aqws99 Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 A ja mam pytanie czy ktoś miał z tym styczność?? http://www.gunze.pl/go/_info/?user_id=PS-257&lang=pl Chodzi mi dokłądnie, jak z żywotnością tego pudełeczka... rozumię, że filtry siętam wymienia i tyle... ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mierzu Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 moja paleta to w 99%Gunze i Tamka A konkretnie to jakie typy farb Gunze a jakie Tamiyi ( wiem, że są po dwa typy). Generalnie, które z farb są robione bezpośrednio do użycia pod aero ( Bez ryzyka zapchania, konieczności mieszania)? † Bardzo cenię Twoje rady, ale jak już napisałem wyżej kupiłem kompresor Mar i piwatę. Nie mam za bardzo czasu biegać po hipermarketach budowalnych, budowach , itp. Na początek mi wystarczy. A krzyżyk to zapewne dla mnie po spotkaniu z moją drugą połową? Napiszę tak Rafale, nie było tak źle, bo na kupno aerografu przygotowywałem samicę od przeszło pół roku. Po oświadczeniu jej , że w końcu to się stało ( dokonałem zakupu) spytała się mnie tylko: "ciekawe co byś powiedział, jakbym kupiła sobie buty za 500 złotych?" Odparłem:" oczywiście możesz sobie kupić " PS: Po cholerę tym kobietom buty za 500 złotych, nie lepiej kupić jakieś w tesco za 20PLN i pomalować błyszczącym lakierem czarnym za pomoca nowego aero? Na następny sezon jak się zniszczą, wypłukać w krecie i walnąć jakiś błyszczący brąz z elementami dunkelgelb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranosz Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 kupilem sobie sprzet do malowania /aerograf i kompresor/ ale boli mnie glowa od szukania informacji dlatego zapytam niesmialo A jak sie tym maluje? mam takie konkretne pytania /chodzi o samoloty 1/72 II wojna swiatowa - bombowce/ 1. z jakiej odleglosci aby nie zabrudzic innych czesci? 2. czy trzeba wszystko maskowac tasma klejaca? 3. maluje po sklejeniu czy przed /skrzydla, kadlub/ 4 poprose o ewentualne linki jezeli opisy tego jezeli gdzies na forum spotkaloscie to o co pytam dzieki i przepraszam jak kogos tymi pytaniami zdenerwowalem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gościu Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 A ja mam pytanie czy ktoś miał z tym styczność?? U mnie, szczelność była do 1 zdjęcia pokrywy....by wyczyścić w środku. Pomimo tego, i tak jestem zadowolony. A konkretnie to jakie typy farb Gunze a jakie Tamiyi ( wiem, że są po dwa typy). Generalnie, które z farb są robione bezpośrednio do użycia pod aero ( Bez ryzyka zapchania, konieczności mieszania)? Mierzu, każdy prod opisuje właściwości. Tu masz Gunze: http://www.gunze.pl/ Generalnie, które z farb są robione bezpośrednio do użycia pod aero ( Bez ryzyka zapchania, konieczności mieszania)? Żadne Każda farbka może Ci zapchać aerek bo np.: nie rozcieńczyłeś nie rozmieszałeś Jak już masz aerek, to możesz używać wszystkich, pamietając właśnie o : dobrym rozmieszaniu odpowiednim rozcieńczaniu:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raptorf22 Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Wątek zdaje się schodzić na tematy trochę inne niż sam aerograf. A więc Hansa 281 już do mnie dojechała. Pomimo swojej ceny zdecydowałem się na lepszy sprzęt niż zakup drugiej pIwaty, mam dość tych zacięć, miękkiej dyszy etc. Aerograf zapakowany w gustowne pudełko, z czerwoną wyściółką. Wykonany jest jak dla mnie rewelacyjnie, ładnie chodzi spust i ważna informacja, taki ciekawy patent przy cofaniu iglicy powietrze uruchamia się automatycznie, także nie ma konieczności wciskania spustu. Dyszę dokręca sie praktycznie palcami, a ni9e badziewiastym kluczem. W wekend zrobię kilka próbnych malowac to opowiem co i jak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aqws99 Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Mam pytanie do osób z doświadczeniem w materi malowania aero. Mianowicie jak wyeliminować ,,kropkowanie" wokół malowanej plamki... jak ustawić aerograf/ kompresor? Dokładnie używam pseudoiwaty z tylną regulacją igły i kompresor mar2000 z regulatorem (pokrętło + / -), czym kręcić że tak poweim aby uzyskać efekt równej krawędzi? czy może chodzi tu o rozcieńczenie farby?? Tej właśnie nie rozcieńczałem bo używam valejo air... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszDudek Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 aqws99 jak masz kropki to albo farba za gęsta albo dysza zabrudzona zatkana zabrudzona igła za małe ciśnienie w zbiorniku . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aqws99 Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 dysza zabrudzona zatkana To chyba odpada, bo aerograf jest nowy i przy pierwszym malowaniu próbnym już tak kropkował... to znaczy maluje ładnie ale od ręki kamo nie zrobię bo kontury kropkuje, będę musiał maskować taśmą ;( Myślałem że valejo air nie muszę rozcieńczać, no ale spróbuje... Co do za małego ciśnienia to kompresor mar nie ma zbiornika, a i cała regulacja to jakiś pic na wodę, bo nie zauważyłem aby była jakaś różnica jak kręcę tym zaworkiem +/-... