Skocz do zawartości

Stug IV Late Dragon 1:35


gustlik

Rekomendowane odpowiedzi

King tiger na wykończeniu, w związku z tym zakładam kolejny warsztat, tym razem będzie to Stug IV Late firmy Dragon w skali 1:35. Model będzie generalnie prosto z pudła, wzbogacony podstawką i jakimiś figurkami. Na tą chwilę zbudowane mam trochę wanny :

 

 

53211093_295890157753893_7195376874405494784_n.jpg

53343516_1931243723669758_7632684268321243136_n.jpg

53453033_557490021406611_5587176823399120896_n.jpg

53786391_2043139879140465_5753811461310775296_n.jpg

54521912_283505712545735_3020104338350538752_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zrobić całość w minii i na to zielone i żółte pasy. Ale do tego jeszcze daleko. Nie wzoruje się na żadnym konkretnym wozie. W zestawie sa magic tracki. Ogniwa jakie mi zostaną zostaną użyte jako dodatkowa ochrona

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, gustlik napisał:

Na tą chwilę zbudowane mam trochę wanny

heheh Panie przecie to juz pol stuga masz zlozone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połowa będzie jak się obrobi wszystkie kółka i na każdym ogniwie są jeszcze ślady po wypychaczach do zeskrobania.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj doskonale widać przewód :

212a015892c32aa7gen.jpg

Tak jak już wspominałem, nie będę się wzorował na żadnym konkretnym wozie. Przeglądając różne fotki stugów w tym stug III, będę chciał zrobić działo z ekranami bocznymi, obwieszone dodatkowymi gąsienicami z tym trochę z t34 oraz odrobiną betonu.W modelu zasadniczo były gąsienice z szewronem i pełnym zębem ja jednak znalazłem fotki gdzie widać wymieszane rodzaje ogniwek i tu też będę chciał dać dwa rodzaje ogniwek. Ciekawostką jest też stug 4 z jarzmem spawanym z stug III. Kilka fotek poglądowych: 

5fe37817b34ac6b3gen.jpg89fe53683ed8de61gen.jpgcf525ebb7d45a0edgen.jpg19d28cf27b6957eagen.jpg1dede3537773ee1agen.jpgad567e9f6ad74008gen.jpgd2534d532e34cd02gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem odciąć przód błotników i musiałem nadrobić to teraz. Dorobiłem też trochę ogniwek na przód. Ogniwa z t34 są luźne i będą malowane osobno.

 

c3ca28e7e5491ef98ae5d3c3a9a11e83.jpg&key=89fc92e4be0d0904b7307cec2f8bdc1401bb28699a16d5a77f19298dc2f2e10d

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2019 o 08:35, gustlik napisał:

Ciekawostką jest też stug 4 z jarzmem spawanym z stug III.

Zgadza się - pojazd miał awarię lub został uszkodzony i wymieniono na to co było pod "ręką".

Co do przewodu to Kolega >OLO< ma rację - przynajmniej tak to mi też się wydaje że przewód powinien być trochę grubszy. Popatrz ile miejsca jest na wejściu do lampy - 54521912_283505712545735_3020104338350538752_n.jpg.5a35e55c692fe799118bf7aa10da7461.jpg.859ea6624dfba63685369e87a5ef3452.jpg

Wiem czepiam się, ale chyba jest za "cienki" i dlatego tak "dziwnie" wygląda.

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w natłoku pracy zawodowej mam mało czasu na hobby, dlatego mam chwilowy przestój z wykończeniem Kt, podziałałem za to przy stugu. Mam częściowo zmontowany przedział bojowy, zrobiłem troszkę betonu i skleiłem kilka zapasowych ogniw gąsienic, wymieniłem przewód lampy. Jednocześnie przy porządkach znalazłem starego teciaka i postanowiłem nim urozmaicić podstawkę. Teciak robiony dawno temu, wymaga drobnych prac. Wymieniłem kilka kół z przodu na spalone od PanzerArt i zrobiłem dziurę po trafieniu i wykończony będzie jako egzemplarz spalony. Co z tego wyjdzie zobaczymy. Zakupiłem trochę farbek, w tym zestaw LifeColor do pojazdów spalonych.

