Skocz do zawartości

Kfz 263 (6-rad) - Italeri


Stojkovic

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że Marder juz skończony, trzeba ruszać z czyms innym - choć tez w Panzer Grey.

Padło na mierny, bierny ale wierny zestaw Italeri z reedycji z żywicznym wnętrzem.

Jak każdy model ma swoje plusy i minusy. Juz wiem, że nie będę dorabiał "oskrzeli" bo zakryje je jakimis gratami na błotnikach.

 

Co do kolorystyki to w ramach potwierdzenia:

podłoga - szaro-zielony RAL 7009 Grüngrau (Green grey)  lub RAL7033?

 

Chcę wykonac pojazd z Września '39

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panzer ki tak były malowane, znając szwabów i ich obsesję co do standaryzacji kolorów to pewnie kołowe opancerzone tez. Ale głowy nie daje, jak chcesz to znajdź egzemplarz "nuts & bolts 36" właśnie o tym pojeździe, są fotki z wnętrza i z malowania modelu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Nuts & Bolts vol. 36 mi nie pomoże, bo tam są 8-rady, czyli ośmiokołowce, a ja mam 6-rada.

6.jpg.d33b4493241102d0c6bc91e986bda046.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rąbnąłem się z odcieniem - poleciałem podłogę RAL 7008 - poznałem od razu bo za jasny ten zielony był.

Jutro postram się machnąc czyms bliższym RAL 7033.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie 7 - 8 lat, od 1932 kiedy to zostały skonstruowane pierwsze partie produkcyjne tego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Oglądam bo mój oczywiście czeka na wersje na tory :D ale wczesny okres to właśnie sprzęt raczej mocno zadbany niż styrany... nie ciorałbym aż tak podłogi ale to ja ?
Planujesz blaszki do niego ? Bo z tego co pamiętam to detal słaby bez walorki się nie obejdzie jak to w Italce, ja dodałem lufę i blachy z Voyagera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy taki styrany - podłoga w kolorze ciemnoszarym z lekkimi obiciami i pigmenty.

Będę używał blaszek Edka, lufy RB i kół z Panzerart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Fajnie się zapowiada. Realistyczne wnętrze, i wcale nie tak bardzo zjechane. Kolega Michal chyba sobie wyobraża, że przed wejściem do pojazdu zmienia się buty na bambosze ,_))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Temat dalej w toku, tylko detailing zabiera mnóstwo czasu i weny.

W Italerce niestety jesli chodzi o ten zestaw to trzeba sporo pozamieniać na fototrawionki.

Zdjęcia marne bo prosto ze stołu, ale myslę, że coś niecoś widać.

60328108.jpg

66801638_2566182980079533_9080380906144792576_n.jpg

67382930_2566183066746191_8846354670831009792_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

6-rad juz sklejony z zabierającą sporo czasu waloryzacją blaszkami włącznie.

Budowa nawet przyjemna, choć czuć momentami że brakuje detalu lub spasowania.

Na ten moment osobno dokleję jeszcze antenę ramową i błotniki po pomalowaniu całości.

67413100_2575616335802864_1578593965261717504_n.jpg.560942af1d45a0a603bd1bf5472de9c8.jpg67342898_2575616549136176_1827419055854714880_n.jpg.5aa95489c429e3f883552c73b9ff732a.jpg67500902_2575616105802887_322747799949017088_n.jpg.3eaa96379f50163f4a33b1937644f360.jpg67285749_2575616875802810_3560157387325177856_n.jpg.909139dcb1c3e61dc376d22dd68b8bec.jpg

Zbliżenie na detal:

67310727_2575617092469455_8073070866025414656_n.jpg.ec2eec624af5fbd6e37f4ab67bd9ead9.jpg

Teraz podkład i korekty jeśli będzie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uwzględniłem tej modyfikacji w procesie budowy, bo to jest czysty scratch. Trzebaby wyciąć odpowiedni kształt w burcie i z blaszek dorabiać - nie na moje nerwy ostatnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega napisał... Dodam może, że w latach 30-tych stosując dla samochodu pancernego podwozie od ciężarówki od razu zakładano, że jego zdolności do jazdy w terenie nie będą zbyt wysokie. Czyli samochody będą operować głównie na drogach. W związku z tym, w razie konieczności szybkiego odwrotu (a to miał być w założeniu zwiadowca!) nie było czasu na zawracanie na wąskiej drodze. Czyli drugi kierowca brał się do pracy i cytując "Szajbę/Oddballa" ze "Złota dla zuchwałych" - "Chcemy mieć pewność że wydostaniemy się z kłopotów równie szybko jak się w nie wpakowaliśmy". Najnowsze zastosowanie tej koncepcji które prychodzi mi na myśl to szwedzki czołg Strv. 103, który też miał drugiego kierowcę do jazdy do tyłu.

Co ciekawe, okazało się że w tym samochodzie pancernym (263 6-Rad) kierowca "tylny" miał lepszą widoczność od kierowcy "przedniego". W związku z tym w następnej ewolucji tej konstrukcji (8-Rad) "głównym/przednim" kierowcą został ten, który siedział z drugiej strony niż był silnik.

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadka drugiej kierownicy rozwiązana.

Co do stelażu, to jest on odlewany. Zmieniłem go na fototrawiony i będę go malował osobno z kołem w pozycji otwartej, bo chcę mieć rozwarte drzwi z tyłu co by nieco wnętrza pokazać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.