczeniem etc.

Link to comment
Share on other sites

PS270, mam, troszkę modeli maznąłem.

Niestety, pomiarów nie czyniłem - ale śmiało kontur dla kammo w 72 wykonasz, bez uszczerbku(kropki).

Aerek pracuje bardzo płynnie, lepiej znosi Vallejo od paasche(przynajmniej tych 2, które ja mam)

Z pełna świadomością mogę go polecić.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.