Kilka fotek :

d6978ba862b46b5fgen.jpg

4365ba8cce092c20gen.jpg

d7584ce52da840bagen.jpg

693b248cb0bfa025gen.jpg

3785c85d66658a98gen.jpg

 

bfee0225848695bbgen.jpg

9781c9a891425530gen.jpg

ade474b15ff97568gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiadomo, oglądając różne trafione pojazdy kierowałem się uszkodzeniem widocznym na panterze.b2d22a4a8fb7b2fc95e971bcc1fb9a09.jpg2834aa463773f855d5d5f4c7acb40b39.jpgc44fdaa1af8f1038384dfbfa6a580646.jpg070e209754f46885261b0c8f97c67e89.jpg

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ta dziura jest podobna zupełnie do niczego. Pantera na górze z tego co kojarzę oberwała burzącym pociskiem artyleryjskim co de facto wyłamało cienką płytę bocznego pancerza. Ty zrobiłeś dziurę w najgrubszym pancerzu teciaka ale ona chyba tak nie bardzo wygląda na po burzaku. Poszukaj więcej tego rodzaju trafień, bo to nie jest zbyt przekonujące. Na trafienie zwykłym ppancem w ogóle nie wygląda, bo jak takie trafienie wygląda masz na zdjęciach poniżej Pantery. To po prostu w miarę regularna dziura z deformacjami w zależności od kąta trafienia. 

Edytowane przez Baldigozz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem robić większej dziury bo model to wydmużka i musiałbym wrzucić coś do środka. Płyta pancerna owszem jest gruba i chciałem zrobić takie trafienie z pęknięciem. Można założyć że pocisk był burzący bo kumulacyjny wypalił by dziurę. Warto zwrócic uwagę na fotki innej pantery na której wzorował się rollingstones przy swoim wraku pantery. Temat mojej dziury jest otwarty. dcbfdfc890a4016c8d6184851ba3aacb.jpg&key=f03eb5fe4f37a05d143037ab74397dcb73f19b813981063fd3102f2105c3ced4de9b251debfd2200819e30573b83081b.jpg&key=dd9ba6a421f07fd277689d0ed3ef1b9a4bf938af1be889a4457710f725ed52ebde2faa9b03861b8e95768243a6c629af.jpg&key=88ba8562fbaed36558d483dca59528446a71bd7317d6c76bf2f7ced516743bd7

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że z jakiegoś powodu wzorujesz się na wrakach Panther (pomijając już fakt że na zdjęciach mają trafienia w cieniutki pancerz boczny) które wykonane były z zupełnie innej stali niż T-34.  Niemiecka, szczególnie pod koniec wojny była dosyć krucha i po trafieniu właśnie lubiła w charakterystyczny sposób pękać. Na radzieckich wrakach można zauważyć że metal był znacznie bardziej plastyczny i po trafieniu odkształcał się niczym plastelina =P

Edytowane przez Irgr
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem żadnych ciekawych zdjęc trafien na t34 które mogłyby skutkować spaleniem takim wypaleniem czołgu jakie chce zrobić( po jednej stronie dałem 2 spalone koła i po stronie trafienia trzy). Pojazdy posiadały albo niewielki otwor albo uszkodzenia były połączone z wewnętrzna eksplozja która wymusiła by na mnie zrobienie wnętrza. Ostatecznie dziurę którą mam można zaszpachlować i zrobić niewielki wypalony otwór.

 

EDIT :

Poniżej dwa przykłady trafienia przodu w t34, jedno wypalone i na drugim połączone z pęknieciem płyty.

 

 

ca0050969f81239f5f04986b1261e0e2.jpgef6e50997b966fcc8d7fee07bf6d9c4f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjecia panter były tylko poglądowe. Kolejna fotka z trafionym t34. Zniszczenia podobne do tego które ja zrobiłem, tylko moje nieco mniejsze.

Podsumowując trafienia trafieniu nierowne, wszystko zależy od kalibru, rodzaju pocisku, odległości, miejsca w jakie pojazd oberwał i grubości płyty pancernej w danym miejscu. Wszystko może być też spotęgowane przez następstwa trafienia jak wybuch amunicji wewnętrznej pojazdu czy zapłon paliwa.

 

Zamysł mialem taki że pojazd został trafiony z przodu gdzie jest dziura i stanął w ogniu. Spaleniu uległy bandaże dwóch kół po stronie radiooperatora i trzy po stronie trafienia.

 

Jednocześnie nabyłem ciekawe figurki dla stuga. Radiooperator pasuje tylko do stugów z wczesnym dachem gdzie włazy otwieraja sie do przodu i do tyłu, w wersji późnej jednak otwieraja sie na boki. Ciekawa jest też figurka d-cy z lornetką nożycową. Obie jednak trafią do jakiegos ktoregoś stuga 3 a do tej 4 dam jakieś inne.