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas HS Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 bo nie zauważyłem aby była jakaś różnica jak kręcę tym zaworkiem +/-... Vallejo air niby są dobre, ale czytałem, że i tak dobrze dodatkowo rozcieńczyć. Może tutaj leży problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aqws99 Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 i tak dobrze dodatkowo rozcieńczyć Spróbuje, tak zrobić, wkońcu metodą prób i błędów powinienem dojść w czym leży problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constructor Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 bo nie zauważyłem aby była jakaś różnica jak kręcę tym zaworkiem +/-... Vallejo air niby są dobre, ale czytałem, że i tak dobrze dodatkowo rozcieńczyć. Może tutaj leży problem. Wiesz może czym je rozcieńczać ?: ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas HS Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Wodą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constructor Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Lucas HS ale destylowaną tak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aqws99 Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Ja nigdy wodą nie próbowałem, choć pewnie to najtańsza opcja... ale za grosze jest rozcieńczalnik agamy, nadaje się do wszystkich akryli... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raptorf22 Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 A jak maluje zwykłymi farbami olejnymi: Humbrol, Model Master?sprawdzałeś? Ja akryle rozcieńczam Absolwentem. Wygląda mi na zbyt gęstą farbę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas HS Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Lucas HS ale destylowaną tak? Destylowaną, albo kranową Ja nigdy wodą nie próbowałem, choć pewnie to najtańsza opcja... Najtańsza, ale skuteczna, praktycznie nie ma minusów O ile retardera jest odpowiednia ilość w farbie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constructor Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 Lucas HS o ile pamiętam to Model Master akrylowe też można destylowaną potraktować do aero ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
footribe Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 no tak a czym rozcieczac farby Gunze Sangyo. Bo kupilem olejne a na dwóch mi pisze ze to akryle a wszystkie wygladaja tak samo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil K. Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Witam, Mam drobny problem z aerkiem. Bawiłem się nim dzisiaj, całkiem ładnie psikał, z tym, że strasznie "pylił" farbą ba wszystkie strony - jak przy malowaniu sprayem. Osobiście podejrzewam że farba była za rzadka (trochę słabo tez kryła) i to przez to. Malowałem Pactrą, przy cisnieniu 1,2-1,5 bara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiec4-13 Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 no tak a czym rozcieczac farby Gunze Sangyo. Bo kupilem olejne a na dwóch mi pisze ze to akryle a wszystkie wygladaja tak samo Gunze Sangyo nie produkuje farb olejnych. Mr Color to farby celulozowe, do rozcieńczania potrzebny jest Mr Thinner. Aquos Hobby to farby akrylowe i do rozcieńczania można użyć wody, ale najlepsze efekty osiąga się stosując wódkę (1/3 wódki na 2/3 farby) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
footribe Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Gunze Sangyo nie produkuje farb olejnych. hmm, a na stronie sklepu http://www.mojehobby.pl/szczegoly.php?grupa_p=6&przedm=483978 jest napisane "Farba modelarska olejna, pojemność 10 ml" to juz nie wiem do rozcieńczania potrzebny jest Mr Thinner a moege tym rozcieczac farby revella tylko zebym nie mial problemow z aero Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek1123 Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Zgadza się. Gunze nie produkuje farb olejnych tylko: 1. Hobby color - akryle ( typowe) czyli seria H 2. Mr. color - farby akrylowo - celulozowe czyli seria C. Ww farba C036 to farba celulozowa. poza tym polecam stronę: http://www.gunze.pl/go/_files/?file=farbyakrylowecelulozowe.html&lang=pl są tam wszelkie informacje o produktach gunze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
footribe Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 wielkie dzięki ale wiecie moze jak rozcieczyc farbe (proporcje) zeby aero sie dobrze malowalo i czy do tych farb trzeba uzywac opoznicza do farba akrylowych?? wiecie jak to jest na poczatku, a tej firmu na forum opisanej nie znalazlem a aero to mar 13 (EW-6000B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil K. Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Witam, Mam drobny problem z aerkiem. Bawiłem się nim dzisiaj, całkiem ładnie psikał, z tym, że strasznie "pylił" farbą ba wszystkie strony - jak przy malowaniu sprayem. Osobiście podejrzewam że farba była za rzadka (trochę słabo tez kryła) i to przez to. Malowałem Pactrą, przy cisnieniu 1,2-1,5 bara. Podbijam swoje pytanie bo przepadło na ostatniej stronie nie zauważone. Ktoś jest w stanie mi pomóc? W międzyczasie stwierdziłem, że to nie wina rozcieńczenia farby bo gęstsza też pyli. Ciśnienia? Ja coś źle robię? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
footribe Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 a jaki jest ten aero i czy chodzi ci o to ze zostaja takie kropki jezeli tak to masz albo za gesta farbe albo aero brudny i farba ci sie na dyszy blokuje i dlatego tak moze malowac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.