Skocz do zawartości

Wash


reggy

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem kilka odczynników i testuję. Muszę to rozkminić aby móc przejść na kolejny poziom w modelarstwie !

Na razie najlepiej wypadło mi W&N Sansodor z farbą W&N Winton. Czyli stara dobra zasada - farba i rozcieńczalnik tej samej marki.

Ale Talens WhiteSpirit + Talens van Gogh daje podobny efekt jak na początku - "ciapki" pigmentu, niejednolity kolor.

Talens Medium jest oleista i słabo rozpuszcza pigment - ewidentnie do washa się nie nadaje, prawie w ogóle nie wnika we wgłębienia. Wg opisu poprawia elastyczność i wytrzymałość warstwy farby. 

IMG_20191130_221159_40.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

W&N Sansodor z farbą W&N Winton - może jest jeszcze ciut za mocny, ale generalnie nie ma "punktów" - i o to chodziło !

 

B02.jpg

Edytowane przez PiotrWWW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2019 o 13:42, mbrnnr napisał:

Na to jak zachowuje się wash ma wplyw kilka różnych czynników. Z najważniejszych to:

  1. jakość pigmentu
  2. zawartość oleju
  3. użyty rozcieńczalnik
  4. stopień rozcieńczenia
  5. czas schnięcia

Powstanie zakrzepów to najczęściej nieodpowiedni rozcieńczalnik i gruby pigment. 

Polecam przetestować różne rozcieńczalniki i farby, ewentualnie podpytać bardziej doświadczonych kolegów. 

Ja van Goghy lubię, mają wystarczająco drobny pigment, małą zawartość oleju (nie trzeba odsączać) i mają przystępną cenę. W połączeniu z naftą kosmetyczną tworzą fajną jednolitą warstwę, szybko schną i są dobrze nasycone. Delikatnie ustępują WN, jednak WN są bardziej tłuste i koniecznie je trzeba odsączać. Jeśli chodzi o jakość (pigmentacja), zdecydowanie wygrywają emalie Tamiya. Ich potężną zaletą jest też czas schnięcia. Jest kilkakrotnie krótszy od farb olejnych (nawet jeśli użyjemy medium alkydowe). Washowanie i filtrowanie nimi to bajka. Niestety słabo nadają się do cieniowania itp - tutaj oleje nie mają równych. Najsłabsze są IMHO Oilbrushery, które co prawda są dość suche, ale też mają najgrubszy pigment.

Drobne porównanie powyższych farb z dwoma różnymi rozcieńczalnikami.

oleje_emalie.thumb.jpg.a5f401d6f6c073d5b1207dea6454e0ea.jpg

Jeśli nie jest jasne co wydać na obrazku, to śmiało pytać.

Super odpowiedź na większość moich dylematów. ?

mam jeszcze  prośbę o  uściślenie albo poradę: Tamiya  emalie  x  czy xf?  w Van gogh ,Winsorach  nie ma (chyba) tego  pytania) bo wszystko no właśnie   ... błyszczące? Ty z kolei  pokazujesz xf w tamiyowym  przykładzie?  Ile  schnie tamiya  z eko-1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Pytanie do tych, którzy malują niebieskimi Hatakami do pędzla. Czym zabezpieczacie pomalowany model żeby zrobić  wash i przy okazji nie zetrzeć farby do gołego plastiku?

Problem polega na tym, że jak ścieram wash to miejscami schodzi wszystko do gołego plastiku. Obojętnie czy był dany podkład pod Hataki czy nie. Zabezpieczane Pactrą, wash emaliowy, wycierany rozcieńczalnikiem Wamodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Wszędzie piszą o tym jak i czym lakierować model przed washem, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji czym i jak mógłbym polakierować model po washu. Czy po washu i ewentualnej modulacji kolorów olejami mogę model "przesmarować" matowym varnishem akrylowym? Nie zetrę nic? Nie mam aerografu i jedynie mogę kłaść warstwy pędzelkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Vieh_san napisał:

Wszędzie piszą o tym jak i czym lakierować model przed washem, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji czym i jak mógłbym polakierować model po washu. Czy po washu i ewentualnej modulacji kolorów olejami mogę model "przesmarować" matowym varnishem akrylowym? Nie zetrę nic? Nie mam aerografu i jedynie mogę kłaść warstwy pędzelkiem.

Można.Ale warunek emalie muszą porządnie wyschnać odparować przez parę dni.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Ja do washa próbuje używać EKO-1 i farby on VanGogha, jednak mam problem z ich mieszaniem - w zasadzie co każde maczanie pędzla pigment osiada na dole naczynia, w rezultacie nie sposób przewidzieć na jaką gęstość farby akurat natrafię - stąd pin wash staje się mordęgą. Miał ktoś poodbny problem? Może coś robię źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mic43 napisał:

Ja do washa próbuje używać EKO-1 i farby on VanGogha, jednak mam problem z ich mieszaniem - w zasadzie co każde maczanie pędzla pigment osiada na dole naczynia, w rezultacie nie sposób przewidzieć na jaką gęstość farby akurat natrafię - stąd pin wash staje się mordęgą. Miał ktoś poodbny problem? Może coś robię źle?

Spróbuj używać white spiryta.Benzyny lakowej tak zwanej.Do olejnych bardzo ok i bezpieczna relatywnie dla powierzchni.Nie tak agresywny jak Terpentyna balsamiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy  pojawiła się wcześniej dyskusja o takim wykonaniu mieszanki washa:

 

farby akrylowa + wody + Klear ( płyn do nabłyszczania  podłóg , à la sidolux? )

 

 

 

Edytowane przez Campana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.