 

94dd515da6197f6bf1394ac6b4f038fc.jpg&key=cdd3a9339378809543c4e6fbc0bc8c45edbfa8c3a0fd773a284898bbc4f44044

 

 

 

 

 

 

 

9e37007be66ec9da9e5d2574c7bfbc83.jpg5adb502683a31aa49482f363f55c6980.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Mały update, zostało kilka drobiazgów. Zastanawiam się nad antenami, czy ktoś wie jakie powinny być zastosowane prawidłowo, pozostaje też kwestia hamulca wylotowego. Meser pewno będzie wiedział jaki tu zastosować.  Całość zmontowana do kupy na sucho. Nie mogę też się zdecydować na podstawkę albo będzie to fragment okopów z rozwalonym teciakiem lub zniszczony most.

 

5405f077877d1de63b6df6a56dfa7d81.jpg&key=185812e2bda4f1e679c778cf4298bfd0710284a98a9f865879039c96235f73d060f8d6fdcbc1d78df1b6817bb699ee89.jpg&key=e4be30b31424a4048eee624dafeb1798034dd95fc0782260e3683f8171f894198e25c83fbc365885f4226c6c84c3234c.jpg&key=039c36efb09286486c1ca7add79527824e9d8e3524bc036694a47bcf449edda2b5350b96ceb8e14743dd47d99360cb1c.jpg&key=736db27829a45bd2faceaa1a14b9a3a85e6a58aae80ca7f45d649c1b6c0f00f19d5836b14679dc44e84cfa91e60d70c9.jpg&key=61641dd702a6ca5886054cf4fe4cefa76eeab07f9046f04fb63809d701b22e3374f8c1e896800838bf893bd4d0294e29.jpg&key=06351e798d7b2ea888ec3d05256fe5ad8ef9ffc1db8e243bd0d03a6beb5bd842077dc550b0db70fdfe3e9198aaa4eba2.jpg&key=98de9b8d36e8a9b9059acdbdb2b73f3094cc7ddc6b913f8d3b61055110ffffc4

 

 

Edytowane przez gustlik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, gustlik napisał:

Zastanawiam się nad antenami, czy ktoś wie jakie powinny być zastosowane prawidłowo, pozostaje też kwestia hamulca wylotowego.

Anteny dwu metrowe dwie sztuki, tłumik ja bym dał ten z części - R1; R2; R6. 22813_2-35-L-60-7-.JPG.7448a7057132a3a5fd6ae74a5a89ad5a.JPG

Pojazd w konfiguracji bardzo podobny do Twojego modelu - pomijając "zimmerit" i górną płytę nadbudowy której nie widać - Stug_IV_rear.jpg.3210ebb3eb78907f016aa0199cba6495.jpg 

Rury, sprzęg, okrągła zaślepka są, ale popatrz na lewy błotnik i zastosowane światła. Pojazd ma pastę, więc jest wcześniejszej produkcji - Twój model to produkcja zaraz po tej wersji czyli z października 1944 roku.Wszystko to co widać tylko bez pasty. Czas produkcji jest istotny ponieważ osłony przeciwdeszczowe wizjerów kierowcy zastosowano dopiero od listopada 1944 roku. Od listopada 1944 roku też wprowadzono inny tzw - "duży" sprzęg.Stug_IV_zimmerit_and_ostketten.jpg.b14b917d098b1eb06cf1614066260824.jpg

Tłumik armaty tego typu stosowany do końca października 1944 roku - choć zapewne i później też, aż do wyczerpania zapasów. Moim zdaniem właz d-cy powinien już nie mieć ogranicznika otwierania i otwierać się na całość.7440_zps8483f489.thumb.jpg.73c099619e7f5358f4eabd5ead836ac7.jpg

Pozdrawiam

Krzysztof

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli można powiedzieć że aby był to w pełni pojazd z listopada wystarczy dać inny sprzęg holowniczy. Czy części do niego są w moim zestawie 6612 ? Co do włazy d-cy postaram sie go przerobić. A co z elementem k5 ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gustlik napisał:

Czy części do niego są w moim zestawie 6612 ?

Chyba nie.

 

Godzinę temu, gustlik napisał:

A co z elementem k5 ?

U Ciebie jest zamontowany. Rynna mocowana od wersji średniej.

 

Godzinę temu, gustlik napisał:

Czyli można powiedzieć że aby był to w pełni pojazd z listopada wystarczy dać inny sprzęg holowniczy.

Raczej nie, ale to bym musiał jeszcze sprawdzić. Na pewno zaczęto stosować inny (ostatni) typ tłumika. Wanna była już od wersji ausf.J - choć jeszcze z czterema kółkami podtrzymującymi.

W Twoim modelu nie pasują tylko te osłony nad peryskopami kierowcy.Zdejmij je i będzie wszystko OK. 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.