Jump to content

Kfz 263 (6-rad) - Italeri


Stojkovic
 Share

Recommended Posts

Jako że Marder juz skończony, trzeba ruszać z czyms innym - choć tez w Panzer Grey.

Padło na mierny, bierny ale wierny zestaw Italeri z reedycji z żywicznym wnętrzem.

Jak każdy model ma swoje plusy i minusy. Juz wiem, że nie będę dorabiał "oskrzeli" bo zakryje je jakimis gratami na błotnikach.

 

Co do kolorystyki to w ramach potwierdzenia:

podłoga - szaro-zielony RAL 7009 Grüngrau (Green grey)  lub RAL7033?

 

Chcę wykonac pojazd z Września '39

Link to comment
Share on other sites

Panzer ki tak były malowane, znając szwabów i ich obsesję co do standaryzacji kolorów to pewnie kołowe opancerzone tez. Ale głowy nie daje, jak chcesz to znajdź egzemplarz "nuts & bolts 36" właśnie o tym pojeździe, są fotki z wnętrza i z malowania modelu. 

Link to comment
Share on other sites

Rąbnąłem się z odcieniem - poleciałem podłogę RAL 7008 - poznałem od razu bo za jasny ten zielony był.

Jutro postram się machnąc czyms bliższym RAL 7033.

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Oglądam bo mój oczywiście czeka na wersje na tory :D ale wczesny okres to właśnie sprzęt raczej mocno zadbany niż styrany... nie ciorałbym aż tak podłogi ale to ja ?
Planujesz blaszki do niego ? Bo z tego co pamiętam to detal słaby bez walorki się nie obejdzie jak to w Italce, ja dodałem lufę i blachy z Voyagera.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy taki styrany - podłoga w kolorze ciemnoszarym z lekkimi obiciami i pigmenty.

Będę używał blaszek Edka, lufy RB i kół z Panzerart

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fajnie się zapowiada. Realistyczne wnętrze, i wcale nie tak bardzo zjechane. Kolega Michal chyba sobie wyobraża, że przed wejściem do pojazdu zmienia się buty na bambosze ,_))

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Temat dalej w toku, tylko detailing zabiera mnóstwo czasu i weny.

W Italerce niestety jesli chodzi o ten zestaw to trzeba sporo pozamieniać na fototrawionki.

Zdjęcia marne bo prosto ze stołu, ale myslę, że coś niecoś widać.

60328108.jpg

66801638_2566182980079533_9080380906144792576_n.jpg

67382930_2566183066746191_8846354670831009792_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witajcie,

6-rad juz sklejony z zabierającą sporo czasu waloryzacją blaszkami włącznie.

Budowa nawet przyjemna, choć czuć momentami że brakuje detalu lub spasowania.

Na ten moment osobno dokleję jeszcze antenę ramową i błotniki po pomalowaniu całości.

67413100_2575616335802864_1578593965261717504_n.jpg.560942af1d45a0a603bd1bf5472de9c8.jpg67342898_2575616549136176_1827419055854714880_n.jpg.5aa95489c429e3f883552c73b9ff732a.jpg67500902_2575616105802887_322747799949017088_n.jpg.3eaa96379f50163f4a33b1937644f360.jpg67285749_2575616875802810_3560157387325177856_n.jpg.909139dcb1c3e61dc376d22dd68b8bec.jpg

Zbliżenie na detal:

67310727_2575617092469455_8073070866025414656_n.jpg.ec2eec624af5fbd6e37f4ab67bd9ead9.jpg

Teraz podkład i korekty jeśli będzie trzeba.

Link to comment
Share on other sites

Nie uwzględniłem tej modyfikacji w procesie budowy, bo to jest czysty scratch. Trzebaby wyciąć odpowiedni kształt w burcie i z blaszek dorabiać - nie na moje nerwy ostatnio.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak kolega napisał... Dodam może, że w latach 30-tych stosując dla samochodu pancernego podwozie od ciężarówki od razu zakładano, że jego zdolności do jazdy w terenie nie będą zbyt wysokie. Czyli samochody będą operować głównie na drogach. W związku z tym, w razie konieczności szybkiego odwrotu (a to miał być w założeniu zwiadowca!) nie było czasu na zawracanie na wąskiej drodze. Czyli drugi kierowca brał się do pracy i cytując "Szajbę/Oddballa" ze "Złota dla zuchwałych" - "Chcemy mieć pewność że wydostaniemy się z kłopotów równie szybko jak się w nie wpakowaliśmy". Najnowsze zastosowanie tej koncepcji które prychodzi mi na myśl to szwedzki czołg Strv. 103, który też miał drugiego kierowcę do jazdy do tyłu.

Co ciekawe, okazało się że w tym samochodzie pancernym (263 6-Rad) kierowca "tylny" miał lepszą widoczność od kierowcy "przedniego". W związku z tym w następnej ewolucji tej konstrukcji (8-Rad) "głównym/przednim" kierowcą został ten, który siedział z drugiej strony niż był silnik.

Pozdrawiam

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Zagadka drugiej kierownicy rozwiązana.

Co do stelażu, to jest on odlewany. Zmieniłem go na fototrawiony i będę go malował osobno z kołem w pozycji otwartej, bo chcę mieć rozwarte drzwi z tyłu co by nieco wnętrza pokazać.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.